Přejít na obsah

Fabia 2 cost cutting


mike_k

Doporučené příspěvky

To je zase plk bez zohledneni dalsich souvislosti.

Laskave se podivej, kdy byl uvedenej na trh aktualni Yaris (pro ty kdo to nevi, bylo to cca pred 1 rokem) a kdy FII.

Rozdil je pul generace a od toho se taky odviji veci vyvinute pro ten ktery model. FIII bude zase dal.

To bysme se datky mohli divat na Clio, ktery bylo sice predstaveno ale jeste nevyjelo (taky nabizi peknej 7" multimedialni system, kam se hrabe Yaris), nebo na zbrusu novej Peugeot 208 atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak se podivej na Rapid, ten jeste uvedeny ani nebyl, je to vyssi level auta a ma snad cokoliv z toho? Osobne jsem si temer jist, ze FIII se bude lisit jen vzhledem, vybavove koncern zadny vyznamnejsi upgrade nepovoli. Co se tyce urovne vybavy a vubec toho, co jde do auta dat, tak je opravdu Skodovka zcela mimo, byt ma samozrejme jine prednosti, ktere treba i pro me prevazi tento nedostatek.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě osobně na výbavách štve to, že nelze nějaká individualizace. Proč si mám platit litý kola ve výbavě Ambiente, když se mi nelíbí a nechci je tam. Já bych byl radši, kdyby mi sundali z ceny 10 000 kč a nechali mi tam plecháče na zimu a elektrony si koupím sám, které se mi líbí za těch 10 000 kč. I když by to bylo dlouhý vytváření auta, tak bych byl radši, kdybych si mohl dát každou součástku do auta sám po jednom a ne nějaké pakety apod. Avšak je jasné, že by se potom ve Škodovce s prominutím posrali, kdyby měli každé auto dělat originál :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle, ať jsou pakety, ale chtěl bych si říct, co na tom autě nechci, ať si to strčí někam a sundaj mi cenu dolů :D je mi jasné, že 90% lidí jezdí v sérii a má tam i origo kola a neřeší to :D ale je těch 10% lidí, co chtějí na Škodovce individualizaci :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám obě verze Fabie ve facelitu a eleganci akorát jednička je 1.4 a dvojka 1,2.

F2 má vyšší posed sedadla a měkčenější palubku,oboje sedadla výšková + vyhřívaná.

F1 má ohodně pevnější a těší kapotu a to víčko nádrže má taky něco do sebe jelikož jsem ho už párkrát u F2 v zimě neodemkl.

Jsem spokojený s oběma a každá má něco lepšího i horšího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě mrzí ty schránky před spolujezdcem. FI měla jednu, ale byla poměrně prostorná. FII má dvě a nic se do nich nevejde. Ještě že mám ty přihrádky pod přední sedačky. Dál mi chybí uzavíratelný popelník na tunelu jako měla FI. Měl jsem tam drobný na parkování a pár dalších maličkostí, tady není nic. Prostor pod rádiem měl taky něco do sebe. Schránka na brýle to nenahradí, stejně tam nemám co dát, protože je nosím trvale. Osvětlení dveří u FI se mi líbilo, proto mě překvapilo, že to tady není.

Výměny ale nelituji. V FII se mi sedí líp. Na krátkých trasách se to moc nepozná, ale když sedím skoro celý den v autě, je to velký rozdíl ve prospěch FII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče FII, tak nejvíce se asi nyní prodává akční model Champion, jenže bezpečnostní výbavou pokulhává - v základu má 4 airbagy a ABS.

Za hlavové se připlácí 7 200,- což ještě ujde, zato za ESP 16 800,- a to je podle mě šíleně vysoko, jak to, že ESP u citigo stojí daleko méně?

A když si člověk FII Chapion TSI připatí za tyto položky už je na 280 tis.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je, kolego, odraz mentality ceskeho zakaznika - stale jeste uplne nejdeme s trendy zapadni Evropy a typicky český zakaznik Fabie radsi ve vybave uvita radio, hlinikovy kola, metalizu a dálkáč (neberte me doslova) nez hlavove airbagy a ESP.

