Přejít na obsah

Denní svícení v mlhovkách OII předfacelift


Martin82

Doporučené příspěvky

Ahoj do fora,

resim problem ohledne denniho sviceni. Vlastnim Octavia 2 s xenony a mlhovymi svetly a rad bych je posetril. Mam nekolik variant a napadu a chtel bych radu, co by bylo nejvhodnejsi pouzit, pripadne kdo by to mohl nejakym zpusobem zpracovat, par dotazu, ktere mi vrtaji hlavou a nad kteryma mam otazniky

1. svetla se mi aktivuji v poloze 0 po vlozeni klicku a otoceni do tusim druhe polohy, zde by bylo nejspise nutne deaktivace

2. udajne by mel jit pouzit nizssi vykon mlhovych svetel az cca na 40 %, aby pri dennim sviceni neoslnovali, pokud se to vhodne naprogramuje. Doporucujete tuto upravu, nebo je to stale poruseni vyhlasky (pouziti mlhovych svetel)

3. integrovat led sviceni a nastavit je na otocny pepinac, nejspise v poloze 0 a pri otoceni klicku by se rozinaly automaticky, jake byste doporucili a jak slozita je montaz, udela ji nekdo z vas? Pripadne nejaky externi prepinac. Zde se ceny docela lisi, videl jsem modni zabudovane za 5000kc, ale i od 1000kc. Jak je to s homologaci, nehrozi nejaka pokuta?

4. dalsi alternativa me napadla vymenit mlhova svetla a dat tam kombinovana svetla mlhove/denni, jak je to znamo u novych Octavia, zde se ale obavam ceny za predstavbu

5. pokud bych ozelel mlhove svetla, neda se pouze vymenit mlhova zarovka za kalsickou bodovou, aby vse splnovalo regule pro denni sviceni

6. Jak je to v pomeru mlha/snezeni pri pouziti xenonu s klasickou zarovkou a nakolik by mi chybely pripadne mlhove svetla, supluji trochu xenony mlhovky, nebo je to jeste horsi, nez se zlutou zarovkou?

Dekuji za vase nazory a rady pripadne nabidku na upravu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ja kdysi chtel resit stejny problem ale nakonec jsem to vzdal.

1. mel jsem to stejny, lze pres WAG deaktivovat (u faceliftu pry lze deaktivovat pres maxidot) a deaktivoval jsem

2. slysel jsem o tyto variante, ale neni to povolena uprava a pri kontrole tezko budes policajtovi dokazovat ze ty mlhovky maji snizeny vykon ... ale i kdyby jsi ho presvedcil, tak to neni povoleny. Jako svetla pro denni sviceni muzou byt pouzity jen zvlast pro tuto funkci navrzena svetla (nebo svitit beznyma tlumenyma svetlama)

3. tohle je podle myho jedina realna moznost, uvazoval jsem o pridelani dodatecnych svetel pro denni sviceni. Ale nejak na Oktavce II neni moc mist, kam se daji strcit bez toho ze bych musel rezat do narazniku neni .... jediny misto ktery jsem nasel je mrizka vedle mlhovek. Ale mrizka na strane spolujezdce je vytahovaci (je tam oko pro odtah vozidla), takze je potreba pri montazi s timto odjimatelnym systemem pocitat. Dat je bliz mi pripada A) skaredy B ) nemeril jsem, ale myslim ze by to uz nesplnovalo minimalni vzdalenost specifikovanou v zakone.

4. taky moznost, ale prijde mi blby, kdyz uz jsem si zaplatil mlhovky se jich pak zbavovat.

5. ne, viz. bod 2

6. netusim ... ve skutecnosti mlhovky pouzivam tak 1x - 2x do roka. Myslim ze jejich vyhoda je predevsim v tom ze sviti zespodu a osvetluji vylozene silinici pred autem, nesviti do vzduchu, kde je mlha/snih

V kazdym pripade jsem uvazoval podobne jako ty, rikal jsem si ze je skoda opotrebovavat xenony ve dne apod. ... ale nakonec jsem se na to vykaslal, nejak mi to nestoji za to resit a cpat do toho penize. Xenony vydrzi tak ca 120.000 km, naklady na novou vybojku jsou ve znackovem servise kolem 5000 Kc ... (neznackovy udajne za 1000 Kc jedna) ... myslim ze se nevyplati se tim zatezovat a resit to.

