Richiis Vloženo 21. Březen 2013 Sdílet Vloženo 21. Březen 2013 Tak já ti doporučím Shell Helix Ultra 5W-40. Nebo Mogul 5W-40 extreme, nebo taky 5W-50 od Mogulu,ale to v případě,pokud by jezdil dálnice. http://www.eoleje.cz/akce-b/shell-helix-ultra-5w-40-1litr.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 21. Březen 2013 Sdílet Vloženo 21. Březen 2013 mimochodem, jaký olej je doporučen pro vůz Fábia II 1,2HTP 51kw? ak myslíš od ŠA,tak predpisujú len VW normu..žiadneho výrobcu oleja nepredpisujú Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirda85 Vloženo 21. Březen 2013 Sdílet Vloženo 21. Březen 2013 Specifikace motorového oleje u pevného intervalu (QG2) je VW 501 01 a VW 502 00, u proměnlivého (QG1) je VW 503 00.Případně lze použít i pro obojí VW 504 00 - universální olej pro všechny benzinové motory, kterým lze nahradit jakoukoliv VW specifikaci (pevný interval i LongLife) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 22. Březen 2013 Sdílet Vloženo 22. Březen 2013 Jezdim především po Praze, krátký vzdálenosti do 30km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 23. Březen 2013 Sdílet Vloženo 23. Březen 2013 (editace) The Doctor : 5W-40 Shell Helix Ultra neuděláš chybu. Ale může to být i jiná značka. Třeba Mobil 1 Editováno: 23. Březen 2013, autor: Richiis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 26. Březen 2013 Sdílet Vloženo 26. Březen 2013 Nájezd okolo 90tkm ročně, měnil bych si ho já sám nejspíš, škoda žádný nedoporučuje? Třeba Castrol? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 26. Březen 2013 Sdílet Vloženo 26. Březen 2013 duležite je aby olej splnoval normu.škoda doporučuje zrovna takovy s jakym ma smlouvu na plněni olejovych naplni ve fabrice,jednou je to shell,jindy zase castrol.pokud olej splnuje normu volil bych značku podle sympatii,se znamyma značkama nešlapneš vedle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 Oleje po cca 7500km nemají s normou nic společného. Doctor : Ty najezdíš 90 tisííc ročně??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 28. Březen 2013 Sdílet Vloženo 28. Březen 2013 asi preklep ..tiež som na to pozeral Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 Bavil jsem se s chlapem co jezdil závody do vrchu a bavili jsme se o motorových olejích a říkal,že za ty roky co jezdí byl vždy nejlepší Mobil 1. Castrol je spíše hlavně cenová "politika". Ale teď nechci tím říct,že je Castrol špatný,ale .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 (editace) já už jsem to tu někde psal, že olej mobil je nejlepší. při použití castrol a shell po najetí cca 7 tis. se ozývá při prvním studeném startu rachtání rozvoďáku než ho olej napne. s mobilem najedu 10 a neudělá to nikdy. mám to vypozorovaný a potvrzený. navíc mi mobil z motoru vytekl a motor jel chvilku nasucho a nic se mu nestalo, tlaky 14 na všech válcích. je teda vidět, že film dělá mobil perfektní Editováno: 29. Březen 2013, autor: vormen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 (editace) Příště jdu do něho. Jaký dáváš? Mobil 1 super 3000 X1 5W-40 ? Editováno: 29. Březen 2013, autor: Richiis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 Mobil Super 3000 X1 5W-40, cena parádní a fakt to poznáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 A co třebas Mobil 1 New Life 0W-40? http://www.eoleje.cz/mobil-1-new-life-0w-40-1litr.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 ten bude taky určitě perfektní, ale tam už bych měl strach, že bude ubývat. nikdy mi nezmizela ani kapka mezi výměnou, řidší olej raději ne. taky nevim jak by se choval napínák řetězu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 5W-40 jistota Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 31. Březen 2013 Sdílet Vloženo 31. Březen 2013 jasně 90tkm ročně, cca. 350 denně...Tak proto se ptám, jakej volit olej i kvůli spotřeba, vím, že díky oleji se dá ušetřit na spotřebě... