Březen 21, 201312 r Tak já ti doporučím Shell Helix Ultra 5W-40. Nebo Mogul 5W-40 extreme, nebo taky 5W-50 od Mogulu,ale to v případě,pokud by jezdil dálnice. http://www.eoleje.cz/akce-b/shell-helix-ultra-5w-40-1litr.html
Březen 21, 201312 r mimochodem, jaký olej je doporučen pro vůz Fábia II 1,2HTP 51kw? ak myslíš od ŠA,tak predpisujú len VW normu..žiadneho výrobcu oleja nepredpisujú
Březen 21, 201312 r Specifikace motorového oleje u pevného intervalu (QG2) je VW 501 01 a VW 502 00, u proměnlivého (QG1) je VW 503 00.Případně lze použít i pro obojí VW 504 00 - universální olej pro všechny benzinové motory, kterým lze nahradit jakoukoliv VW specifikaci (pevný interval i LongLife)
Březen 23, 201312 r The Doctor : 5W-40 Shell Helix Ultra neuděláš chybu. Ale může to být i jiná značka. Třeba Mobil 1 Upraveno Březen 23, 201312 r od Richiis
Březen 26, 201312 r Nájezd okolo 90tkm ročně, měnil bych si ho já sám nejspíš, škoda žádný nedoporučuje? Třeba Castrol?
Březen 26, 201312 r duležite je aby olej splnoval normu.škoda doporučuje zrovna takovy s jakym ma smlouvu na plněni olejovych naplni ve fabrice,jednou je to shell,jindy zase castrol.pokud olej splnuje normu volil bych značku podle sympatii,se znamyma značkama nešlapneš vedle
Březen 28, 201312 r Oleje po cca 7500km nemají s normou nic společného. Doctor : Ty najezdíš 90 tisííc ročně???
Březen 29, 201312 r Bavil jsem se s chlapem co jezdil závody do vrchu a bavili jsme se o motorových olejích a říkal,že za ty roky co jezdí byl vždy nejlepší Mobil 1. Castrol je spíše hlavně cenová "politika". Ale teď nechci tím říct,že je Castrol špatný,ale ..
Březen 29, 201312 r já už jsem to tu někde psal, že olej mobil je nejlepší. při použití castrol a shell po najetí cca 7 tis. se ozývá při prvním studeném startu rachtání rozvoďáku než ho olej napne. s mobilem najedu 10 a neudělá to nikdy. mám to vypozorovaný a potvrzený. navíc mi mobil z motoru vytekl a motor jel chvilku nasucho a nic se mu nestalo, tlaky 14 na všech válcích. je teda vidět, že film dělá mobil perfektní Upraveno Březen 29, 201312 r od vormen
Březen 29, 201312 r Příště jdu do něho. Jaký dáváš? Mobil 1 super 3000 X1 5W-40 ? Upraveno Březen 29, 201312 r od Richiis
Březen 29, 201312 r A co třebas Mobil 1 New Life 0W-40? http://www.eoleje.cz/mobil-1-new-life-0w-40-1litr.html
Březen 29, 201312 r ten bude taky určitě perfektní, ale tam už bych měl strach, že bude ubývat. nikdy mi nezmizela ani kapka mezi výměnou, řidší olej raději ne. taky nevim jak by se choval napínák řetězu.
Březen 31, 201312 r jasně 90tkm ročně, cca. 350 denně...Tak proto se ptám, jakej volit olej i kvůli spotřeba, vím, že díky oleji se dá ušetřit na spotřebě...
Duben 1, 201312 r Hele,to ti nestačí,co ti radí kolegové výše? Co chceš vědět? Viskozitní specifikaci? Normu VW,či značku výrobce?VW normu máš v návodu k použití. Viskozitu ani výrobce škodovka neurčuje.
