Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak v tom případě je pak asi jedno, kde to koupím. Pokud beru v úvahu, že je vše možné, tak v tom případě to můžu koupit od jakéhokoli prodejce. Ať už soukromého tady na fóru nebo kdekoli na netu, tak i od firem menších bazarů až po ESA, AAA nebo škoda plus či das welt auto.

To je smutné :)

 

Myslím, že přínos koupě v bazaru hledáš tam, kde není, a nevidíš ho, tam kde je. Když například koupíš auto ve velkém bazaru, tak ti ho určitě druhý den nesebere exekutor (pokud tedy sám nemáš dluhy). Kdyby byly prokletý AAA v insolvenci, tak to ví celá republika. I malý bazar si můžeš sám zdarma proklepnou v IR, jenže za prověření fyzické osoby už musíš zaplatit. A schválně, kdyby jsi kupoval auto na ulici, napadlo by tě se zajímat, jestli proti dotyčnému není vedena exekuce? Tedy jestli to auto vůbec může prodat? A přitom podle nového občana ti koupě "v dobré víře" už nepomůže.

Vloženo

Osobně jsem bral auto za 300 tisíc v eleganci, 3 roky staré, 2.0TDi BKD 103kW PD a 120 tisíc najeto. Měl jsem v té době pocit, že ty auta stojí tolik proto, protože vydrží....

Vloženo (editace)

Wittmann:

No jde mi o to, že já se v autech nevyznám. Nevím, jak to mám projet, abych poznal, že je auto na hadry. Nevím, na co mám koukat v motoru, abych věděl, že se mi motor vzápětí nerozpadne. Ani vlastně nevím, na co jiného koukat v autě. Maximálně poznám, že auto nastartuje a že na palubovce nesvítí červené kontrolky. Jo a maximálně můžu zkusit stáhnout okénka :) a přitom vím, že existují i takoví borci, kteří dokáží i podle zvuku motoru posoudit, že se blíží zkáza určité součástky. Čili nejlepší je pro mě asi jet s nějakým takovým znalcem, ale nikoho neznám :) neříkám, že se mi díky tomu podaří koupit luxusní ojetinu, jen že takový člověk dokáže posoudit auto daleko lépe, než já.

 

Není někde stránka na pronájem takového člověka? :D

Editováno: , autor: Hanux
Vloženo

Osobně jsem bral auto za 300 tisíc v eleganci, 3 roky staré, 2.0TDi BKD 103kW PD a 120 tisíc najeto. Měl jsem v té době pocit, že ty auta stojí tolik proto, protože vydrží....

těch 120 opravdu není moc. Podle závad jsem to tipoval na 200 a víc. Nadruhou stranu ta cena nebyla vzhledem k výbavě, stáří a nájezdu nijak vysoká, spíš byla mírně pro průměrem (pokud to nebyl dovoz). Nadupaná elegance, s doloženou servisní historií, 100 tis. km, žádné závady je cca za polovinu pořizovací ceny, tedy 330 - 350 tisíc. Ale ani to ti nezaručí, že nezdechne turbo (zvlášť tedy u tohohle dvoulitru), to je prostě záležitost chování předchozího majitele. A teoreticky jsi ho mohl za těch 2000 km usmažit i ty, nebo mu alespoň výrazně pomoci do hrobu. 

Vloženo

6 měsíců předtím jsem koupil Octavii ve stejné výbavě, ale s motorem 1.9TDi a 70 tisíci najetými. Bylo to firemní auto, koupeno přímo od firmy. To auto bylo v neskutečně skvělým stavu. Bohužel, 3 měsíce jsem ho měl a ukradli mi ho.... Nechtěl jsem kupovat horší výbavu, než jsem měl a po pěkných a dobrých autech se slehla zem, tak jsem vzal 2.0TDi i se 120 tisíci najetými. Cena si myslím mohla být nižší, pakliže porovnávám 50 tisíc menší nájezd s předchozí Octavii. A Kdybych mohl, koupím si po zkušenostech s 2.0TDi znovu 1.9TDi.... těch pár kW je sice rozdíl, ale motor a především úspora (rozdíl skoro 2l/100) je prostě rozdílná....

