Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Tavič, ja osobne mam skusenosti s fotrovym autom - fabia combi 1.2 HTP 47kw r.v. 2007 ma teraz najazdenych necelych 60 000 km, bez jedinej poruchy, je to auto take do rodiny, docela velky batozinovy priestor, ale co sa tyka motora, je podla mna slaby a trapi sa s autom, zvlast ked sme isli na dovolenku do Tatier styria v aute a este nalozeny. Ked som siel domov na nom, v rychlosti 110 km bolo celkom nemozne na dialnici predbiehat :( ale zasa auto postacuje z presunu z bodu A do bodu B .. 

Moja druha skusenost, mal som feliciu 1.3 Mpi , 50 kw r.v. 1996 - stvorbodove vstrekovanie - auto bolo pocitovo silnejsie ked som v nom sedel sam oproti fabii 1.2 HTP, ale ked som to nalozil tak to bolo opacne :) Ale bohuzial potom skoncila na vrakovisku :(

Moja tretia skusenost - moje prve nove auto - volkswagen polo 1.2 TSi 77 kw je to rok vyroby 04/2012 . zacnem motorom. Podla mojho nazoru je to bezkonkurencne najsilnejsi a najpruznejsi motor za takmer najnizsiu cenu a ma aj najnizsiu spotrebu zo vsetkych motorov si dovolim tvrdit z vecsich automobiliek - jediny konkurent vidim motory od forda 1.0 ecoboost a vyssie. 1.2 TSi - (kludna jazda - 5,2l) napriek objemu 1.2 ta sila motora je skutocne neskutocna, taha to skratka na kazdom z 6. prevodovoych stupnov, pri 140 km na sestke mam pocit ze to auto sa len rozbieha :) ked v nom sedim sam - 70 kg tak nieje problem prebdiehat skoro cokolvek. ALE mam zatial najazdenych 21400 km, mal som uz menenu rozvodovu retaz pri cca 19 000 km, tak uvidim co dalej. Je to na tebe, zavisi to od tvojich financii, ale ked by som dalsi krat isiel do motoru TSi tak urcite by som si priplatil 4 rocnu zaruku. Nova ERA motorov TSi radu EA 211 ktore uz maju riesene rozvody remenom, a ak je tento problem vyrieseny, urcite by som siel do toho :)  Ked tak tak Golf 7 - 1.4 TSi 90kw s EA 211 :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

peti_o ,to by bylo nejlepší Golf 7,případně Octavie 3 a motor 1.4TSI 90kw by tam sedl, bohatě by stačil mě i 1.2TSI a jak říkáš ty nové TSI,určitě nebudou mít takové mouchy,jenže je to jak říkáš o financích a mě by stačila Fabie případně Rapid i s tou základní motorizací,poněvaž jízdy po dálnici moc neřeším, tam jedu parkrát do roka a když bude narvané auto, tak na tu dálnici si mohu půjčit auto otca, ten má nafťák a když se tam nepodívám na tachmetr, tak je tam 190km/h jak nic, na dovolenou vetšinou letecky a na chatu s pár krámama mě odveze i ta Fabka HTP, popřípadě Rapid, potřebuji auto především jako svůj vlastní samohyb, tzv.do práce ,po městě,s em tam ojediněle výlet a taky hlavně aby to bylo spolehlivé a nemusel jsem se v tom aspoň 5let vrtat, což jak jsem zjistil u TSI ve Fabii či v Rapidu budu asi často, nerad bych totiž měnil rozvoďák společně s olejem :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 vormen: ideální pro tebe asi ta Altea XL,je to velký pěkný auto, když ho naložiš a budeš od motoru 1.4 63kw čakat zběsilou jízdu,tak tu asi nečekej, ale zas je to asi mnohem spolehlivější motor než TSI, ideál by byl asi Altea XL 1.6TDI,ale tam to bude o jinejch prachách to je jasný , jinak s tou Alteou jsem jel předváděcí jízdu a bylo mi řečeno,že u tohoto auto je v základu asistent rozjezdu do kopce ,což u škodovky je za příplatek, navíc v tom Seatu máš všechno co může nenáročnej motorista potřebovat,radio mp3,klima,klimatizovaná příhrádka,el.okna,liťáky,mlhovky a takyvý věci jako tempomat velmi dobrá věc, couvací senzor se dají přeci dodělat časem.Toledo,Rapid je to samý,velkej kufr,ale jestli dozadu se vlezou dva dospěláci + autosedačka,tak to asi ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže je rozhodnuto, zítra jedu omrknout Toledo TSi 63kW, jak už tu někdo psal "ve válce každého nezastřelí" a budu v to doufat, záruka 4roky/120tis. km, super cena a hlavně vzhled oproti Rapidu a to rozhodlo. pokud všechno klapne, za 4 neděle v něm odjedu. bude to moje třetí nový auto během 9 let, takže předpokládám, že do konce záruky ho stejně vyměním :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže je rozhodnuto, zítra jedu omrknout Toledo TSi 63kW, jak už tu někdo psal "ve válce každého nezastřelí" a budu v to doufat, záruka 4roky/120tis. km, super cena a hlavně vzhled oproti Rapidu a to rozhodlo. pokud všechno klapne, za 4 neděle v něm odjedu. bude to moje třetí nový auto během 9 let, takže předpokládám, že do konce záruky ho stejně vyměním :-)

Dobrá volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem aká stará je tá Ibiza ST, ale ja by som s ňou ešte nejaký čas vydržal. Ak sa totiž začne do kufra toho kombíka nakladať nad roletu, tak verím že zoberie toho aj viac ako Rapid/Toledo.

