Yofresh Vloženo 2. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Mě servisák taky říkal,čím užší guma tím lepší na zimu. Možná to bude fakt, Opel měl 13" kola a myslím že 155/65 a to bylo v pohodě :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Platilo to v minulosti kvůli jiným = tvrdším druhům gumy, platí to u třeba soutěžních aut i dnes, jenže tam jsou pneumatiky na led a sníh s hřebama, který zaručujou potřebnou trakci. V civilu mají hřeby povolený na zimu jen sanitky a hasiči, i když není vzácnost potkat na hřebíkách nějakou pipinu nebo frikulína. Normální auto ale dneska může mít i na zimu stejnej rozměr jako na léto, protože ty gumy to dneska prostě umožňujou. Je to způsobený materiálem (měkčí směsi, mletý křemen ve směsi atd) i novým designem tvaru dezénu (tvar figur i drážek se simuluje "za pohybu" na počítačích a upravuje se tak, aby hrany prvků neustále co nejlépe zabíraly). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yofresh Vloženo 2. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Aha :-) díky za užitečnou informaci :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pompeus Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Mě servisák taky říkal,čím užší guma tím lepší na zimu. Možná to bude fakt, Opel měl 13" kola a myslím že 155/65 a to bylo v pohodě :-) Tak to slyším poprvý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Jak říká Ekkar, uzká zimní guma jako lepší už dávno není pravdou to byly tvrdé gumy jak podrážka u bot. Nyní širší guma více lamel lepší vlastnosti, měkká guma lepší přilnavost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Už vidím svého supa na 165/?? R? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 Takových 165/75 R17 bych viděl přiměřených - ten Sup by vypadal jako by měl kola od žebřiňáku.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 to s tema uzsima plati porad, akorat pro prazaky ne, tem na tu 3cm kalimitu je to uplne jedno. je to vlastni zkusenost za 13 let, takze zadny stary podrazky. navic stejna znacka gum v ruznych rozmerech na stejnych autech i na utech vetsich nez fabia. ta sirka je proste poznat a jakmile je fakt kalamita, tak stabilita na sirsich mnohem horsi nez na uzsich, na vetsim aute bez problemu. nikomu to nevnucuju, ale je to moje zkusenost. v zime hodne jezdim vysociny, takze vim o cem mluvim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 (editace) To ale jednoznačně říct nejde. Záleží na tom, jestli bydlím v Obersdorfu nebo v Praze. Pokud jezdím většinu zimy na pár cm sněhu, je lepší mít gumu úzkou, protože budu mít větší měrný tlak na podklad a tedy i lepší adhezi. Ovšem v Praze je, podle statistiky z Komořan, 45% zimního období k absolvování na suchu, 40% na mokru a jen 15% na sněhu a ledu. Pokud na suchu a mokru použiji úzkou gumu, strašně se okradu na brzdné dráze, při akceleraci i na bočním vedení. Takže asi užší než na léto (kvůli snazšímu odvodu vody a sněhové břečky), ale ne o moc. Na horách jednoznačně co nejužší guma na čerstvém sněhu (velký měrný tlak, snadné čištění vzorku od sněhu). Ovšem od cca 10 cm čerstvého sněhu je zimní guma málo. To už musím stejně použít řetězy. Jinak je to ovšem na ujetém a zledovatělém sněhu - tady už zase fungují dobře širší gumy, protože víc gumy na ledě znamená taky víc adheze a samočistící vlastnosti gumy nehrají roli - není moc co čistit, volného sněhu je na povrchu málo. Hodně úzké gumy se používají i tam, kde jsou používané hroty: ale to s nás netýká. Editováno: 4. Listopad 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 (editace) Už vidím svého supa na 165/?? R? Pokud jsi z Prahy a máš letní 225-ky, jezdi zimáky klidně 205 široké, ale připrav se na to, že když pojedeš po dálnici přes Vysočinu a bude 5 cm čerstvého sněhu, tak budeš při 80 km/h bojovat o holý život. A kdyby sis to chtěl opravdu užít, musel bys tam dát něco jako 125 široké zimní gumy (nevím kde bys je vzal a kde bys vzal tak úzké ráfky, na které bys ty gumy namontoval). A pokud má někdo Fábii, tak ať klidně jezdí 185-ky v létě i v zimě (myslím stejně široké zimní gumy i letní gumy, ne jedny a tytéž celý rok). Díky většímu měrnému tlaku a snazším samočistícím schopnostem bude takhle obutá Fábie na té Vysočině na sněhu rychlejší, než ty se Superbem. Editováno: 4. Listopad 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Už 3 roky bydlím na Vysočině v Humpolci. Používám stejné ALU disky a jen měním gumy. Vždy 225/45 R17. S autem jezdím každý den a měsíčně najedu 4-6 tisíc km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Nevím jak tam vypadá typická statistika zimního období, asi bude menší podíl sucha a větší mokra a sněhu a ledu. A asi sis za ty 3 roky povšiml toho jak rychlé jsou Fábie (které poměrně často používají 165 široké zimáky) na čerstvém sněhu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Na kvalitních