Únor 3, 201213 r Nestane, jen se ti smaže autorádio. Ale jestli se ti ji opravdu podařilo oživit poznáš až budeš potřebovat nastartovat v -20. Co můžeš udělat, zajeď do nějakého servisu a tam ji nech změřit. Je na to takový zátěžový měřák v kterém je odporový drát. Baterie je zatíží na maximální odběr a pak jasně vidíš, jestli drží napětí. Měli by to udělat zadarmo.
Únor 3, 201213 r Právě že mi ji kontrolovali u tchána v práci a je asi dobrá, jinak by mi ji zbytečně nenabíjeli. A startoval jsem v -15 dneska, tak to není asi zase tak špatné s ní ne? Jo a všiml jsem si, že některé dráty a kontakty nejsou úplně zakryté bužírkou, že jdou vidět ty dráty, to taky nevím jestli vadí.
Únor 3, 201213 r Ten akumulátor na fotce je podle mě bezúdržbový jen podle názvu. Stačí strhnout ty samolepky a objeví se dalších 5 šroubovacích zátek. Stačí oteřít, většinou dolít trochu destilky, dobít a funguje spolehlivě dále. Tom Edit překlepů Upraveno Únor 3, 201213 r od tomasch
Únor 4, 201213 r Bejvavalo dnes už s těži potkaš baterku, na ktere je napsano bezudržbova a pod nalepkami jsou špunty, a rozebrat bezudržbovou, to ji pak mužeš zahodit. Jo a těch zatek je vždy 6. Upraveno Únor 4, 201213 r od Wojnar Necituj předchozí příspěvek!
Únor 4, 201213 r Zdarec, v tomhle počasí startovat je teda pech. Při - 15 sem to ještě natočil, i když se tomu moc nechtělo, -20 byl ale větší problém, baterka i se startovací stanicí protočila, ale už zatuhla nejspíš nafta (i při přidaných aditivech). Když klesne pod -10 bude ta nafta opět filtrovatelná, nebo musímt vzít fén a rozmrazovat , co myslíte? (naft. filtr je 2 roky starý)
Únor 4, 201213 r TO tomasch: tady máš niečo...príspevok č.29 od Sniper_2003 LINK: http://forum.skodahome.cz/topic/113071-nabijeni-bezudrzbove-baterie/page__pid__1580587__st__25#entry1580587
Únor 5, 201213 r TO libero: příspěvek pěkný, ale když si přečteš další odstavec, tak zjistíš, že kyselinový akumulátor máš kontrolovat. Předpokládám, že 99% nás más v autě aku s kyselinou a jen pár jedinců bude mít gelové. Takže asi tak.
Únor 5, 201213 r Bejvavalo dnes už s těži potkaš baterku, na ktere je napsano bezudržbova a pod nalepkami jsou špunty, a rozebrat bezudržbovou, to ji pak mužeš zahodit. Jo a těch zatek je vždy 6. BOBO: u 12V je vždy 6 článků, ale zde je 1x "oko" (rozuměj místo zátky) a 5x zátka
Únor 6, 201213 r No tak jsem koupil novou baterku, ale tu starou jsem po dvou dnech doma přeměřil a byla plná...nicméně tu novou mam teď 74 Ah a 680 A (původní měla 70 Ah a 340 A), tak zatim jsem to po dvou dnech na mrazu natočil hned na poprvé...pravdou je, že pod těma samolepkama (u té původní) jsou ty "špunty" (viz tomasch - 1x oko a 5x špunt). Starou jsem dal schválně na balkon, co to po dvou dnech udělá s kapacitou, ale pravděpodobně byla slabá a velmi pravděpodobně nebyla zatím měněná, takže teĎ se uvidí, kde je chybka. Ono možná i ta nafta může trošku zlobit (zatím bez aditiv).
Únor 6, 201213 r Kdyžy jsem včera odjížděl z PRahy (stálo celý den od rána - kdy do Prahy bylo asi 100km), tak jsem to nastartoval asi na popátý (stejný problém viz začátek), jen s tím rozdíolem, že když už se to chytlo, tak než naskošil, tak se mi zamklo a odemklo auto (centrál), tak z toho soudím, že baterka...? Vzal jsem ji večer domu, pučil jsem si nabíječku od známého, jenže ta mi ukazovala nabito (?), tak jsem ji zase radši vypnul, nevim jestli se něco stane, když nabitou baterku nechám třeba celý den nabíjet. Je teda bezúdržbová (vzhledem k tomu, jak vypdá a snad do oktávek už se jiný ani nedávaj), tak předpokládám, že stačí napojit na el. Zkusil jsem odšroubovat jediný co šlo, viz foto...ale to nemá s údržbou asi nic společného, nebo?... Tvoja baterka je ORIGINAL!!! Dalsie zatky+5 najdes pod nalepkou. Treba odsrobovat doliat destilovanu vodu a dat nabijat.!!! Na baterke-kontakte mas aj datum vyroby napr: 12/02 je to 12 tyzden v roku 2002. Treba naliat VIF do nafty!!!!
Únor 13, 201213 r Tak jsem koupil novou baterku (startovací 680A - původní 340A) a pod třech dnech stejný problém. Tak jsem posílil trochu naftu, tak uvidíme...
Únor 13, 201213 r misa.jazz: Mozna by neskodilo promerit, zda ti altik dobre dobiji tu baterku. Pak bych prosel kontakty, svorky k baterii a presvedcil se, ze jsou dobre dotazene a svorky nejsou treba napraskle. Jeste prekontrolovat dotazeni kontaktu na starteru. Tu baterii 74Ah 680A mas jakou znacku ?
Únor 13, 201213 r to Grym: VARTA. S tím proměřením to zkusím, nevím sice kde a co, ale snad tu někde něco vyhrabu... :-)
Únor 13, 201213 r jj Vartu mam taky a spokojenost. Promeris to tak, ze nastartujes auto a digitalnim merakem zmeris na kontaktech baterie kolik je tam voltu. Melo by byt kolom 14,5 Voltu, kdyz bezi motor. Nejaky klasicky merak koupis v nejakem elektru kolem 150,-kc+-. Takze jestli nemas, tak si nejaky rozumny porid, to se doma nestrati
Únor 14, 201213 r To jo, měřák mam a baterku vim jak změřit, ale myslel jsem, že píšeš proměřit altík :-) Takže když je baterka plná a nastartuju a proměřim baterku (při běžícim motoru), tak by měl dávat zhruba těch 14,5? Baterka sama o sobě má plná asi 12,8, ne?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.