Přejít na obsah

Trippling fabia


honza72

Doporučené příspěvky

No tak to se Carlosi mýlíš.Všechny C jednotky to neumí,přeflešování je nutné.

Cosby, říkáš to, jako bys trippling běžně aktivoval, což je pro mě docela novinka. Ten borec z Boleslavi, který mi trippling rozchodil na Déčkové jednotce říkal, že ho rozchodí na kterékoliv Céčkové stejným postupem. Když jsem po něm chtěl flešnout tu svoji původní Céčkovou, pravil, že by to byl problém, že jednodušší by bylo sehnat novou, nezmršenou. Žádný fleš pro BSG není k dispozici, dyť jsme to spolu probrali ze všech stran, když jsi mi tu Céčkovou dával dohromady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No šváb, ten je snad od samého počátku pořád stejný, jen ten soft se vyvíjí. Pokud jsem psal o vadných jednotkách, byla chyba právě v softu. A zásahem do softu se to taky opraví (pro člověka znalého údajně velmi jednoduchým zásahem). Jenže než by se s tím ve škodovce někdo opravoval, radši odložili zavedení nových funkcí. A ze setrvačnosti je pak ještě blokovali i na nových déčkových jednotkách. Známý je taky případ ŘJ motoru 1,4 16V, tam se chyby ignorovat nedaly (pomalá odezva na plynový pedál, aj.), tak se to řešilo. U škodovky flešováním, u VW a Audi výměnou jednotky. Holt ekonomická značka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne,z Česany potvrdil,že některé nemají šváb

ako píše Cosby....jednotky nie sú všetky od počiatku rovnaké..to už čo by bolo...

prečo potom Intel na počiatku nevydal rovno P4 a nebežali najprv na DOSe....

videl som ich niekolko otvorenych z roznych MR s istym indexom a boli tam rozdiely..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne,z Česany potvrdil,že některé nemají šváb

Řídicí jednotka bez švába? A diagnostika jde asi přes relátka :) . Pokud jde o trippling, je to stejně zcela irelevantní, protože se bavíme jen o jednotkách C a D. Končím s touhle diskuzí, protože sklouzává na úroveň jedné nedávné diskuze o kompatibilitě immobilizérů a klíčků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se kolik těch švábů tam je a pak diskutuj.Mám tu jednotku 03 a 05 a jsou značné rozdíly i v osazených švábech

Tak to je trošku něco jiného, než že nemá šváb (žádný).

Ano, uznávám, jednotlivé generace BSG se mohou harwarově lišit. Co rozporuji je hardwarová odlišnost jednotlivých Céčkových jednotek. Pokud by tomu tak bylo, tak by ti nepomohl ani flash jednotky, který se nedělá a není k dispozici.

Pokud vypustím zkreslenou informaci a někdo to uvede na pravou míru, jsem schopný uznat chybu. Nezlob se, ale tobě tahle schopnost schází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

profor: Covece, a proc se do toho montujes zrovna ty??? Osobne si myslim, ze mnohem bohatsi zkusenosti s aktivaci tripplingu ma Carlo, nez cosby, a taky bych rekl, ze si vyzkousel asi vsechny problemy, ktere aktivace tripplingu na obycejne jednotce muze prinest. Nehlede na to, ze i kdyz mu to aktivoval nekdo z Mlade Boleslavi, tak to nemeni nic na tom, ze ty zkusenosti s tim proste ma.

Ty si myslis, ze cosby si vsechno zjistil sam???? Cosby je taky takovej ten dobrodinec, kteremu co nereknes, to nevi a pak jeste dela drahoty kdyz ma nekomu poradit. A kdyz uz poradi, tak kolikrat i dost blbe, jenze pak svoji chybu neprizna. Carlo to nahodou napsal uplne presne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaaaa už som ticho :D

iba tolko že ma zarazilo (či prekvapilo" tvrdenie že šváb je od začiatku ten istý čo tvrdil Carlo, inak proti nemu nič nemám a viem, čítal som vašu diskusiu s Cosbym a zas netvrdím že na všetko prišiel sám a vlastne mi je jedno ako na to prišiel, ale verím tomu že tie jednotky videl rozobraté tak ako aj ja a tvrdenie že tam ten šváb je a tam nie je je v jeho prípade pravdivé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlas s Martinem,nicméně moje info není z Bolky ale z Česany,kde je vývoj el.Aktivovat to umí skoro každý v Bolce kdo s tím má co dočinění,ale co a jak je v komfrtce už vedět nemusí,to ví v Česaně.Myslím si,že zanedlouho to budu umět taky aktivovat(flashnout)u jednotek,které to budou podporovat a to nejsem z Bolky ale křupan ze Štramberka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt je, že u dotyčného jsem neřešil, jestli je ze škodovky nebo česany, ale vzhledem k tomu, že je to vývojář elektroniky, byl asi z česany. I podle toho, že říkal, že ve výrobě tomu vůbec nehoví - ví jen to co se jim řekne.

Cosby, nezlob se, ale tripling je funkcí bordnetzu a nikoliv komfortky.

