Přejít na obsah

1.4 TSI RS spotreba oleje


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Pokud je motor zvenku suchý = olej nevytéká ven, pořád ještě zbývá několik habadějů možností, kudy může téct "dovnitř" = do válců, kde se spaluje. Jen tak nástřel "z voleje": turbo (ložiska - olej může prosakovat do sání), gufera ventilů, zapečené = netěsné pístní kroužky... Ke všemu to ještě nemusí být ve všech válcích, stačí aby se to poondilo na jednom jediném. Jako první krok bych se juknul na svíce - jestli jsou černé a zasazované, máš skoro jistotu, kudy se olej ztrácí... A jak říkám - stačí i jen jedna. Další postup se pak musí odvíjet od toho, co se najde při prvotní diagnostice - bez přímého kontaktu s autem jsou věštecký křišťálový koule slepý jak kotě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja mam s mojou Fabiou RS ten isty problem. Zerie to olej, ze sa nestacim divit. Ako uvadzal Bohdal vyssie, tak mne to tiez vychadza na 0.5l/1000 km. A naozaj, zadok Fabie cely kompletne zahadzany ciernymi bodkami (olejom). Pri garancnej prehliadke som dal preskumat auto, ze ci tam nie su uniky oleja a oni mi povedali, ze nie su. Ale ked v servisnom intervale, ktory je 15000 km, uz objednavam dalsich 5l oleja na dolievanie, tak to ide aj trosku do penazi, aj na nervy. A to je iba 1.4 objem ... Rozmyslam ako vysvetlit v servise, ze to auto je chybne a chcem ho dat opravit na zaruku a kam ich mam nasmerovat, pretoze v servisoch skor vedia zobrat peniaze ako sa riadne posparat v motore. Dalsia vec, co ide proti mne je, ze aj v manuali k automobilu je niekde spomenute, ze spotreba az 1l oleja na 1000 km je v norme, samozrejme, ze to v norme nie je. Ja si myslim, ze aj katalyzator by mohol byt poskodeny, ked tolko oleja ide von z toho auta, kedze, ako som spominal, cely zadok je zahadzany. Bolo by super ak mate skusenost s nejakou tou reklamaciou v servise, ze by ste mi dali vediet ako na to. Iba pre info, uz mam najazdenych 42 000km, cize ziadne auto v zabehu. Uz je zabehnute :). Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A katalyzátor se tím olejem taky spíš akorát zasere než poškodí. Při testu bude snížená účinnost katu, bohužel "díky" oleji všude ve spalovacích prostorech to nepůjde odstranit nejjednodušším možným způsobem = "vypálením" zvýšenou zátěží, tedy například opakovaně vyjíždět delší stoupání na dvojku nebo podržením motoru v otáčkách na místě - na hodnotě kolem 4000rpm atp...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kedze vsetky suvislisti ma viedli k zaveru, ze olej unika niekde v motore, tak som k vyfuku prilozil biely papier a pororoval som... na nizkych otackach v neutrali (800) sa tam zjavilo zopar ciernych bodiek.Potom som taktiez v neutrali pridal na 3000 otacok. A co sa objavilo na papieri,to vidite v prilohe. Este chcem uviest, ze na tych 3000rpm som to dupol asi 2x5 sekund.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podrž motor dvě až tři minuty na 4000rpm, vypni, nechej cca 10 minut vychladnout (aby se zchladil kat), znovu nastartuj, tam dej ten papír a několikrát "prohrábni rošty". Na papír se podívej proti světlu - jakákoliv mastnota ho "zprůsvitní", pokud to po tom vypálení bude čisté, jsou to černé jenom saze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pisem trosku neskoro, ale lepsie neskor ako nikdy. Zaciatkom decembra som auto doniesol do servisu a poziadal som o reklamaciu s tym, ze mi unika olej v hojnom mnozstve. Najskor mal zo mna technik tak trosku srandu, ze co si vymyslam, kedze je to nove auto, potom som mu ukazal ten moj papier, ze co mi to ide z vyfuku, to ho trosku ukludnilo. Ked som mu ukazal zadnu cast auta, tak uz pochopil. Povedal mi, ze to musia testovat a potom budu vediet viacej. Povedali,ze s autom musia najazdit 333km a potom zvazia olej a zistia, ci j to naozaj vazne alebo nie. Po troch dnoch som im volal a povedali, ze naozaj je tam problem a budu to riesit. Chyba bola v piestnych kruzkoch. Vymenili ich .... trvalo to 2 tyzdne. Ked som dostal auto, zarazilo ma, ze sice robili siahodlhe testy, ale na tachometri pribudlo 10 km a ked som im dava auto, nechal som tam rezervu s dojazdom 50 km a oni mi to vratili s dojazdom 40 km. Celkovo ale auto uz 3 tyzdne jazdi, najazdene mam 1000km po vymene a olej je stale na rovnakej urovni. Na zaver uz iba jedna pripomienka, ze v skodovke to dobre vedeli, ze ten problem tam je, len trosku zahrali divadielko, ze su velmi prekvapeni z toho ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mohli se by plz majitele Fabie RS podelit o zkusenosti se spotrebou oleje v motoru. Byl jsem prakticky rozhodnout koupit novou Fabii RS, ale pak jsem zacal trochu studovat britske Skoda forum, kde jsem narazil na desitky postu ohledne silene spotreby oleje u tohoto motoru ve vsech aute VW group, ktere navic ani v ramci zaruky neni schopen servis poradne resit. Zajimalo by me tudiz jak je to u ceskych majitelu. Predem diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravim,

