Přejít na obsah

Spotřeba 0l/100km skutečnost nebo ne ?


Doporučené příspěvky

Ahojte všichni, je mi jasné, že už o této věci asi bylo napsáno hodně a hodně lidí se kvůli ní pohádalo a hádá dodnes. V tomto vlákně jsem ale na podobnou diskusi nenarazil, tak si to tu dovolím nadhodit. Dokáže někdo odborně vysvětlit a objasnit, jestli je např. při jízdě z kopce se zařazeným 5 rychl. stupněm a noze z plynu skutečně spotřeba 0l/100km tak jak to ukazuje palubní PC ? Spousta lidí mi totiž tvrdí, že i když ukazuje PC nulu, ve skutečnosti tam nějaké mizivé množství benzínu jde, ale když se zeptám proč, nikdo mi na to neodpoví. Já totiž věřím udáji PC a ptám se, proč by měl do motoru nějaký benzín jít? Ventily ani písty nejsou mazány olovem z paliva tak jako dřív, alternátor se točí, olejové čerpadlo běží, tak kčemu benzín? Jedna věc, kterou jsem zažil o tomto víkendu podle mne jasně hovoří o tom, že do motoru žádné palivo nejde. Vyjel jsem z bodu A do bodu B, část cesty byla po rovině, motor se za ten kus ohřál asi na 60 st. a pak přišel asi 12km táhlý kopec. Zařadil jsem tedy 5, pustil plyn a auto si setrvačností a brzdnou silou motoru drželo svých 90-100km/h. Palubní PC ukazovalo spotřebu 0l/100km a já jsem si k mému údivu všiml, že teplota motoru, resp. vody, pomalu klesá. Když jsem dojel až pod kopec, motor už měl jen nějakých 30 st. Tato skutečnost podle mne jednoznačně svědčí o tom, že po celou dobu sjezdu nešel do válců žádný benzín, tudíž tam nebyl žádný zážeh a motor náporem studeného vzduchu chladl. Ihned jakmile jsem pod kopcem zase začal přidávat plyn, začal se motor ohřívat. Tak a teď mi na to odpůrci této teorie něco řekněte. Musím ale přiznat, že jediné co je mi na tomto všem divné je, že pokud bych sjížděl např. někde v Alpách tímto způsobem třeba 50km kopec (nechytejte mne za slovo, to je příklad) jel bych v podstatě 50km bez spotřebované kapky benzínu a s totálně "podchlazeným" motorem ?? :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak PC škodovky zobrazuje 0l/100km tak je 0l/100km, ak sa motor príliš ochladí, začne si "cucať benal" aby sa trochu ohrial, to sledujem dole jedným kopcom na 5, kde je pri zohriatom motore 0, pri chladnejšom cca 2l/100km. Spotreba sa v PC počíta (integruje) podľa dĺžky vstrekov, teda 0 je 0. Ja som si to kedysi dávno (>10rokov) overoval na Felde 1,3 MPI, pri vhodne naladenom AM rádiu, bolo počuť zvuk úmerný dĺžke vstrekov, pri pridaní a do kopca ako motorová píla, po rovine znesiteľný bzukot a dole kopcom úplne ticho. Historické karburátorové motory si dole kopcom cuckali cez voľnobežnú trysku, z toho zrejme pramení povera o určitej minimálnej spotrebe. Niečo som čítal o niektorých francúzskych "autách" (asi citoen?) že spotrebúvali benzín aj z kopca, zrejme z titulu vadných RJ.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To lubikSK: díky za vysvětlení, jsem rád, že moje teorie byla správná. Jak píšeš, že stará karburátorová auta si cucala přes volnoběžnou trysku, tak to asi byla nutnost ne? Když byl ještě olovnatý benzín, kde olovo mazalo sedla ventilů (opravte mne pokud to píši špatně) tak tam musel nějaký benzín jít, jinak by se poškodil motor ne? Vím, že když se přestal dělat olovnatý benzín, muselo se do Naturalu přilévat aditivum právě kvůli mazání, aby se nepodpalovaly ventily.

To Pawouk: to s tím přidáváním při určitých podlimitních otáčkách vím, záleží na aktuální rychlosti a zařazeném kvaltu, takže tyto otáčky jsou pokaždé jiné.

