Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

ale jo, třeba v Boskovicích jedna z autoškol má auta na CNG, ale mají také svou domácí čerpací stanici, ovšem pro obyč smrtelníka bohužel luxus

. a je to tu.. passat cng má dojezd 350km... jako sorry, ale nechapu, proč se automobilky jednoduše nesoustředí na LPG... nádrž v rezervě a jedem, dojezd daleko větší.. např. já do obyčejné fabky dám 40l lpg a mám dojezd cca 550km.. na dalnici 480.. navíc pro lpg hraje daleko větší sít čerpacích stanic.. nevim.. mám z toho smíšené pocity..

  • Autor

no nic, kluci, ukončímě CNG spamování, o tom se může kecat v nové sekci věnované CNG. Pawouk, nene, Bosky nejsou moje rodné, moje rodné leží ještě 20km severněji :kol-28:

  • 3 roky později...

Ahoj,

chci navázat na toto téma - RAPID 1.2 TSI. Karel (karel.lpg) má na svých stránkách uvedenu jednu

přestavbu s tímto motorem z roku 2015 a u ní uvedenou krásnou spotřebu 5,5 l litru LPG / 100 km -

systém LANDI RENZO http://www.autogas-bartak.cz/skoda-rapid-12tsi-63kw-landi-renzo/g347/366

To vypadá velmi optimisticky, ale jelikož u toho není uvedená průměrná spotřeba benzinu je tato informace

celkem málo vypovídající. Předpokládám, že to má přívstřik, takže bych chtěl tímto požádat Karla o doplnění

těchto čísel. Snad se tu ukáže a vše osvětlí ;)

Dík

Tak doufám, že Karel nebude dělat mrtvýho brouka, a k výše uvedenému se vyjádří. Je to nejspíš

citlivé téma, ale tož je snad chlap a přizná barvu jaká je spotřeba benzinu :palec2:

Včera tu byl tankovat, je to místní pán, tak jak dojede znovu, tak se pozeptám, má už na tom najeto přes 20 tisíc, při montáži to mělo 1500 km tak pak podám zprávu....

 

Karle děkuju. Nezapomeň na mě :palec2:

  • 3 týdny později...

... taky by me to zajimalo...

Doufám, že Karel nezapomene :palec2:

Nezapoměl jsem....dnes tu byl ten pán tankovat, takže jsem ho vyzpovídal. vytáhl notýsek a spočítali jsme průměrnou spotřebu za minulý rok...takže spotřeba

průměr na 100km-5,8 l LPG a 1.3 l BA.  Jedná se o vozidlo Škoda Rapid TSI 1.2 63kW.

Díky moc, že si nezapoměl. 1,20 Kč na jeden ujetý km je pěkný výsledek, tzn úspora cca 0,60 Kč/km.

Já jsem to chtěl vědět hlavně z důvodu reálných výsledků u TSI motorů. V rodině máme nyní 1.8 TSI

a tak počítám případnou úsporu u tohoto motoru. Dle info ze Strakonic spotřeba benzinu cca 13% a

dle Fedora cca 10%, ale já počítám spíše s 20% což odpovídá tomu co si zjistil u té 1.2 TSI.

Díky :palec2:

No úspora u toho 1.2 Tsi teda nic moc když to převedu čistě na Lpg.Dejme tomu 6 litru plynu+když převedu ten benzin na lpg,tak jsem na 6l+3l=9l lpg.Takže to je zhruba když to převedu na benzin 4,5-5l.Když umi jezdit 1.2 tsi za přibližne 6,5 l benzinu tak navratnost přestavby ktera se blíži hranici 40 tis kč neni zas upně nejrychlejši.Takže to je celkem dilema.Ono normalně s Htp nebo 1.4 16v se dalo jezdit za 7l  a něco lpg bez přivstřiku benálu.

