miro89 Vloženo 17. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2011 misiak:kukni si poistku nad baterkou,tu velku plechovu,neviem ktora to je,myslim ze 3 v poradi...alebo kukni do DP,ktora je na abs...ale zbadas ju ak je prasknuta...ja som mal to iste... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 (editace) Zdravím, je mi 19 let a chystám se na vysokou školu. Uvažuji o koupi automobilu, něco spolehlivého a s nízkou spotřebou. Vyhlédl jsem si fábii, do školy budu jezdit cca 40Km okreska, 30Km dálnice a pak něco po Praze. Spotřebu jsem našel tu to: 1.4 16V 55kw- město 8,6; mimo město 5,3; průměr 6,5 1.4 16V 74kw- město 9,6; mimo město 5,4; průměr 7 55kw verze je o něco levnější, ale u 74kw jsou špatné ohlasy na spotřebu oleje. Co byste mi poradily?Je velký rozdíl 55/74kw při točení max do 3000ot./min? Je vůbec dobrá volba benzínová fábie na cestu jak jsem zmiňoval? A o Fabia II 1.2 htp asi ani uvažovat nemám co? Děkuji za vaše odpovědi, názory, rady. Editováno: 6. Květen 2012, autor: SOLTEK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Casy Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 mam 55 kw, 205 tis. najeto, za 15tis.-km-interval doleju tak 0,7l, jsem s ní spokojen i když je slabší ( výkonostně). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 rozhodně 55 (59)kw verzy....je spolehlivější a dle mne i táhne trošku líp od spoda, rozdíl v "živosti" auta je cítit hlavně od 100km/h, kdy silnější verze má víc síly, alespoň tak to vnímám já...jinak jsem to tu psal už vícekrát, poslední služební Fabku s 1.4 16V 55kw jsme vyprovázely při cca 350 tkm a motor ševelil, olej nežral (samozřejmě něco pobral, ale v rámci mezí)...motoricky se na autě nic neřešilo k otázce benzín vs. diesel, kolik toho měsíčně +- hodláš najet? máš naftu za lepší peníz? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 naftu bych měl poř. z čerpacích stanic, za měsíc asi najedu +- 400km, ale u diesela mam strach z motoru, přeci jenom je to složitější systém (turbo, vstřiky apod.) a asi bude náročnější na opravu nejen cenově... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Na takové cesty bych si koupil starší octavku v 1.9Tdi. Jinak když už Fabku, tak tu 55kw, když chceš jezdit ekonomicky. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 (editace) Sice nalítáš strašně málo kilometrů za měsíc ale jestli plánuješ jezdit každý týden domů 70km souvisle je opravdu lepší nafta a myslím si že když budeš trochu chtít seženeš i známé kteří ti prodají truck naftu za pár korun z náklaďáku.. ale bacha 1.9tdi starší sice vydrží mnoho ale najít ji ve slušném stavu jak motoru tak karoserie je už téměř nemožné .. ikdyž to u nás platí skoro u každé motorizace .. HTP z mých skušeností není špatný motor ale na dálnici žere při 130 nějakých 6-8 litrů, řve a výkon na předjetí nemá žádný.Navíc je hodně špatně odhlučněný a jako 3 válec utřepaný. Zato na okreskách je pohodový a není problém kolem 4.5 když jedeš souvisle i míň. Ta 55kw jede na dálnici taky za 6-7 ale pořád má 15kw na předjetí a její odhlučnění je mnohem lepší než HTP. Jediný problém vidím v řemenovém rozvodu - zdá se mě že to tak je, nejsem si jistý. HTP má řetěz. Ale to TDI má taky řemen takže s tím asi počítáš.. Editováno: 6. Květen 2012, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Je pravda, že u těch starších O1 1.9Tdi bude mít těžké sehnat zachovalý kousek. Rozvodové řemeny bych tolik neřešil. Stejně je budeš muset jednou vyměnit. Každopádně spotřeba u toho TDička bude nízká a jízdní vlastnoti jsou taky jinde. Kolik do toho chceš vlastně vrazit peněz? Jenom tak pro informaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Tak mám 100 000, auto bych chtěl za 90 a 10 si nechat na ty rozvody apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 To je dobrý rozpočet i rozvrh Za 90tis koupíš už docela dobrý kousek. Ať už to bude ta Fabka 1.4ka, nebo O1 1.9Tdi. Jen až budeš kupovat auto, vezmi si na pomoc mechanika a pokud možno zároveň i dobrého autodiagnostika. Ušetříš pak spoustu peněz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 jj dobře, díky všem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 chlapi nerobte srandu na 400km mesacne, cize 5000 km rocne naftu. ked budem pocitat rozdiel 2 l na 100km ( nafta vs. benzin ) tak usetri 13 eur mesacne. dovolim si tvrdit, ze rozdiel pokial je pohodovy vodic bude realne 1-1,5L. Pokial 1,4 16V nenahana ide za super spotrebu. Napr. trasa trencianske teplice - nove mesto nad vahom 4,8 -4,9 L / 100km. O spotrebe je tu vela popisane, ak by uzivatela zaujimalo nieco viac nech napise. p.s.: este k doporuceniu nafty, ked tu padla tato varianta, tak by som sa pozrel po SDI (atmosfera). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 šel bych po SDi pokud naftu, může jezdit klidně na řepku, nebo i horší naftu, tento motor spapne skorovše.. ale dle mě je nafta při nájezdu 5000km za rok nesmysl a nevím, v jakém stavu auto sežene... pokud benzín, tak klidně verzi 55-59kW. . tajný trunf bych viděl v 55.