Přejít na obsah

Plzeňáček

Doporučené příspěvky

Je to ale nějak na hlavu, chápu, že to šetří baterku a dělala to i OII i FI, ale když člověk otevřel dveře, zase se auto probudilo. Tady ne, ani rádio si nezapnu, tak co to je? Co když bude někde čekat v autě delší dobu, si nebudu moct ani číst knížku protože si BCM řekne, dost bylo svícení a pešek. A já budu muset zapínat zapalování. A předchozí SII toto nedělal, ani když jsem v něm seděl dlouho, tak rádio nic nepsalo o slabé baterii nebo, že by nešly rozsvítit lampičky.

 

Stejně jako nechápu, proč se při otevření kufru rozsvítí zároveň vnitřní osvětlení pro cestující.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Cawte mam seriovu baterku 72Ah a chcel by som opytat ako funguje ten indikator baterky,ktory je v jednom srubovaciom otvore v nej. Taktiez su tam dalsie 2 k tomu. Neviem ako u tejto ale otvaraju sa tie otvory ked je baterka pod nabijackou? Robievalo sa to este skor plus dolievala sa destilovana voda v pripade potreby. Funguje takto aj tato baterka alebo uz je gelova?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten indikátor je v podstatě hustoměr, když je baterie vybitá, elektrolit je méně hustý, kulička se potopí a to je vidět jako změna barvy indikátoru (viz soubor v příloze)

A z toho je zřejmé, že tvoje baterie má klasický elektrolit, takže není gelová.

Pokud máš nabíječku s nabíjecím napětím do 14,7 V, tak se otevírat nemusí, protože články plynují až při vyšším napětí.

Pokud je v článku málo elektrolitu, tak by se měl (musí se) dolít.

kuličkový hustoměr.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravděpodobně ano. Každopádně kontrolou hladiny a případným dolitím nic nezkazíš. Možná by stálo za to zjistit příčinu ztráty elektrolitu, takže preventivně změřit dobíjení (napětí), kdyby byl špatný regulátor a baterie se přebíjela, tak se to projeví ztrátou (vyvařením) elektrolitu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera som dal nabijat na cca hodinu lrbo som umyval auto vysaval kremoval kozu atd a som ju asi tak vybil ze nedolazala natocit auto. Po hodine naskocila tak som sa siel previest cca 10km. Po zaparkovani doma som nechal bezat motor a zmeral napatie ktore sa davalo do baterky a bolo 13,6V (nesla ani klima ani vyhrevy sedaciek este aj xenony som vypol) tak si myslim ze dobijanie je ok. Ale pre istotu som nechal nabijat celu noc pomalym cyklom nech sa dobije doplna. Destilku som dnes dolial. Ja mam asi iny indikator kedze bublina nikde a skor len farbu to ukazovalo taku ako medenu az cervenu. Auto dnes ( v podstare uz 2 roky co ho mam ja, model 07/2009) startovalo bez najmensieho problemu tak zatial to neriesim. Zima ukaze ako je natom baterka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si udělal dobře s tím dobíjením přes noc. Já bych ji nechal dobíjet i déle, když byla vybitá, že nenatočila motor.

 

Dobíjení by chtělo změřit při zvýšených otáčkách (např. 3000) jestli se napětí drží do 14,7 V a při zatížení (rosvícených světlech atd) jestli je napětí přes 12 a něco V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak mi taky umřela baterka... vydržela skoro celý čtyři roky :-) dneska volá naštvaná přítulka, že nacpala kočár i prďolu do auta a když nasedla a chtěla nastartovat, tak už to jen cvakalo. Vzhledem k tomu, že jsem ji o víkendu nabíjel, předpokládám, že je mrtvá. Po přečtení celýho threadu půjdu do Varty 85Ah :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Odešla mi baterie (Varta AGM 75Ah 420A) v Superbu II, 3,6 Combi (baterie je umístěná v kufru).
Přemýšlel jsem dát tam o něco větší akumulátor a nalezl jsem "VARTA SILVER Dynamic 85Ah, 12V, F18"
http://www.battery-import.cz/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-85ah--12v--f18

Doporučovanou i v tomto fóru. Při dotazu na vhodnost (u prodejce) jsem dostal následující odpověď:

 

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že máte ve voze od výrobce baterii technologie AGM
(elektrolyt zasáknutý ve skelném rounu), tak
Vám do Vašeho vozu doporučím zase baterii stejné technologie. Tyto baterie
mají zhruba 4x lepší cyklickou odolnost
než klasické baterie s tekutým elektrolytem.

Z naší nabídky připadají v úvahu následující baterie :

Varta AGM E39, 70Ah
http://www.battery-import.cz/varta-start-stop-plus/autobaterie-varta-start-s
top-plus-70ah--12v--b13

Exide AGM EK700, 70Ah
http://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-micro-hybrid/autobaterie-exid
e-micro-hybrid-agm-70ah--12v--760a--ek700-2

Banner AGM 57001, 70Ah
http://www.battery-import.cz/banner-running-bull/autobaterie-banner-running-
bull-agm-570-01--70ah--12v-57001--

 

....tak se chci zeptat na zkušenosti. Raději bych tam dal baterku s větší kapacitou, než s menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ještě update od prodejce:

 

Pokud tam máte dostatek prostoru, tak můžete dát i baterii AGM 80Ah, rozměr 315 x 175 x výška 190mm, viz odkaz

 

http://www.battery-import.cz/banner-running-bull/autobaterie-banner-running-bull-agm-580-01--80ah--12v-58001--

 

Zkoušel někdo tuto variantu? Až se dostanu k autu, tak to přeměřím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie odkazy nejdú , choď sa spýtať do škodovky na cenu originálu , a či tam nie je nejaká akcia ... 

 

mám taký pocit že väčšia sa tam nevôjde , z dôvodu systému uchytenia , raz som to riešil do Passata a nepasovala tam ani 70Ah ... Samozrejme musí byť AGM , kvôli bezpečnosti posádky ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty odkazy jsou zlomené - je potřeba zkopírovat i ten neaktivní ocásek na dalším řádku - sorry.

Volal jsem do servisu (Škoda) a moc mi toho teda taky neporadili. Nabízeli mi originál Škoda (=Varta) s 85Ah, ale nebyli schopni říct, jestli je AGM nebo ne. (mimochodem, co má AGM za dopad na bezpečnost posádky? ...snad kromě toho, že se z ní nevylije elektrolyt. Myslel jsem, že AGM je "jenom" technologie navázání elektrolytu do sklenných vláken, která (hlavně) snese častější cykly).

Cena té nabízené byla 4700 CZK.

Cena té 70Ah je o litr míň:

http://www.battery-import.cz/varta-start-stop-plus/autobaterie-varta-start-stop-plus-70ah--12v--b13

A cena té 85Ah (ale ne AGM) je poloviční:

http://www.battery-import.cz/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-85ah--12v--f18

Babo, raď!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto jsem koupil jetý, ale předpokládám, že je tam baterka původní, takže skoro pět let. Hned, když jsem to koupil, tak jsem myslel, že půjde z domu, ale nakonec to se mnou ještě rok a půl vydržela. Na hory si s ní už ale netroufnu.

To, co posíláš, by cenou a kapacitou odpovídalo té originál Škoda-Vartě. Jdu tu díru přeměřit a asi to zítra zabrečím a vezmu přímo od Škodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...