Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, hledal jsem, jestli tu už nějaká rada není, ale nenašel.

Začal mi strašně vrzat a skřípat v Superbu 1 větrák topení/klimatizace. Vrže to tak nahlas, že skoro neslyším rádio. Nevím, kudy se k tomu dostat, abych to namazal. Poradíte mi?

Vrže to nejvíc ve středních otáčkách klimatizace, naplno a na nejmíň to většinou přestane.

Vloženo

Tak přesně tohle mi dělá taky.. ale pro změnu na první druhý a někdy třetí stupeň. Když to je víc tak ne. Taky se k tomu musím nějak dostat. Myslím že se nebude muset sundávat palubka ale nevím.. zkusím mrknout do DP.

Vloženo

Známý servisák mi říkal, že prý to dělají dost nechutnou metodou, že to pustí naplno a do sání klimatizace stříkají ze spreje aerosolové mazadlo tak dlouho, dokud to nepřestane. Ale to mi přijde dost brutální. S tím kastlíkem u spolujezdce to by mohlo jít, to je dobrý nápad.

Vloženo (editace)

Takže je to hodně jednoduché, žádná palubka dolů, jen pouze schránka spolujezdce, jak tu už někdo psal. Takže schránka dolů, resp.jen její vnitřek (pár torxových šroubů) a na větrák je krásně vidět. Drží na 3nebo 4 šroubech č.8. Odmontovat konektor a tyhle šrouby a je venku. Zapáčit šroubovákem gumové zarážky na větráku a samotný motorek vyndat ven.Pozor při páčení těch gumových zarážek, rádo se ulomí ty plasty u nich a je to pak pakárna, lepší vzít si to domů a dělat za tepla. Samotný motorek promazat nejlépe tekutou vazelínou ve spreji. Rovnou zkontrolovat uhlíky, které jdou taky dobře vyndat a lehce víc napružit pružinky na nich, aby lépe sedly. nepřehnat to, jen lehce. Nejvíc se projevuje zvuk právě na kotvě u těch uhlíků. Takže promazat a šup zpět. Je to práce na 1/2 až jednu hodinku práce s cigárem a pivkem :-). Pozor při zpětné montáži, ty šroubky dotáhnout citovkou, jsou malé a v plastu, takže nestrhnout. Neznám lepší auto na demontáž větráku, než je SUP

Editováno: , autor: SUP1
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Chlapci ... mozno off topic ale nebudem vytvarat novu temu...  tak sa opytam tu ... ako funguju vlastne zadne fukare... kedy cez nich ide vzduch ? ja som zistil ze ked mam zapnute rozmrazovanie okna .... na climatronicu  + mam zapnute fukare tak zo zadnych fukarov mi neide vzduch ... ale ked vypnem na climatronicu rozmrazovanie okna  tak zacne ist vzduch zo zadnych fukarov...  to vsetko  v rezime Econ ... ked dam rezim auto tak tiez to nefunguje ... v com je problem ? alebo ma to tak byt ? dakujem .

Vloženo

No hlavně když pustíš vzduch na sklo i na nohy, tak na nohy jde vzduchu méně. Já tak v zimě jezdím (okno+nohy). Dozadu se tím páde dostane minimálně vzduchu-to je dafakto jen taková přicmrndávka na zadek. Nehledal bych tam problém

