Prosinec 7, 201212 r to netuším.. bojim se nejhoršího, že budu muset nechat udělat těsnění pod hlavou, jinak mě nic jinýho nenapadá možná jen že by byl zanešenej chladič Upraveno Prosinec 8, 201212 r od Malta citace předchozího příspěvku
Prosinec 7, 201212 r ale chladič jsem profukoval pusou a žádnej odpor to nekladlo, dneska po zajetí do garáže jsem se zhrozil, když jsem viděl bílý šlem na víčku, nikdy před tím jsem ho neměl ale je možný že je to počasím Upraveno Prosinec 8, 201212 r od Malta citace předchozího příspěvku
Prosinec 7, 201212 r len tak trochu mimo témy!!! necituj príspevky,za 2 minúty si dal 2 príspevky aj s citáciou.... teraz k téme..asi ťa to tesnenie neminie .... Upraveno Prosinec 7, 201212 r od libero1071
Prosinec 7, 201212 r ok tak se omlouvám je to zlý, ale přeci nepřijdu o tak perfektní motor jinak děkuju rady
Prosinec 7, 201212 r Navrhuji jak psal Luda, úplně vyhodit termostat a zjistit, jak se to chová. Jestli je problém v chladiči, pumpě anebo montáži termostatu??
Prosinec 7, 201212 r to je taky možnost kdyby se to stále hřálo tak kde je chyba? nebo dá se podle toho poznat jestli je vadný to těsnění ?
Prosinec 7, 201212 r Asi takhle. Po vyndání termostatu a projetí: Pokud by to vařilo a byl studeny chladic tak KO vodni pumpa. Pokud by se to ohrivalo na 50-90°C podle zatížení tak KO termostat. Pokud by to vařilo a byl vařící i chladič tak KO těsnění pod hlavou. Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být zavzdušněné, takže určitě odvzdušnit! Upraveno Prosinec 7, 201212 r od tomasch
Leden 17, 201312 r tak vyřešeno ! po velkých problémech, neskutečně času a peněž konečně ustálená teplota. Kamarád (automechanik) mi vyměnil těsnění pod hlavou, hlava se zarovnala a šla na tlak. zkoušky, dali jsme to dohromady a problém byl stále, stále se to neskutečně hřálo. Díky různým zkoušením jsme zjistili, že když se přidá plyn, hadice co vede do chladiče se nafoukne (pumpa tam tlačí vodu, ale ta neprojde chladičem, jen částečně, to také vysvětlovalo to, že chladič byl vlažný), tudíž jsme vyměnili chladič za nový, ale problém byl stále, ikdyž už to šlo a byla teplota ustálená (drželo to lehce nad 90°C). Usoudil jsem, že tohle je příznak termostatu, koupil nový (raději co otevírá při 80°C ) a problém vyřešen, jel jsem se projet a teplota se držela cca na 80°C, přesně tak jak otevírátento termostat.
Květen 30, 201312 r http://forum.skodahome.cz/topic/124098-va%C5%99%C3%AD-mi-auto/ Za rádoby radu sice dík, ale nechápu proč je téma zamknuto ...?, když je rada k ničemu, neb nečteš !!!, jasně jsem psala :" Při úplném vyjmutí termostatu je vše v pohodě - motor zůstává chladný.". U tvé rady je to pravý opak. Přesto dík ... za snahu
Květen 30, 201312 r Klid. Občas se prostě moderátor "uklepne". I on je jen člověk Shrnuto - oktávka 1,6 55kW se přehřívá i po výměně termostatu, hodní hadice chladiče je přitom horká, chladič studenej. Když se termostat vyhodí komplet, chladí se normálně. Můj názor - na výměnu nebyl použitej správně nadimenzovanej termostat, nebo se prostě do prodeje dostal vadnej kus. Jednoduše se málo otevírá i ten novej - tudíž bych výměnu reklamoval, nebo bych reklamoval ten termostat, pokud byl měněnej svépomocí a kupoval se samostatně jen jako ND. Vím o případu, kdy se termostat měnil na jednom a tom samým autě 4x vždycky za další kus údajně podle prodejce ze stejný škatule a správně fungoval až ten pátej v pořadí - šlo o motor HTP... Prostě bych ten termostat vyměnil znovu a dal bych si pozor na výrobce, aby to nebyla "značka" Starline a podobnej šmejd...
Červen 1, 201312 r Jj, dala jsem jiný kus - Wahler, ale hlavně protikus, http://www.skoda-dily.cz/data/items/4/49838bef548fd_t.jpg, do kterého původní termostat, resp. jehla vyrazila díru a vše je ok. Díky za radu :-)
Červen 26, 201312 r Zdravím, měl jsem ten samý problém (u stejného vozu). Vyměnil jsem termostat i s tím plastovým protikusem a zdálo se vše OK. Ale ujel jsem 50 km, tam jsem stál cca 2 hodiny a při cestě zpět jsem zjistil, že se ručička teploměru jen málokdy dostane až do středu, většinou je tak ve čtvrtině a to přesto, že to bylo v těch největších vedrech minulý týden. Dnes, při cca 12 stupních venku se skoro nepohnula od nuly. Jen při delším popojíždění v koloně se dostala k polovině. Auto se sice nepřehřívá, ale že se neohřeje asi také není úplně dobře. Čidlo teploty motoru jsem měnil v lednu, nový termostat je Wahler. Napadá někoho něco? Je možné, že by ten termostat byl vadný a zůstával třeba otevřený? Tedy možné to je, to je mi jasné, spíš jestli se s tím někdo setkal. :-) Předem díky za nápady a odpovědi.
