Přejít na obsah

Benzin v oleji 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Pokud ti olej benzínem jenom smrdí, tak ti nikdo v servisu žádné potvrzení nedá. Je to prostě normální jev u auta co jezdí krátké trasy (u tsi víc, u mpi míň). Navíc v návodu nikde nemáš info, že máš očuchávat olej, akorát se ti vysmějou. Neříkám, že to nemáš dělat, ale reakce garančního technika je v tomto případě jasná. Dozvíš se pouze, že to máš občas protáhnout na delší trase, aby se benzín z oleje vypařil. Ale bavíme se tady pouze o min. % které se tam dostane přirozenou cestou (hodně startů se studeným motorem, bohatá směs, chladné počasí).

Druhá věc je, pokud ti olej znatelně přibejvá tzn. ředí se benzínem a je to vidět na měrce. Jestli ti, ale můžu poradit, tak si to nejdřív sám ověř, aby jsi do servisu šel s hotovou věcí. Tzn. změřit olej, je jedno kde, ale měřit pořád na stejným místě a nejlépe studený třeba druhý den, aby jsi vyvrátil možnost špatného měření (teplý olej se roztahuje a než steče tak mu to chvíli trvá). Až ujedeš třeba 1000km krátkých tras změř znova. Pokud olej stoupne, je problém a šup do servisu. Myslím, že takových 5mm na měrce už je důvod, ale lepší by bylo, kdyby olej byl nad max. viz návod. A pokud si chceš fakt bejt jistej, že to je benzín v oleji, tak třetí měření udělej po nějaké dlouhé jízdě např. po dálnici, protože pokud olej naopak klesne je jasný, že se benzín z oleje vypařil. Do servisu, je ale třeba jet, když je zjevný benzín v oleji. Takže tohle třetí měření je jen tak pro ověření a budeš muset zase po něm najet pár kilometrů, aby hladina stoupla a měl si v servisu co ukázat. V servisu tě pak čeká vysvětlování, přesvědčování a pokud to bude servis, který problematiku zná, provede ti váhovou zkoušku. Pokud servis netuší, olej ti odpustí a nechaj tě v tom tápat. Buď to budeš dál sledovat a vlítneš na ně znova, nebo se smíříš s tím, že to byla jenom nějaká anomálie. Každopádně pokud by ti dělali váhovou zkoušku, trvej na tom, že s autem budeš jezdit ty, aby jsi jezdil tak jak běžně jezdíš a ten benzín se v oleji opět naředil a na výsledku to bylo znát. Pokud s tím bude jezdit servis, udělaj pár krátkých jízd, na konci jednu dlouhou jízdu a budeš v háji, protože nic nezjistí. Benzín se sice nahromadí, ale poslední jízdou odpaří. Takže výsledek nula. Navíc pokud váhovou zkouška vyjde ve prospěch servisu, budeš jí muset zaplatit cca 2tisKč. Pokud váhová zkouška ukáže nárůst kapaliny, začne servis teprve něco řešit. A i zde není výsledek jistý, většinou je to pokus omyl a ty musíš hlavně vytrvat, dokud nebude výsledek zdárně dokončen. V tomto případě doporučuji kontaktovat zákaznickou linku škodovky, aby si měl jistotu, že se s tím fakt něco dělá. Tolik stručně to co se řeší v celém tomhle tématu :kol-28:

 

Prosím tě, nechci dělat chytráka a vůbec tě nechci strašit, ale sám jsem si tímhle prošel a věř, že není o co stát. A pokud ti benzín v oleji skutečně přibejvá, je lepší bejt připravenej a o problematice fakt něco vědět. Ušetříš čas a hlavně pár nervů  :wallbash:

 

Jinak, mě teď napadlo, že jsi se vůbec nezmínil, jak s autem vlastě jezdíš, jestli pouze krátký trasy nebo naopak delší. Kolik oleje ti to ukazuje na měrce a jestli ten zápach je silně cítit benzínem, nebo jen málo. Může to bejt skutečně normální a zbytečně to třeba řešit. Sice máš novou verzi tsi a konstrukčně je vše asi jinak, ale je to přímovstřik, takže základ bude asi stejný :kol-31:

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: mkaba

Do kamene tesat. Takto by to měli popsat na webu samotné šádovky.

 

Chtěl jsem to popsat tak, že když olej přibývá, tak je to ihned na reklamaci. Když neubývá, tak je vhodné to sledovat, protože to pořád ještě neznamená, že není motorem zkonzumovaný olej nahrazován palivem. Poznat se to dá tak, že se hladina oleje při krátkých jízdách drží a po dlouhé jízdě ho skokově ubude.

Jedině když hladina oleje nereaguje na dlouhé/krátké jízdy a ubývá stále stejně, je to vše v pořádku.

 

PS: Již jsem vzdal své pokusy o osvětu a již nikoho nepřesvědčuji, že každý spalovací motor olej žere. To že olej neubývá, není důkazem dokonalé konstrukce či stavu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor se povedl. Nežere zbytečně moc oleje a zároveň do oleje minimálně proniká palivo.

 

Olej ale vždy trochu ubývá. Nic není dokonalé a stoprocentní. Dokonce ani to palivo se nevydestiluje z oleje úplně všechno i při extrémně dlouhé jízdě.

Editováno: , autor: atnarfus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni kontrolovali rozvody, proč? Co to má společného s benzínem v oleji. Co vlastně reklamuješ?... Nejdřív jsi napsal, že olej smrdí po benzínu, ale vůbec tady nevíme podrobnosti, zda máš olej na max, jaký jezdíš trasy atd. a nakonec píšeš něco o rozvodech. No pak dej vědět, určitě by to mohlo třeba pár lidí taky zajímat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je už doma,že vraj je v poriadku.Pričinu povedali kratke trasy,čo im davam za pravdu .Ja som kupil auto do mesta,a nie na dialnice,keby som chcel také tak kupim TDI,a prečo kontrolovali rozvody to neviem,aj nejake tlaky kontrolovali.

Editováno: , autor: marek44
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud olej pouze benzínem smrdí, je to v pořádku a servis má pravdu. Bohužel je to taková alibistická odpověď, protože pokud by něco servis měl zjistit, musel by dělat buď váhovou nebo tribochemickou zkoušku. Takže máš pouze dvě možnosti, buď to budeš sledovat a časem uvidíš, nebo se na to vyprdneš a budeš servisu věřit ;-) Jinak auto občas protáhni na delší trase, aby se část benzínu z oleje vypařila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
před 1 hodinou, cosby napsal:

Ale má.vyskytuje se to pouze u aut co jezdí krátké trasy.je to zvětšenou vůli pístních kroužků a pokud se olej nezahřeje pořádně,benzín se nevypaří

Vím, že se to říká, ale ani trochu tomu nevěřím.

 

Muselo by se to týkat všech aut se zvětšenou vůli pístních kroužků. Palivo se vstřikuje při sacím zdvihu, kdy je ve válci podtlak.

I když není celý motor prohřátý, tak válce a písty jsou dost brzo dost teplé na to, aby se na nich palivo z oleje alespoň částečně vydestilovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, asi tak jako, že řetězy v rozvodech u jiné značky jsou absolutně vpořádku. ty "problémy" s tím benzínem mají samozřejmě všechny motory, přímovstřiky markantnější a počet případů je úměrný prodejům dané značky/modelu. proto nastává ta iluze, že ostatní značky problémy nemají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...