Jump to content
skandyman

1.4 TSI RS spotreba oleje

    Recommended Posts

    Ahojte mam fabiu II combi RS kupil som ju ked mala najazdenych 30 000 za dobu cca dvoch mesiacov som najazdil cca 2000 km a za tuto dobu som dolial uz skoro 3 litre oleja, to sa mi zda strasne moc, pritom olej nikde netecie ani nic, je to normalne? cim byto mohlo byt?? Prosim poradte mi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mně to papká cca 0,5l/1000km oleje, v servise mi řekli, že je to v normě ...

    1,5l na 1000km už he ale fakt dost :o

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud je motor zvenku suchý = olej nevytéká ven, pořád ještě zbývá několik habadějů možností, kudy může téct "dovnitř" = do válců, kde se spaluje. Jen tak nástřel "z voleje": turbo (ložiska - olej může prosakovat do sání), gufera ventilů, zapečené = netěsné pístní kroužky... Ke všemu to ještě nemusí být ve všech válcích, stačí aby se to poondilo na jednom jediném. Jako první krok bych se juknul na svíce - jestli jsou černé a zasazované, máš skoro jistotu, kudy se olej ztrácí... A jak říkám - stačí i jen jedna. Další postup se pak musí odvíjet od toho, co se najde při prvotní diagnostice - bez přímého kontaktu s autem jsou věštecký křišťálový koule slepý jak kotě...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pri tychto motoroch piestne kruzky ko. uz ked mas spotrebu viac ako 0,5 na 1000 pozri sa aj na zadny naraznik,vidno na nom olejove flaky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja mam s mojou Fabiou RS ten isty problem. Zerie to olej, ze sa nestacim divit. Ako uvadzal Bohdal vyssie, tak mne to tiez vychadza na 0.5l/1000 km. A naozaj, zadok Fabie cely kompletne zahadzany ciernymi bodkami (olejom). Pri garancnej prehliadke som dal preskumat auto, ze ci tam nie su uniky oleja a oni mi povedali, ze nie su. Ale ked v servisnom intervale, ktory je 15000 km, uz objednavam dalsich 5l oleja na dolievanie, tak to ide aj trosku do penazi, aj na nervy. A to je iba 1.4 objem ... Rozmyslam ako vysvetlit v servise, ze to auto je chybne a chcem ho dat opravit na zaruku a kam ich mam nasmerovat, pretoze v servisoch skor vedia zobrat peniaze ako sa riadne posparat v motore. Dalsia vec, co ide proti mne je, ze aj v manuali k automobilu je niekde spomenute, ze spotreba az 1l oleja na 1000 km je v norme, samozrejme, ze to v norme nie je. Ja si myslim, ze aj katalyzator by mohol byt poskodeny, ked tolko oleja ide von z toho auta, kedze, ako som spominal, cely zadok je zahadzany. Bolo by super ak mate skusenost s nejakou tou reklamaciou v servise, ze by ste mi dali vediet ako na to. Iba pre info, uz mam najazdenych 42 000km, cize ziadne auto v zabehu. Uz je zabehnute :). Dakujem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    skodovka o tomto probleme vie. otazka je ci o tom vedia aj servisy. chod do servisu o povedz, ze to zeria vela oleja. bud novy motor komplet turbo,zvody, kat alebo len kruzky zalezi od poskodenia. skus zavolat importerovi mozno ti poradi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    žiadny nový motor mu hneď nedajú..ak to bude reklamovať,tak v prvom rade príde na rad váhová skúška...ak tá nepotvrdí vyššiu spotrebu oleja ako je 0,5l/1000km,tak si nepomôže :wallbash:

    Edited by libero1071

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A katalyzátor se tím olejem taky spíš akorát zasere než poškodí. Při testu bude snížená účinnost katu, bohužel "díky" oleji všude ve spalovacích prostorech to nepůjde odstranit nejjednodušším možným způsobem = "vypálením" zvýšenou zátěží, tedy například opakovaně vyjíždět delší stoupání na dvojku nebo podržením motoru v otáčkách na místě - na hodnotě kolem 4000rpm atp...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ohladne toho vypalovania; uz mi konecne zapadli suvislosti do seba a viem preco ked som z krizovatky riadne pridal mi za autom obcas ostal taky riadny oblak dymu ako keby som mal diesel..... S autom som maximalne spokojny, ale tieto problemy s olejom ma velmi hnevaju. :(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kedze vsetky suvislisti ma viedli k zaveru, ze olej unika niekde v motore, tak som k vyfuku prilozil biely papier a pororoval som... na nizkych otackach v neutrali (800) sa tam zjavilo zopar ciernych bodiek.Potom som taktiez v neutrali pridal na 3000 otacok. A co sa objavilo na papieri,to vidite v prilohe. Este chcem uviest, ze na tych 3000rpm som to dupol asi 2x5 sekund.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kedze mam dvojitu koncovku vyfuku, tak su tam dve "machule". Skusal som podobny test na dalsich dvoch autach ale nic take sa nepotvrdilo...

