Přejít na obsah

Spotřeba 1.6 MPI 75 kW


Aidolon

Doporučené příspěvky

KarlosTDI: ale souvislost by tam podle mě být měla. Méně paliva=nižší emise. Samozřejmě auto s 1.6-Euro2 které jezdí za dejme tomu 8l nebude s 1.6-Euro4 jezdit za 4l...ale přece musí být i nějaké snížení spotřeby. Dokonce u verzí Green Line je upravován stálý převod, tak aby měl motor nižší otáčky. A opět nižší otáčky-menší spotřeba-méně emisí...

Tak nepochybuju, že by mi někdo předvedl s mojí spotřebu 10-12l/100. Tou neúspornou jízdou myslím třeba: 5lidí v autě+plný kufr-mimo dálnici(I a II třída)-cesta 620Km-průjezdy měst jako Tábor-Plzeň(ta dokonce ve špičce od Nepomucké až do Křimic)-rychlostní průměr 70Km/h-vypočítaná spotřeba natankováno vs.ujeto-7,8l/100 ;)

Nedávno ta samá trasa ve třech lidech+1/2Kufru-doprovod Yamaze 600-sice žádný závod, ale ať na mě alespoň nemusí dlouho čekat-obce 50-mimo od 100 do 140Km/h-a zase města jako Plzeň a Tábor hezky centrem-rychlostní průměr 77Km/h- pal.PCtam:7,7l, pal.PC zpět 7,0l, vypočítaná spotřeba 7,5l/100 ;)

Takže mi jen vrtá hlavou, že 1.6 75Kw si pápne relativně dost-stejně nebo bych řekl že i možná o malinko víc. Pochopitelně je určitě živější, ale právě kvůli Euro4 docela "uškrcená" - jak jsi psal: "akcelerace hezky opatrně a pozvolna hlavně ať nejsou vysoké emise" :)

Nerad bych aby to bylo pochopeno tak, že se "starouškem" chci rýpat do silnější 1,6tky-kdybych měnil Oktu za novější OII, tak by byl žhavý kandidát motor 1.6 75Kw ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já to tak ani neberu jen jsem reagoval na to že porovnáváš emisní normy se spotřebou.

jakási přímá úměra tam je ale ne všech kritériích daných pro plnění příslušné mormy.

Jinak co že píšeš že stejné auto s motorem 1.6 a euro 2 nebo 4 má mít nižší spotřebu přeci platí. Když se podíváš do tabulek výrobce tak je vidět jak kombinovaná spotřeba klesá.

To že se tu píše že jeden jezdí za 5 a druhý ne a ne klesnou pod 8 je prostě dané nohou, trasou a tech stavem vozu.

Jinak el plyn je svinstvo, sice dává klapce impulsy poístupně ale pak tu klapku vlastně nohou moc neuvlivníš. Hodně se tu píše o prodlevách atd, nebo jak si ŘJ sama přidává při rozjezdech nebo couvání a člověk pak vypadá jak teloň z autoškoly. Navíc mi přijde že má ŘJ nastavené min palivo které dává a pod to prostě nejde. Min aktuální spotřeba i z mírného kopečku když mám nohu na plynu (pokud sundám je samo "0") je tuším 3 - 3,5l/100km. U auta s lankem jsem měl klidně 1,5 - 2,5. Obé při rychlosti kolem 70km/h. Na volnoběh to bere cca 0,6l/hod, což by byl přepočet na 70km rychlost cca 0,85l/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlosi: pokud máš tu 1.6 74 resp 75KW v O1 tak to jezdí teda za mín jak O II :( já se to co uvádíš ty pohybuju všecko kolem 8l/100 ted :(

já myslím že na tom tak špatně nejsi ...

- máš najeto 30 000km takže se ještě zajede a sedne

- OII navíc v kombíku má o pár kg víc

- máš 17" kola já galusky :) 195/65-15

- záleží na noze !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
to já to tak ani neberu jen jsem reagoval na to že porovnáváš emisní normy se spotřebou.

jakási přímá úměra tam je ale ne všech kritériích daných pro plnění příslušné mormy.

Žádná přímá úměra, ba naopak! U Euro IV začínají být problémy s dodržením limitů oxidů dusíku, tzv. NOx a redukce těchto NOx se řeší zpětným přívodem části výfukových plynů do sání, což způsobí nižší emise, ale také paradoxně méně kyslíku, tím horší spalování, tedy nižší účinnost a následně vyšší spotřebu- jde o tzv. EGR systém, který dosahuje nízkých emisních limitů na úkor zvýšení spotřeby paliva. :kol-31:

Editováno: , autor: Hupy Frud
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná přímá úměra, ba naopak! U Euro IV začínají být problémy s dodržením limitů oxidů dusíku, tzv. NOx a redukce těchto NOx se řeší zpětným přívodem části výfukových plynů do sání, což způsobí nižší emise, ale také paradoxně méně kyslíku, tím horší spalování, tedy nižší účinnost a následně vyšší spotřebu- jde o tzv. EGR systém, který dosahuje nízkých emisních limitů na úkor zvýšení spotřeby paliva. :kol-31:

