Publikováno Leden 5, 201312 r Zdravím zkušené, prosím o konzultaci. Zhruba před měsícem jsem si měnil termostat u mé 01 74Kw. Na volnoběh hodně padala teplota, tak jsem koupil WAHLERa a vyměnil. Zlepšení bylo, ale ne až takové jaké jsem očekával. V porovnání s O2 TDI to topilo míň, což může být určitými rozdíly (nemám přídavné předehřívání v okruhu). Každopádně nový WAHLER byl lepší a držel teplotu motoru lépe. Dnes jsem byl na 40km vyjížďce a zjistil jsem že - teplota při jízdě lehká noha 50-55 °C. Do kopce tak 70 ale hned to zase padne. Auto netopí, takže skutečně ten motor je studenej, je to vidět i na spotřebě (cca + 2l).. co mě zarazilo... když jsem sahal na hadice vedoucí do chladiče... horní do chladiče tepla, ale ne moc.. spodní studená... že ventilátory chladiče běžely. Je to normální ? Ventilátory běžej stále nebo se zapínají podle potřeba ? Přijde mi nelogický, že motor je studenej, voda v chladiči také a ještě ventilátory chladiče běžej. Nevím zda termostat odešel, nebo se jen zasekl, každopádně asi vyměnit že ? Neriskovat že se zasekne zas. Divný je že teda vydržel měsíc.. Pak jestli mi teda někdo napíšete jestli ty ventilátory mají běžet i když motor není natopený. Díky za příspěvky.
Leden 5, 201312 r Pozri tuto konverzaciu http://forum.skodaho...__fromsearch__1 moze to byt teplotne cidlo(je dvojite pre riadiacu jednotku a palubovku) a vodna pumpa(ale u teba skor nie). Ja mam podobny problem mozes si precitat posledny prispevok. Upraveno Leden 5, 201312 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Leden 5, 201312 r Autor téma jsem pročetl ale moudrý z toho moc nejsem.... myslím že kdyby motor byl skutečně ohřátý, tak mi topení jede na plný pecky, ale mě topení topí právě málo, takže motor bude asi studenej.. a pumpa nevim, před rokem se dělaly rozvody a pumpa se měnila.
Leden 5, 201312 r Odpoj konektor na vrtulu co mas na chladici. A potom sleduj ci teplota motora bude mat 90 . Vylucis zly termostat. Vrtula sa nesmie tocit pokial nie je motor zohriaty.
Leden 5, 201312 r ahoj, koukni se sem: http://forum.skodaho...__fromsearch__1 . vypadá to na vodní pumpu..... pokud auto netopí - voda se v okruhu nehýbe. některé vodní pumpy stojí za .... pokud jsou lopatky plastové, tak budou asi K.O. Pokud to bude tou pumpou - dej si tam jen litinovou a budeš mít pokoj. re: každopádně potom napiš jak to dopadlo. držím palce ať to ta pumpa neni - je to docela pracné Upraveno Leden 6, 201312 r od beny250
Leden 6, 201312 r Autor no me to topi, ale malo, intenzita topeni kopiruje teplotu ukazatele.... takze jak je rucka na 50°C topi min, kdyz pojedu do kopce a vytahnu tam teplotu s pedalem na podlaze 70°C tak to topi vic, ale ta teplota pada dolu na 50°C pri bezne jizde, pokud vypnu zcela topeni malinko se ta teplota zlepsi ale takhle to fungovat nema. tohle je ma druha octavia a je pravda ze ta prvni lepe topila ale nemela climatronic a mela pridavne zhaveni do vody, to jsem pozoroval hned ze tohle auto min topi ale tohle je ted nejaka zavada.. budu doufat ze odesel ten termostat.... a pak teda jeste mrknu na ty ventilatory.. proc to fouka na chladic kde je to studeny.. jestli neni zapeceny relatko. Upraveno Leden 6, 201312 r od Wojnar Necituj poslední příspěvek!!
Leden 6, 201312 r Vrtula sa nesmie tocit pokial nie je motor zohriaty. To neplatí vždy. Pokud je zapnutá klima, ventilátory se točí vždy. ... vypadá to na vodní pumpu..... pokud auto netopí - voda se v okruhu nehýbe.... A protože se voda nehýbe tak se přehřívá. Takže by se mu to přehřívalo a teploměr by šel za roh.
Leden 6, 201312 r Nie vzdy, iba ked auto zastane(alebo ide pomaly) a je vonku nad cca 18stupnov . Upraveno Leden 6, 201312 r od hormon
Leden 6, 201312 r Autor Vyřešeno - rozdělal jsem to že tam hodím zpýtky ten starý termostat a vyzkouším.... zjistil jsem že při poslední montáži se mi termostat pootočil a nesedl správně do hrdla a ulomila se v hrdle ta jedna plastová pacička, tak se dostala do termostatu a zašprajcovalo se to tam a termostat nemohl dovřít a zůstával otevřený. Co se týče ventilátorů , po startu se točí asi minutu dvě a vypnou... napadlo mě když jsem kontroloval ventilátory po zastavení, jestli se vlastně nemohli točit setrvačností když se roztočili náporem vzduchu při jízdě. Díky všem za reakce. Upraveno Leden 6, 201312 r od BHMarten
Leden 6, 201312 r Nie vzdy, iba ked auto zastane(alebo ide pomaly) a je vonku nad cca 18stupnov . Tak jinak: Ventilátory jdou pořád. Jen se rozlišuje 1. a 2. stupeň v závislosti na teplotě vody a tlaku chladiva.
Leden 6, 201312 r To neplatí vždy. Pokud je zapnutá klima, ventilátory se točí vždy. NIE KAZDA OCTAVIA MA KLIMU!!!
Leden 6, 201312 r To neplatí vždy. Pokud je zapnutá klima, ventilátory se točí vždy. OCTAVIA BEZ KLIMY!!! LINK: http://forum.skodahome.cz/topic/111667-klimatizace-skoda-octavia-19-tdi/
Leden 6, 201312 r Ano, ne každá má klimu, ale každá která klimu má, má ventilátory dva. A BHMarten napsal: ... že ventilátory chladiče běžely. Je to normální ? Ventilátory běžej stále nebo se zapínají podle potřeba ? Přijde mi nelogický, že motor je studenej, voda v chladiči také a ještě ventilátory chladiče běžej.... Ventilátory běžely - to znamená, že jsou DVA! To dále znamená, že klimu má. PS: Jsi moderátor. Prosím, dodržuj pravidla aspoň ty. Nauč se používat citace a edituj příspěvky. Upraveno Leden 6, 201312 r od Wojnar
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.