Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Problemy se startem studeneho motoru se objevily u mne zhruba pred mesicem.

(rok vyroby 10/2014, najeto pres 20 000 km), tankuji jen Vervu 100).

Tyka se to pouze studeneho startu a zhorsuje se to. Dnes jsem v garazi startoval po 13 dnech a chytlo to az na potreti (prvni dva starty byly pomalejsi). Jakmile to chytlo, motor jsem zhasl a zkusil startovat znova, dási starty uz byly v pohode (startovani bylo daleko rychlejsi, nez prvni dva starty).

Necham vymenit svicky, jsou tam uz 5. rokem a necham zkontrolovat stav aku, protoze jezdim fakt malo, uvidim, jestli autorizak nabidne prehrani SW.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No veď to ja veľmi dobre viem a rieši sa to roky,to len tak pre zaujímavosť,nikedy to chytí aj pri napr.23-tych stupňoch tak ako pri 37.To sú teploty vonkajšieho merania,no teplota vody bude o niečo nižšia v súvislosti so snímačom chl.kvapaliny.

Len tak trocha oživiť tému videjkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎29‎.‎9‎.‎2018 na 18:22, mambo napsal:

Je to nelogický, to máš pravdu. Taky jsem psal, že je divný, když v létě to má vyšší otáčky. než v zimě, pokud to má souvislost s ohřevem katalyzátoru, ale zatím to nikdo nedokázal rozumně vysvětlit, pokud to má nějakou mně neznámou logiku. 

Co je na tom nelogické? Dělají to i současná TSI. Když je kolem 20 - 23°C (přesnou hodnotu teplotního rozmezí si najděte někde v TPI, si jí nepamatuju) je potřeba rychle zahřát kaťák, protože jsou to teploty při kterém začíná homologační cyklus. Mrzuté je, že to pak otravuje slušné lidi, kteří normálně startují např. v garáži a nějaké emisní šílenství je nezajímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to úplně stejně. Od doby nového softu start hned na poprvé, žádný chcípnutí. Otáčky neřeším, jedu hned ;-) Občas si to teda při rozjezdu nepatrně škubne, ale to bude asi daň za bohatší směs.

 

Odesláno z mého E6633 pomocí Tapatalk

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tak to ani ja neviem ako to bolo myslené.Ja som čerpadlo menil a mal som dosť rozpadnuté to tesnenie čerpadla,ten veľký gumový O krúžok, keď som čerpadlo vybral a zachytil benzín čo v ňom zostal tak tam bolo dosť z rozpadnuté ho krúžku,no či bolo aj v nádrži to som neskúmal,asi chyba.Žeby to robilo takéto problémy?,ak áno prečo iba od jari do jesene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie je tam ziadny problem! Len problem SW!  len ako vydim to kazdemu nepomoze preco to neviem mozno su viac verzii... Mne odkedy tam nahraly novy soft odvtedy ani raz mi nezdochol motor! a uz 2roky! Takze nehladajte nic ine len SW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mi ešte vadi že pri spusteni klimatizacie a len počas jazdy pri spomaleni napr. kryžovatke kde sa spomaluje-zastavuje s autom občas spadnu otačky a motor zhasne musim znova naštarovat . Pri spusteni plynu a vyradenie rychlosti alebo stlačenia spojky motor neudrží volnobežné otáčky a zhasne. Motor zhasne len počas jazdy ale ako som už pisal len sporadicky a hlavne hned po zapnuti klimatizacie potom už po dlšom použivani nie a len pri použivani klimatizacie bez klimy neznhasne nikdy! Ked motor beží na volnobeh, tak nikdy samovolne nezhasne - len pri padání otáčok. A čo som si všimol len na vyšom stupni vnutorneho ventilatora od 2.  Na  stupni 1 neshasne nikdy! Nesvieti žiadna chybova kontrolka na diagnostike tiež žiadna zavada! Mam tam LPG tak možno se sa to s tym može suvisiet....

