Publikováno Červenec 30, 201213 r Zdravým Vás! Dnes som bol na STK po 4 rokoch a chlapík mi nevedel zmerať emisie cez OBD . Pripojil sa asi na 4 krát, potom bolo všetko ok, samozrejme aj celé STK. Pred domnou tam bolaKIA - tiež cez OBD a šlo to na prvý krát. A ešte pred nou tiež chlapík z FII 1, 2 HTP, a jemu sa vraj pripojil na 10 krát. spítal som sa ho, či nie je problém v ich prístroji, vraj nie, majú to aj na iných STK na slovensku !?!?! a vraj to robia aj SEATi ako aj VW polo, kde je 1,2 HTP! Stretli ste sa z nieči podobným?! Ďakujem
Červenec 31, 201213 r Na Slovensku se už dělají emise přes readines kody? Nám na školení říkali, že se to chystá i u nás, ale prej kdoví kdy a pořád se to měří klasicky. No, u benzínu je to koneckonců jedno ale dieselům by to ulevilo... :-)
Červenec 31, 201213 r HTP znamená: hromada technických problému. Asi tak. Aaaale. Já žádné problémy s HTP nemám, naopak, vše funguje dobře. A co pupme dusse? :-D
Červenec 31, 201213 r emise a HTP je pro mě velká noční můra a už nikdy si je je nenechám legálně změřit. moje první HTP bylo FI 40kW a první stk měření na třetí pokus, takže celkem ok. podruhé to borec nemohl ani za nic natočit, tůroval studenej motor pěkně dlouho do plnejch otáček až motor pěkně smrděl. je to prej tím, že to má 3 válce a nějak jim to nešlo nastavit. cestou z měření motor začal trošku cukat, následoval úbytek oleje, jeho spotřeba 3l na 1000km, zapečený kroužky a motor KO. takže tomu ču....vi bych nejraději pěkně namlátil. do té doby pravidělně servis ve škodovce. tak jsem to tam chtěl nechat opravit a jenom se zasmáli, že to neopravujou a ať si seženu motor z jinýho auta. nakonec se mi podařilo sehnat šikovnýho motoráře, oprava cca 10tis., auto šlo do světa a teď mám poslední verzi HTP, ale na měření už nikdy nepojedu!
Červenec 31, 201213 r vormen: To teda nevím co a dke jsi dělal a co tam byl za problém ale: Emise se u benzinového motoru měří na volnoběh a pak ve zvýšených otáčkách, což je 2500-2800 otáček (kde se to drží max 10 vteřin). Já se teda měřením emisí živím už několik let, ale u HTP jsem nikdy žádný problém neměl - vše prošlo vždy napoprvé. (U dieselů je to ale jiná písnička - 5x do omezovače na 2-3 vteřiny, to zpravidla neřve jen motor ale i majitel :-D )
Červenec 31, 201213 r bylo to přesně takhle: měli tam dva stroje na měření, jeden vypadal nově, napojení na pc a tiskárnu. druhej nějakej krám stoletej s malou obrazovkou, vedle které lezly z díry papírky z hodnotama. jenže já jsem vyfasoval na měření takovýho starýho koko.a co se bál počítače a tak to napojil na ten starej vergl. už jenom to, že to neuměl ani připojit a nepočítal s tím, že to má jenom tři válce, tak to pořád různě tůroval a pořád z toho lezly nesmysly. a to trvalo teda dost dlouho. nakonec to vzdal a napojil to na tu novou mašinu a s tím taky neuměl a celý se to opakovalo, tůrovačka do omezovače atd. nakonec se to změřilo tak, že on šlapal na plyn a já jsem čuměl na monitor a až tam nějaký dvě políčka zezelenaly, tak jsem to měl odkliknout. bylo to někdy na jaře brzo ráno, motor před tím studenej, protože mě vzali nakonec o půl hodiny dřív než bylo domluveno, jinak bych ho zahřál. takže jsem se zařekl a už nikdy.
Červenec 31, 201213 r vormen: No jo, to pak ale měl ten technik nasráno v rukách, a asi i v hlavě :-) Nelze generalizovat. U mě problém není žádnej ani s HTP :-)
Srpen 1, 201213 r Ja som na svoje HTP hrdý a som rád, že sa o ňom šíria také negatívne povesti - aspoň môžem byť kľudný, že si svoje auto stále nájdem na mieste, kde som ho zaparkoval
Srpen 1, 201213 r Autor Ďiki za reakcie. Ja som tiež spokojný z HTP... určite sú aj lepšie motorizácie...a možno aj horšie, je to vec pohľadu každého z nás! Keď som pochopil, tak v ČR nerobia emisie cez OBD???? lebo na SK už ich ani inak nemôžu - nepustí soft na STK. Akonáhle zadal typ BZG, tak PC mu vyhodil - pripoj OBD zásuvku...
Srpen 1, 201213 r Ne, v CZ se měří emise klasicky - sonda do výfuku a snímání otáček (nějakým způsobem - většinou zvlněním napětí v pal. síti).+ se přes OBD pouze vyčte paměť závad (musí být prázdná). Na školení nám říkali, že jsme jeden z několika posledních států, kde se to měří ještě postaru :-D a že se má někdy (neznámo kdy) přejít na OBD - readiness kódy - a pouze v případě, že nebudou readiness načtené, tak se změří klasicky - jenže ještě nikdo neřekl datum, takže minimálně dva roky pojedem ještě postaru (školení je co dva roky).
Srpen 4, 201213 r HTP spokojenost, jen se musí dodržovat několik zásad. (kratší interval výměny oleje+olejového filtru,+vzduchového filtru....) Mě čeká STK v lednu. To měření emisí je nutné?
Srpen 5, 201213 r Přesně jak píše Dalik, byl jsem na STK v zimě a natočili to jen chvilinku něco přes 2500 otáček, zato nějakou starou audinu přede mnou tam túrovali o sto šest
Červenec 15, 20187 r Taky sem měl strach. Přede mnou tam mučil 15 minut nějaký naftový Pajero. Tak když sem přišel na řadu, tak mu říkám-jestli mi to bude taky tak dráždit tak to radši pojedu jinam "ke známýmu". A on na to, že nemohli chytit správný emise, tak to tůrovali a doufali, že tam skočí správný čísla. Stejně ty emise to Pajero neudělalo. Pak sem přišel na řadu já-píchnul to na diagnostiku, dvakrát vyhnal otáčky nějak ke 2800ot/min a řek: V pořádku. Žádný mučení motoru se nekonalo.
Červenec 15, 20187 r Mr.Pavka ... reagovat na měření emisí v 2012 a to co se děje na nich dnes, myslím je to jako porovnávat jabka s hruškama
Červenec 15, 20187 r Navíc srovnává měření emisí zážehového motoru s dieselem. To je opravdu "úroveň" jak v mateřské škole...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.