z.docekal Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 (editace) Tak to jsme na tom stejně. S fábií roční nájezd 15000km a s Yetim, kterého máme od června jsme už najeli skoro 18000km. Skoro mě to přijde jakoby tachometr špatně měřil, ale bohužel, mám to vyskoušený. Editováno: 3. Březen 2012, autor: z.docekal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarek95 Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Když jsem vybíral Yetíka, taky jsem chvíli řešil dilema benzín vs. nafta. Nechal jsem si připravit dvě nabídky (v rámci mého cenového limitu) - naftovou a vybavenější benzínovou. Nájezd km mám podobný s tím, že do práce to mám denně 2x6 km. Nakonec zvítězila lepší výbava s motorem 1,2 a obava s vyšších provozních nákladů u nafty - podle prodejce výměna filtru pevných částic vyjde na 40 tis. Kč a v mém připadě (t.j. krátké cesty se studeným motorem) bych byl žhavý kadnidát na jeho brzkou výměnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Promato tak to tvůj tata asi měl lehkou nohu, nafta táhně pěkně, nevěřím temu, že 103 kw ti nemůže stačit, nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mar1tin Vloženo 3. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 V mém případě by rozdíl ve spotřebě dělal ročně rozdíl 12000kč při nynějších cenách ve prospěch TDi. Plus rozdíl v ceně 40 000kč a pokud bych měl Yetiho 10 let, tak je to rozdíl 160 000 ve prospěch TDi. To stojí za velké zamyšlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Promato Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 MIKETTT Lehkou nohu neměl. Říkal, že měl co dělat aby se udržel. Pak na rovince se rozjel, ale z nízkých otáček v zatáčce, aby diesel roztočil musel podřadit na 1st (mluvím o Grossglocknerstrasse, kde stoupání je opravdu extrémní). Já to vše kroužil na dvojku a při šlápnutí pedálu šlo auto okamžitě za plynem. Ten rozdíl tam opravdu je a že jsem s našich TDI PD nazejdil hodně, mohu srovnávat. Zrovna minulý týden jsem akceleroval na semaforech :-D s vedle stojícím Tiguanem 2.0Tdi 103kW a překvapilo mě, jak ten benzín mnohem lépe jel. Ale je to samozřejmě akcelerace. Mému kolegovi, který kdysi dělal automechanika a hodně se v motorech vyzná jsem říkal, jak mě překvapilo, že 2.0 TDI v Alpách jelo mnohem hůř, než moje. Vysvětloval mi to tak, že diesel se musí dost točit a podřadit, aby jel svižněji než benzín. Musí nasát mnohem více vzduchu, aby se dostal do potřebných otáček a akceleroval. Kolega, který jel tu samou silnici s Toyotou Avensin 2,2 DCAT (177 koní) mi říkal, že auto musel hodně točit, protože v nižších otáčkách bylo úplně mrtvé.....pak, že se auto rozjelo, ale musel točit, točit a točit. Mohu to porovnávat pouze s našich Octávií, ne s Yetim, kde je CR motor. A že jsme těch společných cest najezdili mnoho a tak vím, že ten motor prostě lépe netáhne. Mluvím vždy o obsazení 2 lidi v autě. Je dost možná, že při plném obsazení už TDI na tom bude lépe. Proto si troufám tvrdit, že TSI je výkonější, než 103kW v dieslu. Ale rozhodně se tu nechci hádat, jsou to pouze mé zkušenosti s pro mě příjemným překvapením. Každopádně TSI je mnohem náchylnější na styl jízdy, než TDI, to tu vůbec vyvracet nebudu Yeti 1,8 TSI 118kW / 4500 250Nm / 1500 - 4500 Yeti 2.0 TDI CR 81kW / 4200 280Nm / 1750 - 2750 Yeti 2.0 TDI CR 103kW / 4200 320Nm / 1750 - 2500 Octavia 2.0 TDI PD 103kW / 4000 320Nm / 1750 - 2500 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Promato, v tom kopci kde jste byli, jsi to musel taky točit, jinak by jsi byl za tvým tatou. A řekl bych daleko víc než nafta. Ale taky každý má svůj styl řízení auta. Já bych to třeba zvládl líp. Ale to je individuální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Promato Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Jistě, že točil, stejně jako se musel točit ten diesel, jenže při tom točení TSI jelo lépe.....ach jooo, těžko tu něco tvrdit, když v tom člověk nejede :-D V tomto bychom se přeli asi do nekonečna :-) Jinak mrkni na: http://www.youtube.com/watch?v=pt7irtLhaNk&feature=plcp&context=C3558c67UDOEgsToPDskKEof6DnMgq8X9c6v9rS5dQ Ale kvůli natáčení mobilem jsem netočil :-D Co si tak ale pamatuji to bylo asi na 3. a 4. převodový stupeň. Nebyl problém tam jet i stovkou, ale to už měl člověk tak trochu strach. Někde jsem řadil i pětku a v poho to jelo.....jistě, že delší stoupání bez zatáček :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 (editace) A taky záleží jak je zajetý