Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, pokaždé, když natočím studenou feldu, tak se mi při překročení dvou tisíc otáček vypne autorádio, když uberu plyn, tak rádio naskočí, takhle blbne až do zahřátí motoru. Vyzkoušel jsem i jiné rádio a dělá ty samé věci. zapojení kabelů mi kontorloval autoelektrikář a říkal, že vše je v pořádku. Nevíte co by to mohlo dělat?

Překontroluj alternátor, tohle bude někde v něm - uhlíky (překontrolovat a případně vyměnit), kontaktní sběrací kroužky (zkontrolovat a případně přesoustružit), případně vyměnit celý regulátor, dál překontrolovat ložiska a taky klínový/mikroklínový řemen, pokud je to možné, změřil bych i diodový blok, aby nebyla některá dioda uvolněná nebo dokonce proražená. Základní diagnostiku by měl udělat autoelektronik nebo aspoň autoelektrikář - zjištěním, jak velkou střídavou složku posílá právě alternátor za běhu do palubní sítě.

  • Autor

auto mi ale dobíjí normálně, a vše jinak funguje

Upraveno od Luďa
necituj předchozí příspěvky

Jestli je chyba v počátečním stádiu, odhalíš ji stejně jedině měřením - větší zvlnění bez měřáku nepoznáš. Pokud jo, jsi asi další Clark Kent...

  • Autor

tak jsem se dneska stavil v servisu, přeměřil alternátor zkontroloval a řekl, že vše je v pořádku hodnoty na měřáku jsou v pohodě říkal

Upraveno od Luďa
necituj předchozí příspěvky

Skús zmerať zmenu napájacieho napätia pri volnobehu a po prekročení spomínaných otáčok . Mne sa čosi podobné dialo s rádiom SONY a boli to uhlíky na alternátore + prechodový odpor na regleri . Našťastie malo rádio prepäťovú ochranu a teda sa vypínalo samo - po poklese otáčok samozrejme nabehlo normálne . To samé zmeraj pri teplom a studenom motore ..... iné ma nenapadá ...

  • 2 týdny později...

Zdravím dnes jse sem registroval, tak pokud tot tem už je tak se omlouvám ještě se tu neorientuju.

Mám takový problém zadělal jsem si do feliny redio a když si ho přepnu na FM tak stanice naladím v pořádku ale trošku mi to šumí tak jsem kouknul na anténu a byl spuchřelá tak jsem koupil novou a šumění z části zmizelo, ale pořád tam v tom šumí. Je to radiem nebo je i spodek antény špatný ??? Díky za reakce :palec2:

 Máš anténu s napájením po kabelu zvlášť vedle svodového kabelu, nebo už po svodu? Ta anténa má totiž v patce (ta část, co je našroubovaná na střeše a do které se zašroubovává prut) jednotranzistorový zesilovač, který potřebuje zhruba 40mA proudu k tomu, aby zesílil signál z jinak naprosto nedostatečně dimenzované (příliš krátké) antény.

Udělej to asi takhle: Podívej se do kastlíku za rádio, jestli se ti tam kolem anténního kabelu někde nemotá červený, modrý nebo oranžový káblík, o kterém jinak nevíš, k čemu by měl sloužit. Zkus na něj přes žárovku do stop-lampy (10W) přivést plus 12V třeba od zásuvky zapalovače - pokud je to "ONO", žárovka se nerozsvítí a příjem rádia se přitom skokově vylepší (pokud se žárovka rozsvítí plným jasem, patří kabel k něčemu jinému a Ty musíš hledat dál a jinde.) Na ISO konektoru rádia pak najdi pin, na který rádio po svém zapnutí připojí 12V a na ten (už bez žárovky - ta je tam jen jako ochrana při zkoušení, abys nevyčudil pojistky nebo něco jiného) připoj ten kabel od antény - ten vývod bývá označen jako "motoranténa" nebo "remote" a bývá udělán drátem s modrou izolací. Obvykle bývá na pozici A5 (viz náčrt):

Konektor napajeni : (zamek dole)

        -----------------------------------------

                     I    1    3    5    7     I

                     I                            I

   ZAMEK***   I    2    4    6    8     I

    --------------------------------------------------

    A1 = nezapojeno

    A2 = nezapojeno

    A3 = nezapojeno

    A4 = +12 (zapnuty klicek)  

    A5 = +12           

    A6 = vnejsi osvetleni

    A7 = +12V (baterie trvale)

