Motaaa Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 Já bych to spíše přirovnával k řidičově jizdě než že je neklidný rapid já mám 17" zimní Nokiany a taky nemám problém a když je ta sračka na cestě jak byla teď takto hold klouže a třeba přizpůsobit jízdu a neschválovat to na auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 Okamžitě ABS [emoji1] tak to asi gumy nic moc. Já když to zadupnu se Savama na sněhu, tak hned stojím a ABS začne kopat těsně před uplným zastavením. Ale kdo je nevyzkouší, tak prostě bude dál kupovat drahý jakože značkový s průměrnýma vlastnostma na zimu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 (editace) Pánové, všechno to jsou vaše subjektivní názory a vaše zkušenosti s různými gumami se odehrávají při různých, i když na oko shodných podmínkách..... takže diskuse, která pneu je lepší či horší ne k ničemu. Není sníh jako sníh. Ja koupil Polarisy trojky a na tu naši zimu ve středních Čechách s občasným výjezdem do jiného kraje, si myslím úplně stačí. Zásadou bezpečné jízdy je předvídat a nejezdit jako prase. Samozřejmě i já pročítal různé testy pneu, na kterých jistě něco bude, ale když vidíte, že i testy mezi různými "testovateli" se liší, tak ani tím se řídit nelze. Takže ten kdo si připlatí za relativně "bezpečnější" gumy, toho možná hřeje bláhový pocit, že něco udělal pro svou bezpečnost - jak víme i z jiné oblasti, víra uzdravuje Jediné čemu věřím, že čínské gumy jsou šmejdy. Editováno: 3. Březen 2016, autor: MBDusan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 (editace) Já mám někdy pocit, že když někomu napíšu, že se snad pos.al, tak si začne kontrolovat trenky Je tu fórum o autech, nebo se tu čeká rigorozita? ABS tedy nezačne kopat okamžitě, to bych musel mít nekonečně velké zrychlení při stlačení brzdového pedálu a tekutina v brzdovém systému by nesměla být stlačitelná, stejně tak vedení by nesmělo být pružné atd. ABS začne kopat v okamžiku, kdy rychlost otáčení kola klesne pod referenční rychlost. Samozřejmě tedy na povrchu (vozovce), kde je nižší součinitel smykového tření, začne kopat dříve. Součinitel budiž v této aplikaci myšlen ve vztahu pneu-vozovka, a v tom prvním se projevuje mj. způsobem odvádění vody (v mém případě). Logika (elementární) ale říká, že pokud hned po iniciaci ABS "okamžitě" auto stálo, tak to s tím součinitelem nebude tak zlé. A vůbec, byla to reakce na chování rapida, ne na gumy. Ať si každý jezdí na čem chce, pokud se s tím případně zabije sám. :-) Update: Dušan to vystihl, ač už to tu párkrát zaznělo. Neexistuje "nejlepší" univerzální guma. Sava Eskimo je skvělá do sněhu, to se o ní ví. Do jiných podmínek už se o tom dá polemizovat. A řidič prase se zabije i s hřebama na traktoru. Editováno: 3. Březen 2016, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 ABS začně "kopat", když začně fungovat, tzn. když začne při brždění guma klouzat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 Jj, když rychlost kola klesne pod referenční rychlost počítanou většinou z jiných kol. Z toho systém usoudí na ztrátu adheze a povolí tlak v brzdě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 (editace) no, já jsem právě toho názoru, že ty značkové jsou dobré v tom, že jsou nejvíce univerzální. Osobně věřím tomu, že na hluboký sníh, budou lepší Sava Eskymo, nebo Kleber, jenže na mokru, břečce, suchu apod. zase ty Conťáky jsou lepší. Jenže takové kritické situace kdy se člověk drápe v hlubokém sněhu je pramálo ( pokud nebydlí na horách ) a spíše jezdí v břečce nebo uježděném sněhu. Co je velký plus pro opravdu "prémiové" gumy je výkonnostní křivka a výdrž. Je to opravdu znát, že se sjíždějí méně a ten výkon je stálý i po dobu 4 let. Nechci zrovna tvrdit, že drahé gumy jsou daleko lepší, to ne, jenom že musí se doopravdy pochopit, v čem jsou dobré... PS: nedá se paušálně říci, že Čínské gumy jsou šmejdy. Už i