Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Tazatel se ještě ptal na HTP. Rodičům bych u F2 doporučil z vlastní zkušenosti HTP ve verzích CGPA, CGPB (oba Euro 5 od 2011). Jde o bezvadné motůrky bez závad. U F3 stejně jako ostatní MPI. Pár bazarů pořád ještě nabízí Rapidy 1.2 MPI (CGPC) s 55kW, s ním by také neudělali chybu.

Upraveno od radlat

HTP není špatný motor, pokud je to dvanáctiventil (výkonnější varianta vždy, ročník 2011 a novější taky vždy), ale je náročnější na pečlivou údržbu (olej, rozvody). Jistota je 1.4. 

před 7 hodinami, Twisted napsal:

Já bych upozornil, že 1.2 TSI 81 kW ani 1.4 TSI, kromě nepříliš spolehlivého twinchargeru, nemají s F2 nic společného. Tam byl 1.2 TSI EA111, tedy starší konstrukce. V roce 2013 netrpěl na rozvody jako dřívější ročníky, přesto bych při případné koupi doporučil jejich změření, a nemá rád krátké trasy, protože se velmi pomalu zahřívá. 

 

EA211 o kterých se bavíme byly v rapidech a FIII v F2 ne.

Twincharger je také pouze problém starší verze 1.4 TSi

 

Problém s EA111 se také přehání. Poslední motorizace s vyřešeným napínákem jsou také nesmrtelné.

Problém s krátkými trasami vzniká jen když se jezdí opravdu krátké a motor se ani neohřeje.

Starší EA111 se déle zahřívala proto některé rapidy měli elektrický příhřev který to řešil, problém byl že během zahřívání se dostává benzín do oleje, ale to je problém všech moderních benzínů. Pokud se občas nenechá benzín odpařit delší jízdou tak tam prostě ten benzín bude, ale nikdy jsem neslyšel že by TSi motor byl kvůli tomu zadřený.

Upraveno od 15degren

Vím, že poslední verze EA111 mají odolné rozvody, ale pořád se může stát, že se vytahají nad stanovený limit. Benzín v oleji může být velký problém a EA111 na to trpí víc než EA211, ačkoli to dobře snáší. V případě, že bude auto provozováno pouze na krátkých trasách, bych se tomu motoru vyhnul nebo zkrátil výměny. Pokud ne, tak je to jedno. 

Upraveno od Twisted

V práci nám už takhle jedna EA111 nahrkala po 5km trasách celkem 90K km a motor je pořád původní i když benzín smrdí už při nastupování do auta...

Olej se tam mění po 30K km, podle mě to prostě problém není a už vůbec ne pokud se olej vymění o něco dřív.

Nevím o žádném EA111 zadřené na benzín v oleji. Řetěz se občas vyměnit musí to je jasné i řemen se musí měnit.

Upraveno od 15degren

Ale těch 5km tras předpokládám za den najede víc. Vím, že se 1.2 TSI nezadírají, ale tak každého volba, jestli bude s přímovstřikovým motorem jezdit 5km trasy s přibývajícím olejem, nebo chce auto na delší dobu a zkrátí výměny. 

Upraveno od Twisted

Jde o to že nic jiného v koncernu není. Pořád lepší hrkat s TSI než s TDI.

S MPi nikdo soudný jezdit nechce. Ten výkon MPI vs TSI je v realitě ještě mnohem větší rozdíl než na papíru.

Než MPI tak už raději elektrokolo, nebo nějaký elektromobil.

 

MPi motorizace za ty prachy při nájezdech 5 km za den už dnes nedává smysl. Jedině něco elektrického, kvůli údržbě to má za 3 roky zpět.

Hlavní výhodu elektrických aut EU zabijí, kdyby byly ekonomicky výhodné malá auta s baterií a ne obludy jako enyaq atd. věřím že rozmach elektromobility bude mnohem rychlejší.

 

Při dnešní nabídce, pokud hledám auto na krátké trasy každý den tak mi nic jiného než elektro nedává smysl.

Upraveno od 15degren

  • 9 měsíců později...

Ak to dopadlo?
Ja osobne by som pre tento druh mestskej prevádzky odporučil skôr atmosféru, lebo ak už sú rodičia dôchodcovia, tak je dosť pravdepodobné, že budú jazdiť kľudným tempom, čo pre preplňované motory nie je najlepšie pri takto krátkych trasách. Ak pravidelnej dajú aj nejakú dlhšiu trasu, tak už by to mohol byť lepšie.
Inak ak nechcú trojvalcové HTP/MPI a ročník 2013 je daný, tak by som sa asi poobzeral mimo koncernu a hľadal by som atmosféru s objemom 1,4-1,6 litra.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.