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 Tak mám typ motoru CGPA, jaký se doporučuje olej? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 Hele,to ti nestačí,co ti radí kolegové výše? Co chceš vědět? Viskozitní specifikaci? Normu VW,či značku výrobce?VW normu máš v návodu k použití. Viskozitu ani výrobce škodovka neurčuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 v podstatě tam můžeš dat cokoliv, co splňuje normu a je to alespoň nějaká značka (Castrol, Shell, Mobil, Total) viskozitu si vybereš podle klimatických podmínek a způsobu ježdění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 rozumim, jde mi právě o tu viskozitu. Auto bude denně v provozu, v zimě i létě, kolem 300km denně, především po městě, jízdy do 30km, motor točím max do 3000tis otáček. Jakou viskozitu volit, abych měl co nejnižší spotřebu? :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 s tou spotřebou nevím, ale já bych volil 5W40, ten mi přijde takový optimální, dávají ho tam i v autorizáku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 Něco o olejích si můžeš přečíst zde (mazivářské mýty): http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odbornikuhttp://www.oleje.cz/clanek/Porovnani-klasifikaci-automobilovych-motorovych-olejuhttp://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 2. Duben 2013 Sdílet Vloženo 2. Duben 2013 Doctor, dávej tomu 5W-40, shell,castrol, mobil 1, mogul .. Měň olej dříve než po 15tkm, spotřeba se ti možná trošku sníží,spíše prospěješ motoru. Určitě řaď výš než ve 3 tisících otáčkách,je to přece 3-vál. Avša pokud fičíš na spotřebu,tak řadit u 3 tisíc je optimální,ale nezapomeň že s nízkýma otáčkama to budeš akorát trápit. Sice nechápu,proč sis vybral HTP a ještě k tomu fábii,když jezdiš 90tkm ročně. To bych chtě něco pohodlnějšího apod.. než Fábii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Duben 2013 Sdílet Vloženo 2. Duben 2013 (editace) ten bude taky určitě perfektní, ale tam už bych měl strach, že bude ubývat. nikdy mi nezmizela ani kapka mezi výměnou, řidší olej raději ne. taky nevim jak by se choval napínák řetězu. Keby si niečo o olejoch vedel, tak by si nenapísal takúto blbosť. Naštuduj si niečo o olejoch a hlavne o tom že ktoré číslo vo viskozite čo označuje. The_DoctoR: Vzhľadom na to že asi jazdíš dlhé trasy, tak s 5W-40 určite nespravíš zle, ale keď máš časté aj studené štarty, prípadne jazdíš často aj krátke trasy kedy sa motor nestihne ani zohriať, tak 0W-40 bude ešte lepšia, lebo aj práve spomínaný napinák napne reťaz skôr vďaka tomu že ten olej sa dostane skôr do celého motora a skôr sa dosiahne potrebný tlak. Inak je pravda, že 0W-40 oleje sú riedke, ale to platí iba za studena ak ich porovnávaš s 5W-40 alebo 10W-40. Akonáhle tieto oleje dosiahnu prevádzkovú teplotu, ich parametre vrátane viskozity sú (+/-) rovnaké. 0W ti zabezpečí hlavne že ten olej aj za studena bude lepšie mazať oproti 5W, resp. skôr sa dostane do všetkých častí motora, a bude klásť menší odpor čerpadlu a všetkým mechanickým častiam motora, až kým sa nezohreje, a hlavne sa s ním bude lepšie štartovať v mrazoch. Kým je 0W olej "studený", dovtedy je možné že budeš mať aj nižšiu spotrebu (ale to bude malý rozdiel). Potom to bude už viacmenej narovnako s 5W-40. Ak by si chcel naozaj nízku spotrebu, tak by si musel brať 5W-30, alebo 0W-30 olej, ale tam si už musíš odsledovať aj jeho teplotu. HTP totiž namáha oleje trochu viac než ako to je bežné, preto s tým by som experimentoval iba opatrne. Pri tvojom nájazde by som skôr začal riešiť plyn alebo naftu. P.s.: Jazdím tiež na Mobil1 0W-40 (aktuálne čerstvá tretia náplň, ale ja mením o dosť skôr) a zatiaľ som s tým olejom spokojný. Editováno: 2. Duben 2013, autor: Ivan Horváth Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.