Publikováno Únor 23, 201213 r Hezký den, tak jsem zase něco objevil na své octě - 1,6 74kw. Šustí to z oblasti klínového řemene a alternátorem(ložiskem) to pravděpodobně nebude. Klínový řemen měněný před 40tkm, celkem najeto 200tkm. Potřeboval bych vědět, jestli se dá tato kladka nějak promazat nebo jestli musí být nová - viěl jsem ceny okolo 1000kč. Mám z toho trochu obavu, aby kvůli tomu nepraskl řemen a nerozbil i rozvodový kryt s následným potkáním motoru ... Šustí to nejvíce ráno jako studené, zahřátý motor už výrazně méně. Díky , snad to brzy už dám do stavu 1A ...
Únor 24, 201213 r Autor Asi to prozatím nechám tak, je to takové ševelení, na ulici to lidi asi nepoznají a zatím se to nezhoršuje. Budu řešit asi spíš jinou věc - mám pocit, že se mi viklá klíč ve spínací skříňce zejména v poloze rozsvícení kontrolek... Ta vůle je tak 5 mm na obě strany . Měnili by jste to nebo to tak nechat ?
Únor 25, 201213 r Taky mi ševelí napínací kladka a když byly teď ty mrazy, tak mi to za studena dost hlasitě šustělo (přehlučilo to i motor ). Mechanik mi říkal, že se s tím jezdit může, jen bude čím dál hlasitější... no letos tu kladku stejně vyměním
Únor 26, 201213 r a dá sa vôbec to ložisko samotné vymeniť? ..viem,že kúpiť sa dostane,ale výmena neviem..je predsa zalisované v tej kladke..premazať sa dá
Únor 26, 201213 r No mě vlastně jako strojaři se to kecá....Já bych si sehnal ložisko a kladku přinejhorším stočil novou z plastu(silon). Podomácku bych to asi tak lehce neopravil...Pokud by nežlo ložisko z řemeničky vylisovat.
Únor 26, 201213 r Ložisko je SKF 62032RSC3 za cca 150,-, výměna v domácích podmínkách běžně vybavené díly jde zvládnout, vylisovávat se nic nemusí, jde to vyklepnout. Nýty odvrtat a nahradit bud ocelovými trhacími nebo si zahrát na Františka Koudelku a nové nýty rozklepat (... http://hlasky-z-filmu.cz/wp-content/uploads/ja-sem-rozklepaval-nejtek.mp3 ....) Upraveno Únor 26, 201213 r od miklisek
Únor 26, 201213 r tak potom neviem..toto ložisko som chcel vyriešiť na 1,6 75kW a žiadne nity tam neboli....jednoducho bolo vložené do tej plastovej kladky a pri vylisovaní by určite tá kladka praskla...
Únor 26, 201213 r Jo u plastove verze bude asi vymena loziska problem,muze totiz byt v tom plastu "zastriknute" a to by asi vylisovat neslo.Ja mam ocelovou ze dvou snytovanych pulek.Takova se da na netu sehnat nova tak za 400,-.A tusim,ze by mohla ta kladka byt stejna pro vsechny motorizace,ne?
Únor 27, 201213 r Tuším že AEE má jinou kladku, u té jde ložisko vyměnit, kdežto u silnější 1.6 se musí měnit celá kladka (ložisko by mělo být v plastu zalité a to potom opravdu nejde vytáhnout...)
Únor 27, 201213 r Jj, máš pravdu, je jiná. Akorát že nemůžu najít tu samostatnou kladku, prodává se jen celý drahý komplet napínáku. Ale třeba by poradil JELDa, jestli kladky z AEE a 74/75kW nejsou rozměrově podobné.
Březen 6, 201213 r Nemáte někdo nahraný zvuk jak to šustí? Nevím totiž jestli je to to co dělá mně. Mně to bzučí jako když se rozjedete rychle na zpátečku...tak nevím jestli to není to samé, co myslíte vy.
Březen 11, 201213 r A dá se vyměnit ložisko na kladce na motoru AGR 1.9 TDI 66 kw? Taky mi to dělá bordel.....
Březen 11, 201213 r Všechno jde...Otázka vždy je jestli se to vyplatí opravovat,nebo koupit nové...Já mám možnosti,takže můžu opravovat...Pokud je nemáš ,tak radši kup hotovej díl...
Březen 11, 201213 r Já myslím, že Don Magneton myslí svým dotazem situaci podobnou této: Jo u plastove verze bude asi vymena loziska problem,muze totiz byt v tom plastu "zastriknute" a to by asi vylisovat neslo.Ja mam ocelovou ze dvou snytovanych pulek.Takova se da na netu sehnat nova tak za 400,-.A tusim,ze by mohla ta kladka byt stejna pro vsechny motorizace,ne? Tuším že AEE má jinou kladku, u té jde ložisko vyměnit, kdežto u silnější 1.6 se musí měnit celá kladka (ložisko by mělo být v plastu zalité a to potom opravdu nejde vytáhnout...)
Březen 12, 201213 r Přesně tak, jde mi o ložisko, jeho výměnu ;-) Upraveno Březen 13, 201213 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Březen 18, 201213 r Tak dneska při čištění škrtící klapky a při otevřené kapotě jsem si všiml, že mám taky někde od klíňáku takové šustění. Odkud přesně, to nejde zjistit. Při zavřené kapotě to slyšet není. Nahrál jsem to na video a je to tam slyšet v 24 vteřině a dál, je to takové přerušované šustění, snad to uslyšíte. Teď nevím, jestli to zatím nechat nebo jestli řešit. Předpokládám, že to rozvody nebudou, kdy byly měněny v 103 00 a teď mám 168000 km. Upraveno Březen 18, 201213 r od Iguka
Březen 18, 201213 r Ložisko do kladky je ložisko do alternátoru a jde celkem pěkně a není to ani moc složité cca 30min práce a je ticho.
Březen 18, 201213 r takže alternátorová volnoběžka nebo napínací klapka nebo obě ? Co řemen? těžko říct volnoběžka alternátoru http://www.skoda-dil...ru-octavia.html http://www.cc-autodi...e-alter-octavia napínací kladka http://www.skoda-dil...ia-octavia.html http://www.cc-autodi...-napin-1-6-55kw Upraveno Březen 18, 201213 r od Iguka
Březen 18, 201213 r Tak jsem nastartoval teplý motor a nic, bez šustění. Po chvíli to ale zase začalo šustit. Tak jsem vzal suchý mýdlo a po stranách jsem řemen namazal a přestalo to. Takže předpokládám, že to je řemen, kladky by šustily dál, že. Takže vyměním řemen a je.
Březen 18, 201213 r Pokud to po tom namazání přestane, neměnil bych to...uvidíš no, co to za pár dní udělá.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.