Přejít na obsah

Vyšší otáčky TDI motoru při nastartování, chyby klimatizace na VAG


Martin.sv

Doporučené příspěvky

Zdravím kolegy. Mám malinkatý - podle mě velký problém. Vlastním Š. Octavii 2 (facelift), r.v. květen 2009, 1.9TDi 77KW, bez filtru pevných částic, výbava ELEGANCE. Problém je následující. Parkuji téměř pořád v garáži. Při nastartování jsou otáčky cca. 800/min, následně po ujetí 100m se zvýší na 1000-1100ot/min. Tyto otáčky zůstávají cca. ještě 10km po ujetí, pak se vrátí do normálu. Pokud bych ovšem vypnul motor hned po nastartování, tento jev už vůbec nenastává podruhé. Dnes jsem byl ana VAG testu a ukázalo to údajně nemající vliv na to! Jednalo se o zadní zavírání kufru - senzor nebo co,...a dále chybu klimatizace. Co přesně, to nedokážu říci, dle mechanika je to nepodstatné. Ve vozidle se jedná o automatickou klimatizaci CLIMATRONIC (dvouzónová) - tato klimatizace si sama zvyšuje nebo snižuje intenzitu foukaného vzduchu, i když je v manuálním režímu - nikoliv AUTO. Děkuji za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipoval bych, že se ti to stává při chladných ránách. :kol-28: Jeden z režimů motoru po nastartování, je jeho snížená účinnost tím zvýšená spotřeba paliva k zajištění tepla pro posádku. Mělo by to být jen po určitou dobu. Tebou uvedené malinko zvýšené otáčky by s tím mohli souviset. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nn, vozidlo je garážované a min. teplota v garáži je min. 7C nad nulou (celoročně)!! Navíc je divné, že když nastartuji, otáčky se zvýší po 1-2minutách na (1000-1100ot/min), ale když hned vypnu motor a ihned nastartuji, tak je vše v normálu (tj. cca.800ot/min) !! To samozřejmě nedělám, ale musím ujet cca. 5km, aby se snižily otáčky na normální stav! Tohle mi začalo dělat cca. 0,5roku zpětně! Tankuji vždy prémiovou naftu od benziny! Garančky mám po 15tis....jen mě právě zarazily chyby, které jsem popsal v úvodu fóra!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

No takto, motor s DPF má úplně stejný zvuk jako bez DPF ale to je jen mimo debatu. :kol-28: Za druhé že jsi měl dobitou baterii a nedělalo to to bude asi jen souhra náhod, protože za ty porce kilometrů co zde píšeš máš aku vcelku pořád nabitou. Navíc alternátor dobíjí nejvíce po nastartování, aby dobil co nejdříve ztrátu z nastartování takže by ti to dělalo od nastartování a né až po 100m jak uvádíš. Osobně bych viděl chybu v elektronice právě klimatizace viděl bych to na kompresor nebo elektronika spojená s ním. Ty chyby se ti tam jen tak neobjevují bezdůvodně. Ale kdybych věděl přesně čím to je tak bych ti to dávno řekl. Mi ti zde můžeme dát směry, kterými se můžeš a nebo nemusíš vydat. Jinak dle mého soudu nejde úplně vypnout climatronik, jedině v případě, že si rozeberete střední ovladač, kde je černý plast a pod ním si opilujete to lízátko. Pak to půjde jako u VW úplně vypnout. :kol-47: Dokonce je zde na fóru na to návod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No me se po vyndani baterie a nabiti - vraceni zpet!! Zacal na radiu objevovat napis " REAR" a za nim zamek!! Viz. Dalsi moje forum spojene s nastavovanim teploty a ofuky!! Samozrejme se mi stalo, ze pres dalkac po vyndani, nabiti a dana zpet nefunguji pres dalkac vsechny okna... Otevrou se vsechny, ale sem tam nejdou zavrit :-( popr. Jen jedno se zavre!! Stalo se mi to cca. 3x. Akorat je divne, ze po ujeti cca. 50km a zmereni pote v servisu objevuje vymena baterie ci nabit !! A to ihned po jizde!! A pokud jsou vyssi otacky, auto je rado, ze dosahne na dalnici 170km/h ale pokud je od nastartovani vse ok!! Jede az 200km/h

EDIT:

A navic spotreba je vyssi nez jindy!! Jinak tankuji verva diesel a pod 5l100km neni problem pri 140km/h po dalnici!! Pokud je od nastartovani vse normal!!

Editováno: , autor: Wojnar
EDITUJ příspěvky!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vypadá jako by ti jednotka padala do nouzového režimu. To by vysvětlovalo vyšší otáčky,vyšší spotřebu, snížený výkon. Důležité je zjistit z jakého důvodu ti to padá no nouzáku. V tvém případě to bude závada někde v elektrice. Teď začne muší práce zjistit která jednotka či snímač tuto neplechu dělá :kol-32: ...

