Přejít na obsah

Servisní intervaly - pevný, proměnný, jejich ceny v servisu


Pawouk

Doporučené příspěvky

To mas pravdu, kazdy pripad je iny, lebo servis moze urobit ukon podla potreby, a takisto zakaznik moze pytat sam nieco navyse (ja som ziadal kontrolu a vycistenie klimy). Preto ti tu nik nepovie presnu sumu na halier.

A ten olej nemusis menit, aspon podla dielenskej je to dodatocny ukon pri prehliadke. Je to na tebe , ci mas cas a chut ist tam znova za pol roka.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem psal k nám do jednoho ze dvou AS a toto napsali ...

Citovat

prohlídka by obnášela: kontrolu vozidla danou výrobcem (motorová část, podvozek, funkce,...), výměna oleje a olejového filtru, výměna pylového filtru. Cena za tuto prohlídku je 4500 Kč včetně DPH a trvá 1,5 hodiny. 

Automaticky zahrnuli výměnu oleje do prohlídky.

1. Po absolvování první servisní prohlídky budu na další chodit každý rok znova?

2. Pořád tápu v tom pevném a proměnlivém intervalu výměně oleje. Mám roční okolo 5000 Km. Jezdím krátké vzdálenosti. Dám tudíž olej 0W-40 nebo 5W-30. Jde mi teď o to, že pokud půjdu na servisní prohlídku s výměnou oleje a oni mi nastaví pevný interval tak na další výměnu půjdu přesně za rok nebo mě PP může uhnat o dřívější výměnu?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej a filter
QI6 (proměnlivý) Podle ukazatele (max. 30 000 km/2 roky)
QI1 (pevný) Podle ukazatele (každých 5 000 km nebo 1 rok)
QI2 (pevný) Podle ukazatele (každých 7 500 km nebo 1 rok)
QI3 (pevný) Podle ukazatele (každých 10 000 km nebo 1 rok)
QI4 (pevný) Podle ukazatele (každých 15 000 km nebo 1 rok)

Prachový a pylový filtr:
Všechny vozy Každých 30 000 km nebo 2 roky

Po 3 letech, pak každé 2 roky
Výměna brzdové kapaliny

Každé 4 roky nebo 60 000 km
Čištění pouzdra a výměna vložky čističe vzduchu
Výměna zapalovacích svíček

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja jim prinesl vzdy 5litr s tim ze zbytek si necham na dolevani a naposled tam byli schopni nalit odhadem 4.3 litry a kdyz jsem si to po mesici zkontroloval na merce tak bylo 0.5 cm pres max. Tak jsem tam musel znovu aby to odsali. Samozrejme ze jsem si vyslech po tom, ze to nevadi, ze by se nic nestalo atd. Tedy kup 4litr. A u AS vzdy cekej spis to horsi a vse si zkontroluj. Jednou mi misto uhlikace pylaku dali obyc, ale uctovali uhlikac. Duveruj, ale proveruj. Ja uz k nim nastesti jezdit nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Petrrr napsal:

No ja jim prinesl vzdy 5litr s tim ze zbytek si necham na dolevani a naposled tam byli schopni nalit odhadem 4.3 litry a kdyz jsem si to po mesici zkontroloval na merce tak bylo 0.5 cm pres max. Tak jsem tam musel znovu aby to odsali. Samozrejme ze jsem si vyslech po tom, ze to nevadi, ze by se nic nestalo atd. Tedy kup 4litr. A u AS vzdy cekej spis to horsi a vse si zkontroluj. Jednou mi misto uhlikace pylaku dali obyc, ale uctovali uhlikac. Duveruj, ale proveruj. Ja uz k nim nastesti jezdit nebudu.

Ahoj a v jakém to bylo? Abych se vyhnul obloukem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hypoteticky: Kdybych si nechal při výměně oleje proměnlivý interval, týká se to jen oleje nebo i servisních prohlídek? Jen mě napadlo, zda pro mě nebude lepší proměnlivý interval, když ročně najezdím okolo 5000 km, možná ani to ne. Jezdím přes týden kratší trasy do práce do 10 Km. O víkendech mimo město, ale to většinou jen jednou. Tudíž jsem přemýšlel o oleji 0W-40 LL. Co myslíte vy? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- je lepší vzít 5 litrů a mít na dolití, může se stát cokoliv a budeš potřebovat dolít, co pak ? koupíš za 300Kč litrovku ? někde jí shánět ? je lepší dát těch pár korun navíc a ten litr sebou vozit.

Mbrazdil - Pokud chceš měnit olej 1x ročně, nech proměnlivý a olej 5W30 LL. Po roce měň olej sám doma nebo u nějakého kamaráda - ušetříš hodně za práci, filtr apod. a pak další rok jeď do servisu na oficiální výměnu se svým olejem.