motor. Mám už druhýho nafťáka a vždycky jsem v kopci zmizel benzíňákům, jen jsem se díval do zpětnýho zrcátka jak auto zamnou couvá. No zkrátka, já bych se tě držel, velký rozestup by tam nebyl. Ale jinak pěkný výlet. Editováno: 3. Březen 2012, autor: MikeTTT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petryeti Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 V mém případě by rozdíl ve spotřebě dělal ročně rozdíl 12000kč při nynějších cenách ve prospěch TDi. Plus rozdíl v ceně 40 000kč a pokud bych měl Yetiho 10 let, tak je to rozdíl 160 000 ve prospěch TDi. To stojí za velké zamyšlení. S denním proběhem 18 tam a 18 zpátky bude průměrná v naftě do 8l v létě a 9.5 v zimě. Nevím kolik by měl benzín 1.8, ale asi to bude dost podobné. Na tak krátké tratě jsem ho neměl. Při normální svižné jízdě na delší vzdálenost je spotřeba benzínu cca 8l, na dálnici až 10.5. Na delší vzdálenost je nádrž malá. Ani nafta 125 kW nestačí na svižnost a akceleraci 118 kW benzínu. Porovnáno pouze na dálnici. Jiné hodnoty jsou pod zátěží, například s přívěsem. Pak je nafta ne jen svižnější, ale hlavně levnější na provoz. U benzínu to bylo až 12 l, u nafty 9l. Porovnávat spotřebu Superba, Octy a Yety nelze. Yety má tabulkovou i reálnou spotřebu největší a nejnižší max. rychlost. Proč asi ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akire1 Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Myslím, že je to víceméně mlácení prázdné slámy - stejně zůstane u TDI ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamooo Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 ...ja som si pochvaľoval benziňáky do vtedy, pokiaľ mi za jazdy neodpadla plná nádrž benzínu...po rýchlej evakuácii posádky som ďakoval vyšším sféram za to, že sme nevyleteli do vzduchu. Opäť raz prst hore hasičom! Od tej doby už len nafta, benzín na rozdiel od nafty vybuchuje s fatálnymi následkami...takže jedna z výhod nafťáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petryeti Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 A taky záleží jak je zajetý motor. Mám už druhýho nafťáka a vždycky jsem v kopci zmizel benzíňákům, jen jsem se díval do zpětnýho zrcátka jak auto zamnou couvá. No zkrátka, já bych se tě držel, velký rozestup by tam nebyl. Ale jinak pěkný výlet. To jsi tam asi viděl Felicii nebo 1.4 benzín. 1.8 Ti ujede na pár metrech kopec nekopec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamooo Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 ...ešte foto z "akcie" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 (editace) Miku, Promato má pravdu. 1,8TSI je na tom dynamicky lépe než 104kW dvoulitr. Vím, o čem mluvím. To Kamoo: Taky jeden mýtus. Editováno: 3. Březen 2012, autor: Tygrik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa304 Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Vidím, že se to zvrtlo do toho závodění... Petryeti: Jak jsem psal, teď v těch mrazech jsem absolvoval stěhování tchána plus občasné vození dítek na akce nebo tréninky. Projezdil jsem celou nádrž skoro celou po městě s plným autem a studeným motorem (chudák asi dostal zabrat...). Spotřeba počítaná z plnění nádrže 7,7l/100, podle PP ještě o něco míň. Abych v létě jezdil průměr osm, nevím, co bych musel dělat, během záběhu jsem spolehlivě jezdil pod sedm, teď po těch 10000 km spíš k šesti. Na dálnici to sice při 120 už trochu žere, ale Yeti není auto na dálnice. V Alpách jsem ale s Yetíkem nebyl... mar1in: Já benzín neodsuzuju, jen si myslím, že právě tenhle 1,8TSI je docela žíznivý. Kdyby byla možnost 1,4TSI/4x4, bral bych ji. Když jsem se rozhodoval pro Yetíka, byl ten cenový rozdíl ve prospěch TDI81/4x4 ještě větší, takže mám dalšího ropáka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob 27 Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Ahoj všem."Dehet, nebo benzin" to je otázka.Mám svého 3. diesela ( 2x octavie a teď mám dvoukolku Yetiho 81 kW ) S Yetim jezdím hlavně spíš větší vzdálenosti zatím si nemohu stěžovat, ale nový diesel je trochu hladovější než ten starý PD. Tam jsi mohl šlapat na plyn jak chtěl a 400 km 160 km/ hod. po dálnici si nevzal víc než 5,3 L. Teď mám najeto 22 000 a spotřeba se ustálila na podobné trati na 6 L. Nejezdím ale nijak úsporně. TSI jsem si taky ozkoušel, na jízdní vlastnosti to bylo super, ale ta spotřeba ... Já to vidím asi takhle. Pokud jezdíš často hlavně kratší vzdálenosti a město a najezdíš do 20 000 km do roka tak bych