Upraveno od bitttpower

  • Autor

a další otázkou co udělá vysokotlaké čerpadlo s vyšším km nájezdem ... bál bych se dalších výrazných nákladů na udržení chodu tohoto systému. :huh:

Mám pocit, že pro normálního smrtelníka s ročním nájezdem okolo 15-20 kkm ročně je za současných cen přestavba TSI motoru na LPG ekonomická sebevražda. Počítal jsem to taky a úspora mi vycházela okolo 0,50 Kč/ km s mojí lehkou nohou a jízdami převážně sólo. Možná pro služebák, který nakroutí 40 kkm + by přestavba smysl dávala - zaplatí se zhruba za dva roky, při těžké noze ještě dříve. Ale průměrně jezdícímu člověku se to bude vracet tak 4 roky a více a to už je doba, kdy se o své mohou přilhásit vstřikovače, reduktor + nějaké to poštelování, takže reálná návratnost se ještě prodlouží. Jsem zvědav, kterým směrem se bude ubírat vývoj alternativních pohonů; od CNG pomalu automobilky ustupují, LPG bude po konci výroby MPI motorů pro většinu lidí ekonomicky nesmyslné, pokud teda nedojde k redukci ceny na úroveň přestavby motorů MPI=cca 20-25 kkč.. vidím to na elektro, případně hybrid pohony. No uvidíme, co nám budoucnost přinese.

muzes prejit k jine znacce, jeste se par atmosfer na trhu najde..otazka na jak dlouho, nez to vsude obsadi turbobenziny

EDIT. - cng s tlakem pres 200atmosfer byla skutecne slepa cesta, aspon v osobakach urcite.. jako mit pod zadkem malou raketu.. bych nechtel.. CNG v autobusich, v dodavkach, proc ne.. ale u OA to byla dle me cesta vedle.. Pokud by se zdokonalilo LPG, uzpusobily komponenty, je to bezproblemovy provoz.. i kdyz, u skodovackych 1.6 taky zadna slava...

Upraveno od JirkaBrno

Tady ale nejde o to jestli je motor s turbem nebo ne. Tady jde hlavně o přímé vstřikování, to cenu přestavby zvyšuje a potřebuje přívstřik benzínu.

Faktem je, že turbo jako takové problém není, dejme tomu takový koncernový motor 110 kW 1,8 T - motorkod AUM byl pro provoz LPG bezproblémový, jak jistě potvrdí nejden plynař nebo uživatel. Jenže se jednalo o nepřímý vstřik do sání a v tom je to jádro pudla. Ten přímej vstřik velmi komplikuje přestavbu a na to, jak dlouho už se vyrábí se s tím výrobci LPG sestav moc nepopasovali. Je to drahé, návratnost o desítky procent horší než u MPI motorů díky nutnosti neustálého přívstřiku benzínu... je otázka jestli to šlo vymyslet nějak lépe a radostněji a pro uživatele přívětivěji. Je pravdou, že pokud LPG přestavba dávala dříve smysl pro velkou část majitelů benzínových vozidel vzhledem k návratnosti a ceně přestavby, momentálně je to odhaduji tak třetina původního množství a to  je myslím optimistický odhad. Zatím to nepotřebuju, ale vzhledem k současné situaci bude zřejmě dobré se poohlížet po nějakém bezproblémovém a úsporném naftovém vozidle - i když vzhledem k v Evropě množícím se zákazům vjezdu do měst pro naftová vozidla to také nebude do budoucna nejlepší volba. Anebo nějaký nepřeplňovaný nedownsizovaný benzínový motor, v tomto směru je ještě stále naděje u japonských vozidel, kde je zatím ještě pořád z čeho vybírat. Jsem velmi zvědav, jak se v tomto smyslu vyvine situace v následujících 5-10 letech.

V 2. 3. 2017 na 15:31, bitttpower napsal:

No úspora u toho 1.2 Tsi teda nic moc když to převedu čistě na Lpg.Dejme tomu 6 litru plynu+když převedu ten benzin na lpg,tak jsem na 6l+3l=9l lpg.Takže to je zhruba když to převedu na benzin 4,5-5l.Když umi jezdit 1.2 tsi za přibližne 6,5 l benzinu tak navratnost přestavby ktera se blíži hranici 40 tis kč neni zas upně nejrychlejši.Takže to je celkem dilema.Ono normalně s Htp nebo 1.4 16v se dalo jezdit za 7l  a něco lpg bez přivstřiku benálu.

nevím jak jsi dospěl k takovému výpočtu??? Když budu brát cenu benzínu 31,- plynu 14,- tak 6,5 x31=201,5,- , spotřeba plynu 5.8 x14=81.2,- , k tomu 1.3 x 31=40.3,-.

