Pawouk Vloženo 27. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2012 Motory EA211.pdf Pro začátek malé info o tomto motoru (i s vypínáním válců): Několik fotografií detailů je zde: http://forum.skodaho...ost__p__1637739 1.4 TSI 103 kW Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 103/4500–6000 Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500 1.4 TSI 110 kW Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 110/5000–6000 Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 27. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2012 Pokud pominu složitost/ spolehlivost mechanismu přesouvání vačky a tím vypínání/ zapínání válců, tak si myslím, že se toto musí projevit na životnosti a spolehlivosti motoru už jen distribucí tepla. Jak u bloku tak hlavy válců- 1. a 4. válec nažhavený a 2.+3. "studený" to nemůže dělat dlouhodobě dobrotu a ty studené válce se budou přidávat jen při plným kalupu, což je zase špatně. Osobně radši vemu 90kW bez této "ekovychytávky" než pár kW navíc + tohle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 27. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2012 Uplne mi mluvis z duse. Kez by zapracovali radeji na spolehlivosti a zivotnosti nez na takovychto ekologickych kurvitkach. Doted kdyz jelo auto na mene valcu nez jich melo, tak se to bralo jako spatne a dneska z toho mame prednost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Prosinec 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2012 No ono to vypadá, že ta verze 103 kW bude existovat jak bez vypínání válců, tak s vypínáním (ACT) - těžko říct, jestli to tak bude i u OIII. Na webu škodovky totiž o vypínání válců není ani slovo. http://www.skoda-aut...da-octavia.aspx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 29. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 Snad to půjde aspoň SW vypnout, protože toto je neskutečné "kurvítko". Když pominu již zmíně rozdíly teplot, tak tu máme ještě namáhání klikovky. Pořád to vylepšují, ale čím dál, tím hůře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Prosinec 2012 Autor Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 Zatím to vypadá, že do OIII se ze začátku dostane jen verze bez vypínání válců.http://www.autoweb.cz/volkswagen-polo-14-tsi-bluegt-act/http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/technika/cylinder-on-demand-vypinani-valcu_41180.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 29. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 Koukal sem na Golfa mk7 a tam je v nabídce 1,4TSI 90kW i 103kW bez vypínání a pak 103kW s vypínáním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Prosinec 2012 Autor Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 Tak tak, dokonce i 1.4 TSI CNG 81 kW. Uvidíme, co se všechno do OIII nakonec dostane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 29. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 Pravdu díš Pawouku. By mě zajímalo jak je řešený olejový filtr, zda se vymění jako celek nebo se mění jen vnitřní kartuš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Prosinec 2012 Autor Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2012 V Etce to vypadá, že jako celek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 30. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2012 To by bylo dobře, aspoň by byla lepší kontrola jestli to ti umělci v servisu opravdu vyměnili nebo jen naúčtovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2013 Má někdo povědomí k čemu slouží tyto tři výstupky trubkového tvaru na sacím potrubí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoNG Vloženo 2. leden 2013 Sdílet Vloženo 2. leden 2013 (editace) nebude to přisávání teplého vzduchu od motoru? i když to spíše vidím na rezonátor tlaku vzduchu za turbem Editováno: 2. leden 2013, autor: KoNG Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2013 Rezonátor - to bud asi ono. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 3. leden 2013 Sdílet Vloženo 3. leden 2013 .... tak tu máme ještě namáhání klikovky. jak myslíš to namáhání klikovky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 3. leden 2013 Sdílet Vloženo 3. leden 2013 Hádám rozdíly v namáhání s/bez vypnutých válců. Kliková hřídel je konstruována na určité namáhání a to při střídání těchto režimů značně kolísá a mění místo působení. 100% se mění jak zatížení v ložiscích tak průhyb hřídele, jiné budou i torzní kmity a já nevím co ještě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 (editace) Asi tak, nejsem teda nějaký strojař, ale logicky to namáhání musí být větší, nebo ne? Editováno: 4. leden 2013, autor: Lancelot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Zamyslite sa. Ak su dva valce vypnute, motor bezi v rezime nizkeho vykonu a krutiaceho momentu, LOGICKY nemoze byt zatazenie klukovky vacsie. Klukovka je predsa ulozena v piatich loziskach, takze z hladiska jej zatazenia je takmer jedno, ktory nich vypnem. Na danom valci nebude prebiehat spalovaci proces, takze tlaky v nom budu radovo nizsie a tym padom aj zatazenie klukovky pod vypnutym valcom. Ina vec je kmitanie klukoveho mechanizmu, ale nevidel by som tam problem pretoze stale to je o hodne lepsie vyvazene ako dvoj valec. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 4. leden 2013 Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Ono to tech 100tis km vydrzi dele vyrobce nepotrebuje, aby ty auta jezdily Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 4. leden 2013 Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální. Zkusil jsem najít rozdíly v Etce, ale bohužel klika a ani kliková skříň nejsou jako náhradní díly. Vypadá to, že se mění celý "short motor", kde tyto dvě verze mají jiný koncový index čísla dílu. Tyto stejné rozdíly v označení jsou ale i u pístu + kroužků a v sadě ojnic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální. Mam pocit, ze netusis ako funguje tento system. Dva valce sa vypinaju pri nizkom zatazeni, ziadne tahanie a dvoma valcami naplno. Tie dva zapnute valce pojdu v tomto rezime tak maximalne na pol plynu. Takze kde je problem? Ja ziadny nevidim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Jen doplním Srankiho v tom, že "Systém vypínání válců funguje jen mezi 1400 a 4000 ot./min. a při zatížení dosahující 25 až 100 Nm (při volnoběhu běží motor na všechny válce)." VW dále tvrdí, že "přepnutí režimů trvá 13 až 36 milisekund." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Pawouk to dobre doplnil. Je to doslova maximalne na pol plynu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bofors Vloženo 5. leden 2013 Sdílet Vloženo 5. leden 2013 Na 2 válce jde do 100Nm, maximum na 4 válce je 250Nm tzn. maximum na 2 válce je 250/2= 125Nm a pokud systém dovolí ve dvouválcovém režimu 100Nm tak je to na 80% možností těchto 2 válců, takže tomu říkám že jedou na plno. Tak kde je to "doslova maximalne na pol plynu " Sranki, dobrou vlastností jedince je rozvaha, tzn: než něco vypustím tak si to rozmyslím, vieš? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.