Vloženo

Wittmann:

No jde mi o to, že já se v autech nevyznám. Nevím, jak to mám projet, abych poznal, že je auto na hadry. Nevím, na co mám koukat v motoru, abych věděl, že se mi motor vzápětí nerozpadne. Ani vlastně nevím, na co jiného koukat v autě. Maximálně poznám, že auto nastartuje a že na palubovce nesvítí červené kontrolky. Jo a maximálně můžu zkusit stáhnout okénka :) a přitom vím, že existují i takoví borci, kteří dokáží i podle zvuku motoru posoudit, že se blíží zkáza určité součástky. Čili nejlepší je pro mě asi jet s nějakým takovým znalcem, ale nikoho neznám :) neříkám, že se mi díky tomu podaří koupit luxusní ojetinu, jen že takový člověk dokáže posoudit auto daleko lépe, než já.

 

Není někde stránka na pronájem takového člověka? :D

 

On by se určitě někdo našel, kdo si za to nechá zaplatit :-) Vedle kontroly auta v nezávislém servisu ti ale asi nezbude, než spoléhat na svoji šťastnou hvězdu. Nadruhou stranu díky neznalosti spousty závad nikdy neodhalíš, takže ve finále můžeš být s autem i více spokojený. Blbý je, že podle nabídek, co jsi sem zatím dal, je zjevné, že lovíš mezi jebkama, tam se bude přijatelná oktávka hledat trochu blbě.

 

doporučím jednu věc: www.sauto.cz, v rozšířené nabídce si zaškrtni "jen prověřené vozy" a vybírej certifikáty mapující najeté kilometry minimálně "po podstatnou historii vozu", nejlépe však celou (Cebia čtyři, nejlépe pět hvězdiček, tři neber). Některý bazary certifikáty dávají ke každému autu, i když ho neinzerují - při koupi auta ho stejně platíš ty. A pak si najdi bazar, který garantuje, že auto není bourané na nosné části a v případě, že se později ukáže, že bylo, tak ti vrátí peníze. Stejná by měla být i garance původu apod. No a pak ti maximálně zbydou závady, se kterýmy by si měl každý servis hravě poradit :D

 

Jo a když se nevyznáš, tak neber nic přes 200 tisíc km.

Vloženo

Osobně bych tedy auto s tolika kilometrama nechtěl.

1. v kolika to chceš pak prodávat? Ve 350 tisících?
2. mám najeto 170 a začínají se mi ozývat nelíbivé zvuky z palubovky, co to bude dělat později?
3. máš připraveno dalších xx tisíc na servis? Brzdy, tlumiče, spojka (dvouhmota), rozvody, vstřiky,...
4. nepočítám častý problém převodovek a dalších fakt drahých částí

Raději slevit nároky....

200 tisíc není málo. Já se cukal u 120. Kámoš si vzal auto se 193 tisíci s 2.0TDi CR 103 kW a za skoro stejný prachy jako já (310 tisíc) a už tam narval dalších 50 do oprav. Další dobrý kamarád si koupil auto dotažené z německa a to za něj dával jenom 180, ale časem dalších 60 přidal a byl rád, že to prodal....

To bych raději volil něco jinýho, čemu se bude dát věřit, že nebudeš chodit do práce jenom na to, aby si zaplatil servis autíčka
 

Vloženo

6 měsíců předtím jsem koupil Octavii ve stejné výbavě, ale s motorem 1.9TDi a 70 tisíci najetými. Bylo to firemní auto, koupeno přímo od firmy. To auto bylo v neskutečně skvělým stavu. Bohužel, 3 měsíce jsem ho měl a ukradli mi ho.... Nechtěl jsem kupovat horší výbavu, než jsem měl a po pěkných a dobrých autech se slehla zem, tak jsem vzal 2.0TDi i se 120 tisíci najetými. Cena si myslím mohla být nižší, pakliže porovnávám 50 tisíc menší nájezd s předchozí Octavii. A Kdybych mohl, koupím si po zkušenostech s 2.0TDi znovu 1.9TDi.... těch pár kW je sice rozdíl, ale motor a především úspora (rozdíl skoro 2l/100) je prostě rozdílná....

