Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Tak jsem dostal za uši za další vlákno a krom pokecu o TDI, oktavkách a hafo dalšího balastu jsem se dozvěděl že pět z deseti doporučuje HTP, dalších pět 1,4 a dalších pět TSI.

Takže jsem tam kde jsem byl. Ale přesto dík za názory k mému dotazu.

 

Tak abych ti to usnadnil. říkáš že to chces na 10 let. Tolik se TSi nikdy nedožije. Proto zbývá jen 16V 1.4. Jízdní projev horší o trochu, spolehlivost maximální. Spotřeba lehce horší, ale možnost instalace LPG. 

 

Pokud jsi ale fanda a rád jezdíš do servisu, je TSi jasná volba :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, předpokládám, že TSI motor se nedělá na sklad, takže by to byla varianta 63kw rok 2014-15. Tak já fakt nevím, protože když to stojí tak za ho*no, tak jak to že se to pořád vyrábí v takovém množství.

 

Tohle mi taky hlava nebere. Ale bude to neznalostí zákazníků. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale on neuvažuje o začátku výroby TSI, on chce nové, nebo max rok staré.

 

Já psal že jim nedoporučuju hlavně začátek výroby a pokud možno tak TSI raději vůbec nebrat. Taky jsem nad ním před rokem uvažoval a příspěvky uživatelů tady svědčí o stálých problémech i s novými TSI. Akorád už ne v takovém rozsahu. Ale každý kdo má TSI tak zkoumá každé klepnutí, lupnutí, každý divný zvuk a s hrůzou letí do servisu co s tím zase je.

 

Navíc na krátké trasy tenhle motor podle mě není.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak zas trochu rozumně, podle vas by si nemohl auto koupi skoro nikdo  Ať to vezmu jak chci tak drtiva většina lidí které znám dojíždí do práce pár km, do obchodu a tak. (bydlíme na vesnici) Kdyby měli řešit to co mi zde, tak tu jezdí všichni nejspíš na kole.

Tak nejspíš si koupím Logan MCV v plynu a ještě ušetřím a budu mít teoreticky pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roomster nemá platformu, která umožňuje vestavbu motoru řady EA211 = do něj nelze vůbec uvažovat o TSI se 16 ventilama a s pohonem rozvodu řemenem. Tudíž jediný turbo, který se v benzínu do dneska pořizovaný skladofky dá koupit, je 1,2TSI EA111 = starej 8-ventilovej profláknutej řetízkovej kolotoč, kterej sice po všech úpravách už možná neskáče, ale řeťázek se mu vytahuje furt jako traky a tudíž po ujetí pár tisíc km začne řehtat jak říjná kobyla. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak zas trochu rozumně, podle vas by si nemohl auto koupi skoro nikdo Ať to vezmu jak chci tak drtiva většina lidí které znám dojíždí do práce pár km, do obchodu a tak. (bydlíme na vesnici) Kdyby měli řešit to co mi zde, tak tu jezdí všichni nejspíš na kole.

Tak nejspíš si koupím Logan MCV v plynu a ještě ušetřím a budu mít teoreticky pokoj.

To jsem si cca před rokem, když jsem to tu četl taky říkal, jo a taky mě paní v servisu říkala ať to nečtu a vezmu tsi, protože to je nový úspěšný motor a né vyběhová stará 1.4...a ejhle kolečko se porouchalo a hlavu jsem z toho měl jak pátrací balón. Nikomu nic nenutím, ale to moje tsi (listopad 2013) mě pěkně vycvičilo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jen to, že by mi to říkala ženská by mě přimělo dát od TSIčka ruce pryč... Znám porůznu po celý ČR celkem asi 3 ženský, který se poměrně úspěšně motají do elektroniky - ale ani jednu, která by věděla jak funguje motor s vnitřním spalováním nebo dokonce chápala, co v motoru dělá ventilovej rozvod...

 

Tvrzení, že TSI je úspěšnej moderní motor pronesený ženskou by mě OD NĚJ VELMI ÚSPĚŠNĚ ODRADILO...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych ti to usnadnil. říkáš že to chces na 10 let. Tolik se TSi nikdy nedožije. Proto zbývá jen 16V 1.4. Jízdní projev horší o trochu, spolehlivost maximální. Spotřeba lehce horší, ale možnost instalace LPG. 