    A8 = zem

Pokud tam ten samostatný kabel poblíž anténního svodu nenajdeš (nebo jak jsem napsal výš, patří k něčemu jinému), máš s velkou pravděpodobností už verzi antény s napájením zesilovače po svodovém kabelu a potřebuješ pro jeho napájení "anténní výhybku", kterou v ceně kolem 100Kč koupíš v každém lepším krámě s autopříslušenstvím nebo na netu - je to mezikus mezi anténní svod a rádio, ze kterého vyhází modrý (většinou) kablík, který spojíš právě s tou pozicí A5 na ISO konektoru - po něm se dostane napájení do výhybky, která ho pošle do anténního zesilovače a zabrání mu v poškození vstupu přijímače.

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Díky ti za vyčerpávající odpověď, vyzkouším to... :palec2:

Často se i stává, že anténa, resp. její spodní část se zesilovačem, vyhnije.

Tak to doufám má zkontrolováno, jestli nemá uhnilý plech kolem antény - v takovém případě (ale už i při počínající korozi na spodní straně střechy, kde je potřeba mít elektrický kontakt na kastli kvůli protiváze anténního prutu) anténa taky nefunguje nebo funguje mizerně, to je pravda...

jinak jen pro info, jak ti psal ekkar o "anténní vyhýbce" tak někteří obchodníci to znají i pod názvem "fantomové napaájení" ;)

 A přitom to je nesmysl jak Brno, protože "fantómové napájení" je pojem ze zvukařiny, kdy se tak po kabelu napájejí mikrofony se symetrickým připojením k mix-pultu. Tam se kladný pól napájení připojuje na oba signálové vodiče, aby to neovlivnilo signál - záporný pól je na stínění. Žádná výhybka není potřeba, protože se to už z principu nemůže ovlivnit - stejné napětí na vstupu mixpult ignoruje, protože tyto vstupy se konstruují jako diferenciální = rozdílové. U antény kdyby nebylo oddělení anténní napájecí výhybkou, přejde buď zesilovač v anténě nebo vstup tuneru do režimu "generátor dýmu" alias "smradistor" dřív, než by jeden řekl popel... Navíc ta výhybka musí být "nahoře" i "dole" - tedy nejen na konci u rádia, ale stejná, jen opačně fungující musí být i u samotného zesilovače v patce antény... Ona tam samozřejmě je, zalitá v tom plastu spolu se zesilovačem, jenže to už běžný uživatel neví - ani to vědět nepotřebuje... 

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

  • 8 měsíců později...

Ahoj,

Pls mam Felicii ro vyroby 96 LXi v zakladni vybave(neni tam nic), namontoval jsem tam radio a i ve meste to spatne drzi stanice a "praska to", neni to treba tim ze tam je zesilovac a ja tam musim namontovat fantoma, nebo je to smejdskym radiem?

Dekuji

Chybí info o značce/typu rádia, ale jinak ano, anténní zesilovač musí dostat napájení - buď má podél svodu natažený samostatný kabel, nebo musíš použít NAPÁJECÍ VÝHYBKU, ty Fantóme... Potřebné napájení pro zesilovač najdeš na ISO konektoru rádia na pinu č. 5 (modrý nebo modrobílý drát).

radio je wigitron 3082, asi je to celkem smejd, me jde o to jestli to je radiem, nebo jestli mam dokoupit: http://okcomputers.cz/adapter-na-antenu-fakra---din/d-102715/

(z nejakyho fora vypadlo, ze ty origo radia na skodovky maji v sobe cosi na tu antenu, co ostatni nemaj, a musel se koupit tenhle adapter, jinak by zesilovac nefungoval, ale ja ani nevim jestli tam ten zesilovac mam) jinak to propojeny mam na te petce

Máme teď ve Feldě slušné radio od Sony i se zesilovačem, ale u těchle starých aut už taky nemusí za moc stát anténa (můj případ), takže ať děláš co děláš, čistej zvuk mít nebudeš pokud ji nevyměníš komplet za novou.