Ale pokud máš nájezd 5tis, osobně si myslím, že můžeš nechat proměnlivý a jet na výměnu až tě pošle PP - v tvém případě to bude 2 roky - spojíš to krásně se servisní prohlídkou....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musis sa rozhodnut ci chces nechat premenlivy (so schvalenim VW 504 00 = 5w-30 C3 alebo 0w-30 C3) alebo prejdes na pevny (so schvalenim VW 502 00 = existuje vela kombinacii roznych viskozit a roznych ACEA specifikacii, iba by sa ti v tom spravil vacsi chaos)

Osobne mam na Rapidke pevny a davam tam 5w-40 ACEA A3/B4

Kup si 4-litrove balenie + 1L na pripadne dolievanie. Ako pisal Petrrr, v niektorych servisoch pracuju magori, cize trvaj na tom aby ti tam nedali viac oleja ako je treba, a ze si sam dolejes ak ti ubudne pocas prevadzky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rypicong: to se mi líbí [emoji4] a na ty servisní prohlídky se chodí každý rok nebo až mě pošle PP? Nebo je to závislí na tom intervalu?

S těma prohlídkama je to jasné. Je to tu už tolikrát....... První po 2 letech nebo 30tkm, další po roce nebo 30tkm ,podle toho co nastane dřív. Nezávislé na intervalu výměny oleje. Musíš si to hlídat sám. Po třech letech brzdovka, pak po dvou. Servisní plán, co se kdy má dělat či měnit v závislosti čas/km, by ti měl poskytnout tvůj hodný a ochotný servis. Nebo je to v Dílenské příručce, která je ke stažení tady na fóru.

Ja to věděl, že jsem to tu už jednou dával.... Najdi si příspěvek #409

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ziskal nove info od kamarada s nezavislym servisem jako partner Elite. Nejake zdruzeni nezavislych servisu zazaloval koncern, ze si uctuji nemaly poplatek za pristup do toho jejich systemu ( odebirani servisnich postupu, zapis do ekektronickych knizek atd.) Ano hadate spravne, koncern prohral a nyni musi tyto informace poskytovat verejne a bezplatne a umoznit pristup. Je tam jen nejaky poplatek 7EU, ktery se vraci.
No navic zazil pripad Rapida 1.6 TDI kdy zatekala voda do motoru, az vznikla totalni skoda. Auto bylo po celou dobu servisovano u nej co by nezavisleho servisu. No poslal zakaznika s veskeryma fakturama s vyctem pouzitych materialu do SA na reklamaci. Tam se mu samozrejme vysmali, ze to neservisoval u nich atd. Zakaznik se nedal a kdyz tam prisel po druhe a zacal vyhrozovat pravniky atd. tak mu to nakonec uznali a opravili. Tedy takove male info z praxe.


Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim no, neznam uplne podrobnosti. Bavili jsme se chvili. Byl ted kvuli tomu od Elitu na nejakem skoleni. Pisi jak jsem dostal. Je pravdou, ze by bylo asi dobre to jeste overit u nekoho jineho tuto informaci. Nerikam, ze tomu kamosovi se neda verit, ale jestli on sam treba neco spatne nepochopil.



Edit.: No nikde na netu jsem tuto informaci co by potvrzovala ma slova nenasel. Coz priznavam je divne. Asi jeste hodim s tim znamym rec.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 25. 8. 2016 at 14:23, Rypicong napsal:

- je lepší vzít 5 litrů a mít na dolití, může se stát cokoliv a budeš potřebovat dolít, co pak ? koupíš za 300Kč litrovku ? někde jí shánět ? je lepší dát těch pár korun navíc a ten litr sebou vozit.

 

Kurňa chlapi, to není Škoda 110 L. Já měl před Rapidem Octavii 1,9 TDI s motorem kolem 400 tis. km a nikdy nebylo potřeba dolívat. Když bych musel u nového auta, hodím jej ze skály. Mám ve starém i novém obalu nějaké zbytky ale nenapadlo by mě to vozit nebo kupovat 5L obal místo optimálních 4 L. Zvláště, když spousta z vás mění olej skoro častěji, než tankuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Mariacek napsal:

Kurňa chlapi, to není Škoda 110 L. Já měl před Rapidem Octavii 1,9 TDI s motorem kolem 400 tis. km a nikdy nebylo potřeba dolívat. Když bych musel u nového auta, hodím jej ze skály. Mám ve starém i novém obalu nějaké zbytky ale nenapadlo by mě to vozit nebo kupovat 5L obal místo optimálních 4 L. Zvláště, když spousta z vás mění olej skoro častěji, než tankuje.

jenom malý OT, páč to sem nepatří, dál už bych to neřešil...

kde žiješ ? dolévání oleje je zcela normální u "moderních" motorů, zvlášť u dieselů.

1.2TSI sice moc na olej netrpí, ale proč sebou nevozit litrovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Rypicong napsal:

de žiješ ? dolévání oleje je zcela normální u "moderních" motorů, zvlášť u dieselů.

Tak to vobec neni pravda. Neviem sice ake moderne dizle myslis, ale ja do CAYC nedolievam ani kvapku, olej menim po 15t km, dva krat do roka:rolleyes:

Skor u TSI je to v celku normalne, trosku dolievat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...