Leden 21, 201015 r Dostal jsem to na takovém papírku, zítra ti to naskenuju a hodím sem foto s těma údajema. Nevím čím to měřili, voltů měla 12,39. Alternátor dobíjí taky dobře, při zapnutém topení, světla, stěrače atd. tak hodnota se pohybovala okolo 14,1V. Bylo mi vysvětleno, že prostě teď v té zimě si ta baterie vezme více při startu než je schopna pak dodat jízdou a tím pádem se ta kapacita stále snižuje. Já to beru jako celkem logické vysvětlení. Mě spíš zajímalo to dobytí při trase delší než 20km. Prostě jsem si myslel, že když ujedu 20 avíce km tak se ta baterie rychleji dobije, ale výše mi bylo vysvětleno že i 100km je na dobytí málo. Tak se podle toho zařídím a batrku dobiju. Jinak fabku provozuji už třetí zimu, baterku jsem nikdy nedobíjel a musím zaklepat, žádný problém. Upraveno Leden 21, 201015 r od lasut
Leden 21, 201015 r Asi ty procenta ukázal měřič akumulátorový -třeba ten "obyčejný" plovákový, měří hustotu elektrolytu - podle toho se pozná nabití. Nabíjecí čas zpočteš : kapacita akumulátoru / nabíjecí proud - ten by měl být cca 0,1 násobek kapacity akumulátoru. Když ti stačí dobít jen 40% tak to vynásobíš ještě 0,4.
Leden 22, 201015 r Mno ja mam R taky 3 rok a teprve letos, jsem baterku krapet dobil, protoze pri tech velkejch mrazech ( subjektivne) trosku hur tocila.
Leden 22, 201015 r tomas-ten hustoměr tam nestrčíš,spíš to měřili zátěžovým voltmetrem a zjistili,že drží,ale má málo.Já sem nevěděl,že má tři křížky,tak už na to dobití má nárok,přes nedělu taky asi dobuji,jestli se dostanu k zásuvce
Leden 22, 201015 r Já ho tam teda do origo z výroby - Akumy strčil /pod samolepkou jsou "klasický" víčka/ Ale zátěžák je také možnost /u některých nutnost/ Upraveno Leden 22, 201015 r od NNNTomas
Leden 22, 201015 r Já mám Vartu a tam zátky nejsou,tam je to zavařený. Upraveno Leden 22, 201015 r od petrumr
Leden 22, 201015 r To je možný. Nebo můžou bejt pod tema "samolepkama" tam jsem je měl já, a taky jsem měl s "okem".
Leden 27, 201015 r Tak jsem včera dobil, a musím potvrdit, ted v těch mrazech start bez problémů. Po nabití je vidět rozdíl a startuje to svižněji. Jinak já mám taky baterii od akumy (bez "oka") a ty víčka jsou skutečně pod nálepkama. Upraveno Leden 27, 201015 r od lasut
Leden 22, 201114 r Pořídil jsem v 6/2010 Š.Fabia 1,2 TSI.Do zimy bylo startování v pořádku, ve 12/2010 nastaly potíže.I kdyz mám auto v garáži,po týdenním stání jsem byl rád,když jsem nastartoval.Jel jsem tedy do servisu kde jsem auto koupil/Autodružstvo Škoda,Pha 6,Pod Paťankou/.Tam si el.změřili a sdělili mi:Baterie totálně vybitá-8,9V ale jinak je v pořádku,dobíjení také v pořádku.Chyba je prý v tom,že málo jezdím, autobatere se nestačí dobít! Elektronika baterii vybije!Nutno dobíjet nabíječkou. A tak jsem koupil nabíječku/s automat.regulací/A teď když týden nejedu,tak musím baterii dobít,jinak se musím strachovat aby auto chytlo.Až se mi to dnes rozleželo v hlavě-a co když budu muset třeba nechat auto zaparované na letišti ,za deset dní se vrátím a nenastartuji !A tak jsem změřil odběr proudu při stavu v klidu a ejhle-odběr je 1,2A!Že by to odebírala elektronika? Podotýkám, že v autě není palub.počítač,pouze zákl.display.Tak kde je pravda?Pujdu nejspíš do servisu znovu.
Leden 22, 201114 r Určitě, 1,2A není odpovídající klidový proud. Zkus tahat ven pojistky jednu po druhé, která ten nadměrný odběr vypne - jestli tam máš jen dálkově ovládaný centrál, klidový odběr by se měl pohybovat pod hranicí 50mA. V servisce i v manuálu k autu máš tabulku s popisem, která pojistka je k čemu. Osobně bych tipoval na nějakou "zapomenutou žárovku" - nevypnuté světlo v kufru, v přihrádce v palubovce, pokud máš červené výstražné světlo ve dveřích a podobně - prostě žárovky, které by po uzavření daného "deklu" měly zhasnout. Samozřejmě že tohle měl dávno už při té první návštěvě udělat servis a ne že Ti jen oznámí, že máš vybitou baterku - oni jsou jako prodejce/fabrický servis zodpovědní za vyhledání a odstranění takové závady - auto podle normy musí vydržet 30denní odstavení bez jakékoliv další péče a potom musí být normálně schopné provozu. Podmínkou jsou samozřejmě všecky spínače i vypínače splňující svou funkci...