Pokud změříš altík a bude ti dávat 14.1V tak ti to dobíjí v pořádku. Pokud v servise dají baterku na zátěž a ona je v rámci hodnot dobrá, tak je také v pořádku. Takže je opravdu pak chyba v elektrice kde nejen že ti kvůli tomu padá ŘJ do nouzáku, ale ještě ti to vybíjí AKU.

Je to celkem zapeklitý případ. By mě zajímalo co to nakonec bude. :kol-47:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No četl jsem zde na foru, že některá rádia vybíjela AKU, ale to neovlivňovalo ŘJ motoru. No více méně to může být cokoliv. Já bych začal tím rádiem jestli není špatně napinované, nebo jestli daný Getway je ten co má být pro rádio Swing. Ale to by ti řekli jiní borci zde na fóru třeba Rolbař.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No facelift verze - nebyl uz problem Getway, kdyz se menilo radio... Za navi, apod... R.v. Auta 2009! Radio je nakodovane a puvodni nemam :-( a co mi prozradite, ze v servisu jsem nechal odzkouset baterii a jednou byla vadna, podruhe se sama nevybijela:-) neleg. Odber nebyl zjisten, ale podruhe nenamerili v klidu zadny odber energie ackoliv auto musi mit v klidu odber jako imobilizer, orig. Alarm a orig. Radio!! V servisu se s timto setkali poprve a nedokazali vysvetlit, proc nebyl zadny odber;-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zjištěny tyto závady? je možné, že by mohla způsobit baterie? Dnes jsem po delší jízdě přijel do servisu a přede mnou ji měřili a napsalo to - dobít baterii, jinak nelze provést zátěžový test! Startuje to bez problému,...tak nevím nevím!!

popis chybových hlášení - viz. začátek, co jsem popisoval, ale neměl popsané blíže!

TELEFON - UHV HIGH EU(UDS)

5K0035730F

TELEFON

KÓDOVÁNÍ 0700000000010101

5K0035730F

H09

2902

EV_UHVNA

A01719

1 ZJIŠTĚNÁ UDÁLOST

9458195 B105219 (9)

OVLÁDACÍ JEDNOTKA PŘÍPRAVY PRO MOBILNÍ TELEFON PŘERUŠENÍ

STANDARDNÍ HODNOTY:

DATUM: (07.14.2038) 10.09.2012

ČAS: 10:50:53

KM-MÍLE: 51641

DTC PRIORITY: 4

CITAC UDÁLOSTÍ 1

CENTRAL-AGING-COUNTER 68

----------------------------------------------------------

CLIMATRONIC (UDS)

3T0907044AC

CLIMATRONIC

KÓDOVÁNÍ 0100000000

122

0203

EV_CLIMATRONIC

AV01001

1 ZJIŠTĚNÁ UDÁLOST

9479699 B10A613 (8)

AKTIVACE VYHŘÍVÁNÍ LEVÉHO PŘEDNÍHO SEDADLA - PŘERUŠENÍ

SPORADICKÁ

OKOLNÍ PODMÍNKY:

STANDARDNÍ HODNOTY:

DATUM: (31.14.2040) 07.12.2012

ČAS: 05:43:50

KM-MÍLE: 55892

PRIORITA: 3

CITAC CETNOSTÍ ZÁVAD 1

CÍTAC ZAPOMENUTÍ 199

----------------------------------------------------------------------------------------

ELEKTRONICKÁ CENTRÁLNÍ ELEKTRIKA - ALARM

1K0937087

BCM PQ35H

KÓDOVÁNÍ DLOUHÝ

ČÍSLO SERVISU 24864

1K0937087

020

0360

1U1955119C

WISCHER 14040

KÓDOVÁNÍ 55223

ČÍSLO SERVISU------

22

0601

1K0955559AH

RLS 060409 05

KÓDOVÁNÍ 471277

ČÍSLO SERVISU------

54

0402

1Z0951171

INNENRAUMUEBE

KÓDOVÁNÍ-----

ČÍSLO SERVISU----

008

5101

1K0951605C

LIN BACKUP HO

KÓDOVÁNÍ-----

ČÍSLO SERVISU----

H05

1501

1 ZJIŠTĚNÁ UDÁLOST

01134 002

HOUKAČKA - H12

POKLES POD MEZNÍ HODNOTU

OKOLNÍ PODMÍNKY:

STANDARDNÍ HODNOTY:

DATUM: (06.14.41) 14.12.2012

ČAS: 14:00:36

KM-MÍLE: 0056495

PRIORITA: 4

ČETNOST CHYB 1

CÍTAC ZAPOMENUTÍ 209

NAMĚŘENÉ HODNOTY:

HODNOTA 1: sv. 15 zap

HODNOTA 2: 10.85 V

HODNOTA 3: zapnuto

HODNOTA 4: zapnuto

HODNOTA 5: sv. 50 zap

HODNOTA 6: zapnuto

HODNOTA 7: vypnuto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...