Přejít na obsah

Vaše spotřeba


hollywood.2

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

tak já napíšu první hodnoty po týdnu tj. ujetí 500km. většinou 2 cesty denně po 35km z toho třetina po Brně. celkový průměr 5,9 a pod 2tis. otáček nejdu a jezdím pružně. včera jsem dal 2 x 35 km na vysočinu. vých. nadm. výška 300 a cílová 500, tam 5,9 a zpátky jsem tomu víc šlápnul  měl jsem 4,7. dvakrát jsem jel delší trasy kolem 70 a tam to bylo 5,2 - 5,4. maximální spokojenost, už se těším až to začnu točit víc, zatím jsem měl tuším 3800. a taky se těším až to začnu točit míň  :kol-28:  odhaduju celkový průměr na moje ježění 5,5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim rapidaci, mam zatial cca 900 km na 1.2 TSI 77 KW, 200 km cisto v meste - kratke trasy, 700 mimo mesta, dve dlhe cesty 350 km, kde bolo 200 km dialnce a 150 okresnej cesty. po prvych 200 km v meste som vypocital spotrebu 5,35 L/100 km (udaj podla dotankovania), pri dlhych cestach som mal 4,8 L/100 km a 4,6 L /100 km (udaje podla palubneho pocitaca). Vsetky udaje su viac ako uzasne, prvy moze byt ovplyvneny nerovnomernym dotankovanim, druhe dva .. ako mozno verit palubnemu pocitacu? Vsetko boli sice usporne jazdy, ale nebol som ziadnym spomalovacom premavky, pri jazde na dialnici to bol primer 115 km/hod.. mimo mesta tych 95.. samozrejme, ziadne prudke zrychlovanie.

Ake mate skusenosti s odchylkami spotreby podla palubneho pocitaca? A prakticka otazka, je lepsie pri dojazdoch na cervenu alebo pred zaciatkom obce ist na neutral alebo na zaradenu rychlost bez plynu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, já jezdím předpisově a ještě zajíždím motor. Obec 50 km/hod a mimo obec max.90 km/hod. Po dálnici zatím max. 100 km/hod ( točím do 2000 ot/min.)

Po rovince Umičov- Olomouc jsem měl spotřebu  dle palubního počitače i 3,7l/100 km. Před Rapidem jsem měl Roomster 1,4TDI s  59KW motorem s průměrnou

spotřebou 4l/100 km. Tak zatím spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno,máš najeto již 1900 km,měl bys to začít trochu točit. :kol-28: Viz třeba manuál:

Prvních 1 000 kilometrů
› Nejezděte rychleji než 3/4 maximální rychlosti zařazeného převodového stupně,tj. na 3/4 nejvyšších přípustných otáček motoru = 4500 ot.

1 000 až 1 500 kilometrů
› Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného převodového stupně, tj. na nejvyšší přípustné otáčky motoru.

PS: to je jen upozornění,zajíždění motoru zde prosím dále neřešit.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám za sebou první tankování doplna. Tankoval jsem pár km po rozsvícení hladového oka a to 45,32 l s ujetím 698 km (tj. dojel bych ještě o více jak 150km dál, kdybych jel až na dno). Většinu jsem najel s minimálním nákladem (ať už předmětů či osob), cca 550 km dálnice, 150 km město. Spotřeba v téhle nádrži 6,49l/100km, tankován Agip SuperTech 95 a byl tam ještě zbytek MaxxMotion 95 od OMV. Nová nádrž obyčejný Natural 95 z Tesca. Dálniční rychlost 110 - 140 (tacho), krátkodobě i výš. Během spotřeby této nádrže byla 2x testována maximálka, 2x "omezovač otáček" a pár předváděček dynamiky v nizkých rychlostech pro lidi, které jsem poprvé vezl. Hojně využívám tempomat a to jak ve městě tak na dálnici. Klimatizace většinou vypnutá.

 

Další nádrž asi bude ještě taková vyplněná testováním a ukázkami dalším známým, takže vyloženě normální spotřeba asi teprve přijde až se třetí, čtvrtou nádrží, zatím to beru orientačně.

 

Z druhé nádrže mám zatím 160km trasu po dálnici (z toho 10 km město) ve třech lidech a s plně naloženým kufrem a dostal jsem se u cíle na hodnotu 6,3l/100km.

