Ubo Vloženo 22. Březen 2012 Sdílet Vloženo 22. Březen 2012 (editace) Jaký motor se hodí pro hodně úspornou jízdu? Slabší 44kW nebo silnější 50kW? Jízda bude klidná, jedna třetina po městě a dvě třetiny mimo město. Dálnice vyjímečně (4x za rok). Myslím, že závěr testu Světa motorů, kde porovnávali slabší a silnější verzi Citiga je chybný. Test je zveřejněn i zde na fóru (Hospůdka Citigo\Testy Citigo). Redaktoři došli k závěru, že silnější verze je úspornější. Myslím,že pro klidnou jízdu to neplatí. A vysmívat se pružnému zrychlení z 80 na 120 km/hod u slabší verze za 33,34s (silnější 19,9s) je úplně mimo. Mám přeci převodovku, tak ten hendicap (podle mě výhodu) delšího stálého převodu eliminuji. Závěr: podle mě je výhoda delšího stálého převodu jasná. Ideální pro úspornou jízdu by byla silnější (50kW) verze a delší stálý převod. To však výrobce nenabízí. Motory jsou však mechanicky shodné, takže si přeladím ŘJ u slabší verze a mám to. To je však již na jiné téma. Editováno: 22. Březen 2012, autor: Ubo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radomír Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 Příteli okřídleného šípu, já bych rozhodně byl pro verzi 50 kW. Jednou se Ti může stát, že budeš chtít předjet cyklistu a bude Ti chybět power k předjetí. Radek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ubo Vloženo 27. Březen 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 (editace) Radku pokud si na webu najdeš skutečně naměřené výkony slabší a silnější verze Citiga, tak zjistíš, že se o tolik neliší. Slabší verze měla myslím 51kW a silnější 58kW. To hlavní co dělá slabší verzi línou je delší stálý převod. Možná by sis řekl, že by to mělo být naopak a delší sálý převod by měla mít silnější verze. Jenže to tak není a oprávněně. Většího výkonu dosahuje silnější verze právě při větších otáčkách a vše je sladěno k dosažení max rychlosti na pětku. U slabší verze se zase hraje na malou spotřebu. Takže pokud budu se slabší verzí zrychlovat (předjíždět) třeba v 70km/hod na pětku, tak to nepojede.Stačí ale podřadit na trojku a nevýhoda dlouhého stálého převodu je pryč. U silnější verze si ale krátký stálý převod nezdelším... Mě jde ale o ekonomickou jízdu. Silněší verzi s dlouhým stálým převodem bych bral,ale nenabíz íse... Editováno: 27. Březen 2012, autor: Ubo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Březen 2012 Sdílet Vloženo 27. Březen 2012 (editace) Pak nezbejvá než koupit 44kW a pořešit otázku definovanou pouhou trojicí písmen : ČIP??? Editováno: 27. Březen 2012, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 pokud chcete, můžu sem hodit naskenovaný svět motorů, kde porovnávaj oba motory do citiga.. závěr je- koupit silnější motor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Ma smysl tohle vubec resit? O kolik si myslis, ze bude jedna verze uspornejsi nez druha? O 0,2 l/100km? Nebo vic? Navic prevody nejsou vsechno, zalezi taky na profilu trati, kde auto budes vyuzivat. Pri rozdilu v cene 10kKč bych vzal jasne silnejsi 55kW verzi, jizdne je prijemnejsi a alespon subjektivne o dost zivejsi. Rozdil v prakticke spotrebe bude minimalni. BTW: V tomto pripade souhlasim s redaktory SM, byť zas tak casto to nebyva. Je potreba si uvedomit, ze redaktori SM testovali za nejakych podminek, proto je docela troufale rikat, ze jejich zaver je chybny. Proste plati pro to, jak testovali oni. Pokud bys ty pouzival auto jinak, samozrejme vysledek muze byt jiny/opacny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 A vysmívat se pružnému zrychlení z 80 na 120 km/hod u slabší verze za 33,34s (silnější 19,9s) je úplně mimo. Mám přeci převodovku, tak ten hendicap (podle