Září 10, 201311 r udelej poradnou diagnostiku a dej nam sem vypis, podle toho co mas nahore by to mohl klidne delat brzdovy spinac, ale zase na druhou stranu popis zavady nesedi
Říjen 18, 201311 r Ahoj, mám stejný problém. OII, 1,9 TDI, motor BKC (tzn. EGR ventil ovládaný podtlakem, klapka elektronicky). Rozsvítila se kontrolka, maxidot "Emise, do dílny" Výpis z diagnostiky: zjištěna závada: "16785 P0401 000, Systém zpětného vedení výfukových plynů, Prostupnost příliš nízká, sporadická závada". Prý EGR ventil. Takže jsem ho vyndal, včetně klapky, vyčistil a vrátil zpět (viz. fotky). Dal jsem auto do servisu, nechal jsem smazat chybu (+ ještě vyměnili žhavící svíčky 2 a 4 válce, protože diagnostika mi ukázala i tuhle chybu, tak to rovnou vyměnili) a asi 30 km to bylo ok. Teď se ale opět kontrolka rozsvítila. Takže co teď??? Klapka - když sem sundal hadici vedení vzduchu a nastartoval, tak při vypnutí motoru se klapka normálně zavřela, takže kabeláž, motorek i klapka samotná by měla být v pohodě. EGR ventil - po vyčištění jsem zkoušel pomocí kombinaček jestli lze ventil otevřít a šlo to, samozřejmě trochu hůře protože jsem neudělal podtlak + NAVÍC - PŘIJDE MI, ŽE KDYŽ SI PŘÍMO PŘIVONÍM K VÝDECHU KLIMATIZACE U DVEŘÍ, CÍTÍM JAKOBY VÝFUKOVÉ SPLODINY, JE TO MOŽNÉ??? Díky za reakce. Jirka
Říjen 18, 201311 r skúste ju vyskúšať takto http://forum.skodahome.cz/topic/85601-vadný-egr-ventil/?p=1792866
Říjen 19, 201311 r ale kde mám vzít podtlakovou pumpu? Upraveno Říjen 19, 201311 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek!
Říjen 30, 201311 r Ahoj, tak jsem si po vyčištění nechal odstranit závadu v servisu pomocí diagnostiky a závada se po několika kilometrech opět objevila. Tak nevím kde je chyba. Je možné že je fakt špatný ventil. Máte někdo zkušenost se zaslepenim? Případně zaslepenim na Kladně u powertuning? Co ten možný smrad spalin které možná cítím? Diky
Prosinec 28, 201311 r Ahoj, mám podobný problém, bohužel příčinu co mám jsem tady nikde nenašel. Mám 1,9 TDi PD, kod motoru BJB. Před časem se mi rozsvtila kontrolka motoru - vrtulník a hláška Emise do dílny. Po čase to zmizelo, auto jelo normálně. Asi po týdnu se opět rozsvítila. Občas svítí a auto jede normálně, občas nesvítí a auto nejede - po sešlápnutí plynu skoro žádný akcelerace a motor mi přijde více hlučný. Měl jsem to napopjený a hlásilo to tři chybi... čidlo polohy vačkového hřídele, špatný tlak v sacím potrubí a nějaký snímač nadmořské výšky/tlaku. Je mi divné, že by odešly dvě-tři čidla najednou. Může mít čidlo polohy vačkového hřídele vliv na chyby na zbývajících čidlech. nechci zbytečně měnit všechny. Pak jsem ještě zpozoroval, když auto funguje a přidam plyn a rychle uberu tak si to jakoby odfoukne... je to normální??? díky za rady M.
Prosinec 29, 201311 r u toho čidla polohy vačkového hřídele to píše - bez signálu, u druhé chyby - sporadická chyba. bude nějaký rozdíl mezi originálním čidlem a čidlem vyrobeném v Itálii? rozdíl skoro 1000,-.
Prosinec 29, 201311 r zkusi vymenit a kdyz nepomuze tak kontrola kabelaze pod baterkou nad starterem. Kdyz to bude nejaka znama znacka je to asi jedno.
Leden 3, 201411 r Mám stejný problém, cca před rokem se mi tato kontrolka rozsvítila, tak jsem jel do servisu, kde mi řekli, že nejspíš bude vadný egr, ale po pravdě mi řekli, že to neví na 100% a že to taky může být zbytečná oprava. Byla to zbytečná oprava, protože egr byl jak nový. Mimo jiné proměřily i všechy dráty a všechny byly v pořádku. Jel jsem do dalšího servisu (porše brno) a tam mi řekli něco podobného, prý to může být ovládací klapka erg, ale že to zase není na 100%. V dalším servisu (v Araveru) mi řekli, že je špatný průchod výfukových plynů, ale že taky přesně neví, že bych tam musel nechat celý den nastarované auto a oni by ho pozorovali (s tím jsem nesouhlasil). Místo toho jsem vyměnil vzduchový filtr a asi 2 měsíce (oproti běžným 14 dnům) byl klid. Až do tohoto víkendu, kdy se ta zas*raná kontrolka rozsvítila znova. Na chodu motoru jsem nepozoroval žádný rozdíl a nebýt toho, že chci auto po létě prodat, tak bych to vůbec neřešil, ale nechci někomu prodat auto s podobnou vadou (jinak je totiž vše v perfektním stavu) RV 2007, 1,9 77kw. najeto 121 tis, již jsem vyměnil pro jistotu rozvody, samozřejmě je pravidelně měněn olej, filtry, náplně atd. Pokud tedy někdo ví, co by to mohlo být, byl bych rád, kdyby se ozval. Děkuji no po dlhej dobre som spat. zavada vyriesena vymenou snimaca otacok motora a snimacom teploty motora. neviem ktory to sposoboval...mam iny problem ale o tom som spravil temu...