 

Pro úplnost připomínám, že mám 63kW verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najeto neco nad 2000km, vetsinou jizdy kolem 10 - 15 km po meste plus sem tam dalnice a okresky, zadne divoceni ale ani brzdeni provozu, prumerna spotreba dle PP 5,6 l/100km

prumerna rychlost 42 km/h. tech 5,6 l je standardni jezdeni - resetoval jsem pamet po poslednim testovani dynamiky :-)

 

Jak jsem uz nekde psal - nemel jsem predtim zkusenost s malym turbobenzinem, ale muism rict ze oproti atmosferickym motorum, ktere jsem mel predtim je tohle fakt moderni motor... na tak maly obsah takova dynamika s tak velkym autem a jeste k tomu jako bonus spotreba o ktere se mi pred tim s podstatne urvanejsim a mene dynamickym motorem mohlo jen zdat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 10-15km už se dá udělat pěkná spotřeba...ale ty moje 2km jízdy s min. třemi semafory, malou zácpou a obřím kopcem k tomu jsou zabijácké...cca 9 litrů.

 

Nicméně teď se mi podařil průjezd Olomoucí od Globusu (vymotání se z parkoviště) někam k autobusáku (tj. cesta po okruhu) za 5,3l s tím, že mě 2x zastavil semafor. 55km/h tacho na tempomat, 6km dlouhá trasa a mám pocit, že je to mírně z kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Když tu píšete výpočtově, dejte sem někdo návod, jak správně vypočítat spotřebu dle tankování. Schválně, jak to kdo počítáte?

 

Já to počítám takto:

Zapíšu ujeté km před tankováním, pak stav km před  následujícím tankováním (čili zjistím ujeté km po tom předchozím tankování). Natankované litry vydělíte ujetou vzdáleností a to celé vynásobíte 100 ? Pak dostanete průměrnou spotřebu na 100km?

 

Stejně to ale není tak přesné, pač nevíte, kolik paliva přesně zbylo v nádrži, ne? Takže tu nemůžete psát spotřebu s přesností na setiny, to podle mě není možné zjistit. Pokud byste jezdili do chcípnutí auta, pak bych tomu věřil, ale pokud jen odhadujete...

 

Pokud se pletu, budu rád, když mi to vysvětlíte přesněji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankuj pokud možno u stejného stojanu a vždy do vypnutí pistole. Až těch tankování budeš mít desítky,nějaké nepřesnosti v jednotlivých tankováních se "srovnají". Na jedno tankování to skutečně přesně nezjistíš. Nikdy se ti nepodaří nabrat stejné množství paliva - je v tom mnoho proměných. Musel bys jinak vždy tankovat úplně do plna,abys viděl hladinu paliva. Jinak k výpočtu spotřeby slouží mnoho internetových aplikací a stránek. Stačí tam zadat potřebné údaje a výpočet máš hned. :kol-47:
Např. 
http://www.spotreby.cz/
http://www.spritmonitor.de/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to by se mi chtělo, hlídat přesně stý km a přesně najet na benzinku :kol-46:  na to jsme moc líný a nemam tolik času abych mohl toto sledovat  

 

Mě osobně postačí, když budu vědět spotřebu zhruba a je mi jedno, jestli bude 6,1 nebo 6,2 ... ta jedna desetina (nebo i dvě desetiny) to už je prkotina. Na to má vliv kde co.

 

Ale díky Pawouku za typ na ty weby. Se spotreby.cz jsem měl zkušenost z dřívějška, pak to dělalo blbosti, tak jsem se na to vykašlal, ale spritmonitor neznám ... asi to není v CZ, že? :D Je tam jednodušší ovládání a nastavování než na cz verzi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spritmonitor je jen v němčině a angličtině. Nevím,jak to je na spotřebách.cz,ale tady je to skutečně celkem jednoduché (když jsem to pochopil i já :rolleyes:  :kol-48: ). Dlouhodobě skutečně stačí pořád tankovat jen do plné nádrže (první cvaknutí,tak to dělám já - viz odkaz se spotřebou v mém podpisu).
EDIT: ještě je ve fránině :kol-28:

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...