Červenec 30, 201312 r Mal som ten istý problém. Po výmene termostatu aj víka termostatu s tesnením, sa mi motor nezahrieval. Príčina bola v tom, že kúsok ulomeného plastu z prepážky vo víčku termostatu uviazol medzi termostatom a víčkom termostatu tak, že nedovolil termostatu aby sa zavrel. Termostat teda neuzatváral a chladivo cirkulovalo stále aj veľkým obehom = motor sa nezohrieval. Pri oprave boli použité len originálne Škoda diely.
Září 15, 201311 r Čus škodováci, mam taková problém s Feldou 1,6, a to ten, že se ručička teploty na teploměru pohybuje mezi prostřední a vrchní čárkou tj tušim 110 stupnu, ale do červenýho nikdy nejde, protože zapne sahara při 110. Mimo město je podle mě teplota vyšší než bývávala dřív, ale jakmile vjedu do města a jedu třeba na 3jku a nebo ještě hůř popojíždím 1 a 2, tak teplota jde ke 110 a až pak zapne sahara. Leckdy se stane, že teplota je 110 ještě 3km za městem. Topení topí jako šílený a auto výkon neztrácí ani trochu. Když jedu mých klasických 20km a po jízdě otevřu kapotu a začnu pomalu otevírat expanzku, začne odfukovat (je vidět že je tam tlak) a potom v ní začne bublat a nakonec se začně voda valit ven. Takže prosím vás čím to je a jak to řešit. Děkuju
Září 16, 201311 r Na přesnější určení nedáváš dost info. Že se na 110°C sepne sahara víme, ale nepíšeš třeba, jestli při tom sepnutí je horkej celej chladič, nebo jen jeho horní část s tím spínacím čidlem. Jestli topení žhaví jak blázen, tak to pumpa pravděpodobně nebude, spíš bych hádal přicpanej chladič nebo ten pakung pod palicí. S nefunkční pumpou by to topilo málo nebo vůbec ne. Zkusil bych vypláchnout chladič nebo ho rovnou vyměnit a pak bych teprve hledal závadu v pumpě. Zarostlej chladič není žádná vzácnost, hlavně když se nemění náplň po léta letoucí a jen se dolívá destilkou a koncentrátem - nedej pámbu dokonce vodou z vodovodu... Ony i ty koncentráty totiž dělají usazeniny - z bordelu, kterej samy pohltí z kovů a dalších materiálů, se kterýma přijdou v motoru do styku - a když se to občas (každých 4-5 roků) celý nevypustí i "s lákem" a nenaleje čerstvý, je na průser zaděláno... Kdyby to bylo těsnění, bude s velkou pravděpodobností na hladině v expanzce hnusnej tmavej a mastnej šlem, nebo na víčku pro dolívání oleje na deklu ventilů najdeš "šlehačku" = emulzi z oleje a chladicí kapaliny... A taky by hodně ubejvala kapalina z expanzky nebo by i přibejval olej (zvedala by se hladina vinou kapaliny prosáklý do vany). Upraveno Září 16, 201311 r od Ekkar_z_Bastlírny
Září 16, 201311 r Ve vode v expanzce nic neni, voda v oleji taky neni, teplotu chladice nevim podivam se....dneska jsem daval novej termostat, tak rucicka se drzi u prostredni nejtlustsi carky, coz predtim nebylo, ale obcas se stane, pri nizsich rychlostech po meste a kousek za meste, ze je rucicka mezi carkami. Myslim, ze jsem to trosku poresil tim termostatem. Jde mi spis o to, aby nebylo spatny to tesneni pod hlavou. Jediny co mi nejde do hlavy je to, ze po jizde kdyz otevru kapotu, tak voda v expanzce chybi a nekdy i dost, a potom zacne pribyvat zase. Pokud expanzku zacnu pomalu otevirat, bubla v ni a voda se zacne prilejvat pokud neni plna jak ma byt, az nekdy se ji chce vytect ven. Je to normalni? Nikdy jsem to u zadnyho auta nevidel tohle..
Září 16, 201311 r Jo, za provozu je celej systém pod tlakem, aby byl vyšší bod varu kapaliny - a ten tlakovej polštář je prostor nad hladinou v expanzce. Je to docela normální, proto tam ta nádoba je. Pokud tlak překročí nastavenou mez, pružinovej ventil ve víčku ho odpustí. Tlak vyvozuje jednak čerpadlo, druhak pára z vypařený vody - pokud se auto víc hřeje, množství páry roste a vytlačuje kapalinu do systému. Je taky možný, že máš zavzdušněnou hlavu a v určitejch místech se tam dělají bubliny. Ty se pak stlačujou a expandujou podle teploty a toho, jak otevíráš nádobku. Taky gumový hadice jsou docela pružný a dokážou se nadmout a tím pobrat větší objem kapaliny. Chce to za chodu ještě dřív než se motor ohřeje povolit šroubky na domku termostatu a nechat vystříkat část obsahu, aby se odvzdušnila i hlava - když je starší pumpa, někdy nestíhá vytlačit všecky bubliny ven. Jen to musíš dotáhnout dřív, než zastavíš motor aby sis tou mezerou zase nenatáhnul do systému vzduch...
Září 20, 201311 r Je tohle normalni teplota 1.6?? Diky ... Upraveno Září 20, 201311 r od Wojnar Nauč se editovat příspěvky!!
Červenec 18, 201411 r Ahoj, to stejné se mi stalo u feliny 1,6, kdy byl problém s plastovým držákem, ve kterém je termostat. Musel jsem koupit nový a bylo po problému. Tenhle držák je celý z plastu a občas se vymačká nebo ulomí a termostat nemůže otevírat včas (mě to upadlo a neotevíral vůbec). doporučuji toto zkontrolovat. Je to už moc let zpátky, proto se omlouvám, že nepíšu přesnější popis.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.