Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Tak mě se to taky stávalo ,že auto nepravidelně při prvním startu v ten den nastartovalo buď to chcíplo nebo se motor třepal a po chvíly zpamatoval.

Auto najeto cca 20 tisíc a ještě pořád v záruce.

Tak jsem dojel do servisu a technik mi říkal ,že o tom problému ví.Stačilo aktualizovat software řídící jednotky a je pokoj od té doby.

Stávalo se to hlavně ,když bylo teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, toto téma je poněkud dlouhé. Z časovým odsunem rád přispěji pro někoho, kdo toto nyní aktuálně řeší. 

Mám rooma 1.4 16V, cca 157tis km, r.v. 2008, sport verze. Jsem druhý majitel, dotaženo z Rakouska. 

Když bylo pod 12 stupňů venku, tak ranní starty byly vždy na podruhé. Prvně jsem kopnul a hned zdechlo. Na podruhé již motor držel a mohl jsem odjet. Po přečtení fóra jsem zajel do autorizovaného servisu (v Havířově). Dle fóra řekl tipy. Pomohlo mi vyčištění škrtící klapy. Byl na ní olejový film a nefungovala správně. Nyní je pod 12 stupňů nakopnu na poprvé a vše ok. Nevím jestli to mělo vliv, ale párkrát jsem nastartoval i pod 12 stupňů. Měl jsem natankováno 100 oktan. Vesměs jsem na Benzině nejčastěji. Když mi auto šlo kopnout na podruhé, vím bezpečně, že jsme měl 95 oktan. Zda to mělo souvislost nevím, možná jen náhoda. Dlouhodobě jsem plánovaně netankoval pro pozorování. Chtěl jsem to mít vyřešené. Nyní si tankuji co zrovna chci 95, 98, 100 a vždy na poprvé startuji. Navíc jsem začal používat VIF. (můj pozůstatek z přesedlání z nafty na benzín). Věřím VIFu, že pročistí karbon apod. Aspoň dle testu na webu či svět motorů. Neřeším nějaké umělé zvyšování oktanu, zda se děje či ne.  

Abych to shrnul, vyčištění klapy pomohlo. Ať se Vám daří :). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na strane 17 tejto témy som písal že som odstavil LPG a začal som jazdiť iba na benzín a to som zmenil  zo Slovnaft 95 na fuel save 95 Shell,zlé studené štarty ustaly a štartovalo to ok,akonáhle som začal jazdiť na LPG tak sa to vrátilo.

Teraz robím podobný test s odstaveným LPG a tankujem V-Power 95 od Shell a taktiež zlé studené štarty ustaly a štartuje to ok a to som štartoval v rozmedzí 4-23 /dnes 23/ a štart bez anomálií ako trasenie sa štart na 3 valce a pod,hne´d som mohol akcelerovať.

Som zvedavý keď prejdem na LPG či sa to zase zopakuje ako predtým,alebo ten V-power urobí svoje a trochu prečistí palivovú sústavu a hlavne vstreky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 10. 2017 na 19:32, kimmi napsal:

Na strane 17 tejto témy som písal že som odstavil LPG a začal som jazdiť iba na benzín a to som zmenil  zo Slovnaft 95 na fuel save 95 Shell,zlé studené štarty ustaly a štartovalo to ok,akonáhle som začal jazdiť na LPG tak sa to vrátilo.

Teraz robím podobný test s odstaveným LPG a tankujem V-Power 95 od Shell a taktiež zlé studené štarty ustaly a štartuje to ok a to som štartoval v rozmedzí 4-23 /dnes 23/ a štart bez anomálií ako trasenie sa štart na 3 valce a pod,hne´d som mohol akcelerovať.

Som zvedavý keď prejdem na LPG či sa to zase zopakuje ako predtým,alebo ten V-power urobí svoje a trochu prečistí palivovú sústavu a hlavne vstreky.

 

Jenom se zeptám na systém LPG.Co tam máš namontováno a jestli jsi byl někdy na seřízení LPG.Ono auto vždy startuje na benzín a jestli ti to jezdí ,jak píšeš v pohodě na benzín tak je teda chyba jinde.LPG ti rozhodí podle mě benzín mapu potom to dělá toto.