Takže mi vychází 201.5- 121.5 = 80 Kč, což je úspora 0.80Kč na 100 km....

K vypočtu jsem došel uplně jednoduše převedl jsem přivstřik benzinu  na lpg,myslím cenou takže to vycházi na 6l lpg a když převedu cenově benzin těch 1,5l na plyn tak je to jakoby 9 l plynu.

....ona ta spotřeba v benzínu bude reálně ještě o dost nižší, než je oněch zmiňovaných 6,5 l/100 km. Norma by měla být 5,1 l/100 km, podle různých článků na internetu není problém v reálu jezdit do 5,5 l/100 km, viz: http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Skoda/Rapid/Recenze-Skoda-Rapid-Velky.celkem-usporny-vuz.ktery-1410766455250379.html

takže tedy 31*5,5 = 170,5 ; pokud bych bral normu, za kterou pro spořivější jezdce není problém jezdit, tak je to dokonce 5,1*31 = 158,1 Kč/km. LPG 5,8*14 = 81,2 plus 1,3*31 = 40,3 to je dohromady 121,5 Kč/km plynového provozu. Méně spořivý člověk by tedy jezdil za 5,5 l BA95/100 km= 170,5 Kč/km, tzn. rozdíl 0,49 Kč/km ve prospěch LPG - k tomuto číslu jsem dospěl i já. Spořivější jezdec co bude jezdit za 5,1 BA95/100 km, což dle recenzí není nic nereálného, tak na LPG ušetří dokonce jen 0,366 Kč/ km, což je při ceně za přestavbu 40.000 Kč návratnost v prvním případě 81632 km, v druhém dokonce 109289 km. Kde je servis, seřizování, filtry, vyšší cena emisí, revize atd? Návratnost pro člověka co jezdí průměrných 15 kkm ročně v nedozírné budoucnosti, 5,4 respektive 7,3 roku a to beru že se za tu dobu nedá za servis ani koruna a nezapočítávám výše zmiňované vícenáklady oproti benzínu. Většina lidí auto prodá dříve, než se stihne investice za LPG vrátit....

Dokud nebude cena přestavby alespoň okolo 25000 Kč, nemá pro 90 % lidí smysl o ní uvažovat.

Ještě jsem nezažil, aby TSI jezdilo za 5.1l..je vidět, že absolutně nevíš, jak se dělají tety motorů na válcích  na spotřebu.....už se konečně vzpamatujte, takový Yeti 1.4 v městském provozu jede i za 9 litrů...další věc, na systémech se nic neseřizuje, filtry jednou za 40 tisíc, takže náklady minimální, co se týče ceny zařízení jsi taky trochu mimo, ceny jsou již na 33 tisících, takže úspora se dostane na nějakých 40%, což není zanedbatelné, dnešní systémy dokáží i přesně zobrazit, kolik za určitý čas jízdy spotřebovaly plynu i benzínu, ukáže to i procentuelně, není to jak polské systémy, ty mají nastaveno na tvrdo 25% benzínu a nijak to neřeší, italské to zobrazí, jsou auta, co mají spotřebu pouze 12-15%, ale některým odborníkům je to stejně málo, takže prakticky zbytečná diskuse na toto téma... 

Upraveno od karel.lpg

ten kdo najede 15 tisic /rok si prece nebude predelavat auto na LPG.. to ma smysl u nekoho, kdo jezdi porce kilometru za mesic..

 

rob1-pokud to das do noveho auta, nemusis 4 roky resit emise, novy system se nijak nesteluje, resp. steluje se mozna v ramci prohlidky-vymeny filtru.. co je mozna nakladnejsi je drivejsi vymena svicek/vzduchovych filtru, ale ani to spousta lidi nedela drive a meni pevne po 60000km.. 

