Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Motory EA211.pdf

 

Pro začátek malé info o tomto motoru (i s vypínáním válců):

post-32075-0-68586900-1356619681_thumb.jpost-32075-0-38640500-1356619687_thumb.j

post-32075-0-45071200-1356619796_thumb.jpost-32075-0-33102900-1356619806_thumb.j

post-32075-0-32027900-1356619823_thumb.jpost-32075-0-61588100-1356619835_thumb.jpost-32075-0-74505600-1356619848_thumb.jpost-32075-0-65567600-1356619951_thumb.j

Několik fotografií detailů je zde: http://forum.skodaho...ost__p__1637739

 

1.4 TSI 103 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 103/4500–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

post-32075-0-67771100-1357593653_thumb.j

 

1.4 TSI 110 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 110/5000–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

5af06796202a4_1.4TSI-kivkyvkonuatoivhomomentu.thumb.JPG.ba4a276751ef7212fa661568bcf66eda.JPG

 

 

Pokud pominu složitost/ spolehlivost mechanismu přesouvání vačky a tím vypínání/ zapínání válců, tak si myslím, že se toto musí projevit na životnosti a spolehlivosti motoru už jen distribucí tepla. Jak u bloku tak hlavy válců- 1. a 4. válec nažhavený a 2.+3. "studený" to nemůže dělat dlouhodobě dobrotu a ty studené válce se budou přidávat jen při plným kalupu, což je zase špatně. Osobně radši vemu 90kW bez této "ekovychytávky" než pár kW navíc + tohle.

Uplne mi mluvis z duse. Kez by zapracovali radeji na spolehlivosti a zivotnosti nez na takovychto ekologickych kurvitkach. Doted kdyz jelo auto na mene valcu nez jich melo, tak se to bralo jako spatne a dneska z toho mame prednost. :)

  • Autor

No ono to vypadá, že ta verze 103 kW bude existovat jak bez vypínání válců, tak s vypínáním (ACT) - těžko říct, jestli to tak bude i u OIII. Na webu škodovky totiž o vypínání válců není ani slovo. http://www.skoda-aut...da-octavia.aspx

Snad to půjde aspoň SW vypnout, protože toto je neskutečné "kurvítko".

Když pominu již zmíně rozdíly teplot, tak tu máme ještě namáhání klikovky.

Pořád to vylepšují, ale čím dál, tím hůře.

Koukal sem na Golfa mk7 a tam je v nabídce 1,4TSI 90kW i 103kW bez vypínání a pak 103kW s vypínáním.

  • Autor

Tak tak, dokonce i 1.4 TSI CNG 81 kW. Uvidíme, co se všechno do OIII nakonec dostane.

Pravdu díš Pawouku. By mě zajímalo jak je řešený olejový filtr, zda se vymění jako celek nebo se mění jen vnitřní kartuš.

To by bylo dobře, aspoň by byla lepší kontrola jestli to ti umělci v servisu opravdu vyměnili nebo jen naúčtovali.

  • Autor

Má někdo povědomí k čemu slouží tyto tři výstupky trubkového tvaru na sacím potrubí?

post-32075-0-14632500-1357150265_thumb.j

nebude to přisávání teplého vzduchu od motoru? i když to spíše vidím na rezonátor tlaku vzduchu za turbem

Upraveno od KoNG

.... tak tu máme ještě namáhání klikovky.

jak myslíš to namáhání klikovky?

Hádám rozdíly v namáhání s/bez vypnutých válců. Kliková hřídel je konstruována na určité namáhání a to při střídání těchto režimů značně kolísá a mění místo působení. 100% se mění jak zatížení v ložiscích tak průhyb hřídele, jiné budou i torzní kmity a já nevím co ještě.

Asi tak, nejsem teda nějaký strojař, ale logicky to namáhání musí být větší, nebo ne?

Upraveno od Lancelot

Zamyslite sa.

Ak su dva valce vypnute, motor bezi v rezime nizkeho vykonu a krutiaceho momentu, LOGICKY nemoze byt zatazenie klukovky vacsie. Klukovka je predsa ulozena v piatich loziskach, takze z hladiska jej zatazenia je takmer jedno, ktory nich vypnem. Na danom valci nebude prebiehat spalovaci proces, takze tlaky v nom budu radovo nizsie a tym padom aj zatazenie klukovky pod vypnutym valcom. Ina vec je kmitanie klukoveho mechanizmu, ale nevidel by som tam problem pretoze stale to je o hodne lepsie vyvazene ako dvoj valec.

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Ono to tech 100tis km vydrzi :) dele vyrobce nepotrebuje, aby ty auta jezdily

  • Autor

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Zkusil jsem najít rozdíly v Etce, ale bohužel klika a ani kliková skříň nejsou jako náhradní díly. Vypadá to, že se mění celý "short motor", kde tyto dvě verze mají jiný koncový index čísla dílu. Tyto stejné rozdíly v označení jsou ale i u pístu + kroužků a v sadě ojnic.

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Mam pocit, ze netusis ako funguje tento system. Dva valce sa vypinaju pri nizkom zatazeni, ziadne tahanie a dvoma valcami naplno. Tie dva zapnute valce pojdu v tomto rezime tak maximalne na pol plynu. Takze kde je problem? Ja ziadny nevidim.

  • Autor

Jen doplním Srankiho v tom, že "Systém vypínání válců funguje jen mezi 1400 a 4000 ot./min. a při zatížení dosahující 25 až 100 Nm (při volnoběhu běží motor na všechny válce)." VW dále tvrdí, že "přepnutí režimů trvá 13 až 36 milisekund."

Pawouk to dobre doplnil. Je to doslova maximalne na pol plynu ;)

Na 2 válce jde do 100Nm, maximum na 4 válce je 250Nm tzn. maximum na 2 válce je 250/2= 125Nm a pokud systém dovolí ve dvouválcovém režimu 100Nm tak je to na 80% možností těchto 2 válců, takže tomu říkám že jedou na plno. Tak kde je to "doslova maximalne na pol plynu ;)" Sranki, dobrou vlastností jedince je rozvaha, tzn: než něco vypustím tak si to rozmyslím, vieš?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.