Duben 1, 201312 r v podstatě tam můžeš dat cokoliv, co splňuje normu a je to alespoň nějaká značka (Castrol, Shell, Mobil, Total) viskozitu si vybereš podle klimatických podmínek a způsobu ježdění
Duben 1, 201312 r rozumim, jde mi právě o tu viskozitu. Auto bude denně v provozu, v zimě i létě, kolem 300km denně, především po městě, jízdy do 30km, motor točím max do 3000tis otáček. Jakou viskozitu volit, abych měl co nejnižší spotřebu? :-/
Duben 1, 201312 r s tou spotřebou nevím, ale já bych volil 5W40, ten mi přijde takový optimální, dávají ho tam i v autorizáku
Duben 1, 201312 r Něco o olejích si můžeš přečíst zde (mazivářské mýty): http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odbornikuhttp://www.oleje.cz/clanek/Porovnani-klasifikaci-automobilovych-motorovych-olejuhttp://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-automobilovych-motorovych-oleju
Duben 2, 201312 r Doctor, dávej tomu 5W-40, shell,castrol, mobil 1, mogul .. Měň olej dříve než po 15tkm, spotřeba se ti možná trošku sníží,spíše prospěješ motoru. Určitě řaď výš než ve 3 tisících otáčkách,je to přece 3-vál. Avša pokud fičíš na spotřebu,tak řadit u 3 tisíc je optimální,ale nezapomeň že s nízkýma otáčkama to budeš akorát trápit. Sice nechápu,proč sis vybral HTP a ještě k tomu fábii,když jezdiš 90tkm ročně. To bych chtě něco pohodlnějšího apod.. než Fábii.
Duben 2, 201312 r ten bude taky určitě perfektní, ale tam už bych měl strach, že bude ubývat. nikdy mi nezmizela ani kapka mezi výměnou, řidší olej raději ne. taky nevim jak by se choval napínák řetězu. Keby si niečo o olejoch vedel, tak by si nenapísal takúto blbosť. Naštuduj si niečo o olejoch a hlavne o tom že ktoré číslo vo viskozite čo označuje. The_DoctoR: Vzhľadom na to že asi jazdíš dlhé trasy, tak s 5W-40 určite nespravíš zle, ale keď máš časté aj studené štarty, prípadne jazdíš často aj krátke trasy kedy sa motor nestihne ani zohriať, tak 0W-40 bude ešte lepšia, lebo aj práve spomínaný napinák napne reťaz skôr vďaka tomu že ten olej sa dostane skôr do celého motora a skôr sa dosiahne potrebný tlak. Inak je pravda, že 0W-40 oleje sú riedke, ale to platí iba za studena ak ich porovnávaš s 5W-40 alebo 10W-40. Akonáhle tieto oleje dosiahnu prevádzkovú teplotu, ich parametre vrátane viskozity sú (+/-) rovnaké. 0W ti zabezpečí hlavne že ten olej aj za studena bude lepšie mazať oproti 5W, resp. skôr sa dostane do všetkých častí motora, a bude klásť menší odpor čerpadlu a všetkým mechanickým častiam motora, až kým sa nezohreje, a hlavne sa s ním bude lepšie štartovať v mrazoch. Kým je 0W olej "studený", dovtedy je možné že budeš mať aj nižšiu spotrebu (ale to bude malý rozdiel). Potom to bude už viacmenej narovnako s 5W-40. Ak by si chcel naozaj nízku spotrebu, tak by si musel brať 5W-30, alebo 0W-30 olej, ale tam si už musíš odsledovať aj jeho teplotu. HTP totiž namáha oleje trochu viac než ako to je bežné, preto s tým by som experimentoval iba opatrne. Pri tvojom nájazde by som skôr začal riešiť plyn alebo naftu. P.s.: Jazdím tiež na Mobil1 0W-40 (aktuálne čerstvá tretia náplň, ale ja mením o dosť skôr) a zatiaľ som s tým olejom spokojný. Upraveno Duben 2, 201312 r od Ivan Horváth
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.