na našem trhu se objevují gumy z opravdu kvalitních Čínských fabrik, které mají daleko modernější výrobní linky než fabriky v Evropě a doteď jejich hlavní výroba byly pneu pro letadla Boeing, Airbus apod. Je to jenom otázka času, kdy Škoda bude v drtivé většině nazouvat pouze Korejské Nexeny a začne nabízet i Čínu... Editováno: 3. Březen 2016, autor: Rypicong Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LEdit Vloženo 3. Březen 2016 Sdílet Vloženo 3. Březen 2016 Tak jsem na to prisel. Jezdim jako prase :-) ale stejne tak 90% naroda, jelikoz ja snad nikoho ehmm nepredjel, az na dalnici, tam jezdim u svodidel :-) Vcera jsem jezdil za deste s firemnima naftovejma rapidama na 15kach a musim rict, ze sedej lip nez Toledo. Takze je to kolama a podvozkem. Maj jiny pruziny na predku. Tak budu jezdit pomaleji nooo:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tgfh Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 (editace) Chlapi uvědomte si, že Rapid je lehké popř. bych řekl až velmi lehké auto. Když na něj dáte v zimě gumy 205 nebo 215, bude to strašně klouzat. Jasně, auto bude vypadat cool, jenže chování auta bude špatné. Čím tenčí guma v zimě, tím lépe. Bratr má na Rapidu 195ky a je to moc, to jde cítit, na sněhu a ledu není žádná trakce a ASR či ABS se často rozbliká. Má Barumky a dali mu je při koupi auta. Už jsme se bavili, že jak je dojezdí, půjdeme v zimě do co nejtenční gumy (asi 185ky, myslím, že tenčí už v TP není). Na mé jedničkové Fabii, která važí takřka na kilo stejně, mám na zimu 165ky. Jasně, vypadá to obyčejně, jenže je pro mě bezpečnost přednější než vzhled, hlavně v zimě. Na Feldě se mohly v zimě používat i 155ky, to už jsou sakra tenké kolečka a váhový rozdíl je jen 150kg. Čím tenčí guma, tím větším tlakem na led nebo sníh tlačí a tím se auto lépe chová a brzdí. Podívejte se na jakých tenkých gumách se jezdí v zimě rallye, to je až vtipné, ale auto je prostě nezanedbatelně rychlejší. V létě je hrubší guma trošku lepší, ale na vodě je zase o poznání horší. Když máte na dálnici monzun, ti s hrubýma gumama brzo končí a kdybych měl i 165ky na Fabce v létě, tak můžu valit pořád stejnou rychlostí. Proto mějte na paměti otázku bezpečnosti vs. vzhledu ještě když vozíte rodinu. Editováno: 4. Březen 2016, autor: tgfh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 (editace) LE: u chrochtadla bude možná hrát roli i vyšší hmotnost, ale to jen tipuju, protože kg nevím. Kdyžtak můžeš na školení k naší sousedce, ta jezdí 70. Teda, jako, všude 70, na dálnici i v obci Editováno: 4. Březen 2016, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Motaaa Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 tgfh asi jsem debil ale tohle je psáno na rajpneu široké zimní gumy vs tenké takže kecáš ty nebo oni já mám 215 17" a nemám problém v zimě takže si myslím že ty. http://www.rajpneu.cz/caste-otazky/28/je-na-zimu-lepsi-sirsi-pneumatika-nebo-uzsi Je na zimu lepší širší pneumatika nebo užší?V zimě se zcela vyjímečně pohybujete v hlubokém sněhu. Daleko běžnější je provoz na zmrzlých nebo mokrých vozovkách při vysokých rychlostech. Při tomto provozu má široký plášť jasnou výhodu. Široký rozměr má více ostrých hran v záběru, je ovladatelnější za sucha i za mokra a výrazně lépe brzdí a zabírá, především díky větší styčné ploše a lepšímu rozložení tlaku ve stopě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Podívejte se na jakých tenkých gumách se jezdí v zimě rallye, to je až vtipné, ale auto je prostě nezanedbatelně rychlejší. Motaaa: Něco na tom možná bude, ale spíše bych věřil citaci, resp. že "funkce" úzké pneu převýší "funkci" větší záběrové plochy široké pneu. Podle mého selského rozumu, když pominu ostatní faktory, které do toho mohou vstoupit, je užší pneumatika na sněhu a ledu lepší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tgfh Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 