Niekto take niečo riešil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
AHOJ lidi,na tohle jsem se ptal na Cimbumotorsport,protože mi nikdo nedokázal poradit co s tím.
Při změnách teplot, jaro, zima ,mám problém se studeným startem nastartuji motor bez problému , naskočí , chci se rozjet a motor jakoby se ulil, přidusil a jede sotva 3km/hod.
Reakce na  plynový pedál bez odezvy a po cca 4 vteřinách plížení se motor probere a  rozjede a jede už normálně.
Tato závada se neobjevuje pokaždé , pendluji mezi servisem LPG a Škodovkou Kosmonosy a nikdo nic nemůže najít, servis LPG kontrola ,diagnostika OK,
jedu do Boleslavi servis Škoda Kosmonosy auto týden v servisu , přehrání ŘJ novější aktualizací za Škodovku vše OK.
 
A závada se objevuje nadále, kontrolka motoru se nerozsvěcuje , při tomto poklesu výkonu na studeném motoru a na diagnostice taky žádná závada.
Nový filtr vzduch na motoru , svíčky od Škodovky nové, škrtící klapka vyčištěná nastavená, palivový filtr nový,spínač spojkového pedálu ,rozvody po výměně a nic se nezměnilo.
Na aute jsou  dvě ŘJ,  benzínová  a  druhá je od LPG,auto startuje na benzín a zhruba na 40 stupních se přepne na LPG.
Napadlo mě, jestli by to nemohlo být vlivem jízdy na LPG ,vypnu motor a jestli si ŘJ benzínová neudělala nějaké korekce , či úpravu směsi podle spalovaného LPG za jízdy a při startování , kdy výhradně startuje na benzín si musí udělat novou úpravu korekce ŘJ na benzín a z toho důvody zvadne  motor a rozeběhne se teprve až ŘJ docílí optimálních hodnot?
 
Děje se to většinou při rozdílných teplotách jaro podzim, startuji třeba ráno když je chladno 2 stupně bez problémů a odpoledne na auto svítí slunce a je třeba okolo 15 stupnů , tak se to stává.
Pokud ale před dojezdem přepnu z LPG na benzín tak se to už nestává tolik a když jezdím delší dobu jen na benzín tak je klid a nic to už nedělá.
 
A odpovězeno mi bylo dobře a srozumitelně.
Dobrý den, 
v podstatě si na problém odpovídáte sám. U této motorizace už je instalován softwarový rychlejší ohřev katalyzátoru, který za určitých teplot nastavuje nízký, až záporný úhel předstihu. Nespálené palivo, které projde motorem do katu začne hořet až v něm a tím urychluje jeho ohřev. ECU motoru si průběžně nastavuje adaptační hodnoty parametrů předstihu, počátku vstřiku a množství paliva. LPG ovlivňuje výrazně lambda sondy i hodoty předstihu. Za daných teplot cca kolem 0 st. Celsia se evidentně adaptace postarají o nízký předstih a bohatou směs a motor se pak "uchlastává"... 
Vyřešit tento problém v zásadě softwarově jde, ale neumím si představit, kolik by to stálo. Navíc stačí pohnout SW v ECU LPG a musel by se předělat i ten benzinový. 
 
Mr. Cimbu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl. Netýka sa to iba LPG. Ja mam fabiu čisto na benzín a keď je vonku viac ako 10 stupnov a menej ako 30 zle za studena štartuje. Vyzerá to naozaj tak, že motor dostáva príliš bohatú zmes a udusí sa. Smutné je, že mne osobne ani SW aktualizácia riadiacej jednotky motora nepomohla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Mimoňák napsal:
AHOJ lidi,na tohle jsem se ptal na Cimbumotorsport,protože mi nikdo nedokázal poradit co s tím.
Při změnách teplot, jaro, zima ,mám problém se studeným startem nastartuji motor bez problému , naskočí , chci se rozjet a motor jakoby se ulil, přidusil a jede sotva 3km/hod.
Reakce na  plynový pedál bez odezvy a po cca 4 vteřinách plížení se motor probere a  rozjede a jede už normálně.
Tato závada se neobjevuje pokaždé , pendluji mezi servisem LPG a Škodovkou Kosmonosy a nikdo nic nemůže najít, servis LPG kontrola ,diagnostika OK,
jedu do Boleslavi servis Škoda Kosmonosy auto týden v servisu , přehrání ŘJ novější aktualizací za Škodovku vše OK.
 