 

Pokud jsi ale fanda a rád jezdíš do servisu, je TSi jasná volba :)

na to jsi přišel jak, že se TSI nedožije 10 let ? 

ten motor se rozskočí ? rozpadne, co se stane ? Maximálně, vyměníš rozvody nebo Turbo.

Co se týče konstrukce motoru, tu není jediný důvod, proč by ten motor neměl vydržet víc jak 10 let, víc jak 200tis km a víc.

Už hezkou řádku let 10, 15, 20 let, tu jezdí motory daleko menšího objemu a nic jim není a drží a to se jim prorokovalo to samé co TSI motorům...

 

TSI má např. jednu drobnou výhodu, ten motor nemusíš točit aby to jelo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne aj keď 95% času a jázd chodím na 1.4ke, ktorá mi stačí spolahlivosť je na vysokej úrovni ako sa dobre vie tak by som bral TSI a nie 63kw verziu ale 77kw verziu z roku 2013 a vyššie. Jedno TSI máme doma má už 115tkm a motor ide ako hodinky (olej sa mení po 30tkm a v pohode). A mám taký pocit, že 77kw verzie sú spolahlivejšie ako 63ky neviem čim to je aj keď motory sú identické.

 

A podľa mňa TSI toho vydrží dosť, hlavný je pravidelný servis každý rok.

 

Takže za mňa TSI 77kw, aj keď jazdím na 1.4ke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na to jsi přišel jak, že se TSI nedožije 10 let ? 

ten motor se rozskočí ? rozpadne, co se stane ? Maximálně, vyměníš rozvody nebo Turbo.

Co se týče konstrukce motoru, tu není jediný důvod, proč by ten motor neměl vydržet víc jak 10 let, víc jak 200tis km a víc.

Už hezkou řádku let 10, 15, 20 let, tu jezdí motory daleko menšího objemu a nic jim není a drží a to se jim prorokovalo to samé co TSI motorům...

....

Budeš se asi čertit, ale ty starý motory daleko menšího objemu mají v souladu s dobou svýho vzniku daleko větší "zásobu životnosti", než tyhlety moderní piditurba na steroidech. Dělaly se na životnost minimálně 10 let, s generálkou klidně i na 20 - jejich konstrukční provedení to umožňovalo - a jsou na světě výrobci, kteří takhle vyrábějí motory dál - třeba japonská Mazda nebo Isuzu. 

 

Dnešní evropský konstrukce ale žádnou generálku NEUMOŽŇUJOU - jednoduše v nich ty komponenty, který ve starších konstrukcích při generálce měníš, VYMĚNIT NEJDOU, protože to tak vymysleli soudruzi konstruktéři tlačení "ekonomickou" lobby, která vyžaduje předem definovat omezenou životnost vozidel "v zájmu udržení stability výroby a trhu". Sady dílů, potřebný pro podobnou generální opravu se ani nevyrábějí (nekompletujou) a nedodávají, jakákoliv rozsáhlejší destrukce agregátu se řeší buď celkovou výměnou nebo rovnou odepsáním celýho auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare,ruku na srdce,znáš někoho kdo v posledních letech dělal generálku motoru?Samozřejmě máš pravdu,dnešní železo je dimenzované na životnost 10 let a 200 tis.,ale generálka je i u těch aut,kde se dá udělat finanční nesmysl.Já jsem připraven na TSI vyměnit v případě potřeby rozvody,není to zas taková rána a myslím,že při pečlivé údržbě ten zbytek něco vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roomstra jsem neplánoval ale díky ukončení výroby a vlastně i motoru 1.4 16V jsem neváhal a kupoval. Ten motor opravdu není trhač asfaltu ale líbí se mi jeho blbuvzdornosti a hlavně co v motoru není se nemůže ani po**at. HTP je opravdu tak do města a o TSI nemám valné mínění po tom co měl otec na Yeti dost problémů, které skončili výměnou celého motoru a pak šlo z domu. Má i jednoho z prvních Roomstrů s 1.4 a mění jen olej a filtry. Já jsem měl vždy atmosféry vyjma jedného TDI PD takže výkon a průběh mi vyhovuje. Takže moje volba je 1.4 16V 63kW:)

Editováno: , autor: flacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledný rok jediný vážnejší problém ktorý sme tu registrovali s 1.2 TSI bolo u mkaba, pribúdanie paliva do oleja. Ale jeho prevádzkový režim je dosť špecifický, jazdil výhradne úplne krátke trasy a vôbec by ma neprekvapilo ak by sa tento problém u neho zopakoval aj pri 1.4 atmo.