mě výhodu) delšího stálého převodu eliminuji. Pruzne zrychleni je parametr, ktery ma umoznit srovnat dynamiku te ci one motorizace za urcitych podminek. Jiste, muzes podradit, ale to "ten druhy" muze taky a naskok udrzi. Pro me osobne ma pruzne zrychleni znacnou vypovidaci schopnost, rozhodne nemam chut pri kazdem zrychlovani podrazovat a hnat motor do otacek. Ve vyse uvedenem pripade je rozdil zasadni. Proto se take tento parametr meri v kazdem podrobnejsim testu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mc2uba Vloženo 6. Červen 2012 Sdílet Vloženo 6. Červen 2012 Jak si myslite, ze Citigo pojede? S timto motorem treba jako Fabie 1,2 htp nebo spis jako 1,4 mpi? Vzhledem k pomeru vaha/vykon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 7. Červen 2012 Sdílet Vloženo 7. Červen 2012 Měl jsem možnost zkusit si předváděcí jízdu s 44kW a auto mě velmi příjemně překvapilo. Bylo sice ještě velmi syrové, pouze 24km najeto, ale jelo to příjemně a pohodově. Pocitově bych to srovnal klidně s naší fabií 55kW, 1,4 16V. Samořejmě se nedá očekávat, že to bude bůhvíjakej závoďák, ale brzda provozu rozhodně taky ne. Navíc v tom člověk opravdu nemá pocit, že sedí v nějakým prckovi. Zítra nebo v sobotu bych měl zkoušet ještě i 55kW, tak jsem zvědavej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 10. Červen 2012 Sdílet Vloženo 10. Červen 2012 Verze 55kW je pocitove vyrazne zivejsi, dej pak vedet, jak jsi to videl ty. Citigo je proste lehky, cili i takovyto relativne slaby motor s nim docela slusne hybe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 10. Červen 2012 Sdílet Vloženo 10. Červen 2012 Zamíchal jsem to do tématu o rozteči nábojů a nápravách, ale dám sem postřeh. Bohužel i páteční předváděčka byla jen 44kW, ale měl jsem možnost se s tím projet trochu víc a ještě v pátečním odpoledním pražském provozu. Sice skoro na periferii, ale rozjíždění a popojíždění bylo taky, kousek i rychlejší jízda. Seděli jsme v tom 3 a nejelo to vůbec špatně. Sice tak do 2,5 tis. otáček se mu moc nechce, ale pak příjemně ožije a táhne slušně. Motor taky nebyl bůhvíjak zajetej, měl 180km, přesto od rozjezdu do cíle po cca 8 km se průměrná spotřeba dostala na 5,6l, což mi připadá hodně slušný. Vyjížděl jsem se studeným. Na pocit z jízdy bych to klidně srovnal s 55kW fabkou. I prostor uvnitř je slušnej, auto mi celkem rychle padlo do ruky a jelo se s tím příjemně. Na obsluhu je to klasika škodovka, takže se není potřeba učit prakticky nic novýho. Jen teplota vody je součístí informací v PC, bez budíku. Docela si dovedu představit v takovým autě jezdit, vevnitř si člověk nepřipadá jako v takovým prckovi. Proti matizu nesrovatelný a nedávno jsem se vez i v hyundai I20, což by měla být spíš jako fabie a i ten mi připadal menší a lacinější. Citigo působí dojmem poctivě udělanýho auta a i se tak chová. Trochu jsem lez i pod něj a nápravy vypadaj shodně s fabií, s výjimkou rozteče šroubů kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 18. Červen 2012 Sdílet Vloženo 18. Červen 2012 Dneska konečně došlo na svezení s 55kW. Dokonce nám auto na chvíli půjčili, ať se jedem projet kam chcem, prodejce nejel s námi. Tak jsem s tím objel asi 15 - 20km kolem Boleslavi. 