Vloženo

Když dáš funkci AUTO to znamená že CLIMATRONIK pracuje automaticky, tak že si pustí vzduch kam potřebuje. Doporučuji stáhnout Manuál Škoda Superb na stránkách škoda-auto.cz, je tam popsané, jak funguje CLIMATRONIC. A jestli máš nějaké pochybnosti o funkci climatronicu, tak ti pomůže jedině napichnout auto na  VAG.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Mě ten větrák pískal a vrzal taky, zvlášt když jsem jel do zatáčky. Ted si nevzpomenu jestli to byla pravá, nebo levá, ale to není důležitý. Demontáž je jednoduchá(popsáno výše od SUP1). Já jsem potom větrák opatrně rozebral, vyčistil uhlíky a lehce předepnul pružinky a je po problému. Bohužel mi skládání nešlo úplně bez problémů, protože je tam část na těle, která se demontáží trošku poškodila a už to nedrželo, tak jsem to zabodoval svářečkou. Když budete šikovnější než já, tak se obejdete i bez toho :-) Každopádně problém je vyřešen, větrák šlape potichu a pár tisíc za novej je ušetřeno.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Takže je to hodně jednoduché, žádná palubka dolů, jen pouze schránka spolujezdce, jak tu už někdo psal. Takže schránka dolů, resp.jen její vnitřek (pár torxových šroubů) a na větrák je krásně vidět. Drží na 3nebo 4 šroubech č.8. Odmontovat konektor a tyhle šrouby a je venku. Zapáčit šroubovákem gumové zarážky na větráku a samotný motorek vyndat ven.Pozor při páčení těch gumových zarážek, rádo se ulomí ty plasty u nich a je to pak pakárna, lepší vzít si to domů a dělat za tepla. Samotný motorek promazat nejlépe tekutou vazelínou ve spreji. Rovnou zkontrolovat uhlíky, které jdou taky dobře vyndat a lehce víc napružit pružinky na nich, aby lépe sedly. nepřehnat to, jen lehce. Nejvíc se projevuje zvuk právě na kotvě u těch uhlíků. Takže promazat a šup zpět. Je to práce na 1/2 až jednu hodinku práce s cigárem a pivkem :-). Pozor při zpětné montáži, ty šroubky dotáhnout citovkou, jsou malé a v plastu, takže nestrhnout. Neznám lepší auto na demontáž větráku, než je SUP

Díky moc za popis  :kol-47:  Kolegovi na supu to začlo silně vrzat teď v zimě, tak se na to kuknem :kol-27:

Protože představa rozebírání půlky auta v podobě palubovky byla trochu děsivá :kol-43:

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Vcelku pohodička, větrák jsem vymontoval a do jeho ložisek sem stříkl tekutou vazelínu ve spreji. Trpí na to i oktávka, passat, audy... Práce na 30 min max :kol-31:  

  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)

Větrák opravdu je pohodička, ale rozpadl se mi mechanizmus osvětlení schránky a nemůžu to dát dohromady.. <_< Neměl byste někdo fotku, jak to vypadá pohromadě? 

 

Díky!

Michal

Editováno: , autor: Giardino
  • o 1 rok později...
Vloženo
V 24. 1. 2013 na 13:28, SUP1 napsal:

Takže je to hodně jednoduché, žádná palubka dolů, jen pouze schránka spolujezdce, jak tu už někdo psal. Takže schránka dolů, resp.jen její vnitřek (pár torxových šroubů) a na větrák je krásně vidět. Drží na 3nebo 4 šroubech č.8. Odmontovat konektor a tyhle šrouby a je venku. Zapáčit šroubovákem gumové zarážky na větráku a samotný motorek vyndat ven.Pozor při páčení těch gumových zarážek, rádo se ulomí ty plasty u nich a je to pak pakárna, lepší vzít si to domů a dělat za tepla. Samotný motorek promazat nejlépe tekutou vazelínou ve spreji. Rovnou zkontrolovat uhlíky, které jdou taky dobře vyndat a lehce víc napružit pružinky na nich, aby lépe sedly. nepřehnat to, jen lehce. Nejvíc se projevuje zvuk právě na kotvě u těch uhlíků. Takže promazat a šup zpět. Je to práce na 1/2 až jednu hodinku práce s cigárem a pivkem :-). Pozor při zpětné montáži, ty šroubky dotáhnout citovkou, jsou malé a v plastu, takže nestrhnout. Neznám lepší auto na demontáž větráku, než je SUP

Ted jsem dělal na Octavii 2 a pohodička. Nejvíc mi dalo zabrat ty gumový zarážky. Jen dodám, že pokud není k dispozici diagnostika tak neodpojovat žlutý konektor na airbag. Pak to svítí. Naštěstí doma mám :D 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...