Přejít na obsah

Životnost motoru


crouch14

Doporučené příspěvky

1.4MPi som nikdy nemal, maximálne tak 1.3BMM Feldu, ktorá bola veľmi spoľahlivá - jedine ma vždy štvala indučka počas vlhkého počasia, lebo občas vypadávalo zapaľovanie... a spotreba v meste tiež nič moč oproti MPi, holt jednostriekačka bola dosť ako karburátor + kontaktné zapaľovanie..

 

Ale poznám jednu  1.4MPi v mojom okolí, ktorá má síce len cca 150tis km (aj keď výzorovo by človek tipoval tak o 200tis viac), to auto posledných cca 50tis km dostávalo minimálny servis a dá sa povedať, že bolo rado, ak je vôbec v nádrží benzín a o oleji mohlo niekedy len snívať - a to stále poslušne jazdí vždy, keď treba. Občas sa až chytám za hlavu.. verím, že moja rozmaznaná HaŤaPa by toto zaobchádzanie neprežila....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu se možná opakovat .. 1.4 MPI - 206 666km ke dnešnímu dni a určitě dnes bude přes 206 700 .. jezdí, nežere olej, za studena si sem tam zacvaka ventil, liju 5W-40 a na motor sahat nemusím. Spíš zavařuju výfuk který je podle technika stále původní!! Takže tlumič je zevnitr doslova vymlácený. Spotřebu mám dlouhodobě kolem 6.8 a pohodička. Nikdo mě nevěří že to auto má 12 let a tolik km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

petr: ............. jsem na tom uplne stejne ;) mas teda o 1000 km vic ale v tom te brzo trumfnu :D .......taktez 5W40 a tedka pri dalsi vymene dam 5W30 kdyz bude skoro zadarmo ;) ............ dlouhodoba spotreba tedka nejakych 2947 km podle palubaku furt 6.0 l/100 km ........ realne to vidim na 6,5 l/100 km

kola obouvam na 205/40 R17 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Pche, já 308 000km, jedna z prvních AQW (50kW, Euro4).

Spotřeba podle dontakování za posledních 25 000 8.0l, jezdí hlavně po Praze.

Vyměněn všechen spotřebák, motor naprosto v pohodě, emise na pohodu, olej nežere, jezdím na 10W40, měním po 10kkm. Jediné bylo prasklé těsnění pod hlavou, na motoru jinak nic.

Akorát rezne, protože celých 12 let tráví venku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Radost číst jak tu chválíte 1.4 MPI. Mám jednu taky rv. 2000. Je to motor ATZ takže tuším že EURO 4. Má najeto jen 122 000km. Motor maká perfektně. Jsem druhý majitel ale koupeno od souseda který ji měl novou takže km jsou pravé. Liju do toho polosyntetiku Castrol Magnatec 10W40 každý rok měním olej a filtry i když najedu ročně okolo 6 - 8 tisíc km. Spotřeba podle počítače je okolo 6.5 - 7.5 mimo město a 8 - 9 město. Sem zvědav jak dlouho vydrží. Přece jen je to 13náct let staré auto. Rozvody ještě nikdo neměnil a už docela chrastí ale kašlu na to zatím.

Editováno: , autor: MarekIRL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ATZ a AQW

AQW je asi novejsi a doslo u neho k nejakym zmenam nez u ATZ, to nesplnuje normu EURO 4 ale nejakou normu D 4 ...... tudiz je mozne, jestli to nebyl nejyky vyvozni specificky typ protoze sam nevim co je norma D 4 jestli je to nejaka nemecka norma ci co, to fakt nevim.

oba tyto motorory jedou na systemu SIMOS 3PA a oba maji 2 lambda sondy.

 

kdezto AME jak si psal splnuje normu EURO 2 jede na systemu SIMOS 3PB a maji jenom 1 lambda nsondu, tudiz se da rici, ze je motor mene prospikovan elektronikou ;):D .......

 

.................... ale jestli jsou jeste nejake dalsi rozdily mezi motory ATZ a AQW to fakt nevim ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Škoda Fabia 1,4MPi rok výroby 2001 kód motora AZE najazdených v Autoškole 612 578 km stále ide ako hodinky . Spojka 2x menená , rozvod 2x , vodná pumpa 1x pri 610 000 km kvapala uz netesnost, chladic 1x, kotuce komplet 3x sada + zaden bubny ...to je asi vsetko z tých hlavných . Servo pôvodné , prevodovka pôvodná.  Jaaajjj a okolo 1450-1500 žiakovov sa na nej vystriedalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Fabia 1.4MPi 44kW AZF r.v.01, 10měs. najeto cca 162000km EU4, 2xlambda, spotřeba PP 6,9l dlouhodobá, jezdím krátke tras max 5km přez zimu to jde až na 8l ale po zimě to sleze zase dolů.

Olej 15W40 Mogul, výměna 6-8000km

Sání z 50kW, Chip od Cimbu - cca 50000km

spokojenost nade vše.

Rozvody někde 130000km

těsnění pod hlavou, guferka ventilů 158000km

A věřím že pookud mi neodpadne kastle tak sní bude ještě jezdit můj 6letý syn :-) (si fandím co)

 

Jinak k těm EU normám, už jsem to tu na foru vícekrát psal, Neznamená že mám 2 lambdy tak splňuji EU4, je třeba kouknout do VTP do položky emise je tam nějaký kod, ten zadáte na internetových stránkách ministerstva dopravy a tam vám vyjede jakou normu splňujete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím, taky jsem tu nový a přicházím s MR 2002, motorem 44kW a vzhledem k tomu že jsem to podědil po svém dědovi který s tím stihl najet 67000km, (koupeno v Ostravě za strašné peníze a se strašnou výbavou classic) tak věřím že mi ještě dlouho vydrží. Akorát měněna 4x spojka (nepoučitelní důchodci) a kastle bude chtít hodně péče (neopatrný městský provoz).

Motor doufám bez větších investic překoná alespoň 250 000km.

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...