Okrem jeho TSI sme tu žiaden vážny problém s týmto motorom už veľmi dlho neregistrovali, akurát majitelia atmosfér to tu riešia stále dookola a strašia každého. Ak by oni do vlákien o 1.2 TSI neprispievali, tak v sekcii 1.2 TSI už rok stojí reč. A ak sa s tým motorom budú jazdiť aj normálne trasy a nie len 3 km po meste, nevidím dôvod, prečo by ten motor nemohol slúžiť 10 rokov. Ja vo svojom už mám cez 70 tisíc km a s reťazou nemám žiaden problém.

 

A netreba zabudnúť na to, že aj 1.4-ka má svoje muchy, a to napriek tomu, že to je naozaj stará konštrukcia ktorá by už mala byť dávno bezproblémová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budeš se asi čertit, ale ty starý motory daleko menšího objemu mají v souladu s dobou svýho vzniku daleko větší "zásobu životnosti", než tyhlety moderní piditurba na steroidech. Dělaly se na životnost minimálně 10 let, s generálkou klidně i na 20 - jejich konstrukční provedení to umožňovalo - a jsou na světě výrobci, kteří takhle vyrábějí motory dál - třeba japonská Mazda nebo Isuzu. 

 

Dnešní evropský konstrukce ale žádnou generálku NEUMOŽŇUJOU - jednoduše v nich ty komponenty, který ve starších konstrukcích při generálce měníš, VYMĚNIT NEJDOU, protože to tak vymysleli soudruzi konstruktéři tlačení "ekonomickou" lobby, která vyžaduje předem definovat omezenou životnost vozidel "v zájmu udržení stability výroby a trhu". Sady dílů, potřebný pro podobnou generální opravu se ani nevyrábějí (nekompletujou) a nedodávají, jakákoliv rozsáhlejší destrukce agregátu se řeší buď celkovou výměnou nebo rovnou odepsáním celýho auta...

já se čertit nebudu, jenom vy nemáte jediný důkaz že TSI 10 let nevydrží, že nevydrží 200tis, jenom tu upřímně strašíte lidi bez jediného důkazu, o to mi jde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro spolehlivost bych asi bral 1,4ku 16V..... minulý týden viz foto jsem to mírně zakulatil :kol-24: a jak jsem psal i v jiných vláknech bez poruchy. :kol-47:  Když nebudu počítat výměnu baterie, prasklé hadice od chlazení, v počátku pár prasklých žárovek v zadních směrových svítilnách, před 2 měsíci výměna ventilátoru a naposledy výměna jednoho vstřikovače se zápalným modulem. Jinak pravidelný servis a roční kontrola LPG u Karla.lpg spojena se servisem /výměnou filtrů/. Olej nedolévám, bohužel :kol-44:  musím sem tam dolít benzín, lpg a směs do ostřikovače. Joooo a málem bych zapomněl sem tam umýt... :kol-28: A jako každý jiný motor má také své mouchy. Věděl jsem však o nich a jsem si jich každý den vědom a tak ho beru takový jaký je a nevyžadují po něm nemožné. Což se o spousta lidí napsat nedá. Takže vzhledem k jeho vlastnostem mohu říct za sebe maximální spokojenost. Vyžadoval jsem a vyžadují na prvním místě spolehlivost a ta se mi vzhledem k pravidelnému servisu pěkně vrací. Se spotřebou taktéž velká spokojenost. Má zkušenost s tímto motorem je taková, avšak netvrdím že jiný motor je špatný. Je pravdou, že v rodině jsme měli jedny z prvních TSiček a po 15.000 km šel z baráku....hrůza. Situace se daleko zlepšila u těchto motoru, ale sem tam se ještě připomene /informace z první ruky/.

Někdo tu radil, že si máš sednout a vyzkoušet s čím se mu bude dobře jezdit....to je asi na :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

...hodně štěstí při výběru.......    kol103:kol-135:kol100

post-7773-0-82209200-1432194059_thumb.jp

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledný rok jediný vážnejší problém ktorý sme tu registrovali s 1.2 TSI bolo u mkaba, pribúdanie paliva do oleja. Ale jeho prevádzkový režim je dosť špecifický, jazdil výhradne úplne krátke trasy a vôbec by ma neprekvapilo ak by sa tento problém u neho zopakoval aj pri 1.4 atmo.