 

přímo od firmy se dá koupit levněji, to je pravda. Ale přes bazar ta cena byla spíš nižší, než vyšší. Navíc cenu 1,9 nemůžeš srovnávat s dvoulitrem. Je to stejné jako u 1,6 diesel - nabídka silně převyšuje poptávku. Hlavně u před FL to bývalo peklo, na jeden (hnusný) dvoulitr připadalo 20 jednadevítek. U nového auta byl rozdíl cca 80 tisíc a u tříleté ojetiny po leasingu kolem 50-60...

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravím,

 

možná to bude užitečné i pro další lidi, kteří uvažují o koupi O2 Combi :)

 

Já osobně uvažuji o O2 Combi před FL, cca r.v. 2006, samozřejmě 1,9 TDI 77 kW manuální převodovka.

 

Mám jednu vyhlídnutou, má najeto přes 200 000 km.

 

Proto se chci zeptat na vaše poznatky, v kolika jste zhruba co měnili, na co si dát pozor, dětské nemoce Octavií apod.

 

Za všechny vaše příspěvky budu vděčný!

 

Díky moc!

Vloženo

Protože atmosferické benzíny nejedou a žerou jak prokopnuté, TSI nechci a 2.0 TDI nejsem blázen :) 

 

Finanční limit je tady celkem jedno, mě spíš zajímají vaše celkové zkušenosti a co kdy a jak odchází :)

 

Ročně najedu prd, auto bude pro rodinu a chci od něj to základní, komfortně a rychle odjet z bodu A do bodu B s velkým kufrem :)

Vloženo

2.0 TDI nechci a už vůbec ne RS :) 

 

Neboj, mám naftu i teď :)

 

A vím, co je 3000 otáček ve 130 kmh :) 

 

Pro motor jsem rozhodnutý, jde mi to, v kolika cca odchází spojka, v kolik tlumiče a celkově podvozek apod. :) turbo v kolika se odporoučí? Rozvody vím, že by se na tom autě dělaly hned :)

Vloženo

Spojka dle používání, pokud to jezdilo dálky, tak vydrží mraky, pokud ale muselo cukat po městě, tak to bude další kandidát na výměnu, hodně záleží na řidiči.

 

Tlumiče - standartní počítej 200-250 tkm, vydrží dost, zase ale záleží kde auto jezdilo, tak jako tak u nás na dálnici si nevybereš:/ jinak repase silentbloků (komplet) asi 4,5 tisíce, kuláky 1200, řídící tyče vzadu cca 1200 kus, výměna dle uvážení, ale těch 200 tkm je tak asi normálka.

 

Převodový olej 180 tkm a výměna.

 

Turbo se nemusí odporoučet do 250 tkm ani jednou.

Vloženo

Auto, které mám vyhlídnuté, tak má nestandartní výbavu :) je to Ambition a jediné navíc to má automatickou klimu a tempomat, tím soudím, že auto jezdilo prvních pár let dlouhé trasy po dálnicích.

 

Takže pokud má najeto 230 000 km, tak teoreticky má většinu věcí za sebou a před sebou :D super :D to znamená, dobudouna počítat s opravama cca 40-50 000 kč.

Vloženo

"Já jsem slyšel", ale nezažil :) 1.9 BXE trpěla v jedné várce špatně utaženými ojničními ložisky a ty pak vylítly blokem.

 

2.0 BKD opravdu trpěla na praskající hlavy, hlavně revize A. Pokud ale kupuješ 2007 a víš, dával se dokonce do FL, tak tě tohle s velkou pravděpodobností nečeká, turbo ale buď už houká nebo houkat začne, věčná nemoc která ale není extrémní vadou.

 

Chce si to něco přečíst, já mám přes rok BKD a leju olej a naftu, s motorem nemám sebemenší problém. osobně najeto 30tkm, stav tacho 202 tkm.