Když tak se podívej do sekce LPG. Tam ti můžou pomoci.Autu na LPG je potřeba věnovat více údržby než na benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnia 15.10.2017 o 19:32, kimmi napisał:

Na strane 17 tejto témy som písal že som odstavil LPG a začal som jazdiť iba na benzín a to som zmenil  zo Slovnaft 95 na fuel save 95 Shell,zlé studené štarty ustaly a štartovalo to ok,akonáhle som začal jazdiť na LPG tak sa to vrátilo.

Teraz robím podobný test s odstaveným LPG a tankujem V-Power 95 od Shell a taktiež zlé studené štarty ustaly a štartuje to ok a to som štartoval v rozmedzí 4-23 /dnes 23/ a štart bez anomálií ako trasenie sa štart na 3 valce a pod,hne´d som mohol akcelerovať.

Som zvedavý keď prejdem na LPG či sa to zase zopakuje ako predtým,alebo ten V-power urobí svoje a trochu prečistí palivovú sústavu a hlavne vstreky.

 

Podle mně je potřebna pořadna regulace LPG nebo kontrolni prohlídka.

V Polsku bolizko hranici s čr je dílna která děla požadné přestavby na plyn (lpg) a mají servis lpg. češi taky tam jezdi na přestavbu a potom kontrolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teraz jazdím znovu na LPG Slovnaft a benzín Shell 95 V-Power,zatiaľ to je OK.Len či zasa niekto nebude namietať že sa ochladilo,no ochladilo ale cez deň je celkom teplo nad 20 a to som štartoval auto keď bolo teraz 23  po 10 hod .Na kontrole LPG som bol minulý mesiac,kontrola po 45 000 km,podľa servisky Tartarini,samozrejme je v tom aj diagnostika a zdá sa mi ako by išlo auto lepšie za plynom na pohon LPG,určite niečo poladili.

Len podľa servisky LPG som bol na kontrole po 15 000 km 11.7.2016 a vteddy som hovoril technikovi že mi niekedy pri klíme skape motor a tak zasa niečo poladil no nepomohlo a potom sa mi stalo že mi prvý raz auto po studenom štarte zdochlo.Možno by to mohlo byť aj tým.

Ale to je všetko iba v hladine mohlo by to byť a podobne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem robiť unáhlené závery,ale mesiac som jazdil iba na benzín Shell V-Pover 95.Motor štartoval OK,bez anomálií,trasenie,vibrovanie,dusenie a pod.Začal som používať LPG Slovnaft a motor po cca 200 km na dennom počítadle na LPG včera zasa pri štarte z práce zdochol,odstavený 13 hodin 12.5 C,druhý štart ok,bez anomálií.

Tak teraz neviem kam sa nasmerovať.

-špatne nastavený plyn,rozhádže mapu benzínu

-plyn zanesie benzínové vstreky

Nastavenie prepnutia mám na LPG 25C.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

už jsem si myslela, že do příštího jara se opakovaný studený start neobjeví, a mýlila jsem se.

Opět zapůsobila venkovní teplota. V období mezi minulým pondělím a pátkem bylo docela teplo a startování až na podruhé se objevilo 2krát

(už přesně nevím, které to byly dny). Ráno bylo vždy vše OK. Ale odpoledne po asi 7 hodinách stání (teplota byla nad 15) se mi 2krát přihodil

špatný start (musela jsem nastartovat na podruhé), kromě toho 1krát  (jiný den odpoledne) mi sice motor nezhasnul, ale jeho chod byl v prvních

sekundách strašně neohrabaný... Jinak už rok a půl většinou tankuji Shell V-Power 95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim ,mam Fabku 2 1,4 16v LPG najeto 150000 km ,kdyz jsem ji koupil obcas mi po prvnim startu chcipla .Druhy start ok .Před par měsici se to začalo zhoršovat ,teměř kazdy den to zlobilo bez ohledu na teplotu .Kolega mi poradil abych tankoval 100 oktan ,koupil jsem cistič vstřiku a natankoval 100 ,asi po 250 km byl klid a uz se zavada ani jednou neobjevila :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tento čistič som použil aj ja raz, možno pomohol viem, ale teraz naposledy mám takú skúsenosť, že horšie studené štarty mi začalo robiť keď som natankoval benzín na Slovnafte a nedal som Aditívum. Takto som dal asi dokopy 5 nádrží a zlé studené štarty boli. Potom som kúpil Aditívum a štartovania boli už OK a je jedno kde som už natankoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...