Cus

Editováno: , autor: JMcz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

dekuji za odpoved. Ja jsem tuto otazku otevrel pouze z duvodu, ze casto jezdim prilis kratke trasy a tudiz se vybojkam velice zkracuje zivotnost, kdyz je za den 5x zapnu. Udajne samotna vybojka neni draha cca 1000kc, ale jsou svetla, kdy se musi vymenit spolecne s vybojkou take trafo, zde je cena 5000kc, takze vynasobeno dvema, to uz je pekna palka. Ja bohuzel nevim jak zjistit, jaky typ svetel ma moje octavia. Vlastnim 2.0 TDI 103kW, 2006. Nejspise podle WIN by se to dalo poznat?! WIN si dokazu vylistovat, ale nevim, co bych presne mel hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mám nakodovaný mlhovky jako denn í svícení na 60% k tomu light assistent takže se o světla vůbec nestarám. Několik policejních kontrol a žádný problém- potkávám denně několik takhle upravených aut a to nejen OII. Kamarád co to kodoval to tak má dva a pul roku a taky neměl žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ke komentarum vyse dodavam, ze to ale nic nemeni na tom, ze tato uprava je nelegalni, nemela by projit STK (ale kdyz obcas ctu ze STK proslo i auto ktery nevideli tak se nicemu nedivim) a jestli pri silnicni kontrole narazite na policajte pedanta, blbce nebo buzer typ, tak je to na pokutu. Lze doufat, ze bude zmatenej tim, ze faceliftove octavky to maji a tak ze je to i na techto. Ale pokud se k tomu svetlu sehne a bude hledat homologacni znacku svetla pro denni sviceni, tak ji nenajde a mate problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za prispevky, ano jsem si jisty, ze tato uprava je nelegalni, mlhove svetla na 60% vykonu. Otazka zni, jakou muze uzivatel dostat pokutu? ;) Rad bych se zeptal, kde je mozne tuto upravu provest ( samozrejme za uplatu ;), a jak to spravne nakodovat. Nyni se mi v poloze 0 a s klickem v zapalovani automaticky rozsviti xenony. Predpokladam, ze idealne by bylo na 0 pozici dat zhasnuto a zapinat mlhovky pootocenim kruhoveho ovladace? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za prispevky, ano jsem si jisty, ze tato uprava je nelegalni, mlhove svetla na 60% vykonu. Otazka zni, jakou muze uzivatel dostat pokutu? ;) Rad bych se zeptal, kde je mozne tuto upravu provest ( samozrejme za uplatu ;), a jak to spravne nakodovat. Nyni se mi v poloze 0 a s klickem v zapalovani automaticky rozsviti xenony. Predpokladam, ze idealne by bylo na 0 pozici dat zhasnuto a zapinat mlhovky pootocenim kruhoveho ovladace? Diky

To si myslím že je nesmysl,protože by si tím vyřadil obrysová světla a to si myslím že to by nebylo to pravý ořechový. Nakodovat mlhovky nejlépe s AMERIKOU (zatažená ruční brzda-světla nesvítí) a ostatní funkce vypínače zustanou tak jak mají být. Je to sice nelegální,ale při 60% výkonu určitě nikoho neobtěžují a jsem dostatečně viděn na rozdíl od některých rádoby denních světel. Je to uprava bez tahání kabelu,vypínaču a dalších zásahu do auta. Všechno tam je stačí pouze nakodovat. Nevím proč to nemuže být legální,když u nás jezdí spousta aut ze všemi možnými světli a některý jsou od nounejm firmy ,ale mají rádoby značku homologace,ale atestem neprošli a když je člověk potká tak to řeže do očí jak p….ase. Je asi pravda,že policajty plete FL OII proto na to nereagují,ale znovu říkám,když tím nikoho neobtěžuju tak proč ne. Tady na foru je určitě spousta kluku co to umí tak zkus dá výzvu a on se někdo určitě ve tvém okolí najde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 5 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj všem..mám dotaz..nevíte někdo jestli se dají sehnat mlhovky na Octavii II před FL r.v. 2005 s denním svícením.Nechce se mi kupovat a montovat tam nějaké podélné led diody..nepřijde mi to moc hezký. Je mi jasné že ty z FL tam nejdou,to bych musel předělat komplet nárazník. Tak jen jestli nevíte,jestli se to dá nějak dodělat do původních mlhovek a nebo jestli se daj někde sehnat....pokud už je někdo vyrábí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rovněž mám fci Amerika a svítivost na 60% - jezdím hodně, policii jsem potkal nesčetněkrát (třeba když odchytávali auta), nikdy mně však nestavili a ani se nijak ošklivě nekoukali. Já mám výhodu, že mám MR 08, čili by se dalo nakecat, že to dostala série před faceliftem. Na druhou stranu nebudou-li vědomě buzerovat, funguje to jako správné denní svícení a teoreticky by neměl být problém ani s technickou kontrolou.

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Naprosto souhlasím. Když vidím některý paskvily na silnici,tak si říkám jak tohle muže někdo dovolit. Ledky 30cm od sebe,jedna svítí na horu druhá dolu,některý mají takovou intenzitu,že obrys.světla svítí víc,atd. Takhle upravená světla nemůžou nikoho oslňovat a přitom je auto jasně vidět i z dálky. Tahle konfigurace je tam daná výrobcem tak že jí některé země používají a nevidí v tom problém. Jezdím každý rok do Norska na ryby a tam potkávám spoustu aut která svítí přes den mlhovkami. Nemyslím si,že by Norové byly nějaký blbci kteří by někoho oslňovaly a ohrožovaly. Spíš na opak. Máme se co od nich učit,jak na silnici tak v kultuře národa a mám strach,že je nikdy nedoženeme ani s půlky

Editováno: , autor: kubasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...