Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím zkušené, prosím o konzultaci. Zhruba před měsícem jsem si měnil termostat u mé 01 74Kw. Na volnoběh hodně padala teplota, tak jsem koupil WAHLERa a vyměnil. Zlepšení bylo, ale ne až takové jaké jsem očekával. V porovnání s O2 TDI to topilo míň, což může být určitými rozdíly (nemám přídavné předehřívání v okruhu). Každopádně nový WAHLER byl lepší a držel teplotu motoru lépe. Dnes jsem byl na 40km vyjížďce a zjistil jsem že - teplota při jízdě lehká noha 50-55 °C. Do kopce tak 70 ale hned to zase padne. Auto netopí, takže skutečně ten motor je studenej, je to vidět i na spotřebě (cca + 2l).. co mě zarazilo... když jsem sahal na hadice vedoucí do chladiče... horní do chladiče tepla, ale ne moc.. spodní studená... že ventilátory chladiče běžely. Je to normální ? Ventilátory běžej stále nebo se zapínají podle potřeba ? Přijde mi nelogický, že motor je studenej, voda v chladiči také a ještě ventilátory chladiče běžej.

Nevím zda termostat odešel, nebo se jen zasekl, každopádně asi vyměnit že ? Neriskovat že se zasekne zas. Divný je že teda vydržel měsíc.. Pak jestli mi teda někdo napíšete jestli ty ventilátory mají běžet i když motor není natopený. Díky za příspěvky.

Pozri tuto konverzaciu http://forum.skodaho...__fromsearch__1

moze to byt teplotne cidlo(je dvojite pre riadiacu jednotku a palubovku) a vodna pumpa(ale u teba skor nie).

Ja mam podobny problem mozes si precitat posledny prispevok.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!

  • Autor

téma jsem pročetl ale moudrý z toho moc nejsem.... myslím že kdyby motor byl skutečně ohřátý, tak mi topení jede na plný pecky, ale mě topení topí právě málo, takže motor bude asi studenej.. a pumpa nevim, před rokem se dělaly rozvody a pumpa se měnila.

:kol-47: Odpoj konektor na vrtulu co mas na chladici. A potom sleduj ci teplota motora bude mat 90 .

Vylucis zly termostat.

Vrtula sa nesmie tocit pokial nie je motor zohriaty. :kol-31:

ahoj, koukni se sem: http://forum.skodaho...__fromsearch__1 . vypadá to na vodní pumpu..... pokud auto netopí - voda se v okruhu nehýbe. některé vodní pumpy stojí za .... pokud jsou lopatky plastové, tak budou asi K.O. Pokud to bude tou pumpou - dej si tam jen litinovou a budeš mít pokoj.

re: každopádně potom napiš jak to dopadlo. držím palce ať to ta pumpa neni - je to docela pracné

Upraveno od beny250

  • Autor

no me to topi, ale malo, intenzita topeni kopiruje teplotu ukazatele.... takze jak je rucka na 50°C topi min, kdyz pojedu do kopce a vytahnu tam teplotu s pedalem na podlaze 70°C tak to topi vic, ale ta teplota pada dolu na 50°C pri bezne jizde, pokud vypnu zcela topeni malinko se ta teplota zlepsi ale takhle to fungovat nema. tohle je ma druha octavia a je pravda ze ta prvni lepe topila ale nemela climatronic a mela pridavne zhaveni do vody, to jsem pozoroval hned ze tohle auto min topi ale tohle je ted nejaka zavada.. budu doufat ze odesel ten termostat.... a pak teda jeste mrknu na ty ventilatory.. proc to fouka na chladic kde je to studeny.. jestli neni zapeceny relatko.

Upraveno od Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!

Vrtula sa nesmie tocit pokial nie je motor zohriaty. :kol-31:

To neplatí vždy. Pokud je zapnutá klima, ventilátory se točí vždy.

... vypadá to na vodní pumpu..... pokud auto netopí - voda se v okruhu nehýbe....

A protože se voda nehýbe tak se přehřívá. Takže by se mu to přehřívalo a teploměr by šel za roh.

Nie vzdy, iba ked auto zastane(alebo ide pomaly) a je vonku nad cca 18stupnov .

Upraveno od hormon

  • Autor

Vyřešeno - rozdělal jsem to že tam hodím zpýtky ten starý termostat a vyzkouším.... zjistil jsem že při poslední montáži se mi termostat pootočil a nesedl správně do hrdla a ulomila se v hrdle ta jedna plastová pacička, tak se dostala do termostatu a zašprajcovalo se to tam a termostat nemohl dovřít a zůstával otevřený. Co se týče ventilátorů , po startu se točí asi minutu dvě a vypnou... napadlo mě když jsem kontroloval ventilátory po zastavení, jestli se vlastně nemohli točit setrvačností když se roztočili náporem vzduchu při jízdě. Díky všem za reakce.

Upraveno od BHMarten

Nie vzdy, iba ked auto zastane(alebo ide pomaly) a je vonku nad cca 18stupnov .

Tak jinak:

post-57881-0-50526300-1357476657_thumb.j

Ventilátory jdou pořád. Jen se rozlišuje 1. a 2. stupeň v závislosti na teplotě vody a tlaku chladiva.

To neplatí vždy. Pokud je zapnutá klima, ventilátory se točí vždy.

:kol-47::kol-26: NIE KAZDA OCTAVIA MA KLIMU!!! :kol-31:

Ano, ne každá má klimu, ale každá která klimu má, má ventilátory dva.

A BHMarten napsal:

... že ventilátory chladiče běžely. Je to normální ? Ventilátory běžej stále nebo se zapínají podle potřeba ? Přijde mi nelogický, že motor je studenej, voda v chladiči také a ještě ventilátory chladiče běžej....

Ventilátory běžely - to znamená, že jsou DVA!

To dále znamená, že klimu má.

PS:

Jsi moderátor.

Prosím, dodržuj pravidla aspoň ty.

Nauč se používat citace a edituj příspěvky.

Upraveno od Wojnar

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.