Leden 6, 201411 r Ahoj, tyto chyby mi vyhodila diagnostika. Je možné aby poslední závada způsobovala chybu prvních dvou? V pátek budu měnit čidlo vačky, pak dám vědět, je to pomohlo. třetí chybu jsme smazali a zatím se znovu neobjevila. díky M. P1592 (18000 000) Signál snímače nadmořské výšky/plnicího tlaku nesmyslný poměr, tbd 0 /min 0 Nm 0 km/h 0,00 % 12,24 V 00101100 969 mbar 754 mbar ERRORSTATE sporadic P0237 (16621 000) Snímač plnicího tlaku signál příliš malý, tbd 903 /min 48 Nm 0 km/h 0,00 % 14,44 V 00101100 1 081 mbar 1 275 mbar ERRORSTATE sporadic P0673 (17057 000) Žhavicí svíčka válce 3 -Q12 elektr.závada v elektrickém obvodu, tbd 168 /min 156 Nm 0 km/h 0,00 % 9,96 V 00101100 2,70 °C 01110000 ERRORSTATE sporadic P3007 (19463 000) Snímač polohy vačk. hřídele -G40 bez signálu, tbd 798 /min 36 Nm 0 km/h 0,00 % 14,29 V 00101111 0,00 °KW 48 ERRORSTATE sporadic
Leden 11, 201411 r Tak mám opraveno. Byly prošoupaný kabely - 3 kousky, zhruba v oblasti pod startérem. čidla jsou OK:
Duben 11, 201510 r zdravím, včera se mi taky rozsvítila kontrolka motoru s nápisem "emise,do dílny!" na maxidotu, dneska jsem kouknul pod kapotu a okolo víčka oleje olej... v pondělí na diagnostiku , ale do pondělka dlouho... co by to mohlo být? EGR? Váha vzduchu? škrtící klapka? Díky...
Duben 15, 201510 r Ahoj, tak jsem si po vyčištění nechal odstranit závadu v servisu pomocí diagnostiky a závada se po několika kilometrech opět objevila. Tak nevím kde je chyba. Je možné že je fakt špatný ventil. Máte někdo zkušenost se zaslepenim? Případně zaslepenim na Kladně u powertuning? Co ten možný smrad spalin které možná cítím? Diky Je to trochu mimo OT a neřeší problém, ale proč sakra lidi zaslepujete ty EGR ? Já vím, že to stojí nehorázný prachy, ale sakra koupili jste si opici a ta vám suchou trávu ze zahrady žrát nebude. Musíte jí koupit banány. Přístup "Mám na autě něco rozbitýho, tak to vyhodím a hotovo" je příčina toho, že pak brečíte, jakou jste si koupili v bazaru vykurvenou plečku. Zaslepením EGR zarazíte cestu výfukovým plynům skrz EGR do sání a bude se vám zbytečně tavit turbo. A až vám odejde turbo, tak budete nadávat, že se dneska nic nedělá pořádně a že to hov.o vydrží.
Duben 15, 201510 r Tak eu4 motory to musi softwarove vypnout jinak by svitila kontrolka to je i muj pripad
Duben 19, 201510 r Nejdou ti spaliny zpet do sani a vsechen objem spalin roztaci turbinu tak nabiha driv
Duben 21, 201510 r Ano tolit tuzingová teorie. ALe, že naklápění lopatek funguje podle nějakého algoritmu, ktreý počítá s výrazným zvýšením tlaku v turbu a právě díky tomu se výfukové plyna donutí protlačit skrz EGR zpátky do sání. Takže, když jim tu cestu zaslepíš, tak nebudeš mít turbem takový průtok a bude se ti zbytečně přehřívat. Já tady nijak neobhajuju tyhle kurvítka v autě, ale pakliže si někdo koupí auto s tímhle motorem, jen proto, že je to tzv. český sen a pak se diví, co v tom motoru všechno je a, že to stojí prachy, tak je to blb. A rady, tipu: je to tam stejně k hov.u, dej tam záslepku a s.r na to, jsou cestou do končin, kam slunce nesvítí.
Duben 22, 201510 r Egr funguje jen v určitých režimech. Většinou jen pokud není vozidlo v zátěži. A že se turbo hřeje o trochu víc tak to není tak hrozné jako když po dlouhé jízdě hned chcípneš motor místo dochlazení.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.