Leden 22, 201114 r 1.2 A to vypadá fakt na nějakou žárovku, nejčasteji to bývá ta v kaslíku u spolujezdce, blbě se zjišťuje , když otevřeš kaslík tak vždy svítí je to hezky vidět při vyndaném rádiu ten klidový odběr musí být max 50mA jak píše Ekkar, ale je třeba ho měřit až usnou všechny řídicí jednotky, což je někdy až po 30 minutách od uzamčení auta J.
Leden 22, 201114 r 1,2A neudělá žárovka v přihrádce ani v kufru,to musí být něco většího.Já bych to tipl,fakt na to rádio,ale dotyčný by musel to nějak upřesnit. S tím letištěm bych to tak nehrotil,nenastartuji,zavolám do škody a zdarma to musejí uvést do chodu a když ne,tak ti zaplatí nocleh
Leden 22, 201114 r Takové vybíjení je hovadina. Mně taky jednou u normálně startujícího auta naměřili extrémně nízké napětí. Po rozhovoru s eletrikářem označeno jako "naprostý nesmysl". Možná neumí ovládat přístroj. Fabia určená na městské ježdění má za 5,5 roku najeto necelých 30 000km a startuje i v minus 10ti stupních. A to jezdí povětšinou dvakrát denně 3km.
Leden 22, 201114 r NAVI: Odpověď na otázku zn.Zattrix/ -nemáš špatně zapojené rádio? Je sice pravda,že jsem si připojoval autoradio-Roadstar,ale použil jsem profi redukci ISO-Škoda pro připojení na orig.zásuvku Š.Fabia.Při měření proudu /na kontaku baterie/jsem naměřil 1,2A když bylo radio připojené a stejně, když jsem jej odpojil. Jakmile jsem radio zapnul ,stoupl proud na 1,7A.Odběr radia je tedy 0,5A.Takže tady zrada asi není.Ale zítra budu zkoušet odpojovat jednotlivé pojistky a hledat závadu-jak radí zn.Ekkar.(možná se ale na to vykašlu a dám to zase do servisu,když je to v záruce.A rovnou jim řeknu,ať si změří odběr proudu při stavu stop auta).
Leden 22, 201114 r Nic nezkoušej a vraž to rovnou do servisu - a trvej na tom, aby oměřovali odběr AŽ po uspání všech ŘJ, tedy nejdřív po půlhodině klidu.
Únor 19, 201114 r Ja som od kohosi dostal taký šikovný meráčik, ktorý sa pichne miesto poistky (má to aj redukcie, takže sa s tým dajú merať 3 veľkosti nožových poistiek) a meria to pretekajúci prúd. Tak možno je to pre niekoho zaujímavý tip.
Únor 20, 201114 r Takový adaptér se dá udělat z vypálené pojistky ke kterémukoliv měřáku, problémem ale zůstane, jestli ten měřák zvládne proudy, na které je daná pojistka - ne jen 7,5A, ale i 10, 15 nebo 30A - a tím řada samořejmě nekončí...
Únor 26, 201114 r 1.2 A to vypadá fakt na nějakou žárovku, nejčasteji to bývá ta v kaslíku u spolujezdce, blbě se zjišťuje , když otevřeš kaslík tak vždy svítí je to hezky vidět při vyndaném rádiu ten klidový odběr musí být max 50mA jak píše Ekkar, ale je třeba ho měřit až usnou všechny řídicí jednotky, což je někdy až po 30 minutách od uzamčení auta J. Já jsem naměřil odběr po uzamčení FABIE II cca 300 mA. Po dvou hodinách hodnota klesne cca na 20 až 25 mA. Některé obvody se vypínají až po těchto dvou hodinách. Podmínkou je, že je vše vypnuto tak, jak má být! I rádio, je-li zapnuto po vytažení klíčku, se za ty dvě hodiny samo vypne.
Únor 26, 201114 r jakou barvu má mít to oko na originální baterce? mám tejden starý auto a oko mám černý...chytá to naprosto bez problémů i v ranních mrazech, ale měl sem pocit, že by mělo bejt zelený..tak nevim..díky
Září 19, 201113 r Nenasiel som nikde info tak sa pytam: aka je kapacita baterie na Roomstra 1.2 TSI 77kW (okolo 60Ah)?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.