Prosinec 31, 20168 r před 6 hodinami, ČudlR napsal: Tak on tam bude docela velky rozdil cenovy ne ? Ford bude o dost drazsi s tou 1,6 nez rapid 1,2. Jinak asi i pov. ruceni vetsi, hlavne pro nekoho bez bonusu a pak ta spotreba. Jinak ten kopec bude asi tim ze rapid ma prece jen skoro o pul litru mensi obsah ;-) Ahoj, právě že se současnou akcí Fordu koupíš Focus 1.6 Ti-VCT s klimou, asistentem rozjezdu do kopce atd za 319000kč. Suma sumárum, když jsem přidal autom. klimu, park. senzory a vyhř. sedadel, tak cca 350000kč. Bohužel na litá kola je to dalších přes 10tis. :-) Co je u Fordu lepší, je úvěr, tam přeplatíš polovinu, co u Škody, to mě hrozně rozčiluje, protože Škoda je česká značka a k čechům se chová jak lichvář :-D
Prosinec 31, 20168 r před 23 hodinami, bobanHTP napsal: Bikes: U 1.2 TSI 66kw musíš naladit otáčky nad 2000, nejlépe 2300, u Duratecu je zátah již dříve a neřeším už nic, protože výkon pocitově graduje až k 7200 otáčkám. U TSI je už trochu povadnutí kolem 5000ot. Takže zatímco Rapid řadí, Focus zběsile táhne a může se ti stát, že ti prostě ujede ať s Rapidem děláš cokoliv :-) Na druhou stranu Focus udělá při takové jízdě takový vír v nádrži, že to funguje lépe než bodový systém :-D Co ale Rapidu nejde vůbec = jízda s plně naloženým vozíkem (dřevo, uhlí atd, cca 600kg), tam už dolní pásmo je plně mrtvé a rozjezd do kopce je čistě hoblování spojky, ne tak u Duratecu, tam dávám hodně pod 2000ot. dvojku a nějak si to ten motor vezme, neprotestuje. Na vesnický život je vůbec atmosférický motor lepší varianta :-), holt na vesnici je lepší valach než závodní kůň :-) Ale to není nic opět proti VW group, měl jsem tu čest jezdit s Fordím Ecoboostem 1.0 a tam je to totéž, v kopci rozjezd je "hoblovačka" :-) nesouhlasím, tak jak jsi to napsal, tak Focus reaguje na přidání rychleji - je to logické a TSI později. Stejně jako že atmosféra táhne víc od spodních otáček. To je OK s tím problém nemám. Jenže to vyznělo tak, že do 5tis zrychlují oba stejně a Focus navíc ještě zrychluje do 7,2tis. To je holý nesmysl. Právě v moment kdy nastoupí turbo, je zrychlení u turbomotoru daleko razantnější. Sice správně by se měl 1.6 Duratec porovnávat s 77/81kW TSI, ale nevadí, zůstaneme u 66kW verze. TSI má lepší zrychlení - o 1 sec, krouťák o 10Nm, akorát výkon je měnší. Když to porovnáš s 77kW/81kW verzí TSI - máš zrychlení už o 2,5sec lepší a krouťák o 25Nm při stejném výkonu U Forda bohužel nemůžu najít v jakém spektru otáček je max krouťák... Edit - Focus je o 100Kg těžší ! Netvrdím, že motor od Forda není dobrý, ale opravdu nesouhlasím zběsilým táhnutí a jak Rapidu ujede... PS: celkem by mě zajímalo co děláš s nohama, protože tvoje problémy s rozjezdem u turbomotorů pod 2tis otáček trošku nechápu. Nemám problém i kolem 1200 otáček. Edit: plno lidí tu mělo možnost srovnání atmosféry 1.4 nebo 1.6 od různých značek a vždy vyšlo TSI lépe. Oproti němu atmosféry vyzní zdechle... Upraveno Leden 1, 20178 r od Rypicong
Leden 3, 20178 r Neboj, jak bude Rapid zaježděn, udělám závody s pevným startem na 2km třeba ;-) Ale cílem není asi dokázat, kdo je lepší, jen atmosférické motory prostě jedou od spoda a ty s turbem ne. Ale jakmile příjdou turba poháněné elektromotorem, bude to jiná písnička.
Leden 3, 20178 r před 14 hodinami, bobanHTP napsal: Neboj, jak bude Rapid zaježděn, udělám závody s pevným startem na 2km třeba ;-) Ale cílem není asi dokázat, kdo je lepší, jen atmosférické motory prostě jedou od spoda a ty s turbem ne. Ale jakmile příjdou turba poháněné elektromotorem, bude to jiná písnička. to je pak otázka co ti více vyhovuje, mě třeba přijde skvělé na turbomotoru, že nádherně táhne od 1800 otáček do 4 / 4,5tis, což pak pro mě znamená, že já při klidné jízdě se pohybuju od 2 - 2,5 tis otáček, s velmi nízkou spotřebou a když budu potřebovat rychle výkon, budu v takovém pásmu, že ho prostě mám a auto "vystřelí". Atmosféru bych musel déle točit. + jedno velké plus ke spolehlivosti. S příchodem 1.2TSI hned byl internet plný předpovědí, jak ten motor půjde po 100 tis do kopru apod. Je zajímavé, že motor 1,4 nebo 1,6 už měl vydržet celá staletí Jasně, turbomotor má jiné tlaky, více součástek kde může vzniknout pot. porucha, ale ten motor jako takový, nedostává tolik na prdel jako atmosféra. Já s turbomotorem oproti atmosférám, se pohybuju úplně v jiném spektru otáček. Troufám si říct, že o 1/3 menším spektru otáček. Co u atmosféry jsem bral za normální vytáčení, u turbomotoru už to beru že jsem na hraně kam to vůbec má smysl točit a upřímně, co nejvíce zatěžuje motor a ovlivňuje jeho životnost ( když pominu nešetrné zacházení ), je míra jeho vytáčení.
