Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ví tady někdo kde se skrývá nádobka s aditivem, které je potřeba k zapálení sazí ve filtru DPF ? Mám pocit, že mi prodejce říkal " za předním blatníkem ". Po najetí cca 120000 km nebo výměně filtru je potřeba ji naplnit.

Vloženo (editace)

No, ani prodejce nemusí mít pravdu. Už proto, že mnozí kolem těchto filtrů mlží nebo i lžou. Pokud tedy filtr není na aditiva a má naopak aktivní povrch, tak by mohl mít delší životnost.

Budu se muset podívat pod auto jestli na bloku mám vstřikovací jednotku pro dávkování aditiva do výfuku.

Editováno: , autor: Petryeti
  • o 3 týdny později...
Vloženo

A není lepší po skončení záruky nechat filtr odstranit? Pokud se ucpe nebo zničí, je jeho případná výměna je hodně drahá. Odborné odstranění včetně přehrání softweru přijde na 10 000kč a auto má pak vyšší výkon a sníží se i spotřeba.

Vloženo (editace)

A projde pak auto bez DPF technickou, resp. emisemi?

Proč by nemělo ? Filtr zachytává pouze saze, které při tak zvaném vypalování zase vypouští.

Editováno: , autor: Petryeti
Vloženo

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Vloženo

Na emisích se měří obsah sazí, proto je dobré před měřením auto pořádně protáhnout, ideální je do do kopce nebo na dálnici a plný plyn a podržet to a saze ve výfuku se vypálí, tak to dělám s nynější Fabií 1 1,9 TDi (Yetiho budu kupovat na jaře). Dřív jsem to tak nedělal a emise mi měřili i na patnáctkrát, teď to vždycky vyjde v první sérii měření (a to mám najeto 190 000 a bez jakékoliv opravy motoru). Kdyby to bylo možné, tak si objednám Yetiho už z výroby bez DPF, ale to asi nelze.

Vloženo

Yeti splnuje emisnu normu EURO5. To znamena, ze pri kontrole emisii sa nastavia hodnoty, ktore tejto norme zodpovedaju. A bez DPF tieto hodnoty nepodlezies. Prave preto tam ten filter je, aby splnil EURO5.

Vloženo (editace)

Celerjehnusnej: DPF se odstraňuje buď preventivně (po záruce) nebo když nastanou problémy a než ho kupovat nový za xyz desítek tisíc, nechá se jednoduše odstranit za 8-10tis. a je klid. Emisemi takové auto bez problémů projde

Editováno: , autor: Jack82
Vloženo

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Obsah sazí se měří, ale v jakých hodnotách ? Pokud motor není úplná vrána, tak projde i bez filtru. Vozy s filtrem mají vyznačený součinitel 0.5 a na STK mají přístroje s tolerancí 0.5. Pokud naměří vozu součinitel 1.0, tak projde. STK musí nakoupit 100x přesnější přístroje. Pak poznají, že není namontován filtr.

Vloženo

Yeti splnuje emisnu normu EURO5. To znamena, ze pri kontrole emisii sa nastavia hodnoty, ktore tejto norme zodpovedaju. A bez DPF tieto hodnoty nepodlezies. Prave preto tam ten filter je, aby splnil EURO5.

STK neumí měřit hodnoty pro EURO 5. ( ropa)

Vloženo

No je to k naštvání, když člověk musí platit za to, co ani nechce. Nemyslím, že by ty saze měly nějak zásadní vliv na životní prostředí. Souhlasím s katalyzátory, ale DPF je podle mě celkem zbytečný výmysl. Ještě bych to pochpil u nákladních vozů a kamionů, ale sakra proč osobáky?

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Filtr DPF nemá žádný ekologický význam. Kdysi to byl komerční tah Peugeotu a ostatní se toho chytli. Hrubé viditelné saze, které občas vzniknou při spálení nízko sirné nafty a nízko sirného oleje, jsou zachyceny ve filtru, ve kterém jsou pomocí vysoké teploty přeměněny na částice mikroskopické, tedy neviditelné. Nikam se neztratí. Jsou pouze menší. Těžké " neekologické " černé saze spláchne déšť a lehké " ekologické " saze z filtru jsou rozptýleny do vzduchu a hromadně vdechovány člověkem.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Jel jsem s kolegou kterej má Yetiho 103 kw a vyndaný filtr. Dlouhodobý průměr 6,2 na to se s filtrem nikdy nedostal. A hlavně auto má neskutečný zátah. A to má najeto 260tis. Ale pravda je že z výfuku mu někdy vypadne briketa. A dost černá.

Vloženo

Proto jezdím na benzín,ten filtr jde profesionálně vyčistit,jenže je to pořád dražší než do něj vrazit trubku.Nemůžu pochopit,jak si někdo koupí naftové auto a pak nemá na opravy a řeší to takhle zoufalím způsobem.Hlavně že TDI.

Vloženo

no tak já se ani nedivím.. můžeš mít klidně TDI od novoty, po xletech ti odejde... a budeš vrážet někde 40-50 tisíc do DPF, když auto má sotva cenu 200 000kč? to mě přijde dost ulítlé :)

Vloženo (editace)

Jezdím na benzín,četl jsem o tom v autotipu,filtr zváží před a po vyčištění.Není to žádnej zázračnej sprey nebo vodička.

Přesnej postup neprozradí,ale žadnou chemii nepoužívají,filtr by tím zničili.

Editováno: , autor: standavfr
Vloženo (editace)

kokta7: Ono když vezmeme čtyřkolky 1,8TSI proti 2,0TDI125kW, tak rozdíl v normované kombinované spotřebě je 2,1l/100km, tj. při ceně paliva obecně 35Kč/l to dělá cca 0,75Kč/km. Takže si na nový filtr spolehlivě vydělá po cca 50000km (on totiž nestojí "40-50tis", ale necelých 30000Kč), a na vyčištění ještě mnohem dřív, a to si myslím, že ten filtr vydrží víc. Že PDF je vychytávka na h... a na nic, souhlasím, ale odstraňovat ho nebudu.

Editováno: , autor: Pepa304

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...