Okrem jeho TSI sme tu žiaden vážny problém s týmto motorom už veľmi dlho neregistrovali, akurát majitelia atmosfér to tu riešia stále dookola a strašia každého. Ak by oni do vlákien o 1.2 TSI neprispievali, tak v sekcii 1.2 TSI už rok stojí reč. A ak sa s tým motorom budú jazdiť aj normálne trasy a nie len 3 km po meste, nevidím dôvod, prečo by ten motor nemohol slúžiť 10 rokov. Ja vo svojom už mám cez 70 tisíc km a s reťazou nemám žiaden problém.

A netreba zabudnúť na to, že aj 1.4-ka má svoje muchy, a to napriek tomu, že to je naozaj stará konštrukcia ktorá by už mala byť dávno bezproblémová.

I to je možný, krátký trasy prostě dělají u všech benzínů svoje. Ale u mojeho tsi to byl zřejmě problém než vlastnost. A jde o to jestli to je problém jednoho kusu nebo konstrukční chyba. To už se bohužel nedozvím. Což je ale asi v téhle debatě docela důležitý. Ten přírůstek 0,5l po 500km byl brutální a vsadím boty, že by to s motorem brzo zamávalo. U 1.4 díky jeho konstrukci si myslím, že to bude v rámci mezí a tenhle problém možná zaznamenám na konci výměnného intervalu oleje v rozumné míře. Snad tedy :-) zatím mám najeto 500km a na olej jsem koukal jenom po předání :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak velice brzy tyto debaty skončí. Právě jsem se vrátil od tří prodejců v okolí.Poptával jsem pouze 1,4, o další případné výbavě ,barvě nepadlo dál ani slovo.

 

1, nemáme -nevyrábí se ,zkusíme něco sehnat

2. nejsou nebudou-nazdar

3, nemáme ale pokusíme se poptat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posledný rok jediný vážnejší problém ktorý sme tu registrovali s 1.2 TSI bolo u mkaba, pribúdanie paliva do oleja. Ale jeho prevádzkový režim je dosť špecifický, jazdil výhradne úplne krátke trasy a vôbec by ma neprekvapilo ak by sa tento problém u neho zopakoval aj pri 1.4 atmo.

 

 

A netreba zabudnúť na to, že aj 1.4-ka má svoje muchy, a to napriek tomu, že to je naozaj stará konštrukcia ktorá by už mala byť dávno bezproblémová.

 

20 km jsou extrémně krátké trasy?? To už by aji diesel zvládnul. Při těchto trasách totiž i mě naměřil servis přibývání oleje téměř litr/1000 km (nebo 7 dcl.. už nevím). I na nejkratších představitelných trasách nesmí olej do motoru pronikat. Ti co to ospravedlňují kondenzací paliva na stěnách a podobnými kecy, vůbec, ale vůbec neporozuměli této problematice. Naopak do 1.4 neproniká benzín, protože zkrátka nemá kudy se tam dostat. Čili ani mkabovi nebude do oleje chcát benzín. I kdyby jezdil 200 m do večerky pro rohlíky. 

 

A 1.4 možná mouchy má, ale oproti TSi jsou to opravdu jen mouchy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se čertit nebudu, jenom vy nemáte jediný důkaz že TSI 10 let nevydrží, že nevydrží 200tis, jenom tu upřímně strašíte lidi bez jediného důkazu, o to mi jde...

 

200 tisíc vydrží jen hrstka těchto motorů, které budou provozovány v ideálním režimu. Většina do té doby bude v takovém stavu, že nebude rentabilní je opravovat. Důkaz pro to neexistuje, ale existuje spousta argumentů. Ty tu padly tisíckrát. 

 

Já když jsem si TSi koupil, taky jsem tyto argumenty nechtěl slyšet. A taky moje TSi špatně dopadlo. Měl jsem ho tak krátce, že jsem se ani nedočkal hrčení řetězu :(

Editováno: , autor: froggy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevieš náhodou, že koľko im pribúdalo a ako dopadla ich reklamácia?

Vím, že kombicek dostal novej motor, ale měl s tím taky dost trápení. A Harold dostal nové VT čerpadlo, ale tím si prošli asi všichni co problém řeší. Teď jde o to jestli jim to pomohlo, a zda tenhle způsob řešení a trápení s tsi pomůže někomu při výběru nového auta.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...