Zajíc15 Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Já to myslel tak,že jsem se učil pouze rusky a Nj,či Aj mi nic neříkají,max. Download Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Však já to pochopil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 taky jsem zkoušel spotřeby.cz ale jak je tu psáno, spritmonitor.de je nej a navíc i ta mobilní aplikace je ok... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Hlavne ted ta nova upgradovana. Bych rekl ze ta aplikace je lepsi nez samotne webove stranky. Jinak pro ty co neumi anglicky. Staci mit jako prohlizec Google Chrom kde jde nastavit automaticke prekladani do cestiny a pak uz neni vubec problem. Navic tolik tech udaju tam neni aby se clovek tech par slov nenaucil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Souhlasím s tebou Petře ta mobilní aplikace je ted super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 23. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2015 (editace) Pokud vezmu v úvahu, že uvádíš, že máš na trase kopce, tak určitě na trase tam se počet kopců nahoru rovná počtu kopců dolu. Co propálím do kopce, tak to zase z toho kopce ušetřím. Tu si dovolujem nesúhlasiť. Teoreticky to je síce pravda, dokonca na okreskách niekedy aj prakticky, ale v reálnom živote to tak väčšinou nie je. Niekedy totiž počas klesania z kopca dobehnem pomalšie vozidlo, môže nasledovať ostrejšia zákruta, stopka, križovatka, kde jednoducho musím výrazne pribrzdiť až zastaviť. Takže síce je pravda, že dole idem zadarmo, ale ak časť, alebo celú kinetickú energiu získanú vďaka gravitácie premením niekde v polke klesania brzdením na tepelnú, tak nakoniec v rovnici kde na stúpanie použíjem viac energie, a na klesanie menej, budem v konečnom výsledku mínuse. A toto energetické mínus je žiaľ kompenzované spálením ďalšieho paliva. Takže vo väčšine reálnych prípadov budem mať v kopcovitom teréne vyššiu priemernú spotrebu, a to aj napriek tomu, že sa budem snažiť jazdiť predvídavo a ekologicky. A ak k tomu pripočítame nezabehnutý motor, časté studené štarty, mestské prostredie s hustou premávkou a veľkým počtom križovatiek a ešte aj zlé zvyklosti vodiča, tak priemer nad 9 litrov je naozaj reálny. Na druhej strane, veľký potenciál v zlepšení tu má samotný vodič, ktorý ak dobre spozná svoje auto a dokáže jazdiť predvídavo a čo najmenej používať brzdu aj plyn, tak je tam výrazný priestor na zlepšenie tej priemernej spotreby. P.s.: Teraz pozerám, že reagujem na moc starý príspevok. Ospravedlňujem sa, ale toto fórum ma niekedy po kliknutí na prvý neprečítaný príspevok hádže niekedy na tak stránky vlákna, ktoré som už dávno-dávno prečítal a aj som na to už aj zabudol. Toto je evidentne zase jeden z tých prípadov. Editováno: 23. Listopad 2015, autor: e1. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oneb1t Vloženo 25. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2015 (editace) musis na kazdym kopci nabrat plny auto lidi a dole je vylozit jedine tak usetris a nebo to mit do prace i z prace z kopce Editováno: 25. Listopad 2015, autor: oneb1t Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LEdit Vloženo 27. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2015 (editace) chce to ale do poznámek psát průměrnou rychlost z PC, pokud se spotřebou chce člověk pochlubit dál a někdy po delším čase i pro vlastní info. Leda tak se dá skoro přesně určit profil jízdy, zda město, či dálnice atd. / časový rozdíl mezi tankováním a ujetá vzdálenost. Někdo to tam již píše a pak je to radost shlédnout. já si po každém tankování mažu 2 profil na PC Editováno: 27. Listopad 2015, autor: LEdit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blackhawk11 Vloženo 1. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2015 (editace) ja som mal dlho spotrebu priemerne 5,0 az 5,1 litra, 90%dialnica pri 120km/h na tempomate. trasa je vzdy 5km tam a 50km v opacnom smere s tym ze cesta do prace je mierne dolekopcom ale zase naspat sa vracam do kopca. co je divne ze po prezuti na zimne sa mi teraz od zimy zvysila spotreba skoro na 6,0 litra, styl jazdy aj trasy zostali nezmenene, motor 1,2 tsi 85kw, mr2016, najazdenych cez 10k km je mozne ze stupne o tolko spotreba? Editováno: 1. Prosinec 2015, autor: blackhawk11 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 2. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2015 black... ne, není... máš to rozbitý.... nezlob se, ale nepřipadá ti to trochu hloupě, ten tvůj dotaz... ? je zima, máš zimní pneumatiky... to přeci může mít na spotřebu vliv... neřeš pár deci a užívej si auto.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blackhawk11 Vloženo 2. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2015 aj debilnejisie dotazy tu su ako tak citam toto forum:D ....a rozdiel cez 1liter na 100km sa mi zda dost na to ze vonku este nie je -10st., Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Na spotřebu má vliv milion dalších věcí. Dost podstatně to třeba ovlivňuje zatížení vozu nebo celkem podceňovaný vítr. Nicméně já na zimákách jezdím +/- stejně jako na letňákách, pokud tam je rozdíl tak max 0,2l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blackhawk11 Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 to mi bolo jasne ze nejake deci dva by som sa nad tym nepozastavil, ale liter??? zatazenie vozu mam stale rovnake, jazdim sam. rychlost na dialnici 120km/h mam na tempomate. vcera cesta za 6,0litra, dnes ta ista cesta, tie iste podmienky a trasa za 5,1l. vietor sa mi nezdal vacsi. ale asi si treba zvyknut na to ze TSI ma proste tie spotreby zavisle na nalade vozidla;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Lepší bude, když závěry nebudeš vyvozovat z jedné 10km cesty do práce, ale z nějakého delšího časového úseku. Třeba za nádrž, já vždy při tankování vynuluji a pak a pak vidím ( u mě ve spritmonitoru v podpisu, když klikneš) srovnání spotřeb za nějaký časový údaj včetně průměrné rychlosti. A motá se mi to pořád kolem těch 6,2 dle tankování. Teď jestli mi na zimákách a za chladnějších podmínek vzrostla spotřeba o 0,2-0,3 litru dle tankování. ( PP dle mých měření mám zjištěno ukazuje většinou v průměru o 0,15 méně než co vychází údaj dle tankování - je to tam také vidět). Tedy nedělej závěry z jedné cesty. Navíc Tvých naježděných 10tis je ještě relativně málo na zajetí motoru, při 15-20tis jsem teprve zaznamenal zjemnění chodu motoru, snížení spotřeby atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 souhlasím, před dosažením 20tis jsem také zaznamenal "uklidnění motoru" se spotřebou to moc nehnulo ale chod se subjektivně zjemnil... Co se týká spotřeby tak já jezdím nejčastěji 50km trasu a tam mám vyzkoušeno, že stačí abych v polovině trasy sjel jeden delší kopec na neutrál/bez plynu a dostanu se rázem o 0,5l níž. Naopak když je provoz tak ani ťuk... každý rozjezd a brždění je u TSI znát a to i na trasách kolem 100km. U delších tras se to už srovná jak píše Petrrr taky měřím dlouhodobou spotřebu a tam žádné výkyvy nemám. Výkyvy mám, když mám nějaký rychlý přesun po německu a nebo když vezu kola na střeše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Když sjedeš kopec ze zařazenou 6, máž oproti neutrálu nulovou spotřebu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effective Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Jo, ale na neutrál se mi auto zase víc rozjede a dole dojedu dál bez plynu... Mám vyzkoušeno že v některé kopce je lepší jezdit na neutrál a některé s rychlostí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 tak tak, když pod kopcem nepotřebuješ brzdit a nezáleží na rychlosti jakou jedeš, je lepší neutrál, ale když potřebuješ pod kopcem brzdit a nebo když potřebuješ i z toho kopce jed nějaku rychlostí ( třeba v obci) tak je lepší s rychlostí. Můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Zase ty Petrovy jedy Ještě je třetí možnost, dojet z kopce na kvalt (spotřeba 0) a pod kopcem ho vytáhnout. Máme tu pár kopečků kde dole jedu i na pětku kilo, takže se vyplatí brzdit motorem kvůli rychlosti i spotřebě. Pak následuje po pár stech metrech přejezd bez bílého světla. Příště až pojedu z tréninku zkusím, třeba se dostanu pod dosavadních 4.3 na těch 30km Jinak ale těch pár prdnutí do výfuku nemá stejně moc smysl řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Jo, ale na neutrál se mi auto zase víc rozjede a dole dojedu dál bez plynu... Mám vyzkoušeno že v některé kopce je lepší jezdit na neutrál a některé s rychlostí. To je možné, nikdy jsem nezkoušel, protože z kopce na 6 stupeň odpor (brždění motorem) minimální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Tohle je hodně ošemetná disciplína založená na přesném odhadu a znalosti trasy - kdy jet s kvaltem a kdy vyřadit a dojet dál. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
robert2551 Vloženo 16. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2015 Tak mame rapidky 1.2 tsi ako firemnu a dnes som sa utvrdil ze som spravil velmi dobre ze ja osobne som si kupil 1.6Tdi 85kw. Ta 1.2 sa neda porovnat a spotreba Kosice-Bratislava 6.9l na 100km pri tempomate 130 ziadne prekracovanie rychlosti ani rychla jazda!! Nato ze som bol sam v aute a ziadna batozina je to smiesne vysoka spotreba. A Tento motor neni ani do mesta v meste spotreba 8l na 100 ked sa motor ustali 7.3l. Takze benzin je pre mna sklamanie motor nema dynamiku a pri predbiehani chyba vykon. V skodovke to ludi laka len kvoli cene ale neskor si kazdy bucha hlavu ze chodia na pumpu castejsie nez si kupuju jedlo chcem tym povedat ze si to treba rozmysliet lebo ich udavana spotreba nie je vobec realna a auto ktore ma po dialnici dojazd zhruba 600-700km je v dnesnej dobe smiesne malo ci uz ak cestujete na dovolenku alebo za pracou. Takze 1.2 tsi uz nikdy viac pre mna urcite. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlakras Vloženo 16. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2015 No to co si napsal je jeden uhel pohledu. Me napriklad, s tim co rocne najedu, by se rozdil v cene 1.2 TSI a 1.9 TDI vratil za dlouho. A tak se mi ta investice do TDI proste nevyplati. A co se tyce pruznosti motoru, pro me uplne OK. Mam 77Kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 16. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2015 Roberte: Tak čím mi vysvětlíš, že já mám dlouhodobou spotřebu dle tankování ( viz. můj podpis ve spritmonitoru) 6,2. Najeto 54tis km. To jestli bych z dehtem jezdil o 1 litr méně mi těch 70tis kč oproti 1,6 TDI nevrátí. Dojezd mám vždy min. 700km spíš 800. Já s benzínem ( lehčím motorem) mám max. krouťák v mnohem větším spektru otáček než ty. Kultivovanost motoru ( hluk, vibrace) je úplně někde jinde než u chrochtajícího a vibrujícího dehta. Je to věc názoru a priorit každého. Kdo v dnešní době nenajezdí alespoň 30tis ročně, tak se mu dehet nemůže vyplatit. Ten kdo je zaujatý dehťák bude vždy házet špínu na benzíny a obráceně i kdyby ty motory byly bůh ví jaké. Já ctím právo volby každého ( obojí má svá pro a proti) a ty na to, že jsi tady chvíli a navíc v sekci 1,2 TSI tak si docela troufáš. V tomto vlákně se řeší spotřeba dané motorizace a ne porovnávání benzín- dehet, na to je jiné vlákno. 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camillio Vloženo 16. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 16. Prosinec 2015 Souhlas s Petrem. Navíc pokud jsi zvyklý jezdit s dieslem, tak máš jiný styl práce s motorem a nutně více žravý. Přesně tohle jsem měl když jsme vyměnili auta, ať už benzín-diesel nebo teď naposled opačně. A tankování viz podpis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.