tgfh asi jsem debil ale tohle je psáno na rajpneu široké zimní gumy vs tenké takže kecáš ty nebo oni já mám 215 17" a nemám problém v zimě takže si myslím že ty. http://www.rajpneu.cz/caste-otazky/28/je-na-zimu-lepsi-sirsi-pneumatika-nebo-uzsi Je na zimu lepší širší pneumatika nebo užší?V zimě se zcela vyjímečně pohybujete v hlubokém sněhu. Daleko běžnější je provoz na zmrzlých nebo mokrých vozovkách při vysokých rychlostech. Při tomto provozu má široký plášť jasnou výhodu. Široký rozměr má více ostrých hran v záběru, je ovladatelnější za sucha i za mokra a výrazně lépe brzdí a zabírá, především díky větší styčné ploše a lepšímu rozložení tlaku ve stopě. Vůbec nevěřím tomu, co tam píšou. Píšou, širší guma je ovladatelnější - ano, tam souhlasím, užší guma potřebuje menší disk a menší disk zase potřebuje větší profil pneumatiky, takže když to vezmeme obecně, užší guma má větší profil a ta je samozřejmě hůře ovladatelná, protože se guma více v zatáčkách kroutí. Doporučovat širší gumu na zmrzlé a mokré vozovky při vysokých rychlost je přece blbost, každý ví, že široká guma je na vodě horší. Že výrazně lépe brzdí je další blbost. Na suchu brzdí trošku lépe, ale jen trošku, na vodě, sněhu a ledu je naopak díky velkému tlaku na malou plochu pneumatiky lepší pneu užší. Napíšou větší styčná plocha a lepší rozložení tlaku - to je takové trošku bych řekl marketingové, na větší styčné ploše poklesne tlak a těch více ostrých hran v záběru je k ničemu, když na ně tlačím menším tlakem. Ve sněhu se musí guma zarýt, asi znáte, jak to dělali naši dědové, když chtěli vyjet kopec ve starých 120cítkách, dávali do auta pytle s pískem nebo u mého dědy se zrním. Auta měly mizerné gumy a tak se jim muselo pomáhat větší hmotností auta a tím lepší trakci. Na sněhu a ledu jde právě o tlak. Taky asi víte, že naložené auto brzdí vlastně stejně, má zhruba stejnou brzdnou dráhu (berme klasický případ suché cesty), protože i když má soustava větší hmotnost, zároveň tlačí větším tlakem na pneu. Nejhorší je jízda s nebržděným vozíkem, tam se brzdná dráha adekvátně prodlužuje, protože vozík tlačí do auta, ale na bržděná kola působí stejný tlak. Trabanti měli tak malou hmonost, že když se jelo do kopce třeba na nějakém písku nebo sněhu či ledu, bylo potřeba hodit na kapotu aspoň 100kg závaží, jinak kola hrabaly a auto stálo. Tomu co tam píšou nevěřím, ale záleží, jak se k tomu kdo postaví. Jak jsem měl 18 let a začínal jsem jezdit, taky jsem si myslel, že širší guma je vždy lepší, až mě pak jeden zkušenější kluk upozornil, že to není vždy pravda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 dle mého názoru je to asi tak širší pneu - lepší na suchu - lepší na mokru ( né při vjetí do louže ) - lepší na uježděném sněhu - lepší na ledu užší pneu - lepší na hluboký sníh - lepší pro aquaplaningu ( vjetí do kaluže ) - asi lepší do břečky ( ale tady si nejen jistý ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
abusklibi Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Vždyť je to jasné, proč s tím vždycky někdo přijde? Širší pneumatika, tzn. větší styčná plocha, přece může jedině prospět (když odmyslím extrémy). Neboli, jak píše Rypicong, ovšem obecněji: - širší = lepší - výjimky platí pouze tam, kde šířka může znamenat dřívější ztrátu kontaktu s vozovkou, tedy na sněhu nebo v hluboké vodě (a tady taky pomůže těžší motor, proto se s nafťákem jede ve sněhu dobře, zatímco Rapidy s TSI nám nezatáčí...) Často uváděná nevýhoda jiného druhu je u širokých gum pouze ta, že prý zvyšují spotřebu věším odporem. To nutně musí být pravda, ale myslím, že se to přeceňuje - v praxi se mi to ještě u žádného auta na dlouhodobé spotřebě nepotvrdilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Taky bych eshopu nevěřil. Podobně hromada zdrav. eshopů má u izotermické fólie kecy typu "zlatá chladí, stříbrná