55 je asi nejen pocitově, ale opravdu živější. Jelo to celkem svižně a řekl bych plynuleji v celém rozsahu otáček. Měli jsme u toho i zapnutou klimu, která asi rozběh znatelně brzdí, nicméně jako brzda provozu si člověk rozhodně nepřipadá. Ke konci projížďky se spotřeba ustálila na 5,5l. Jel jsem tak nějak normálně, abych otestoval jak se to chová při běžný jízdě. Auto je i pěkně tichý, jen při zátahu motoru se trochu ozve a má trošku traktůrkovitej projev, ale celkem sympatickej. Akorát při brzdění motorem z kopce, při cca 2tis. otáčkách se docela slušně rozduněl výfuk. Po přidání plynu zase naprosto klid. Jel jsem po trase: MB průmyslová zóna od 13. brány, směr na Lípu, přes Debř a Podhrádí do Bakova a po hlavní zpět přes Kosmonosy do MB. To jen tak pro zajímavost, kdyby to chtěl někdo zkusit na stejný trati. Jinak platí, že si v tom člověk připadá zhruba jak ve fabii. Takž žádnej pocit malýho auta. Shodou okolností jsem během víkendu pojížděl s Peugeotem 107 a ten mi spíš připadá jako opravdu malé auto, i když široký je taky dostatečně. Citigo ale působí určitě mnohem dospěleji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jivo Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 No, já bych se těch maloobjemových motorů bál. Znám pár lidí, co mají tu dieslovou Octavii 1.6. Roční nájezd kolem 80tis km a jenomu kolem 70.000 a druhému při asi 110.000 se motor vylágroval tak, že oprava stála přes dle ceníku prý přes 100.000 a prej se ty dieslové 1.6 pěkně serou.Protože se jedná o vozidla velkých firem, tak samozdřejm2 na záruku. Tak pozor, abys pak za 3roky neřešil nutnost koupě nového vozu a tohle nedával na vrakáč. Známej má 5ti letého Logana a má problém, že ho nikde nechtějí koupit. Jestli není lepší nepatně připlatit za lepší vozidlo a za pár let ho za 2násobek příplatku prodat a užívat si po tu dobu lepšího komfortu. Jinak ona i spotřeba není vše. Záleží kde s tím budeš jezdit. Jako nákupní taška do města jistě dobré. Já dokážu jezdit se Superbem 1.9 po městě za 6,2l a po dálnicích těsně pod 7l. S dieslovým Mercedesem E se také po městě vejdu pod 7l.100km. Ale se služební Fabií combi 1.2HTP jsem dokázal jet na Slovensko i za 12l/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 těch 12 litrů v HTP, to bych chtěl vidět tos musel jet celou cestu po dálnici 140+ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozzi Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Pri 140 na useku 180 km mam prumer 8,2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 no však, to bylo myšleno 140 +++ tzn. tak 160 podle spotřeby jinak nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Jivo:..... Známej má 5ti letého Logana a má problém, že ho nikde nechtějí koupit. Jestli není lepší nepatně připlatit za lepší vozidlo a za pár let ho za 2násobek příplatku prodat a užívat si po tu dobu lepšího komfortu. Prosím osvětlit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jivo Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 Jivo:..... Známej má 5ti letého Logana a má problém, že ho nikde nechtějí koupit. Jestli není lepší nepatně připlatit za lepší vozidlo a za pár let ho za 2násobek příplatku prodat a užívat si po tu dobu lepšího komfortu. Prosím osvětlit. Prostě si připlatit za něco pohodlnějšího, jezdit trošku na úrovni a poté to prodat možná dráže, než je prodejní cena toho socka auta a příplatku za lepší. Popravdě já do toho nemohu moc kecat, nemám potřebu kupovat nová auta. Ten Logan v socka edici byl možná o 50.000 levnější než něco pohodlnějšího, ale ta se dá po 5ti letech s minimálním proběhem prodat. Dále výbava levných aut je katastrofální a spolehlivost poslední dobou také. Pár kolegů má služební Octy 1.6tdi a do 100.000km reklamačka na 1\3 cenu auta. To je pro obyčejného uživatele po záruce rána pěstí. Obávám se, že ty moderní maloobjemové výkonové motory budou to samé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 tak pokud jsou to služební auta, tak asi záleží hodně na tom, jak se ti lidi k tomu taky chovají Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 Bohužel kvalita neni to co byvala,a to se podepisuje