Treba v Nemecku je to uplne jinak (i u Fabie) a auto bez ESP je takřka neprodejne.

Nastesti to vyresi EU (jedna z mala rozumnych veci) a tyto bezpecnostni prvky jsou/budou u novych aut, resp. nove uvedenych modelu, povinne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia Classic dostala po faceliftu ESP a hlavové airbagy do základu a Škoda ani ne po roce zavedla výbavu Prima.. proč asi. Fusion má (nebo aspoň měl) dlouhodobě v základu jenom dva airbagy a bylo to dlouhou dobu druhé nejprodávanější auto.

V roce 2005 jsme byli první, kdo si do Fabie u dealera pořídil ESP..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

zajimave tema, ja byc hdodal svuj nazor k cenovemu srovnani aut po 10 letech:

- samozrejme cena elektroniky klesla a tak jak tlaci konkurence, tak je skoda nas-azuje, kdyby nebyla konkurence, tak dnes mame felicii ala fabii a oktavku ala superb a superb by jen reditelsky korab s radiem na cd

- marze klesly minimalne, spis bych rekl ze lehce stouply

- vysledna nizsi cena novych aut se promita hlavne ve zpracovani, jelikoz mi obcas v praci pujci sluzebni F2, tak je znat, ze zpracovani toho auta neni takove jako u F1 (a ted nemluvim o plastech, ale proste o feelingu), mne osobne prijde komfort v F1 lepsi, 1.2HTP hnusne pronika do kabiny, to jsem treba u F1 1.4MPI nezazil (ok, oba motory jsou rozdilne, ale reflektuji nabidku skodovky, navic znami tvrdi ze ma F1 s 1.2HTP a take mu prijde fabka tizsi a menezerouci benzinu). Vpodstate lze stejne mluvit i o dieslu, v F1 1.9 SDI jsem delal autoskolu a motor krasne tahnul a byl tichy, F2 mi s dieslem moc ticha neprijde. Domnivam se, ze ty ustupky tam v tomhle jsou a razantni. Jeste ke znamemu, jeho HTP ma kryt motoru (proto je auto tissi), sluzebni ne. Nevim co ma on za vybavu, ale v praci mame asi ambiente, okna, velky radio - ktere kope do kolena, ostrikovace na predni sklo :D, zadni i predni sterac, vic nevim co by tam bylo oproti zakladu.

- vyrobni kapacita (cim vic vyrabim, tim levneji vyrabim)

Takze vysledna cena je kombinace nekolika prvku, ale rozhodne nelze rici, ze prvni Fabie byly predrazeny vuci dnesnim Fabiim.

A tak je to se vsim, byl muj prvni telefon predrazeny? Kdybych ho adekvatne adaptoval na prvky co jsem vypsal vyse?

PS: Fabie ale jsou predrazeny, stejne tak Rapid, ale az prijde predrazena O3, tak nam ceny prijdou adekvatni.

V jistou chvili uz proste nema smysl zlevnovat (a ne na ukor marze), ale je lepsi udelat novy model a cenove ho tam polozit a soucasny proste s novou verzi vysvyhnout vys. Jak se stalo s Citigem (nejlevnejsi fabii) a nyni s Rapidem (nejlevnejsi oktavkou). A v roce 1999 s prvni oktavkou, ktera slouzila jako dnes Superb a dnesni Oktavku zastupovala Felda. Pote se daji zvysit marze, osekat vybava a do budoucna se da manipulovat s cenou, vybavou atd atd... vseci to znate.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne osobne prijde komfort v F1 lepsi, 1.2HTP hnusne pronika do kabiny, to jsem treba u F1 1.4MPI nezazil (ok, oba motory jsou rozdilne, ale reflektuji nabidku skodovky, navic znami tvrdi ze ma F1 s 1.2HTP a take mu prijde fabka tizsi a menezerouci benzinu). Vpodstate lze stejne mluvit i o dieslu, v F1 1.9 SDI jsem delal autoskolu a motor krasne tahnul a byl tichy, F2 mi s dieslem moc ticha neprijde.

