Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Bercyy to "dochnutie" myslím tak, že zaradím 1, pridám plyn, púšťam spojku, auto sa začne rozbiehať a v tom skape, pokiaľ hneď znovu nestlačím spojku až  na podlahu, so zapnutou klímou to robí podstatne častejšie, mám taký pocit ako keby bolo trochu rozhodené časovanie vplyvom predĺženia reťaze, postupne sa to zhoršuje, teplota na šklbanie nemá vplyv, v diagnostike narastá počítadlo "misfire". Tu ma zaujímajú postrehy majiteľov "vyťahanejších" retiazok vo vzťahu k týmto efektom TSI, Momentálne mám 40k km, reťaz menená pri 20k, HTP malo pravidelný chod aj po 120k km a pridusilo ho iba pri poruche zapaľovacej cievky, ale nedochlo ani na 2 vlace z 3 :kol-47: , 2 dni som jazdil s odpojeným vstrekom kým prišla cievka.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj to je pravda, ze aj ja som si to sklbanie vsimol hlavne pri studenom motore. Popravde som si myslel, ze je to menej kvalitnyn benzinom, lebo vtedy, ked som to spozoroval, som natankoval inde nez zvyknem.

To dochnutie pro rozbehu je zaujimave. Viem, ze sa to neda zrovnavat, ale ked si spomeniem napr. na skodu 110L, kde som taketo nieco zazival, tak tam nebol problem s casovanim, ale s nastavenim bohatosti zmesi + karburator(vstrekovacia tryska, nadtavenie plavaka, atd). Nemoze to aj tu byt sposobene niecim podobnym? Posunute casovanie, by sa prejavilo aj nekultivovanym chodom, nestartovanim, atd.

Nemoze byt problem niekde v riadiacej jednotke aku zmes a kedy tam ma dat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohatá směs je jedna z příčin, ale ne ta nejvážnější - vytahanej řetěz je příčina druhá a zároveň mnohem vážnější. Kdyby nebyl řetěz vytahanej jak traky, tak by bohatší směs ničemu nevadila, ŘJ by to stačila vykompenzovat, jenže jak je ale vytáhnutej řetěz, dochází vinou jeho prodloužení k opoždění zavírání ventilů = nežádoucí nadměrný pootočení vačky proti správný poloze vůči klice pak vede k vynechání zážehu v některým válci - proto motor škube.

 

Podobný problémy, i když ne tak výrazný, mi dělal BMM motor ve formanu, kde je poloha vačky snímaná přes rozdělovač, ale vačka je hnaná taky řetězem - ale i když je kratší než v TSI, vytahuje (vytahoval) se taky a jeho zvuk bylo i za chodu nezaměnitelně slyšet. Při prudkým přidání plynu se rozvoďák zavlnil, předstih prudce zakolísal a i když zapalování i vstřikování už řídila elektronika, auto cuklo. Když se plyn přidával pomalu, žádná cukačka se nekonala...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 1.3 OHV je poloha klikové hřídele snímána přímo na setrvačníku. To platí pro BMM i MPI. Pouze verze s karburátorem mají snímač v rozdělovači. To ale nic nemění na tom, že s vytaháním řetězu se vačka začala zpožďovat/předbíhat. Tebou popsaný problém by vyřešila pouhá výměna svíček, jestli motoru jinak nic nebylo. BMM bylo naprogramované tak, že při prudkém přidání plynu dost silně obohatilo směs a mizerné svíčky to "utopilo". BMM bylo víc než jiné motory citlivé na stav zapalovací stoustavy. Horší stav svíček a kabelů se projevoval hlavně při startech studeného motoru za nízké teploty, kdy to jelo na "sytič".

TSI naštěstí tak hrozně neobohacuje ani za mrazu, snad podobné problémy řešit nebudeme. Když to pravidelně chcípá při rozjezdu, chtělo by to napíchnout doagnostiku při rozjezdu kouknout co se to tam děje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako to, že na Morave pýtajú za výmenu rozvodov 5700 Kč aj s dolným pastorkom, 6600 Kč aj s vodiacimi lištami (cca 200, resp. 250 Eur) a všetci slováci v BA pýtajú fajnových 350 Eur, s výmenou oleja 400, nech to para tlačí?? Nehovoriac o tom, že čech to urobí lepšie, ak nie je komunista samozrejme.

 

Informácie o cene z prvej ruky, materiál + práca.

Editováno: , autor: rootpereyda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pointa tohto porovnávania spočíva v 100 Eurách na pivo po výmene rozvodov v Čechách.

 

A okrem toho nepredpokladám, že v Prahe to bude drahšie ako v Bratislave. Ide aj o to, že v Čechách majú iné servisné pokyny ako na Slovensku. Na Slovensku sa im ani nesníva o dolnom pastorku, v Čechách to menia ako samozrejmosť.

 

Na Slovensku v servise ti povie, že práca bude trvať 8 hodín a za to chce 240 Eur pochopiteľne. Nech mi niekto povie, či takáto oprava môže mechanikovi trvať 8 hodín?!! Šikovný človek na Morave to asi zvláda za 4, čo je aj reálny čas na takúto prácu.

Editováno: , autor: rootpereyda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SADA ROZVODU kde sú dve vodiace lišty , horné vačkové koliečko , dolné koliečko , skrutky , napínák , reťaz  stojí 66,34€ + molypasta potrebná na montáž 13,82€ , tmel na veká a vaňu 18,72€ a maximálne ešte gufero kľuky 31,06€ ... práca je tam 5,9NH tj 167€ práca  čiže cca 300€ podľa dohody a rozsahu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To som chcel k tomu dodať, totiž v servise ti povedia, že ti daju novy napinak a reťaz a veci okolo toho, ale nepovedia seriu a hlavne ťa nevedia

 

UISTIŤ, 

 

že dostaneš FINALNE riešenie problemu, napr. "Dame vam seriu 229A, resp. 229B a už nikdy s tym problem mať nebudete".

 

Ešte ak by sa pošťastilo najsť servis, ktory "ochotne" nameria 74,1 mm (nie jak vedia ludom namerať 73,9!!!), aby ti následne ochotne a za peniaze ŠA vymenili komplet rozvody, samozrejme FINALNE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záruku není třeba řešit a je to jenom o tom, najít v pohodě servis. Pantáta měl také vytahaný řetěz, auto myslím rok po záruce a v servisu v Pardubicích mu byly rozvody vyměněny zcela zdarma. Např. zase v Lysé nad Labem o problému s řetězem nevěděli "prý" nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Išou Macek do Malacek, retazečku ménit , zabudol si sadu doma moseu sa pon vrátit eeeeeeeeeeeej maaaacejko macejkoooo ko ko ko ko retaz je na ceenko ko ko ko ko teeenka jak struuna na na na na chrci jak svina na na na na... (mala kulturna vlozka) :D, pawouku nenaser se :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, když se sem dává video studeného startu TSI z prvních roků výroby, tak sem pro porovnání dávám studený start letos vyrobeného TSI EA 111 a zvuk je naprosto v pohodě podle mě:

Tak toto je zvuk ako môj Room po studenom štarte..reťaz dá o sebe vedieť ale nezachrastí....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...