Veřejně se tady zavazuji, že pokud dokážeš ten tripling rozchodit (i kdykoliv v budoucnu), máš u mě flašku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

profor: Covece, a proc se do toho montujes zrovna ty??? Osobne si myslim, ze mnohem bohatsi zkusenosti s aktivaci tripplingu ma Carlo, nez cosby, a taky bych rekl, ze si vyzkousel asi vsechny problemy, ktere aktivace tripplingu na obycejne jednotce muze prinest. Nehlede na to, ze i kdyz mu to aktivoval nekdo z Mlade Boleslavi, tak to nemeni nic na tom, ze ty zkusenosti s tim proste ma.

Ty si myslis, ze cosby si vsechno zjistil sam???? Cosby je taky takovej ten dobrodinec, kteremu co nereknes, to nevi a pak jeste dela drahoty kdyz ma nekomu poradit. A kdyz uz poradi, tak kolikrat i dost blbe, jenze pak svoji chybu neprizna. Carlo to nahodou napsal uplne presne.

Martinoslav: souhlas ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
Pánové, divím se, že po tom všem, co jsem kvůli tripplingu prodělal a napsal, speciálně Cosby takto zkresleně informuje. Žádné přeflešování není nutné. Trippling (komfortblinken) mohou umět všechny BSG (centrální řídicí jednotky palubní sítě) s písmenem C a výše. Tyto se do Fabií montovaly od MR03 tedy od podzimu 2002, kdy ještě o nějakém faceliftu nebylo ani potuchy. Bohužel, z výroby žádná Céčková jednotka trippling aktivovaný neměla (platí pouze pro Škodu a Seat, VW Polo mělo trippling funkční od začátku výroby, viz níže) a běžným postupem přes VAG ho nelze aktivovat. Další smutnou skutečností je, že ani všechny Déčkové jednotky nemají trippling aktivní, přestože narozdíl od Céčkových mají standartně přístupné kanály 06 a výše - změna hodnot v tomto případě nemá na funkci žádný vliv.

Osobně znám pouze dva způsoby, jak trippling rozchodit:

1. korektní - změnou jedné buňky ve strojovém kódu přímo v EPROM - znám jediného člověka, který to umí, je to ovšem špičkový odborník, který si své znalosti nechá dobře zaplatit. Tohoto pána mi sehnal Martinoslav - slavné reportérské eso, kterému opět děkuji :worthy

2.nekorektní - přes VAS pro VW Polo. Tento postup má ovšem za následek rozhození některých hodnot např. pro ovládání vnitřního osvětlení, deaktivuje tempomat apod. - to jsou následky napravitelné. Nenapravitelně ovšem BSG přestane ovládat otvírání pátých dveří - tyto dveře pak bude možno otvírat stále, nezávisle na uzamčení vozu originálním centrálem. Proto tento postup je vhodný jedině pro vozy bez origo centrálu. Ty ovšem málokdy mají BSG 6Q1 xxx xxx a pro jednotky 6Q2 xxx xxx tento postup není vyzkoušený.

Celá finta je v tom, že celá série těch Céčkových jednotek byla vadná a trippling neuměla. Tyto jednotky nastrkali do Škodovek a Seatů a do VW dávali ty zdravé. Ovšem pro případ, že by do Pola přece jen nějaká ta vadná zabloudila, dali do VASu pro VW Polo opravný flash. VW Polo ovšem nemá na pátých dveřích jen nějaké tlačítko, jako Fabia nebo Ibiza, ale starý dobrý zámek s klikou, takže po flashnutí to tlačítko ignoruje a páté dvečře jdou otevřít, ať už je zamčeno nebo není... Tento postup jsem vyšňupal na jednom německém fóru, kde si ho provedlo dost majitelů Fabií, ale nikdo si na ty páté dveře nestěžoval. Ostatně ani já bych na to nepřišel, to moje manželka je přirozeně nedůvěřivá k centrálnímu zamykání a při odchodu kontroluje zamčení...

Jak moc dobře si to nechá zaplatit a odkud je ten pán?Možná bych měl zájem.Dík za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Prosím poraďte, hledal jsem to tu, ale nemužu nikde nic najít, jen nějakou neoriginální řj stavebnici. Jak funguje ve škodovce? je to v komfortce, nebo v ŘJ palubní sítě? Kdo umí dodělat? Klidně si to udělám sám, jen bych potřeboval (za úplatek) poradit, popř koupím díly k tomu potřebné...

608 600001 Milda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stavebnice se da sehnat treba tady: http://www.dhservis.cz/dalsi_1/trippling.htm, ale pokud nejses alespon trochu el.tech zrucnej, tak bych se do toho nepoustel. Obvzlast pokud by jsi obednaval celou stavebnici - pri porovnani s cenami, ze ktere se daji sehnat BSG ktere to umi :). A myslim ze montaz vymenou BSG bude 100% rychlejsi, a to vcetne nakodovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stavebnice se da sehnat treba tady: http://www.dhservis.cz/dalsi_1/trippling.htm, ale pokud nejses alespon trochu el.tech zrucnej, tak bych se do toho nepoustel. Obvzlast pokud by jsi obednaval celou stavebnici - pri porovnani s cenami, ze ktere se daji sehnat BSG ktere to umi :). A myslim ze montaz vymenou BSG bude 100% rychlejsi, a to vcetne nakodovani.

to asi nebude pre fabie. ale pre stare oktavky, nie ???

citat: "Trippling 1.0 je navržen jako přídavný modul, do vozidel s blikači spínanými kladným přerušovaným napětím (spínání blinkrů klasickým přerušovačem, ne řídící jednotkou)".

:( :( :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...