Únor 10, 20178 r Podle rozhovoru v Autocaru s Meem bude mít Seat kromě většího SUV také jeden ukončený model - zaříznou Toledo.
Únor 10, 20178 r Nevím proč, Toledo mi příjde mnohem asijštější než Rapid liftback, něco je holt špatně :-) Jinak pan Kabáň odchází od Škody, což může ohrozit i pěkný budoucí Rapid II, uvidíme :-) Každopádně se tím možná Rapid vyhne 4 předním světlům :-D
Únor 11, 20178 r V 3. 1. 2017 na 9:40, bobanHTP napsal: Neboj, jak bude Rapid zaježděn, udělám závody s pevným startem na 2km třeba ;-) Ale cílem není asi dokázat, kdo je lepší, jen atmosférické motory prostě jedou od spoda a ty s turbem ne. Ale jakmile příjdou turba poháněné elektromotorem, bude to jiná písnička. spis kompresory neco takoveho uz pouziva audi,turbo plus kompresor hnany elektromotorem
Únor 12, 20178 r JJ i Volvo už něco takového má :-) Pěkné, ikdyž já už bych po městě nejraději jezdil jen na elektřinu, ať neotravuji lidi. co tam bydlí :-) Rapid hybrid to zní dobře :-)
Březen 17, 20178 r Po 4 letech s Rapidem liftback 1,2 TSI 63kw ambition fresh, jdu do Leona ST (kombi) 1,2TSI 63kw reference + paket technology. Rapid zustal na protiucet. Zatim si zvykam, za par dni napisu kratky prvni postreh.... Je tu nekdo kdo podobne obmenil ? Seat ma ted pekne ceny. Takze jsem za nej dal podobne jako pred 4mi lety za rapida.
Březen 18, 20178 r upřímně já mám Toledo rok 2013 a chtěl jsem ho taky vyměnit za Leona, ale tak nějak jsem zjistil, že to nestojí za to. jediná věc u Leona k dobru je komfort jízdy, ale jinak nic. Zklamaní, čekal jsem mnohem víc. Takže jestli budu měnit, tak to bude Ateca nebo menší sourozenec, novinka pro letošní rok.
Březen 19, 20178 r Hmm Ateca bude drahá, základ s motorem 1.0 TSI mě teda nenadchne, za stejný peníz koupíš Seat Leon ST 1.4 TSI a to už je jjná písnička :-)
Březen 19, 20178 r Já chtěl v prvé řadě vyměnit za nové, nižší střední a kombík. Značku jsem neřešil, jen jsem nechtěl korejce. Nejlíp vyšel Leon ST v základu + njaký paket zdarma kde je vše co potřebuju. Takže cenově stejně jako za rapida na jaře 2013.
Březen 20, 20178 r Souhlas, Leon je už kus auta, podvozkově na velikostí Golfu/Focusu, Rapid má podvozek jak R. Clio. Leon je prostě pravý segment C. Po pár měsících s Rapidem co mám, kdy jsem více v servisu, než na cestě :-) bych bez váhání koupil raději Leon hatchback, klidně v základu.... Leon sdílí některé díly s Golfem, snad to bude znamenat větší odolnost a spolehlivost :-)
Březen 20, 20178 r Rapid byl fajn. Na začátku pár reklamací, ale jinak vše OK. Trochu mi vadil tvrdý podvozek (koupeno na jaře 2013). Co se velikosti týče je to uvnitř skoro stejné, Leon (kombi) je trošku širší, ale jinak z praktického hlediska stejné. Leon hodně plýtvá místem v kufru (pod spodním deklem je hodně místa které nelze rozumně využít - takže využitelnost je asi stejná jako v rapidu i když by člověk z venčí řekl, že musí být větší. Sedíte dál od předního okna a palubka je o dost masivnější - takže pocit většího auta tu je. Na řidičova kolena místa víc než v rapidu. Pedály jsou kde mají být. Co se týče interiéru: Leon má lepší sedadla, delší sedák a mnohem lepší boční vedení, ale látka v základu nic moc. Palubka sice měkčená, ale opět v základu chybí jakýkoliv chrom nebo kůže, takže v tomto byl můj rapid trošku lepší nebo spíš hezčí. Působí to tedy dost gumově a černě. Výbavu mám díky tomu paketu zdarma lepší (všechny okna v elektrice a všechny mají dojezdy :-) dvouzónová auto klima (oproti jednozónové), maxidot (měl jsem jen obyč PP), BT handsfree, USB... Svezení je samozřejmě v Leonu lepší, jistější, komfortnější, méně hlučné, atd... takže tady jednoznačně vítězí Leon, taky je to nižší střední oproti kompaktu. Převodovka (5st.) má hladší a přesnější chod. Jinak už jsem našel první mouchu, takže je to všude stejné... napíšu po reklamaci. Snad toho nebude víc. Upraveno Březen 20, 20178 r od runner
Březen 20, 20178 r Rapid liftback 1,2 TSI 63kw ambition fresh 5ti kvalt > Seat Leon ST 1,2 TSI 63kw 5ti kvalt....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.