Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ví tady někdo kde se skrývá nádobka s aditivem, které je potřeba k zapálení sazí ve filtru DPF ? Mám pocit, že mi prodejce říkal " za předním blatníkem ". Po najetí cca 120000 km nebo výměně filtru je potřeba ji naplnit.

Myslím, že tento motor používá "suchý" DPF, takže bez aditiva. To bývalo snad jen u starších Superbů, označení motorizace už nevím.

k tzv."mokrej ceste" sa koncern VW znovu v niektorých modeloch vracia...

  • Autor

No, ani prodejce nemusí mít pravdu. Už proto, že mnozí kolem těchto filtrů mlží nebo i lžou. Pokud tedy filtr není na aditiva a má naopak aktivní povrch, tak by mohl mít delší životnost.

Budu se muset podívat pod auto jestli na bloku mám vstřikovací jednotku pro dávkování aditiva do výfuku.

Upraveno od Petryeti

  • 3 týdny později...

A není lepší po skončení záruky nechat filtr odstranit? Pokud se ucpe nebo zničí, je jeho případná výměna je hodně drahá. Odborné odstranění včetně přehrání softweru přijde na 10 000kč a auto má pak vyšší výkon a sníží se i spotřeba.

A projde pak auto bez DPF technickou, resp. emisemi?

  • Autor

A projde pak auto bez DPF technickou, resp. emisemi?

Proč by nemělo ? Filtr zachytává pouze saze, které při tak zvaném vypalování zase vypouští.

Upraveno od Petryeti

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Na emisích se měří obsah sazí, proto je dobré před měřením auto pořádně protáhnout, ideální je do do kopce nebo na dálnici a plný plyn a podržet to a saze ve výfuku se vypálí, tak to dělám s nynější Fabií 1 1,9 TDi (Yetiho budu kupovat na jaře). Dřív jsem to tak nedělal a emise mi měřili i na patnáctkrát, teď to vždycky vyjde v první sérii měření (a to mám najeto 190 000 a bez jakékoliv opravy motoru). Kdyby to bylo možné, tak si objednám Yetiho už z výroby bez DPF, ale to asi nelze.

Yeti splnuje emisnu normu EURO5. To znamena, ze pri kontrole emisii sa nastavia hodnoty, ktore tejto norme zodpovedaju. A bez DPF tieto hodnoty nepodlezies. Prave preto tam ten filter je, aby splnil EURO5.

Hele, lidičky. Yetík je můj první ropák, takže nechápu, co odstraněním DPF filtru získáte.

Celerjehnusnej: DPF se odstraňuje buď preventivně (po záruce) nebo když nastanou problémy a než ho kupovat nový za xyz desítek tisíc, nechá se jednoduše odstranit za 8-10tis. a je klid. Emisemi takové auto bez problémů projde

Upraveno od Jack82

  • Autor

Třeba proto, že

1. na emisích se měří obsah sazí

2. z VINka a kódu motoru se zjistí, že tam DPF má fyzicky být.

Tohle je první ropák s DPF, který mám, tak nevím a ptám se (nepočítám služební, ale s tím na technickou nechodím). Taky k tomu filtru nemám důvěru.

Obsah sazí se měří, ale v jakých hodnotách ? Pokud motor není úplná vrána, tak projde i bez filtru. Vozy s filtrem mají vyznačený součinitel 0.5 a na STK mají přístroje s tolerancí 0.5. Pokud naměří vozu součinitel 1.0, tak projde. STK musí nakoupit 100x přesnější přístroje. Pak poznají, že není namontován filtr.

  • Autor

Yeti splnuje emisnu normu EURO5. To znamena, ze pri kontrole emisii sa nastavia hodnoty, ktore tejto norme zodpovedaju. A bez DPF tieto hodnoty nepodlezies. Prave preto tam ten filter je, aby splnil EURO5.

STK neumí měřit hodnoty pro EURO 5. ( ropa)

No je to k naštvání, když člověk musí platit za to, co ani nechce. Nemyslím, že by ty saze měly nějak zásadní vliv na životní prostředí. Souhlasím s katalyzátory, ale DPF je podle mě celkem zbytečný výmysl. Ještě bych to pochpil u nákladních vozů a kamionů, ale sakra proč osobáky?

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Filtr DPF nemá žádný ekologický význam. Kdysi to byl komerční tah Peugeotu a ostatní se toho chytli. Hrubé viditelné saze, které občas vzniknou při spálení nízko sirné nafty a nízko sirného oleje, jsou zachyceny ve filtru, ve kterém jsou pomocí vysoké teploty přeměněny na částice mikroskopické, tedy neviditelné. Nikam se neztratí. Jsou pouze menší. Těžké " neekologické " černé saze spláchne déšť a lehké " ekologické " saze z filtru jsou rozptýleny do vzduchu a hromadně vdechovány člověkem.

  • 1 rok později...

Jel jsem s kolegou kterej má Yetiho 103 kw a vyndaný filtr. Dlouhodobý průměr 6,2 na to se s filtrem nikdy nedostal. A hlavně auto má neskutečný zátah. A to má najeto 260tis. Ale pravda je že z výfuku mu někdy vypadne briketa. A dost černá.

Jen to všichni vyndejte,rakoviny je málo.

Tak ono kup novej dpf... Akorát se ti můžou vyskytnout velké problémy v cizině brzy třeba i u nas

Proto jezdím na benzín,ten filtr jde profesionálně vyčistit,jenže je to pořád dražší než do něj vrazit trubku.Nemůžu pochopit,jak si někdo koupí naftové auto a pak nemá na opravy a řeší to takhle zoufalím způsobem.Hlavně že TDI.

no tak já se ani nedivím.. můžeš mít klidně TDI od novoty, po xletech ti odejde... a budeš vrážet někde 40-50 tisíc do DPF, když auto má sotva cenu 200 000kč? to mě přijde dost ulítlé :)

Píšu o profi vyčištění za 10-12.To není tak hrozný ne?

hm a už si to zkoušel?

Jezdím na benzín,četl jsem o tom v autotipu,filtr zváží před a po vyčištění.Není to žádnej zázračnej sprey nebo vodička.

Přesnej postup neprozradí,ale žadnou chemii nepoužívají,filtr by tím zničili.

Upraveno od standavfr

kokta7: Ono když vezmeme čtyřkolky 1,8TSI proti 2,0TDI125kW, tak rozdíl v normované kombinované spotřebě je 2,1l/100km, tj. při ceně paliva obecně 35Kč/l to dělá cca 0,75Kč/km. Takže si na nový filtr spolehlivě vydělá po cca 50000km (on totiž nestojí "40-50tis", ale necelých 30000Kč), a na vyčištění ještě mnohem dřív, a to si myslím, že ten filtr vydrží víc. Že PDF je vychytávka na h... a na nic, souhlasím, ale odstraňovat ho nebudu.

Upraveno od Pepa304

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.