Vloženo

Tak slyšel jsem to od majitelů těch aut :) není to jenom to, že jedna paní povídala :) samozřejmě načteno mám dost a proto jsem se rozhodl pro motor 1,9 TDI 77 kW :) je mi jasné, že by mi bohatě stačilo na ty účely 1,6 MPI, ale když už takové auto, tak se chci taky povozit a ne se jen nudně loudat mezi bodem A a B :)

Vloženo

myslím, že s tou bezproblémovou 1,9 je to v případě O II tak trochu fikce, stejně jako "problémová" 2,0. Pověst dvoulitru nejvíce poškodily varianty, které se do OII vůbec nedávaly a naopak ta 1,9 těží z renomé  úplně jiných provedení. Ale to je jedno, nějaký motor tam bohužel být musí.

 

S tím nájezdem, co uvádíš, asi nemá cenu cokoliv předem řešit. Je to jako člověk po šedesátce. Může ještě žít 30 let bez jediného zakašlání, a nebo mu druhý den něco praskne v hlavě. Prostě tenhle "věk" je silně individuální.

Vloženo (editace)

"Já jsem slyšel", ale nezažil :) 1.9 BXE trpěla v jedné várce špatně utaženými ojničními ložisky a ty pak vylítly blokem.

 

2.0 BKD opravdu trpěla na praskající hlavy, hlavně revize A. Pokud ale kupuješ 2007 a víš, dával se dokonce do FL, tak tě tohle s velkou pravděpodobností nečeká, turbo ale buď už houká nebo houkat začne, věčná nemoc která ale není extrémní vadou.

 

Chce si to něco přečíst, já mám přes rok BKD a leju olej a naftu, s motorem nemám sebemenší problém. osobně najeto 30tkm, stav tacho 202 tkm.

 

Taky můžu přidat názor na 2,0TDI PD...  BKD rok výroby 2010, těsně před nahrazením CR, revize "C", naprostá spokojenost.. :) nyní má najeto 114tkm.

Co se týká 1,9TDI, tak u OII nemůžu posoudit, ale ve FI mám 1,9TDI ATD najeto 107tkm a taky bez problémů, navíc od 22tkm je tam chip.

Za studena to zbytečně neženu a po příjezdu dochlazuji turbo, navíc jsem zvyklej nepřekračovat servisní intervaly výměny oleje, u OII 15.000km a u FI 10.000km (kvůli chipu).

 

A jelikož tahle diskuze 24.4. tak nějak utichla, jak to vůbec dopadlo mc2uba? :) Tipuji, že to vyhrála ta 1,9TDI 77kW.. ;):)

Editováno: , autor: Jarys
Vloženo (editace)

Za jeden, dva týdny budou v bazaru ALD dvě okty 1.6TDI  Ambiente FL  3r, z naší firmy, moje 114tkm, kolegova cca130tkm, dlouhé trasy, oba kombíky, manuál klima, výbava na přání(tmavá skla, HF,tempomat, hagusy, područka, 16 letní kola, mezipodlaha, multifunční volant), u mé z loňska nové chladiče- chytil jsem prkno z kamiónu na pražském okruhu, turbo jsem poctivě dochlazoval, teď dostává nové přední sklo, jinak domů jsem si po sobě koupil právě to BKD 2.0 -výroba září 2006- ještě to nebyl leasing, zatím 175tkm, jen těsnění pod hlavou(ve 150) a potom dvouhmota a tlumiče(ve 165)a olej v převodovce, jinak zadní brzdy mi na ní vydržely 150tkm(ještě na firmě), přední 170 - už za moje, BKD po kolegovi má teď známá - je tam 220tkm a motor šlape jak hodinky, pořád původní dvojhmota, jinak klasika - brzdy a tlumiče, turba za studena houkají u obou, u mé po vypnutí zavrčí ventilový blok - dělá to už od 75tkm.

EDIT 15.5.

Tak od včerejška už je ta 1.6 TDI v bazaru ALD , stav km při předání 114 910km, pán co to přebíral, říkal že je jak nová(nové čel.sklo a zadní nárazník  - byl poškrábaný - nebouraná), poslední trasa byla v pondělí do Chorvatska a ve středu zpátky, nová  O3 1.6 TDI stojí před barákem.

Editováno: , autor: radek253

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...