    post-69011-0-87774300-1322423458_thumb.j

    Edited by Slavomil Nosko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podrž motor dvě až tři minuty na 4000rpm, vypni, nechej cca 10 minut vychladnout (aby se zchladil kat), znovu nastartuj, tam dej ten papír a několikrát "prohrábni rošty". Na papír se podívej proti světlu - jakákoliv mastnota ho "zprůsvitní", pokud to po tom vypálení bude čisté, jsou to černé jenom saze.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pisem trosku neskoro, ale lepsie neskor ako nikdy. Zaciatkom decembra som auto doniesol do servisu a poziadal som o reklamaciu s tym, ze mi unika olej v hojnom mnozstve. Najskor mal zo mna technik tak trosku srandu, ze co si vymyslam, kedze je to nove auto, potom som mu ukazal ten moj papier, ze co mi to ide z vyfuku, to ho trosku ukludnilo. Ked som mu ukazal zadnu cast auta, tak uz pochopil. Povedal mi, ze to musia testovat a potom budu vediet viacej. Povedali,ze s autom musia najazdit 333km a potom zvazia olej a zistia, ci j to naozaj vazne alebo nie. Po troch dnoch som im volal a povedali, ze naozaj je tam problem a budu to riesit. Chyba bola v piestnych kruzkoch. Vymenili ich .... trvalo to 2 tyzdne. Ked som dostal auto, zarazilo ma, ze sice robili siahodlhe testy, ale na tachometri pribudlo 10 km a ked som im dava auto, nechal som tam rezervu s dojazdom 50 km a oni mi to vratili s dojazdom 40 km. Celkovo ale auto uz 3 tyzdne jazdi, najazdene mam 1000km po vymene a olej je stale na rovnakej urovni. Na zaver uz iba jedna pripomienka, ze v skodovke to dobre vedeli, ze ten problem tam je, len trosku zahrali divadielko, ze su velmi prekvapeni z toho ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mohli se by plz majitele Fabie RS podelit o zkusenosti se spotrebou oleje v motoru. Byl jsem prakticky rozhodnout koupit novou Fabii RS, ale pak jsem zacal trochu studovat britske Skoda forum, kde jsem narazil na desitky postu ohledne silene spotreby oleje u tohoto motoru ve vsech aute VW group, ktere navic ani v ramci zaruky neni schopen servis poradne resit. Zajimalo by me tudiz jak je to u ceskych majitelu. Predem diky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koupil jsem RS s najetými 9000km. První litr jsem dolil v 11000, druhý v 16000. Pak až do výměny ve 21000 a dodnes najetých 30000 jsem nedoléval nic.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je potřeba,aby si motor sedl. A to je zhruba 26000-30000 km,poté se spotřeba oleje ustálí. Koupil jsem RSu novou předtím jsem tak dolíval litr na 2000-3000 km a ted mám 27000 km a už taky nedolívám.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    kupena fabia RS nova. Po zhruba 6000 km sa pri startovani zacalo vypisovat ze mam skontrolovat mnozstvo oleja. kontrolka ale uz dalej nesvieti....

     

    je to normalne????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim,

     

    kupoval som novu fabiu RS. Po 6000 najazdenych km mi zacalo pri startovani oznamovat, ze mam malo oleja.

     

    A tak sa pytam. JE NORMALNE ABY SOM MUSEL NA NOVOM AUTE PO 6000 KM DOPLNAT SKORO LITER OLEJA????

     

    no podla mna nie je .... cierne bodky na zadnom narazniku mavam aj ja.

     

    kedze tu je viac majitelov fabii RS tak vyuzijem a spytam sa aj na ine problemy....

     

    1, Pri prechode cez nerovnosti (napr. retarder) dochadza k vrzganiu na zadnej naprave. Prejavuje sa obzvlast pri prechode nerovnostou jednym zo zadnych kolies (je jedno ktorym). Ked oboma, tak musim pejst nerovnostou rychlejsie, inac nic. Reklamoval som ale v servise mi tvrdia, ze je to v poriadku. Ja tvrdim, ze keby to bolo v poriadku, nevydava to take pazvuky.

     

    2, Pri jazde v nizkych otackach nieco rezonuje v okoli praveho A stlpika. Akonahle sa otacky zvysia, prestane to. Taktiez to robi len ked je nad nulou. akonahle je chladnejsie prestane to. Je to asi v dosledku toho, ze v zime pristrojovka ztuhne.

     

    3, Tato zavada sa prejavuje v zime ked je pod 0 °C. Pri plynulej konstantnej jazde pocas prvych km dochadza k trhaniu, sklbaniu motora. Bolo to reklamovane. V servise flashli softver ale trhanie nebolo odstranene. Idem to urcite riesit.

     

    mate niekto skusenosti s nejakou z tychto zavad? Akoze podla mna ich je dost na to, ze to je nove auto a velmi silno uvazujem, ze moje dalsie auto urcite nebude z VW group ...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    hej, dnes. dokonca som dolial zhruba 0,7 l ....

     

    zaraza ma, ze vobec musim dolievat po 6000 km tolko oleja...

     

    som z toho trochu v pomykove.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    I vzhledem k tomu, že se ptáš už ve dvou stejných tématech na tu samou věc, jsem napsal to, co jsem napsal. Auto máš nové, tak na co čekáš? Zajeď do servisu a reklamuj to. Návod máš od kolegy Slavomila Noska. Vím z vlastní zkušenosti, že to asi nebudeš mít jednoduché. Ale třeba narazíš na solidní servis. Vzhledem k tomu, jak málo majitelů RS tady je, se víc typů odpovědí nejspíš nedočkáš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×