volil benzin. Zdá se mi, že nový diesel popojížděním po městě dost trpí a filtr pev. částic může být později dost problém. Pokud ale najezdíš víc km tak bych se se přiklonil k dieselu. Chce to ale přepočítat. Jelikož cena dieselu balancuje těsně u ceny benzinu tak to nahrává benzínovým motorům. PS: když jsem začínal s dieselem stál litr nafty o 5 korun méně než benzín. Ať koupíš co koupíš tak ti přeji hodně kilometrů bez nehod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Březen 2012 Sdílet Vloženo 3. Březen 2012 Bob27 nemůžeš srovnávat Yetiho a octávku ve spotřebě, nezapomeň, že je rozdíl v odporu vzduchu a to udělá hodně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mar1tin Vloženo 4. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Myslím, že je to víceméně mlácení prázdné slámy - stejně zůstane u TDI ! Možná jo, možná ne, sám nevím, večer usínám s benzínem a ráno se probouzím s naftou, sakra ať už se to rozsekne, bo je to utrpení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Mar1tin je to jasný nafta, už jsi to psal, že potřebuješ 4x4 a to je nejlepší v naftě, má větší krouťák. Přečti si tohle http://www.auto.cz/diesel-nic-lepsiho-stale-nemame-64188 , http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti-cast-ii-jak-neucpat-filtr-pevnych-castic-64339 , http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti-iii-emise-pohrbily-dobre-motory-rika-upravce-64676 třeba budeš chytřejší v rozhodování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Už zase Miku!!!!! Jasně, že je Mar1tin rozhodnut pro 81kW. Ale Mike docílil jednoho: I kdybych chtěl v příštím Yetíkovi diesel, beru benzín! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Tygříku kdyby jsi četl pozorně, tak je na vážkách. Rozhodně ten tvůj motor by si nevzal, to by mohl rovnou zůstat u koloběžky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Koukám, koukám, že na světě jsou dvě věci, bez kterých to nejde: teplý chleba a Mikovo "nejlepší" auto. Z toho, co jsem četl i jinde, usuzuji, že u Mar1tina převážila 81kW varianta. Je klidný řidič, myslivec. Tudíž 81kW bohatě stačí. Navíc hledí na spotřebu. Jen ten nájezd je na hranici. Ale myslím, na základě toho, co tu na fóru píší ostatní, že jakmile dostane Yetíka, rázem bude minimálně na 20 000 km za rok. Navíc si myslím, že bude spokojený, ať zvítězí kterákoliv varianta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Džanek Vloženo 4. Březen 2012 Sdílet Vloženo 4. Březen 2012 Nechápu, co máte stále s tím nájezdem kilometrů ? Manželka má už 10 let naftové Audi a ročně s ním najede cca 8.000km a nikdy jsme neřešili nějakou závadu způsobenou počtem najetých km. Prostě jezdí a až auto upozorní na výměnu oleje, tak se jede do servisu. Navíc při nedávné návštěvě servisu řekl technik, že je auto po technické stránce v supr stavu. Možná je to i tím, že je to Audi. Takže počet km/rok neni směrodatné a stále si to spousta lidí nalhává. Možná to platilo u 25 nebo 30 let starých nafťáků, kdy už podle zvuku motoru to připomínalo spíše traktor, než-li auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mar1tin Vloženo 5. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 5. Březen 2012 No ale 10 let stará audina nemá postrach zvaný DPF. Moje manželka jezdí 6km do práce a 6km zpátky a nějaké ty nákupy, má Feldu 1,3 MPi, jinak společné jízdy, výlety a dovolené jezdíme nynější Fabkou TDi. Žena navíc nemá cit pro naftový motor, sedne do auta, nastartuje se zařazenou jedničkou a okamžitě vyráží ve vysokých otáčkách. Tohle dělat nafťákovi, tak nevím, jk dlouho by si to nechal líbit. A jinak je fakt to, že s novým autem chce člověk víc jezdit, tak se ten můj roční nájezd rozhodně zvedne. Je fakt, že momentáně u mě převažuje rozhodnutí pro naftu. Středa to rozhodne a doufám, že už potom budu klidně spávat. Jinak všem moc děkuji za hodnotné příspěvky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mar1tin Vloženo 7. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 7. Březen 2012 Tak mám objednáno, nakonec vyhrál Yeti TDi 81kW 4x4, model Fresh I, barva šedá platin metalíza, k tomu doobjednáno tažné zařízení z výroby, senzory vzdálenosti při couvání a Maxi dot, celková cena 531 000kč, předběžné datum dodání přelom dubna a května, do tří dnů by mi to měli upřesnit. Myslím, že je to za ty peníze slušně vybavené auto a doufám, že volby naftového motoru nebudu později litovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.