 

Ja sice nemam primovstrik, ale za 4 a 1/2 roku jezdeni na LPG mam za sebou 117000km.. nejnakladnejsi oprava bylo pretesneni tekouciho reduktoru za tusim 700 korun, nechci kecat.. coz se mi vratilo po -at nezeru- 2 nadrzich LPG..Bezna servisni kontrola, coz je vymena filtru je kolem 300 korun.. ted posledne jsem delal svicky po 45000 - denso + vymena LPG filtru + pokec.. vse za 1000korun.. 

Myslim si, ze u primovstriku to bude neco podobneho.. pokud to vemu kolem a kolem a budu pocitat pouze material, ktery souvisi s LPG -filtr+oprava reduktoru + revize, stala me cela 4 a 1/2 leta anabaze jezdeni na LPG nejakych  3000korun +- na servisu, materialu a revizich LPG.. moje uspora na LPG je hodne pres 100 000 korun.. kdyz si vemu, ze loni se LPG bezne bralo za 11.80 docela dlouhou dobu .. nyni tankuju za 13.90.. benzin nekoupis pod 30-tank ono 29.90.Moje spotreba LPG je ustalena na 1km/1kc LPG + jednou za cas benzin za 500korun, tj asi  2000korun za rok.. samo udaje beru prumerne, tak at me nikdo kvuli desetniku nechyta za slovo, prosim

No nemůžu si odpusit reakci, když teda jsem tak mimo a absolutně nevím... :-D . Například zde se píše, že není problém udržet spotřebu benzínu pod 6 l/100 km: http://auto-mania.cz/test-skoda-rapid-spaceback-12-tsi-63kw-ja-nejsem-jen-levnejsi-octavia/

zde autor konstatuje, že, cituji: řidič s klidnou nohou na plynovém pedálu se snadno dostanou ke kombinované spotřebě blízko 5,3 l/100 km: http://autoroad.cz/testy-aut/37491-test-skoda-rapid-spaceback-1-2-tsi-elegance-vydarena-promena

Takže si nemyslím, že bych vykládal věci, které nemají nic společného s realitou. Pravda je taková, že bratranec s fábií kombi se stejným motorem jezdí dlouhodobě s průměrem okolo 5 l/100 km a to je auto hmotnostně velmi srovnatelné s rapidem. Yeti 1,4 TSI není určitě nejúspornější auto, koneckonců není ale jen městský provoz, drtivá většina řidičů jezdí i mimo město a tam se dostáváme k jiným hodnotám. Ovšem v ČR bude jistě jezdit nepoměrně více benzínových rapidů než benzínových Yeti a u rapida rozhodně přestavba LPG pro většinu lidí nebude ekonomicky dávat smysl, viz výše. Je krásné, že jsou auta, která mají spotřebu benzínu pouze 12-15%, ovšem to se stále bavíme o ceně za přestavbu za 33000,- Kč? Nebo už se s takovým sofistikovaným systémem blížíme těm zmiňovaným 40.000,- Kč a cena 33000 Kč platí jen pro ten polský systém se stálým přístřikem benzínu 25 % a navíc jen pro tříválec? ;-)

 

A když už teda řešíme onoho konkrétního pána co jezdí za krásných 5,8 l LPG a 1.3 l BA  se Škoda Rapid TSI 1.2 63kW, můžeme vědět, jaká byla cena přestavby? Aby si případní zájemci mohli udělat relevantní představu o ceně a návratnosti u konkrétního auta s konkrétními údaji o spotřebě....

no, ja bych se svym autem mohl taky jezdit za 6 litru, ovsem moje cesty jsou vesme po dalnici a tam se proste 100 jet neda.. takze musim vyuzivat plny potencial motoru.. To co ty pises je mozna pravda, ale je taky zapotrebi znat cestovni profil a rychlost toho konkretniho cloveka, ktery auto provozuje... s klidnou nohou na plynovem pedalu.. co to je? Ze jedu v nedeli odpoledne 90km rychlosti na navstevu k rodicum? Super.. kolikrat to tak je? muj profil je ten, ze najedu na dalnici, a chte nechte musim jet v levem pruhu, prtoze pravy je zajebany kamionama a zezadu se na me tlaci dalsi auta, takze moje cestovni rychlost je podle provozu 110-150km jak kdy.. pak sjezd z dalnice, par semaforu, rozjezdy, zastaveni.. s takovym profilem nikdy za 5l nepojedes..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.