celkově na autech.Holt všichni šetři a odnese to zas jen zakaznik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RST Vloženo 15. leden 2013 Sdílet Vloženo 15. leden 2013 Zanedlouho budu mít osobní zkušenost s 55kW Citigem, neb zakotví v naší garáži. Tak pak můžu referovat, jak to jezdí a za kolik to jezdí reálně. Budu-li firma a najedu 80-100tis. ročně, nebudu kupovat malolitrážní motor. V mém případě pořizuju prcka asi na to, k čemu je určen - courání do práce a okolo komína, s občasnou cestou na nákup a sem tam kousek dál, aby se vyhnali pavouci z kanálů. Co se týká vylágrovanejch motorů, nebude to nejspíš jejich špatnou konstrukcí nebo kvalitou, ale spíš jak se s nimi zachází a jak je o ně postaráno. Mám zkušenost, že zrovna u firemních aut není zacházení nejjemnější a servis se dost šidí. Taky se nám ve firmě hryznul motor ve fabii 1,4 16V na 180tis. a po otevření byl zakarbonovanej jak stará 120... a to mělo pravidelnej servis. To mi jen potvrdilo, že se olej moc nemění, spíš jen odpustí a doleje třeba polovina. Za normální péče takovej motor vydrží v klidu přes 300tis. a rozhodně nezajde na zadření. Další velkej průšvih je dle mě šidítko zvané long life oleje. To bylo jen tak na okraj, budu referovat o provozu mrňouse. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joseamigo Vloženo 7. Květen 2013 Sdílet Vloženo 7. Květen 2013 Tak máme doma Citigo ve 44kW verzi spolu s greentec paketem a dalšíma vopičárnama. Pokud jde o spotřebu, tak krátká cesta po městě (cca5-6km) znamená v našem případě podle nohy na plynu a počtu červených na 3 semaforech údaj na PP od 5,1 do 6,5l/100km. Výhodou je, že se motor neskutečně rychle zahřeje na provozní teplotu a člověk pak může něco málo ušetřit i díky start-stopu, který začne fungovat až po zahřátí motoru. Těch 44kW je úplně postačujících, ale pokud chcete rychle vystřelit do křižovatky nebo udělat nějakou myšku tak si holt musíte osvojit práci s kvedlačkou a nebát se tomu dát na rozjezd vyšší otáčky. Najel jsem asi 50km i se silnější 55kW variantou a zase až tak mi ten rozdíl velikej nepřišel, možná to člověk fakt pozná až při plným obsazení nebo při nějaké dynamičtější jízdě, ale proto já jsem si Citigo nekupoval. Koupili jsme ho aby přítulkyně nemusela jezdit ochcávkou těch 5km do práce bo ochcávka papá po městě k 10ti litrům. Takže podle mě nejen pro ekonomickou jízdu postačí bohatě i ta 44kW verze. Navíc jsem někde četl, že rozdíl mezi 44 a 55 je jen v softwaru a jiném stálem převodu. Je jen otázka času než někdo začne přepisovat sw a dělat tak "čyptůning" Pokud jde někomu o vysloveně ekonomickou jízdu, tak by měl určitě chtít ten paket se start-stopem a rekuperací brzdné energie, jen podle papírů škodovky to ušetří 0,6litru po městě, takže věřím, že v reálu jsou ty 3-4deci úspory možné. Budu sledovat spotřebu u tý naší žáby zelený a uvidíme kam to půjde. Při poslední delší jízdě (Hlinsko-Pardubice) byla spotřeba dle PP jen 3,8 a to má přítulkyně daleko k ekonomickému jízdnímu stylu, jen jela "klidně". A spolehlivost motoru ukáže čas, jde údajně o významně přepracovaný HTP, tak doufejme že se poučili z chyb. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joseamigo Vloženo 30. Květen 2013 Sdílet Vloženo 30. Květen 2013 Takže 44kW verze a první vyjetá nádrž a průměrná spotřeba dle tankování (ne podle PP) činila 5,6l. 90% bylo město, cesty do 5km, zbytek okresky. Takže naprostá spokojenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 18. Červenec 2014 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2014 Mohu se zeptat, kolik otáček točí motor při 100 km/h a pak při 130 km/h ? Díky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.