Abych to shrnul, pokud by někdo stále nevěřil a tvrdil, že tam určité množství benzínu jde, byl by asi jediný zaručený způsob jak toto ověřit, změřit při této situaci emise co jdou z výfuku. Jenže to by šlo asi dost těžko :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si nulovou spotrebu chces opravdu overit, tak dej auto na valcovou brzdu, paralelni diagnostikou se pripoj na vstriky a proved test. Meril jsem sice neco jineho, ale pri nulovem seslapnuti plynoveho pedalu a zarazene rychlosti (auto brzdilo motorem) u vstrikovacu jde videt, ze jimi prochazi 0mg/str - ovsem v grafu je to jen par vterin, nebylo to predmetem mereni. Pripadne si vem sebou notebook, pripoj se na diagnostiku a spust VC-Scope a snimej hodnoty za jizdy. (otacky, vstrikovane mnozstvi, poloha akc. pedalu a teplota - aby byl motor zahraty) - to by mohlo stacit pro test

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To lubikSK: díky za vysvětlení, jsem rád, že moje teorie byla správná. Jak píšeš, že stará karburátorová auta si cucala přes volnoběžnou trysku, tak to asi byla nutnost ne? Když byl ještě olovnatý benzín, kde olovo mazalo sedla ventilů (opravte mne pokud to píši špatně) tak tam musel nějaký benzín jít, jinak by se poškodil motor ne? Vím, že když se přestal dělat olovnatý benzín, muselo se do Naturalu přilévat aditivum právě kvůli mazání, aby se nepodpalovaly ventily...

Volnoběžná tryska dodávala palivo proto, aby zcela "nevyschlo" sací potrubí a při dalším přidání plynu, kdy se otevře škrticí klapka, aby motor nezdechnul nedostatkem paliva proto, že určitý okamžik = několik otáček motoru trvá, než po novém otevření škrticí klapky vzniklé proudění strhne dostatek paliva z hlavní trysky do difuzéru a dál do spalovacích prostorů.

Existoval záměr i tuto volnoběžnou trysku elektromagnetem odpojovat (u škodovek 105-120tek) s tím, že odpojení by se zrušilo při poklesu otáček pod určitou mez. Nakonec elektromagnet na karbce Jikov 32 SEDR sice osazován byl, ale byl za chodu motoru trvale napájen 12V od spínačky a zajišťoval pouze okamžité odpojení dodávky benzínu při vypnutí zapalování, odpojování při nuceném chodu naprázdno zavedeno nebylo. Velice typickou závadou u těchto motorů bylo střílení do výfuku při ubrání plynu, zaviněné v upevňovacím závitu uvolněnou ovládací cívkou.

S dodávkou olova nutného k mazání ventilů tato minimální dodávka benzínu nemá nic společného, protože už v době zavádění bezolovantého benzínu do prodeje v tehdejší ČSSR se běžně hovořilo o faktu, že i auta neschopná trvalého provozu na bezolovnaté palivo (typicky celá řada škodovek až po část favoritů plus zbytek RVHP výroby aut) lze provozovat na "bezolovo", pokud se dodrží poměr tankování 1 nádrž olovnatého benzínu na nejvýš 2 nádrže bezolovnatého. Povlak vysráženého olova na dotyčných částech (sedla a vodítka ventilů apod) totiž má vyšší životnost než jen po dobu spalování olovnatého paliva.

U vstřikových motorů je hranice otáček začátku otevírání vstřikovačů při nuceném chodu naprázdno = brždění motorem nastavená v softu ŘJ, posouvá se podle teploty motoru i okolí. U každého typu je toto rozmezí dané, ovlivňuje ho samozřejmě i teplota katalyzátoru a další veličiny. Starší motory bez druhé lambdy za katem přitom nemají jak kontrolovat teplotu = účinnost katalyzátoru, takže jsou při častém brždění motorem úspornější než jejich modernější bratránci osazení dvojicí lambdasond, protože kat nechávají víc vychladnout. Ekoterorismus u nich ještě nedosáhnul tak daleko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I s uzavřenou klapkou sání motor nějaký vzduch nabere, a aby v něm benzín shořel musí se dodat správné množství. To je právě rozdíl 0 nebo cca 1l/100km. A když už to palivo opět zapne, tak to docela i škubne. Toho sis už určitě všiml...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řekné že při volnoběhu spotřeba je kolem 0.6 L/h. Na brzdení motorem je kolem 0.4 - 2L. a to není jinak. Spotřebú 0L pro 100 km můžete vsadit se mezi pohádky. úspornost je jen na wolnoběhu :) . žeby spotřebu byla na 0L to musíte zhasnout motor :) a to je velmí nebezpěčne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja piše pravdu :) . Jenom při jízdě na wolnoběhu je úspornost . My polské lidé víme to :). Jízdy za 0L ne ma.