A závada se objevuje nadále, kontrolka motoru se nerozsvěcuje , při tomto poklesu výkonu na studeném motoru a na diagnostice taky žádná závada.
Nový filtr vzduch na motoru , svíčky od Škodovky nové, škrtící klapka vyčištěná nastavená, palivový filtr nový,spínač spojkového pedálu ,rozvody po výměně a nic se nezměnilo.
Na aute jsou  dvě ŘJ,  benzínová  a  druhá je od LPG,auto startuje na benzín a zhruba na 40 stupních se přepne na LPG.
Napadlo mě, jestli by to nemohlo být vlivem jízdy na LPG ,vypnu motor a jestli si ŘJ benzínová neudělala nějaké korekce , či úpravu směsi podle spalovaného LPG za jízdy a při startování , kdy výhradně startuje na benzín si musí udělat novou úpravu korekce ŘJ na benzín a z toho důvody zvadne  motor a rozeběhne se teprve až ŘJ docílí optimálních hodnot?
 
Děje se to většinou při rozdílných teplotách jaro podzim, startuji třeba ráno když je chladno 2 stupně bez problémů a odpoledne na auto svítí slunce a je třeba okolo 15 stupnů , tak se to stává.
Pokud ale před dojezdem přepnu z LPG na benzín tak se to už nestává tolik a když jezdím delší dobu jen na benzín tak je klid a nic to už nedělá.
 
A odpovězeno mi bylo dobře a srozumitelně.
Dobrý den, 
v podstatě si na problém odpovídáte sám. U této motorizace už je instalován softwarový rychlejší ohřev katalyzátoru, který za určitých teplot nastavuje nízký, až záporný úhel předstihu. Nespálené palivo, které projde motorem do katu začne hořet až v něm a tím urychluje jeho ohřev. ECU motoru si průběžně nastavuje adaptační hodnoty parametrů předstihu, počátku vstřiku a množství paliva. LPG ovlivňuje výrazně lambda sondy i hodoty předstihu. Za daných teplot cca kolem 0 st. Celsia se evidentně adaptace postarají o nízký předstih a bohatou směs a motor se pak "uchlastává"... 
Vyřešit tento problém v zásadě softwarově jde, ale neumím si představit, kolik by to stálo. Navíc stačí pohnout SW v ECU LPG a musel by se předělat i ten benzinový. 
 
Mr. Cimbu

 

Máš špatně nastavené LPG.

Tohle je na LPG sekci,co tam máš za plyn myslím tím výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tí čo nemajú LPG,ha ako písal tomas-SK.Ja som to tu už písal,vyjazdil som LPG koľko sa dalo,vyradil LPG s prevádzky,vybral som aj poistku,tankoval 100 oktánový benzín,jazdil 2 mesiace iba na benzín a výsledok neuspokojivý,bezo zmeny. A sa to zhoršuje,niekedy som štartoval z rozmedzí tých teplôt u mňa 10-26 dvakrát max a teraz sa mi stalo aj 5x,takže sa niečo zhoršuje,neverím že by sa SW takto zbláznil a to mám update  8555.

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že "Cimbu" sú veľký profíci,no to čo je napísané v tej jeho odpovedi nedáva žiadne logické vysvetlenie.Písal o predhreve katu,dobre môže byť,ale spomínal teplotu cca 0°C a bohatú zmes, v tom vidím rozpor,pretože za tejto teploty auto,respektíve autá štartujú na prvý-krát.

Kúpil som auto v na prelome september/október 2015,prerobené na LPG o cca dva týždne.Bezproblémový chod do 7/2016,odvtedy sa začaly problémy sezónne jar-leto cca 10-26°C.A tie sa zhoršujú,najprv to bol štart na druhý pokus,teraz na tretí a stalo sa mi aj 4 a 5 krát som štartoval.Niekoľko článkov hore mám video za teploty 22°C.

Určite tu GOLF10 napíše že je to tak jak píše Cimbu,dobre berem každý názor na vec,ale nech mi teda a nie iba mne niekto vysvetlí,prečo to predtým nerobilo.

mám kolegu,ktorý má takú istú fábiu s tým istím motorom BXW a jemu to nerobí,ako je to možné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...