 

kupoval som novu fabiu RS. Po 6000 najazdenych km mi zacalo pri startovani oznamovat, ze mam malo oleja.

 

A tak sa pytam. JE NORMALNE ABY SOM MUSEL NA NOVOM AUTE PO 6000 KM DOPLNAT SKORO LITER OLEJA????

 

no podla mna nie je .... cierne bodky na zadnom narazniku mavam aj ja.

 

kedze tu je viac majitelov fabii RS tak vyuzijem a spytam sa aj na ine problemy....

 

1, Pri prechode cez nerovnosti (napr. retarder) dochadza k vrzganiu na zadnej naprave. Prejavuje sa obzvlast pri prechode nerovnostou jednym zo zadnych kolies (je jedno ktorym). Ked oboma, tak musim pejst nerovnostou rychlejsie, inac nic. Reklamoval som ale v servise mi tvrdia, ze je to v poriadku. Ja tvrdim, ze keby to bolo v poriadku, nevydava to take pazvuky.

 

2, Pri jazde v nizkych otackach nieco rezonuje v okoli praveho A stlpika. Akonahle sa otacky zvysia, prestane to. Taktiez to robi len ked je nad nulou. akonahle je chladnejsie prestane to. Je to asi v dosledku toho, ze v zime pristrojovka ztuhne.

 

3, Tato zavada sa prejavuje v zime ked je pod 0 °C. Pri plynulej konstantnej jazde pocas prvych km dochadza k trhaniu, sklbaniu motora. Bolo to reklamovane. V servise flashli softver ale trhanie nebolo odstranene. Idem to urcite riesit.

 

mate niekto skusenosti s nejakou z tychto zavad? Akoze podla mna ich je dost na to, ze to je nove auto a velmi silno uvazujem, ze moje dalsie auto urcite nebude z VW group ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I vzhledem k tomu, že se ptáš už ve dvou stejných tématech na tu samou věc, jsem napsal to, co jsem napsal. Auto máš nové, tak na co čekáš? Zajeď do servisu a reklamuj to. Návod máš od kolegy Slavomila Noska. Vím z vlastní zkušenosti, že to asi nebudeš mít jednoduché. Ale třeba narazíš na solidní servis. Vzhledem k tomu, jak málo majitelů RS tady je, se víc typů odpovědí nejspíš nedočkáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...