Ika Brno Vloženo 4. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2012 Zdravím, zajímalo by mě jak se díváte na doporučený zařazený stupeň, já ho většinou ignoruji. Připadá mi že doporučuje motor dost podtáčet, někdy až k hranici 1200ot/min a méně. Má to nějaký smysl? Já ze zvyku držím otáčky od cca 1500 - 1600 nahoru. Mám 4x2 81Kw Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob 27 Vloženo 4. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2012 Ahoj, mám tu samou motorizaci a vůbec podle toho nejezdím. Jen se tam občas podívám a pousměju, kdy mi radí v 70 km/hod a do kopce dát 5. Pod 1600 neřadím. Měj se fajn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 5. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2012 Je to sposob ako sa dostat k co najnizsej spotrebe. Samozrejme tym trosku trpi dynamika jazdy, ale nie je to take hrozne. Ja to v Yetim nemam, ale teraz som mal z pozicovne Golfa 1.2TSI a myslim, ze to radi celkom rozumne. Da sa podla toho jazdit. A NIE JE TO PODTACANIE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ika Brno Vloženo 5. Říjen 2012 Autor Sdílet Vloženo 5. Říjen 2012 Díky, no mě to právě u toho TDI připadá divné. Nejen že trpí dynamika, ale motor prostě netahne - až bych řekl že se spíš klepe. A s tou nižší spotřebou (podle palubniho PC) se mi to taky nezdá. Ale jak psal Bob 27 - pod 1500/1600 nejezdím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jack82 Vloženo 6. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2012 Mám stejný motor a při klidné jízdě třeba po městě jde hezky pružně za plynem už od 1300, tedy kromě 5ky, tam je to opravdu těch 1500 ot. Asi je to kus od kusu. Můj kus má dobrou spotřebu a táhne pěkně odspodu ale jinak je trochu "jalovější", 2 předváděčky ve kterých jsem jel se stejným motorem měly víc síly uprostřed a šly od těch 1500-1600 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jurta Vloženo 10. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2013 (editace) Mam 2.0TDI 81kW a už po pár desítkách kilometrů jsem tuto funkci přejmenoval na "ještě by to utáhlo". Pokud bych řadil podle jejich doporučení, tak se motor pohybuje mezi 1200-1300 otáčkama. Pochopitelne auto při tom jede, ale zvuk co vydáva naznačuje že mu to nedělá dobře. Asi rekord bylo doporučení: dej tam 5, když jsem jel po rovině 65km/h. Osobně by tomuhle asistentu prospělo, kdyby zohledňoval i nějaké minimální otáčky motoru. Editováno: 10. Červenec 2013, autor: Jurta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host romi68 Vloženo 10. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2013 Osobny nazor a osobna skusenost: Rocnik 2009 alebo teda moj MAXIDOT este odporucania nemal ale pocas 70.000 najazdenych kilometroch sa uz co to da vypozorovat: 1. idealne otacky pre moj motor su v rozmedzi 1.800-2.100/min bez ohladu na zaradeny prevodovy stupen. Tym padom je tomu adekvatna aj spotreba. Na 3.stupen pri 50km/h rychlosti a zapnutom tempomate mam nizsiu spotrebu ako pri rovnakej rychlosti a 4.prevodovom stupni. Je to asi spravodlivejsie porovnanie ako pri nezapnutom tempomate 2. Do 1.700 ot/min je motor vyslovene letargicky az lenivy. Razantne a plynule zrychlenie zacina az po prekroceni 1.700 otacok a ide to plynule do 4.000. 3. Vplyv na zdravie DPF filtra. Tento zazrak techniky potrebuje na to, aby sa precistil kazdych cca 600km, otacky cca 1.900-2.100(je to podla vyrobcu) kedy maju vyfukove plyny najvyssiu teplotu a pridanim vacsieho mnozstva paliva dojde k vznieteniu sadzi vo filtri a ich naslednemu vystreleniu z vyfuku. Vyrobca uvadza, ze sa taketo nieco neudeje v meste ale pri jazde mimo mesta cim prispeje k ekologii...aspon predpokladanej. Pokial by sa clovek riadil podla toho fantasticeho radcu tak by viacmenej pri vacsinovej jazde v meste k tomuto takmer nikdy nedospel a tym by doslo k zaneseniu DPF filtra a nasledne by musel dodrzat postup pre jeho regeneraciu....samozrejme otazka je aka by bola jeho zivotnost a hlavne jeho cena....myslim, ze staci aj 10.000 km na jeho totalne odrovnanie....ale o tomto uz predajcovia radsej nehovoria.... Pre mna osobne je tento radca zbytocny kus softveru v MAXIDOTe....ale to je len moj nazor. Obrazok si musi urobit kazdy sam....benzinove motory neviem a nehodnotim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ika Brno Vloženo 18. Červenec 2013 Autor Sdílet Vloženo 18. Červenec 2013 Tak mám na Yetim (2.0TDI 81kW 4x2)najeto cca 15 000 a někdy kolem 10 000 jsem začal mít pocit že motor dává líp nižší otáčky (pod 1400) než "zamlada". Tak si to asi "sedlo" ... a nebo je to jen pocit. J. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hitachi Vloženo 19. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2013 Yeti 2013, 1,8 TSI 4x4 - doporučení zařazení rychlosti sice občas sleduju, ale téměř se jím neřídím. Motor má maximum krouťáku od 1800 otáček, ale to je většinou minimum, které tam ještě nechám třeba při jízdě obcí nebo piánko po rovině. Četl jsem jednou nějaký článek, kde jeden z motorářů Škodovky tvrdil, že dnešní motory zvládají záběr klidně i při 1500 otáčkách. Nejsem fyzik, strojař a už vůbec ne motorář, jenom už mám něco najeto a docela citlivé smysly. Osobně se domnívám, že takové otáčky neprospávají nejen motoru, ale i dvouhmotě, která může rychleji odejít. Při klidné jízdě auto nechám točit nejméně 1900 - 2000 otáček (rovina) a to i za cenu vyšší spotřeby a neuposlechnutí rádce. S tímto režimem se zatím (auto má cca 10000) pohybuju okolo 8 litrů na sto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.