Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

Psal jsem do battery-import.cz jak je to s Vartou a co doporučí na kratší trasy.

Délka: 27,8 cm

Šířka: 17,5 cm

Výška: 19 cm

Baterie nabízíme primárně od tří výrobců: Varta, Exide a Banner. Výrobce Varta používá u svých akumulátorů tenké ražené olověné desky a díky tomu jsou tyto baterie poměrně výkonné, v menších rozměrech vhodné i na silnější motory, ovšem už méně vhodné na náročnější provoz tvořený popojížděním na kratší vzdálenosti a častějším startováním. Takový druh provozu mnohem lépe snášejí baterie s technologií silnějších odlévaných desek od amerického výrobce Exide a rakouského Banneru. Tyto akumulátory disponují rychlejší rekuperací energie, což znamená, že budou po nastartování dobity alternátorem do maxima za mnohem kratší dobu jízdy. Nejlépe v tomto směru vychází Banner, který bude dobit do maxima za nějakých 8 minut jízdy, v závěsu je poté Exide s 12 minutami a Varty se svými 16-18 minutami jsou poté vhodné spíše na delší trasy. Ideální je vybírat vhodnou značku baterie právě podle Vašeho typu provozu.

Viz. odkazy:

http://www.battery-import.cz/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-77ah--12v--e44/

http://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-premium/autobaterie-exide-premium-77ah--760a--12v--ea770/

http://www.battery-import.cz/autobaterie-banner-power-bull/autobaterie-banner-power-bull-professional-p77-40--77ah--12v-pro-p77--40-technologie-ca-ca/

Technologicky je v dnešní době špičkou právě rakouský výrobce Banner. Vartu bych doporučil spíše na delší trasy, kvůli pomalejší rekuperaci energie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš platit za značku, tak si kup značkovou. O tom jak dneska drží, nebo spíš nedrží akumulátory, je na netu popsáno od lidí xkrát. Někomu značkování vydrží třeba 7 let a jinýmu neznačková to stejný. Jindy jde značková po 2 letech do kopru stejně jako neznačková. Spíš je to loterie a u tý "neznačkový" třeba o 1000kč levnější :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rarach89 z tych styroch co si sem dal by som vzal EXIDE Premium 77Ah EA770

pripadne  od EXIDE este EXIDE Premium 72Ah EA722 za necelých 2tkc

od škodovky economy  72AH-640A by som nevzal urcite, to bude pravdepodobne predrazena VARTA  BLACK Dynamic, alebo BLUE Dynamic, ostatne tak ako vsetky diely škoda economy    

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Čau borci, rád bych se zeptal na autobaterii, kterou bych rád vyměnil. Škodu Octavii (Ambiente) 1.4 TSI 90 kW jsem koupil před třema měsíci jako jetou a pětiletou. Díval jsem se ve vozidle na autobaterii, abych zjistil technické informace ohledně výměny a zjistil jsem, že tam mám baterii 44Ah ... (VARTU).  Přesně takovou slabou baterii jsem měl ve staré jedničkové fábii (kde nebyla ani klima, nebo el. stahování oken...). Mám prostě pocit, že je slabá, nevím, možná se pletu. Chtěl bych koupit do boucna novou baterii, třeba 52, nebo 60Ah, ale zase nevím, jestli to není zbytečné a jestli vůbec zvládne vyšší kapacitu dobíjet alternátor... ? Máte s výměnou baterie někdo zkušenosti ? Jakou baterii v Ah máte vy ? Předem díky za info !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie je v první řadě na startování. Stahování oken a už vůbec ne klima baterii nezatěžují, protože se zpravidla používají při běžícím motoru a to spotřebu kryje alternátor.

Větší kapacitu alterátor dobíjet zvládne, protože se nedobíjí celá kapacita, ale jen spotřebovaná část a z velké i malé baterky se používáním spotřebovává stejně energie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite bych baterku nemenil jen kvuli pocitu. Ta z vyroby totiz vydrzi nejvic a kazda dalsi uz vetsinou tak kvalitni neni.

 

Az stavajici baterie bude odchazet, klidne tam muzes dat vetsi kapacitu. Ale zalezi, jak auto provozujes. Ja napr. obcas nekde necham nekolik hodin hrat hudbu, takze jsem si tam dal myslim 77 Ah (mam ale uplne jiny motor). Pokud mas baterii jen na nastartovani, tak bych snad ani silnejsi baterii neresil. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš benzín a nižší výbavu. Můžeš tam nacpat 77Ah, ale to je pro tvoje auto zbytečný. Já mám L&K 1.8TSI a je tam 61Ah....což je na tu výbavu dost hraniční, tuhle zimu plánuju výměnu https://www.battery-import.cz/autobaterie-banner-power-bull/autobaterie-banner-power-bull-professional-p77-40--77ah--12v-pro-p77--40-technologie-ca-ca/ . Ale to jenom z toho důvodu, že jsem v předchozích dvou letech už musel párkrát startovat kabelama a v servisu už před rokem po měření říkali, že je baterka nad hrobem.

Takže bych ti doporučil něco kolem těch 60-63Ah. Cenovka je kolem dvou tisíc, takže bych to moc neřešil. Důležitý je jaký vzdálenosti jezdíš, protože v tom je pak zásadní rozdíl.

Výrobce Varta používá u svých akumulátorů tenké ražené olověné desky a díky tomu jsou tyto baterie poměrně výkonné, v menších rozměrech vhodné i na silnější motory, ovšem už méně vhodné na náročnější provoz tvořený popojížděním na kratší vzdálenosti a častějším startováním. Takový druh provozu mnohem lépe snášejí baterie s technologií silnějších odlévaných desek od amerického výrobce Exide a rakouského Banneru. Tyto akumulátory disponují rychlejší rekuperací energie, což znamená, že budou po nastartování dobity alternátorem do maxima za mnohem kratší dobu jízdy. Nejlépe v tomto směru vychází Banner, který bude dobit do maxima za nějakých 8 minut jízdy, v závěsu je poté Exide s 12 minutami a Varty se svými 16-18 minutami jsou poté vhodné spíše na delší trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem se rozhodl pro Vartu Blue Dynamic 52Ah (470A), rozměrově je naprosto stejná jak původní a original Varta 44Ah (220A) a pěkně vklouzla do origošu plátěného obalu. Jen mě trošku zaráží, že origoš baterka vydržela "jen" 5 let. Asi se původní majitel o ní nějak nestaral... Je jasné, že jsem tu původní baterku zkoušel nabít, ale bohužel asi za tři dny měla po naměření 12,1 V což je málo a bylo to poznat i při startu ... Cesta do práce 9 km, takže si myslím, že by měla celkem udržet co má, ale bohužel... Výměna nevyhnutelná ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



.... Nejlépe v tomto směru vychází Banner, který bude dobit do maxima za nějakých 8 minut jízdy, v závěsu je poté Exide s 12 minutami a Varty se svými 16-18 minutami jsou poté vhodné spíše na delší trasy.

To je hodně zajímavé, kde si k této informaci přišel? Je pravda, že VARTA mi v autě vydržela jen 2,5 roku kdy převažovaly převážně krátké hlavně zimní jízdy. Od značkové baterie jsem očekával víc.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...