noo, tak asi je pravda, že se u FII šetřilo, to nepopírám, třeba už tlumení podběhů u FI a podobně, ale zrovna ta tichost motorů, když porovnám FI HTP 40 kw a FII HTP 51 kw (obě bez tlumení kapoty), tak je to ve hlučnosti výrazně ve prospěch FII

co se týče toho dieselu, tak pokud je v tříválec FII 1.4 TDI, tak to je takový malý traktůrek, takže tam asi srovnání s SDI nebude na místě, nemůžu však posoudit, nemám osobní zkušenost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vpodstate lze stejne mluvit i o dieslu, v F1 1.9 SDI jsem delal autoskolu a motor krasne tahnul a byl tichy, F2 mi s dieslem moc ticha neprijde.

Jako silně založený dieselák s tím nemůžu souhlasit. Tedy když pominu třívalec 1.4 TDI, což považuji za omyl ve výrobě. Současné 1.6 TDI CR mě překvapily svým kultivovaným chodem a tichostí. Sluchově mě připadá trochu "plastově", jak je obalen kryty s tlumením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, opravdu ceny tak nějak klesly, ale jak píše kolega výše, je to z mnoha důvodů.. větší prodej aut, elektronika je levnější a konkurence neustále zvyšuje výbavu a snižuje cenu svých aut.

Zrovna včera nebo předevčírem jsem tak nějak projížděl konfigurátor a skladové vozy škodovky. Jako sorry, ale Roomster 1.2 TSI 63 kW ve výbavě ambiente za 235 900 kč a je úplně novej? :D Když si vzpomenu, že jsem takhle v roce 2008 kupoval tehdá 1.5 roku starou Fabii v naftě, která je v základu a navíc má jen PP a klimošku, tak jsem docela čuměl. A paradoxní je, že Fabia 2 FL Combi je o 20 000 kč dražší, než Roomster ve stejné výbavě :D

Takže když se to tak vezme, ceny aut šly dolů hooodně. Kdybych si teď měl kupovat Fabii, tak bych ušetřil i proti té svě tak 40-50 000 kč, protože bych si koupil 2 roky staré TSI za 160 000 kč a mělo by najeto v podstatě prd :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim teda jak to mate s tema benzinama, ale znamej ma opravdu F1 1.2HTP a z vyroby ma kryt motoru, nase firemni fabky 2 maj vlastne i klimy a kryt motoru nemaj -> proto vic vrcej do kabiny... jestli mate kryty, potom ta hlucnost bude asi podobna

strejda ma 1.4MPI F1 bez krytu motoru a prijde mi to ok, s F2 1.2HTP bez krytu nebe a dudy (ale ok, nelze porovnavat motor a vysavac)

u dieslu by to chtelo narvat do obou TDI PD a pak zkusit hlucnost, stale si ale myslim ze by F2 prohrala

1.4 TDI je opravdu hlucnej pruser (zkousel jsem ji v bazaru), ale zase si ji lidi chvalej kvuli spotrebe (to nemohu posoudit)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesúhlasím, že 1,2HTP v F1 je tihšia - ja mám možnosť denne porovnávať, pretože do práce chodím so svojou F2 1,2 HTP 51kW a v práci s firemnou F1 1,2 HTP 47kW a v F2 je motor jednoznačne tichší ,,,

tak nevím, ale porovnávám FI HTP po faceliftu a FII HTP před faceliftem, třeba pokud se zastaví na semaforu, tak v FII motor není skoro ani slyšet,.

otázka je, jestli třeba u FI po faceliftu něco neosekali nebo ty vozy, se kterými to porovnáváte, nemají odhlučnění na kapotě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...