Tu napájecí výhybku ("adaptér") musíš vybrat podle konektoru, který máš v autě a v rádiu - jsou různé kombinace. Fakra je myslím až od Fábie, ve starších byl DIN. Samozřejmě, bez ní to nepůjde - původní továrně montovaná rádia (VW Beta počínaje a konče těmi nejluxusnějšími Columbus, Amundsen atd) měla samozřejmě tento "adaptér" pro napájení předzesilovače v patce antény už v sobě. Pro "neznačkové" (rozumněj ne originálně montované) rádio to napájení musíš doplnit. Pokud by to nefungovalo ani po doplnění napájecí výhybky (adaptéru), budeš muset vyměnit i anténu za novou, jak píše "mimous" - ani ta ale nepůjde provozovat bez napájení, takže tou napájecí výhybkou začni.

v DINU to pripojeny mam, takze novou antenu? staci jen ta "vrchni cast"?

Nejdřív tu výhybku - má 3 vývody, 2 jsou z koaxu, na ty patří anténa a anténní vstup rádia - samec do rádia, samice k anténě. Třetí je drát, kterej napojíš na ten pin č.5 - tím se do antény dostane +12V. Pokud to ani pak nepůjde, musíš vyměnit PATKU antény - to co drží pevně na kastli. Je to chycený zespod pod tapecem stropu maticí k plechu střechy. V tý černý patce, co vypadá jako malý kopyto je právě ten zesilovač - když vyměníš jen ten proutek co trčí šikmo nahoru dozadu, nic nevylepšíš.

Ano, ta linknutá anténa má oddělené napájení, takže nepotřebuje výhybku. Stačí červený kabel od antény připojit na pin č.5 ISO konektoru vycházejícího z rádia. Dostávaly ji mimo jiné sériově Feliny starší verze, než se přešlo i u nich na anténu se zesilovačem napájeným přímo po svodovém kabelu.

  • 9 měsíců později...

panove čus dneska som manzelke daval do felicii autoradio. Zapojil som antenu a repraky no problem. Pri zapajani napajania ma ale dostala jedna vec cerveny a zlty kablik museli byt spolu ako + a radio zacalo normalne fachčat bez toho aby bol pripojeny cierny na kostru po vytiahnuti anteny radio zhaslo co je teda spatne ze mam antenu ako kostru? Od radia ide este jeden kablik a to svetlo modry naco sa pripaja ten? Radio normalne ide len mam obavu aby tam nieco nezrhorelo, alebo aby som neodj...l radio dik.

Zde je schéma http://wrp.cz/rock/f.../el_felicia.pdf a strana 13 v pravo dole. Jinak červený kabel je stálé + a žlutý kabel by mělo být napájení osvětlení (u origo radií např. svítí čudlík po rozsvícení světel). Jinak zesilovač na anténě je taky uzeměn, takže pravděpodobně to jde přes to jinak kosra je hnědý kabel. Modrý by měl být pravý přední reproduktor a zelený levý přední reproduktor. Pokud teda se v tom někdo nevrtal a nedal to jinak (tyto kabely by měli být ale na druhé části ISO konektoru než napájecí část). Doporučuji vše pro jistotu přeměřit.

Upraveno od flacek

Zdarec, Flacku, co to tady plácáš??? Červený a žlutý káblík, oba jsou "+" napájení. Akorát jeden je trvalý a druhý je přes spínačku. Není žádným pravidlem, který je který. To si každý výrobce autorádia udává posvém. Zda-li to máš správně zapojené, to vyzkoušíš tak, že když vypneš klíček a po cca minutě opět zapneš, rádio se samo zapne a zůstanou uloženy všechny stanice v paměti. Pokud stanice zmizí, přehoď červený se žlutým. Jinak mám pocit, že u Feldy v přípravě na autorádio není vývod ze spínačky vyveden. Takže buď si ho můžeš vyvézt anebo propoj červený se žlutým a pak bude rádio hrát i při vypnutém klíčku. Některá autorádia mají při tomto zapojení relativně velký klidový proud, proto se pak může stát, že když auto dva týdny stojí, tak nenastartuješ. A ten černý vodič je kostra. Hrálo to proto, že to rádio bralo kostru přes anténu. A pokud máš origo autoanténu Felicia, pak je u toho konektoru antény černý drát, to je napájení autoantény "+12V". Na to zapojíš kontakt autorádia, na kterém se při zapnutí autorádia objeví "+12V" a po vypnutí zmizí. Pak máš záruku, že když vyjedeš z města, bude rádio hrát. :kol-28: To zapojení obrysových světel je zbytečné, protože to fuguje tak, že když zapneš na autě světla, rozsvítí se na autorádiu některá tlačítka. Zapojování rádia třikrát hurááá! :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.