-59kW se zabudovaným LPG, pečlivě vedenou serviskou a samozřejmě prohlídkou vozu skušeným mechanikem.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 (editace) On ale nebude studentem celý život...je potřeba myslet i na zadní vrátka. Ze 400km měsíčně může být pak třeba daleko víc. Editováno: 6. Květen 2012, autor: Under Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Jojo taky jsem myslel na zadní vrátka a uvažoval o SDI a dnes si říkám zlatý benzín .. zahřáto do 2-3km a topí téměř okamžitě.. ale ona SDI je hlučná na dálnici při 130 točí hodně na naftu a je slabá sice sežere vše ale zároveň nesežene SDI ve slušném stavu. A auto na LPG za tolik peněz ve slušném stavu, nestočené a plně funkční nesežene dle mého názoru. A jednu radu bych měl z mých zkušeností nechodit do AAA ani jiných autobazarů, spíše koukat po soukromnících a inzerátech .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Jakou máš zkušenost s AAA? Poslední dobou jsem na ně slyšel spíše kladné ohlasy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 (editace) Pokud budeš mít s sebou mechanika a diagnostiku, je to v podstatě jedno. Dobrý kus koupíš i v áčkách. I když dle mého názoru je to výhodné koupit někde od nějakého důchodce přes inzerát, který to má garážované, je první majitel a auto by nemělo mít tudíž tolik najetých km. Musíš sledovat bazary a zároveň soukromé inzeráty. Hlavně se rozhodni, co chceš vlastně za auto a jestli ho do budoucna budeš využívat na krátké nebo i na dlouhé tratě a podle toho vyber motorizaci. Editováno: 6. Květen 2012, autor: Under Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 jj, to si právě taky myslím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 Já nevím jak poslední dobou ale co jsem slyšel tak nikdy nic dobrého.. a bylo toho tolik že to není možné že by to dělaly jen ostatní bazary. Prostě žádný bazar není dobrý a spravedlivý. Nic bych v nich po mých zkušenostech nekoupil.. Raději od soukromého vlastníka, trochu důvěry bych měl u autorizovaných prodejců kde je i bazar ale i tam bych si vše zkontroloval .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 6. Květen 2012 Sdílet Vloženo 6. Květen 2012 naftu bych měl poř. z čerpacích stanic, za měsíc asi najedu +- 400km, ale u diesela mam strach z motoru, přeci jenom je to složitější systém (turbo, vstřiky apod.) a asi bude náročnější na opravu nejen cenově... kup si tu slabší 1.4ku, budeš spokojenej...HTP není moc povedený a diesel je pro tebe zbytečnej, proto že se ti prostě nevyplatí....s tím točením do 3000ot/min jsi to myslel jak? auto má ocejchovanej otáčkoměr, kde je vyznačený "maximum" bezpečných otáček, pro rozvášněný řidiče je tam ještě omezovač....tak se neboj auto sem tam vytáčet ať ti nezlenivý do cca 100tkč se dají tyhle slabší 16V sehnat v celkem pěkné výbavě a s rokem výroby kolem 2005 - 2006, tak mu chlapi nemotejte hlavu se starou naftovou OI jinak osobně bych vzal auto od soukromého prodejce...Fabek je plnej internet a navíc se dá celkem dobře domluvit na cenně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 7. Květen 2012 Sdílet Vloženo 7. Květen 2012 tiez by som sa osobne na OI uz asi vykaslal. uvahy, ze nebude vecne student su tiez trochu mimo, predpokladam, ze cena niekde do 100t. takze kupi nejaku 2005-2006 cize cca 6 rocne auto, pocas studia mu auto zostarne o 5 rokov cize bude mat 11 rokov a neverim tomu, ze u 11rocneho auta bude este uvazovat o tom, aby si ho nechal dalsich 5 rokov. treba realne uvazovat: 5-6 rocna fabka moze posluzit celkom slusne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 7. Květen 2012 Sdílet Vloženo 7. Květen 2012 (editace) jj dobře, stěmi 3000ot/min jsem to myslel kvůli spotřebě a rychlosti, jako je jasny že když budu předjíždět že to vytočim trochu více, do teď jsem jezdil s felicií 1.6 55kw a s výkonem jsem spokojen, proto jsem přemýšlel o te 74kw, abych když přesednu, abych si nepřipadal jako když jedu se zataženou ruční brzdou Ale, když mi všichni doporučujete tu 55kw tak budu koukat po ní. Editováno: 7. Květen 2012, autor: SOLTEK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Květen 2012 Sdílet Vloženo 7. Květen 2012 Zdravím,ono těch 74 kW poznáš skutečně až to začneš točit, pocitově to nejvíc frčí od 4000 ot. Jinak při těch 3000 ot. to jede zhruba 100 km/h. Ještě přikládám srovnávací tabulku výkonů/točivého momentu, dílo některého kolegy z fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 7. Květen 2012 Sdílet Vloženo 7. Květen 2012 SOLTEK: pokial chces kratku tak mas na vyber 55/74kW, pokial combi tak 55/59/74. V pripade combi by som sa pozrel po 59kW verzii ma 132Nm oproti 55/74kW, ktore maju 126Nm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SOLTEK Vloženo 7. Květen 2012 Sdílet Vloženo 7. Květen 2012 (editace) líbí se mi více krátká, a co si myslíte u té 74kw stim olejem? je to fakt tak zlé? nebo kolik by stála oprava? (přetěsnění, nebo čím to může být...) Ten graf je pěkný, děkuji. Editováno: 7. Květen 2012, autor: SOLTEK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.