Pavouk máš maxíka ? na maxíku ukazuje Ti spotřebu chvilovou a vidiš kolik Ti wůz spotřebuje benzín nebo naftý.

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že Vás to baví :kol-28: . To žijete v Alpách ? Dolu jedete zadarmo a nahoru Vás vyveze odtahovka a motor 1.2 je vlastně taková nouzovka . Z kopců jezdim na 6 a sem spokojen a je mě jedno jestli si to někdy tajně střikne ,on to zas jízdou do kopce dožene

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak TOMUS, teď jsi to rozštípnul :kol-44:

To zbek: fóra jsou přeci od toho, aby na nich lidé diskutovali o věcech co je zajímají. Nikdo neříká že takhle všichni záměrně jezdíme a že na tom stojí svět, ale prostě jsem chtěl slyšet i názory jiných lidí. Hádáme se tady v práci s kolegou a tak mne napadlo hodit to sem, co na to ostatní, protože co člověk to názor. :kol-28:

Editováno: , autor: Hurvajs2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja teorie.

Palivové čerpadlo čerpě benzin z palivové nádrž do rozdělovaču palivového. Pod kopkou máš vzduch kterim reguluješ počet vzduchu (rychlost jízdy). Klapkú s vzduchem je není zavřena poněvadž musíš mět volnoběh bo v jiným připadě motor zhasně. A přes to jde spotřebu.

Jestli chceš mět spotřebu = 0L to musíš mít tato klapkú zavřeno a hned Ti motor zhasně.

Nulova spotřeba to je mluvině lidim hloupnosti.

Na přiklad . Nemáš nic paliva v nádrží a nastartuj motor .Spali Ti všechno co máš v přivodě a pozděj zhasně. A všechno v tema.

Panově něco mechaniký :D

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné že zhasne, pri zatvorenej klapke a nulovej dĺžke vstreku tam ani nemá čo "horieť", preto motor pri jazde dole kopcom (pre natvrdlých: rozumej so zaradeným prevodovým stupňom) s "nakritickým" klesaním chladne, ale už Galileo Galiei povedal "a predsa sa točí", no tu sa točí motor vďaka premene potenciálnej (polohovej) energie telesa na energiu kinetickú (pohybovú), čiže ak je energie viac (pri strmšom klesaní) a súčet pasívnych odporov podvozok+prevodovka+motor+alternátor+klíma je nižší ako moment vytvorený premenou potenciálnej energie v energiu kinetickú, auto dokonca vplyvom prebytku momentu zrýchľuje, čo normálny vodič vyrieši zaradením nižšieho prevodového stupňa, zatiaľ čo vodič ktorého hobby je výmena brzdových doštičiek pribrzdí. Pre tých, čo s týmto tvrdením majú problém, odporúčam zopakovať stredoškolskú fyziku, prípadne úspešne absolvovať aspoň tú strednú školu, no ani vysoká technického, alebo ekonomického smeru by nebola na škodu, potom sa môžeme pohrať s diferenciálnymi rovnicami.

TOMUS: Poľsko je síce veká krajina, no kopec tam nenájdeš, to je dôvod, prečo nie je v Poľsku možné ísť dole kopcom so spotrebou 0l/100km. Inak Google prekladá príšerne.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to TOMUS - Hele, přestaň už plácat nesmysly. Co má společného nastartovaný motor u stojícího auta s autem, co jede a brzdí motorem? Viděl jsi vůbec někdy nějaký motor TSI? By mě zajímalo, co to tam chlastáš za materiál, jinak to totiž nejde vysvětlit. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...