Takže:

- jak jsem psal, jakási přímá úměra tam je ale ne ve všech kritériích

- CO2 které se automonilky zavázaly snížit pod 130g/km se nedá srazit jinak než snížením spotřeby. Vím ale že zrozna produkce CO2 není normami EURO nijak limitována

- ostatní NO, NOx, PM, CO, ... se snižují třeba dvojicí katů a lamb, EGR apod a to určitě kladné vlivy na spotřebu nemá

Pokud by sis ale vlákno přečetl o pár příspěvků výše, tak se dočteš že jsem reagoval na TomášeT, který se podivoval že Octavia 1.6 Euro IV má stejnou spotřebu jako Euro2 a že by měla být nižší.

Tam jsme mu odpovídla že EURA s tím májí pramálo společného, tam jde jen o snížení emisí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarvím, chci se zeptat . O kolik realně stoupne spotřeba pri změne obutí z origo 195 / 65 R15 na 205 / 55 R16 ? Mám 1,6 75kW, Combi rv. 2001.

Dle výpočtů je velikost obvodu zachována, ale je mi jasný, že větší a širší kolo bude mít věstší valivý odpor, ale nevím o kolik .

Také jsem tady na foru četl, že při Alu 15stkách a vyvažování, se musí dávat nějaké nízké lepené závaží, jinak dochází ke kolizy se třmeny brzdiče, které se pak musí přibrousit. A tak by to 16" kola vyřešili a co si budeme povídat, 16" na Octě prostě líp vypadaj .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- změna z 195/65 R15 na 205/55 R16 znamená zmenšení obvodu pneu o 8mm, tzn. rozdíl 0,4%.

Zanedbatelně ti teda stoupnou otáčky při stejné rychlosti, zvětší se rozdíl skutečné a tachometrové rychlosti a klesne max rychlost.

To vše teoreticky právě o těch mrských 0,4%

- spotřeba také teoreticky stoupne o s rozdílem valivého odporu 4cm = šířka 195mm na 205mm x 4kola

vše se ale dá eliminovat výběrem solidních plášťů s nízkým valivým odporem. Reálně tu každý kdo přešel na 16" kola říká že spotřeba zůstala stejná.

- 15" s motorizací 1.6 nemají problém, protože mají menší kotouč a brzdič. Alternativně na nich lze jezdit i na 14" discích. Kolize nehrozí. Ta ale nehrozí ani u TDi a 1.8T, tam se 15" montovaly standardně a nevím že by někdo měl problém s lepeným závažím. Ještě vetší brzdy mají až RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- změna z 195/65 R15 na 205/55 R16 znamená zmenšení obvodu pneu o 8mm, tzn. rozdíl 0,4%.

Zanedbatelně ti teda stoupnou otáčky při stejné rychlosti, zvětší se rozdíl skutečné a tachometrové rychlosti a klesne max rychlost.

To vše teoreticky právě o těch mrských 0,4%

- spotřeba také teoreticky stoupne o s rozdílem valivého odporu 4cm = šířka 195mm na 205mm x 4kola

vše se ale dá eliminovat výběrem solidních plášťů s nízkým valivým odporem. Reálně tu každý kdo přešel na 16" kola říká že spotřeba zůstala stejná.

- 15" s motorizací 1.6 nemají problém, protože mají menší kotouč a brzdič. Alternativně na nich lze jezdit i na 14" discích. Kolize nehrozí. Ta ale nehrozí ani u TDi a 1.8T, tam se 15" montovaly standardně a nevím že by někdo měl problém s lepeným závažím. Ještě vetší brzdy mají až RS.

Díky moc za vyčerpávající odpověď, takže na zimu přikoupím 4 ks zimáků 195 / 65 R15, který navlíknu na stávající plechy a na jaře přikoupím Alu R16 s nějakou tou kvalitní pneu. Mám zálusk na tento Goodyear Exellence :http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=vypis&zalozka=pneu&idnabidka=2097

nebo Dunlop :http://www.az-pneu.cz/index.php?goto=vypis&zalozka=pneu&idnabidka=1346.

Vím, že co se spotřeby týče jsou dost dobrý Mischelinky, ale to je trochu moc peněz.

Ještě jednou díky .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj já myslím že 16" jsou ideální kompromis. Mám sice 15" a jsou to strašné balóny. Jezdím a parkuju ale ve městě takže díry, koleje, přejíždění obrubníků a na to jsou vysoké gumy dobré.

Exellence se mi líbí na pohled a v testech je zhruba uprostred.

Pokud si vybíráš zkus kouknout na testy, super stránka je http://epneu.cz/testy_pneu.php kde se dovíš jízdní vlastnosti sucho-mokro, valivý odpor, opotřebení, hlučnost adt. Pro porovnání ideální

Jinak já mám na pneu vyzkousen eshop www.pneumatiky.cz a tam mají akce většinou na Pirelli.

Teď mají super cenu na Pirelli CINTURATO P6 Letní 205/55 R16 91 H 210km/h, CINTURATO je řada se sníženým valivým odporem.

