Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Chtěl bych si vyměnit tyče stabilizátoru (kosti) na fábii a chtěl bych se s Vámi poradit jak na to: pokud zvednu auto za práh, sundám kolo a povolím ty dvě matice na tyči, půjde mi tyč vyměnit anebo je na to třeba jít nějak jinak? Není mi jasné zdali půjde vyjmout a nasadit nová nebo se bude muset někde přizvedat?

Vloženo

Jestli budeš zvedat auto, tak musíš celé, když zvedneš jen na hever ztabilizátor se zpříčí. Nejlépe ještě na kolech odšroubuj a vysuň vršek kosti (od tlumiče) a pak můžeš dle potřeby zvedat heverem třeba jednu stranu.

Vloženo

Díky za info, to jsem potřeboval vědět, rád bych před zimou vyměnil alespoň levý, který už dost klepe. Pokud to půjde dobře, tak udělám zrovna oba.

Vloženo

Právě jsem se na to díval, k uchycení na tlumiči se dostanu při vytočení kola. Ke spodnímu čepu kosti ale asi budu muset sundat kryt podběhu nebo to spadne dolu kde to bude přístupnější?

Vloženo

Jasně, musí být na obou stranách. Dnes jsem koupil nové kosti od TRW, vypadají dobře, ale již není v čepu tisícihran a chytají se plochým klíčem před gumičkou. Bylo mi vysvětleno, že se již vyrábí toto provedení kvůli lepšímu povolení v budoucnu. Jsem zvědavý jak mi půjdou sundat staré, horní ani nevypadají moc zoxidovaně.

Vloženo

Zítra se chystám na výměnu kostí a chtěl bych se vás ještě zeptat: povolím horní matky, pustím kvůli přístupu stabilizátor dolu a povolím spodní, nebo je nutné povolit obě ještě když je to spojené. Po více jak 9 letech ty matky půjdou asi hodně ztuha tak přemýšlím jak na to.

Vloženo

Vyměněno, všechny čepy hodně volné, jeden vlevo zcela kaput. Povolit šly celkem dobře bez použití torxe. Podběhy jsem nesundával, pouze vytočil kola. Uložení stabilizátoru by mohlo ještě chvíli vydržet, tak ho zatím nechám. Hrál jsem si s tím asi hodinku.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj hoši. Když přejedu i malou nerovnost, slyším takové klepání atd. Ale trápí mě spíše to a netuším zda to může mít souvislost. Takže když zastavím a kopnu do kola, je slyšet kovový zvuk a vidím jak se jakoby celé kolo, až nahoru k uložení jaksi pohne a vrátí se do původní pozice. Měnil jsem asi před 3 týdny řídící tyče a čepy řízení s tím, že to klepání přestane, ale když jsem jel poté na geometrii, tak jsem ošahal i ty tyčky a jsou úplně vymlácený. Hlavně ta na pravé straně.

Ještě se mi při jízdě klepe volant, docela silně to s tím volantem škube, ale měl jsem vyfouknutou pneumatiku, nafoukl jsem ji a bylo to o hodně klidnější, dělá to i při rychlosti 50 kmh, to bude spíše mít na vině vyvážení asi, nedělalo to a pomalu se to objevovalo.

Má otázka zní tedy, zda může mít ta tyčka něco společného s těmito závadami?

 

Díky moc, moc mi to pomůže

Vloženo

Já vím, trochu dost rozepsaný. Jen mi jde o to, co ta tyč stabilizátoru v podstatě drží, dělá atd..jestli umí dělat hodně velký kravál? Jinak vibrace vyřešená..píchlá a nevyvážení pneu :D

Vloženo

Zapojím se do diskuse: tyčky jsem měnil a řekl bych, že jsou slyšet při téměř jakékoliv nerovnosti v přímém směru, ale kolo se snad nehýbe jak popisuješ, to mi dělalo u předchozího auta a to byl - teď nevím přesně buď svislák anebo ty kulové čepy na ramenech. Na F1  je mám ale původní.

Vloženo

Mě se to hne když do toho kopnu, jak je to při jízdě netuším...a ne kolo, ale ta část jakoby za kolem od těhlice po tlumič nahoru...

 

A co máš na mysli tím svislákem?  :kol-17:

Vloženo

Myslíš axiální ložisko či uložení tlumiče viď, to mám nové a nehýbe, koukal jsem z vrchu už, nehýbe. Tlumič, když se na něm zhoupnu tak se nevrátí zpět tak rychle jako ten na levé straně. Možná je načnutý, ale že by tohle dělal. Kulový čep se neměnil, dělal jsem jen ten na levé straně, protože pravý se dělal před 3 rokama, koukal mi na to mechanik před zimou a říkal, že by nebylo na škodu ho vyměnit, ale zatím prý vypadá v pohodě. Ten dělá také rámus, to je fakt. Udělám nejdřív tu tyčku a pak se uvidí co dál.

Vloženo

Jj, myslím axiální ložisko.

 

To klepání budou na 99 % dělat tyčky. Ale to, že se kymácí kolo, s tím určitě nemají nic společného. 

 

Špatným tlumičem jsem myslel, jestli se "neláme" v místě, kde vychází pístnice z tlumiče. Ale to by byl asi hodně v háji a asi by ani netlumil.

 

Je to divný, nic jiného, co by se mohlo pohybovat tam není. A že by pohyb kola nahoře dělal kulový čep, který je dole, to se mi moc nezdá. Ale možné je všechno. ;-)

Vloženo

Teď jsi mi odpověděl tak jak jsem potřeboval :-D No příští víkend budu objednávat tyčky a pak se uvidí co dál. Ten tlumič se neláme, koukal jsem, to by byl pak nejspíš totálně v háji a propadl by se spíš, každopádně je to divný..napíši sem tedy po výměně tyček zda se na něco přišlo ;)

Vloženo

Já také nechci kupovat origo za 800 když je to věc, která se s*ere často u fábie. Také koupím ty nejlevnější, alespoň mě tolik jak říkáš nebude bolet, kdyby to bylo něco jiného a výměna je jednoduchá. A někdy i čínský výrobky vydrží déle než jiné či naše :D

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...