hřeje" (blbost jaxviň). Pěkně to napsal tgfh, ze života je to nad 1000 slov. Podobně bych souhlasil s Rypicongem. Pro srovnání: * V cyklistice se na silničkách vozí tenké galusky - nižší valivý odpor. Brždění v nouzi na suchu je masakr. Sněhem to naopak projede pěkně. * Na bajkách (MTB) se jezdí často kombinace široká přední a užší zadní. Přední má za cíl zabránit smyku, protože ten jde blbě ustát, a v slušných podmínkách (sucho, vlhko, ne úplné mokro) se brzdí předním kolem, takže výhoda plochy. Zadní má naopak mít co nejlepší trakci, takže se musí zaříznout do bláta/mokra/sněhu a ne po tom klouzat a házet to za sebe. Jízda na balonech na sněhu je mazec, protože se kolo napropadne na podklad. U auta to bude stejný. Ty hrany nebudou hrát (podle mě) skoro žádnou roli. Na okrajích jich je stejně, ty uvnitř se během chvíle ucpou. Kdo jezdil s traktorem/V3S se šípáky ví, že dát příležitost hranám znamená couvat. Široká guma v louži má logicky problém s odvodem vody, protože ty radiální kanálky (nezubatý zářez v pneu) to všechno nepoberou, voda je tedy vytlačována pod pláštěm a kolo bude náchylnější k aquaplaningu. Na suchu a vlhku, kdy není potřeba něco někam odvádět, bude mít ale výhodu ve větší styčné ploše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Motaaa Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Aha ok tak jsem debil že mám vlastně 17 na zimu jenomže 95% tady nekoupí větší kola na rapida jen s důvody ceny pneu ať letní nebo zimní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 (editace) Neber(me|te) to zas tak vážně, je to tu takový filozofický koutek. Ta naše zima se dá odjezdit i na slikách, když má člověk auto "v zadku" a dává pozor. Editováno: 4. Březen 2016, autor: camillio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LEdit Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Uz se perou :-) ... ja to dostal na 16kach a mam dve sady. Takze s 15kama 185/60 na me nechod, tu mam jen na rezerve:-) Uz jsem objednal OR34 a jeste si hodim pytle s piskem vedle motoru, kdyz mam ten predni naaaahon a pak budete cumet, jak vam zmizim v zatackach:-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 Zmizíš v první zatáčce do sněhovýho vantu, že tě vytáhnou až na jaře, jak ten bílý rapid do té doby nikdo neuvidí 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LEdit Vloženo 4. Březen 2016 Sdílet Vloženo 4. Březen 2016 :-) tak tak tradaaaa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Atrani Vloženo 31. Červenec 2016 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2016 Zdravím, můžu dát na Rapida i pneu 185/60 R15 indexem nosnosti 88? V TP by sice mělo být 84H, ale v autorizáku mi k autu nabídli zimní na pirelli, které se v tomto rozměru dělají pouze 88T... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 1. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2016 Vyšší index nosnosti by asi nevadil ale co ten rychlostní index? Máš předepsané Háčko kde Max rychlost pro H je 210 km/h a nabízejí ti s menším indexem T kde je 190km/h. Já bych je tedy nebral. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Atrani Vloženo 1. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2016 Auto vyrobí až v půlce září, takže údaje z TP mám jen tady z fóra. Když ale na Heurece zafiltruju 185/60 R15 84H, tak mi tam zbudou jen takové ty číny Toyo, Momo apod... Ale když ten rychlostní dám na T 190km/h, tak už je mají všichni značkoví výrobci. Asi počkám na svůj TP, ať nekoupím nějakou blbost... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 1. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2016 (editace) U H v šířce 185 moc velký výběr není to máš pravdu. Pravděpodobně budeš mít v TP i alternativní rozměr 195/55 R15 a tam už je s rychlostním indexem H větší výběr. Editováno: 1. Srpen 2016, autor: Yosef Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.