Přejít na obsah

1.4 TSI EA 211


Pawouk

Doporučené příspěvky

Motory EA211.pdf

 

Pro začátek malé info o tomto motoru (i s vypínáním válců):

post-32075-0-68586900-1356619681_thumb.jpost-32075-0-38640500-1356619687_thumb.j

post-32075-0-45071200-1356619796_thumb.jpost-32075-0-33102900-1356619806_thumb.j

post-32075-0-32027900-1356619823_thumb.jpost-32075-0-61588100-1356619835_thumb.jpost-32075-0-74505600-1356619848_thumb.jpost-32075-0-65567600-1356619951_thumb.j

Několik fotografií detailů je zde: http://forum.skodaho...ost__p__1637739

 

1.4 TSI 103 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 103/4500–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

post-32075-0-67771100-1357593653_thumb.j

 

1.4 TSI 110 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 110/5000–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

5af06796202a4_1.4TSI-kivkyvkonuatoivhomomentu.thumb.JPG.ba4a276751ef7212fa661568bcf66eda.JPG

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud pominu složitost/ spolehlivost mechanismu přesouvání vačky a tím vypínání/ zapínání válců, tak si myslím, že se toto musí projevit na životnosti a spolehlivosti motoru už jen distribucí tepla. Jak u bloku tak hlavy válců- 1. a 4. válec nažhavený a 2.+3. "studený" to nemůže dělat dlouhodobě dobrotu a ty studené válce se budou přidávat jen při plným kalupu, což je zase špatně. Osobně radši vemu 90kW bez této "ekovychytávky" než pár kW navíc + tohle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hádám rozdíly v namáhání s/bez vypnutých válců. Kliková hřídel je konstruována na určité namáhání a to při střídání těchto režimů značně kolísá a mění místo působení. 100% se mění jak zatížení v ložiscích tak průhyb hřídele, jiné budou i torzní kmity a já nevím co ještě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zamyslite sa.

Ak su dva valce vypnute, motor bezi v rezime nizkeho vykonu a krutiaceho momentu, LOGICKY nemoze byt zatazenie klukovky vacsie. Klukovka je predsa ulozena v piatich loziskach, takze z hladiska jej zatazenia je takmer jedno, ktory nich vypnem. Na danom valci nebude prebiehat spalovaci proces, takze tlaky v nom budu radovo nizsie a tym padom aj zatazenie klukovky pod vypnutym valcom. Ina vec je kmitanie klukoveho mechanizmu, ale nevidel by som tam problem pretoze stale to je o hodne lepsie vyvazene ako dvoj valec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Zkusil jsem najít rozdíly v Etce, ale bohužel klika a ani kliková skříň nejsou jako náhradní díly. Vypadá to, že se mění celý "short motor", kde tyto dvě verze mají jiný koncový index čísla dílu. Tyto stejné rozdíly v označení jsou ale i u pístu + kroužků a v sadě ojnic.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Mam pocit, ze netusis ako funguje tento system. Dva valce sa vypinaju pri nizkom zatazeni, ziadne tahanie a dvoma valcami naplno. Tie dva zapnute valce pojdu v tomto rezime tak maximalne na pol plynu. Takze kde je problem? Ja ziadny nevidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním Srankiho v tom, že "Systém vypínání válců funguje jen mezi 1400 a 4000 ot./min. a při zatížení dosahující 25 až 100 Nm (při volnoběhu běží motor na všechny válce)." VW dále tvrdí, že "přepnutí režimů trvá 13 až 36 milisekund."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 2 válce jde do 100Nm, maximum na 4 válce je 250Nm tzn. maximum na 2 válce je 250/2= 125Nm a pokud systém dovolí ve dvouválcovém režimu 100Nm tak je to na 80% možností těchto 2 válců, takže tomu říkám že jedou na plno. Tak kde je to "doslova maximalne na pol plynu ;)" Sranki, dobrou vlastností jedince je rozvaha, tzn: než něco vypustím tak si to rozmyslím, vieš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...