P6 jsem měl a byl jsem spokojen s výdrží, hlukem i spotřebou. Jízní vlastnosti byly dle testů super ale to neumím posoudit, páč rozhodně nejezdím na limitu

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by sis ale vlákno přečetl o pár příspěvků výše, tak se dočteš že jsem reagoval na TomášeT, který se podivoval že Octavia 1.6 Euro IV má stejnou spotřebu jako Euro2 a že by měla být nižší.

Tam jsme mu odpovídla že EURA s tím májí pramálo společného, tam jde jen o snížení emisí.

Tak to sorry :kol-50:

Jinak spotřeba u 1,6 75 kW u mě následovně: Trasa z Liberce do UH, cca 300 km dálnice, 80 km mimo, průměrná rychlost za celý úsek 125 km/h dle PC, spotřeba 7,4 l/100km. TDI to není, ale hodnota bratru přijatelná, bo po dálnici padala rychlost pod 150 km/hod jen zřídka. :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

np ;)

spotřebu máš na ten průměr super, já jezdím většinou kolem 120km/h a spotřeba se tím pádem drží kolem 6,5-7,0

pokud bych na to šlapal a valil 150 určitě to poroste, čekal bych až k 8.

Vím že průměr 125km/h znamená fakt valit !!!, protože každé spomalení kvůli kamionu atd to hodně talčí dolů. Ti co uvádějí že jedou průměrně 150km/h buď kecají, nebo si měří jen úsek kde se dá jet. Naše dálnice ale toto dovilí tak max na 5km v kuse

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve městě to žere i trávu u cesty, kolem 9-10 l/100 km, ale stokilometrová trasa na Slovensko mimo dálnici, jetá dost na spotřebu, průměrná rychlost dle PC 60 km/hod tam bez klimy 5,8 l/100 km, zpět s klimou 6,3 l/100 km, uvidíme, co to ukáže po dotankování dle skutečnosti. kol100

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

D1 včera:

Brno - Praha: průměrná spotřeba 6,2l/100km průměrná rychlost 97km/h (těsně před koncem dálnice byla 108, v centru to kleslo, jízda většinou 120km/hod max 180)

Praha - Brno: průměrná spotřeba 6,1l/100km průměrná rychlost 102km/h (na dálnici jsem se na průměrnou rychlost nekoukal a po Brně to tolik nekleslo, nebyl provoz)

Klidná jízda na tempomat, ale i tak mi ta spotřeba příjde super !!! dálnice 1.6i sedí. S TDi jsem podobným stylem jezdil za 5,2-5,5l/100km

Při cestě zpět do Brna jsem kopce schválně jezdil na 4q, rychlost 150km/hod tj cca 5500ot, dal jsem si čistící aditivum do paliva tak jsme chtěl trošku vyhnat pavouky

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám taky poslední dvě nádže za 8,5 a 8,0l/100km.

Ale celé jen po městě tak se to myslím dá. Dle výrobce je totiž město 10.

Dlouhé trasy umím za 5,5

tak to me asi budes muset nekdy svezt...

pac za ne/po sem najezdil cca 350 km ve dvou lidech se skoro prazdnym kufrem, provoz mirny cca 2/3 mimo mesto a dalnice zadna a spotreba 6,7 a to sem jel podle predpisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nedávno Třebíč-Studená ve třech lidech s naloženým kufrem a ve špičce za 7,6l/100 a Studená-Třebíč ve čtyřech lidech s ještě víc naloženým kufrem večer za 6,7l/100. Nevím jak může bejt takovej rozdíl?

Jo a z dovolený Plzeň-Třebíč(mimo dálnici-spodem) tři lidi a naflancovanej kufr za 6,7l/100....na čtvrt nádrže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to me asi budes muset nekdy svezt...

pac za ne/po sem najezdil cca 350 km ve dvou lidech se skoro prazdnym kufrem, provoz mirny cca 2/3 mimo mesto a dalnice zadna a spotreba 6,7 a to sem jel podle predpisu.

- neber si to zle ale vozit tě nebudu :) :) :)

- věř tomu že nemám důvod si vymýšlet, přiznám bez vrtání kolene že spotřeba po dotankování je od 7,5 - 8,5l/100km

- město jezdím klidně za 11l, žádnej zázrak techniky totiž tydle 75kW nejsou

- ale dlouhé trasy Brno - HK přes Svitavy prostě umím za 5,5 a za tím si stojím !!! je to ale vždy večer za malého provozu. Průměrná rychlost do 70km/hod

- tu samou trasu jsme s TDi 66kW dělal za 4,1 a Meganem kombi 1.4 16V 70kW za 5,2 takže tak. Mám prostě lehkou nohu a snaším se jezdit s citem a rozumem

- jo a jako úpné economy-run je super trasa Svitavy - HK. Asi je to převážně z kompce.

Octavia TDi 3,5 Megane 1.4 16V 4,3 Megane 1.6 16V 4,4l/100km Oktu 1.6 jsem ještě nezkoušel tak pak pisnu ;)

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...