pneumatikách mi nestačí ani fábie. Já jezdím tak jak mi situace, nálada a stav auta dovolí tak sem netahej statistiky zimního období. Nebo ty jezdíš podle statistik? To bych tě asi nechtěl potkat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Věřím. Kromě kvality povrchu hraje pochopitelně roli nejen rozměr (a o tom přednostně takhle diskuze je), ale i kvalita (výrobce, typ, hloubka vzorku) použitých pneumatik a samozřejmě i to, kdo sedí za volantem a jak je šikovný. Statistika není nic špatného, řekne člověku, co může očekávat - co je pro dané období typické. Ale je samozřejmé, že pokud je v Praze k očekávání z 15% sníh a led, že úplně stačí i 1 jediný den sněhu a ledu a můžu mít auto zlomené v podlaze, pokud do toho vyrazím na letních gumách nebo udělám nějakou fatální chybu i na vzorně obutém autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomas_b_b Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Zdravím. Bydlím u Nového Města na Moravě. Mám na Fábii letní 195/55 R15, zimní 185/55 R15, každý den cesta do práce, v zimě často na lyže. Kdo dobře zná Vysočinu, tak dobře ví, že zdejší okresky jsou pouze sypané inertním materiálem. Někdy není problém vyjet kopec, ale sjet ho. Ale ještě daleko horší jsou vyjeté koleje, někde jen tři. Musím říct, že Fabka sedí celkem dobře, ale jednou ze základních podmínek je nepodceňovat fyzikální zákony. Co se týká jízdy na různých druzích sněhu, tak pokud je sníh zmrzlý je jízda nejlepší, ale jet v břěččce 10 cm hluboké to je zážitek a ti co si myslí, že něco uspíší, tak o nich potom čteme v černé kronice (ach ty fyzikální zákony, oni opravdu fungují). Proto ti rozumní používají solidní zimní pneu a jezdí s rozmyslem. Už se mi také několikrát stalo, že mně někdo netrpělivý předjel, ale ouha za chvíli parkoval v závěji. Přesto jízda na sněhu je zážitek a mám ji rád. Tím myslím opravdu jízda po sněhu, a ne že jedu lyžovat např. do Pece, kde stále jedu po mokré silnici a potom slyším, že dotyčný byl na horách a ta cesta ..... Možná řidiči z vesnic (kde je v zimě opravdu dost sněhu) neumí jezdit v Praze, ale co se týče ujetých km na sněhu, tak to zvládají na jedničku, i když i takovým se někdy něco přihodí. Všem přeji jízdu na sněhu bez nehod. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 4. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2012 Vy se tu hádáte, že superb nemá na širokých gumách na fábii s úzkýma kolama na sněhu šancy. Jenže zapomínáte na docela zásadní fakt, že je to čtyřkola. A to už je zase někde úplně jinde. Vím to moc dobře, jednoho máme doma. Jak byla teď ta první sněhová přeháňka (u nás asi 15cm sněhu), tak i když sice oba na letních, ale neměl jsem s fabií šanci. I když je to jenom blbej haldex, furt to funguje a na tom autě je to dost znát... (nepřezuli jsme, protože gumy máme uskladněné v pneuservisu asi 25 km od bydliště a stejně to bylo jenom dočasné) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Nikdo tady nic o čtyřkolce nic nepsal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Všechny Superby přece nejsou čtyřkolky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Řekl bych, že záleží též na velikosti auta, superb bude stabilnější na dálnici a fábie mu zase ujede v zatáčkách, když oba použijí předepsané zimní pneu, Jezdím s krátkou fábií na 185-kách Kleber a pro žádné velké rychlosti ve sněhu to není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 tak pokud vim, tak všechny Supy 2.5 TDI jsou čtyřkoly, respektive nám to tvrdil mechanik v servise. A je fakt, že u nás to tak je (2,5 V6, 120 kW, 6 st. manuál) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukyssek Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Superb se jako čtyřkola v 2,5tdi V6 nikdy nedělal.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Tak to se ohromně pleteš. Žádný superb I s motorem 2,5 TDI 120 kW není čtyřkolka a ani s jiným motorem. To se klidně budu hádat. Možná si to pleteš s VW Passat B5,5 a tam byla čtykolka jen za příplatek. Ale žádná škodovka (Superb I) nikdy v životě. A jestli věříš mechanikovi se vším co ti řekne tak bych se nedivil kdyby jsi měl na superbu 3 nápravy, všechny hnané a 2 z toho by byli ovládané volantem. Můžu někdy přijet aby jsi mě svezl se superbí čtyřkolkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Tak já vám říkám že jednoho doma máme, možná to taky bylo za příplatek, protože je tam nacpaný všechno co jde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Pošli mi fotky na mail. Chci foto auta, zadní nápravy a typového štítku z kufru a uvidíš jak tě rychle vyvedu z omylu. Jedinný superb ve čtyřkolce je až dvojkový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vassek Vloženo 5. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2012 Okej, ale bude to až o víkendu, jsem teď na koleji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.