A ak sa 4-5 členné rodiny zmestia do Fabie Combi, tak si nemyslím že traja by ste mali mať s Ibizou ST problé, čo sa týka veľkosti auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ibiza ma 2 roky a 6 mesicu. kdyz pred mnoha lety sjela z linky prvni novodoba octavia, tak to bylo moje vysneny auto a vedel jsem, ze si jednou musim koupit. s dalsi generaci uz me to preslo, oII je hnusna . kdyz jsem uvidel toledo jako koncept, tak jsem tusil, ze tohle bude jasna nahrada za vysnenou octavku. ted v realu, kdyz je toledo k mani nema chybu! ten vzhled je proste luxusni, coz se neda rict o rapidu. ja ho nepotrebuju, auto mam relativne novy, ale proste ho musim mit a splnim si sen i za cenu problemu s motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toledo som naživo ešte nevidel, tak nemám osobnú skúsenosť, ale ak je to kvalitou spracovania podobné ako Rapid, tak potom si moc nepolepšíš. Miestami moja Fabia na tom bola lepšie ako Rapid. Ale ak to je tvoj sen, tak do toho. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Môžem len potvrdiť, len by som doplnil že aj u všetkých začiek, napr. F2 combi 1.2TSI z roku 2011 sa kvalitou spracovania nechytá na F1 combi 1.4TDI z roku 2006, na druhú stranu F1 vo výbave ambiente s parkovacími senzormi stála cca 600 000 sk, F2 v obdobnej výbave s maxidotom (AM Sport) o 5 rokov neskôr stála cca 12 000€, čo je v prepočte 360 000sk a po zohľadnení príplatku za diesel by to bolo cca 400 000ks, teda o rovnú tretinu menej. V  roku 2004 krátka 1.2HTP stála v základe 360 000sk a to nemala ani centrál, teda za 6600€ som ochotný trochu prižmúriť jedno oko nad kvalitou spracovania. Nie som si istý či by som dnes už išiel do nového auta ľubovolnej značky, skôr by som asi zvažoval kúpu jazdenky O2 1,9TDI cca z roku 2008. Kúpou nového 1.2TSI som však ušetril minimálne na nový motor, len dúfam že naň bude aspoň 2 roky záruka .....  :kol-47::kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nech Ti to vyjde, je to asi prvý Seat ktorého kvality by som sa nebál, s tým termínom to vidím celkom reálne, Mne trvala doprava z Boleslavi ku mne rovné dva týždne pokiaľ to počítam od dátumu výroby. Je to neporovnateľne rýchlejšie ako kým sa volzili z Pamplony loďou do Hamburgu a potom kamiónom do Čiech. Ešte jeden detail, prístrojovka je v duchu Seatu s bujarým červeným podsvietením? Počítam že škodovácky zelená asi nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záruka připlacená za 6300 4r/120tis. u Rapidu by stála ta záruka 10300, zajímavý. budíky svítí bíle, ovládací prvky nevim, to jsem si nevšiml, mám teď v seatu červený a nevadí to. dokonce tuším, že to má podsvětlený tlačítka na volantu. jj, je to seat vyráběnej u nás, kvalita dobrá, všechno sedí, nevrže. a hlavně rapidů bude mraky, budou se hodně krást, Toleda ne, přitom stejný auto. měřím 188cm a sedadlo řidiče mám ve zvyku mít dost vzadu a ještě dost sklopeno, v ibize se za sebe vubec nedostanu, v Toledu za sebe vlezu a kolenama se nedotýkám opěradla, to místo nadélu je fakt ohormný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka, mám maxidot, tak prístrojovka svieti bielo aj mne, no u obič verzií svietila na zeleno, tiež tam neboli budíky na teplotu a palivo. Trochu som sa obával tej prístrojovky, nakoľko čo som sedel v seatoch tak aj maxidot bol tuším červený, červeno podsvietené  ovládacie prvky by mi až tak nevadili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vormen:dobře jsi to vychytal jen co je pravda,v Ibize si za sebe nesedneš,to se ani nedivým,mám 185cm a sedadlo taktéž vzadu a i v o něco větších autech než Ibiza jako je třeba Astra J si za mě nikdo velký nesedne,nebo nemá moc msta pro nohy,v Toledu,ale ti za tebou budou moct tancovat,vůbec bych se nedivil,kdyby časem začali jezdit Toleda a Rapidy jako taxi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

víc lidí asi vezme Rapida, ty vídávám už teď běžně, Toledo jsem na silnici nepotkal. liší se ty auta výbavou, u obou jsou akční výbavy gratis a jde o to, kdo co preferuje. u Rapidu je aut. klima, couvací senzory a dál nevim. Toledo man. klima a bez senzoru, navíc ale 16ALU a rádio s BT HF a jsou tam i jiný odlišnosti. lepší je asi ta výbava Rapidu, ale mně se prostě nelíbí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...