RichardD Vloženo 18. Březen 2010 Sdílet Vloženo 18. Březen 2010 Na to že DSG ještě nemáš tomu nějak rozumíš Já bych řekl že DSG motor podtáčí víc než člověk s kvedlákem. Záleží ovšem na vstupních podmínkách, jako např. aktuální hmotnost, rychlost, sešlápnutí pedálu, sklon vozovky,... Je potřeba se na to naučit pracovat s plynem nebo si pořídit pádla pokud člověk chce jet dokonale a nechce přepínat na tiptronic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reprom Vloženo 18. Březen 2010 Sdílet Vloženo 18. Březen 2010 Teraz mám 1,8 DSG. Rok výroby únor 2009. Auto má 80 tisíc km. Jazdím skôr kľudná jazda, občas tomu pridám. Mám Problém asi posledných 20 tisíc km. Pri pomalej jazde keď radí 1do 2, tak autom zatrasie. Akokeby radil skôr, ako mal. Vymenili mi celé ovladanie DSG (čakal som na túto súčiastku asi 14 dní). Vraj som bol prvý komu to menili, a ešte to nemali nahodené ako náhradný diel. Tento problém sa zlepšil, ale začalo mi robiť, že keď prudšie zrýchlujem, tak keď hodí 4, tak motor 2x pridusí a otáčky idú zo 4.000 do 5.000, a potom zase klesnú na 4.000 a idú ďalej. Potom raz pri prudkom štarte mi vyhodil rýchlosť. Svietilo D, ale tváril sa, že má N, vôbec nezaberal. Alebo z rýchlosti asi 60km/h som chcel zrýchliť na 130 km/h. Dal som kick down. Keď zaradil 4 vytočil sa až do kritických otáčok a prestal ťahať. Na diagnostike bol zápis, že boli dosiahnuté hraničné otáčky. Otázka je, prečo nepreradil na 5. Zajtra idem na dismonitor a uvidím, čo odpovia Škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 18. Březen 2010 Sdílet Vloženo 18. Březen 2010 Na to že DSG ještě nemáš tomu nějak rozumíš Já bych řekl že DSG motor podtáčí víc než člověk s kvedlákem. Záleží ovšem na vstupních podmínkách, jako např. aktuální hmotnost, rychlost, sešlápnutí pedálu, sklon vozovky,... Je potřeba se na to naučit pracovat s plynem nebo si pořídit pádla pokud člověk chce jet dokonale a nechce přepínat na tiptronic Máš pravdu, je to jen teorie, praxe zatím žádná Jen z vlastní zkušenosti, že se mi nechce kvrdlat, tak to roztahuju na 5tku a sem předpokládal, že DSG si podřadí. Asi to chce trochu vypozorovat jak se chová DSG a podle toho tomu přizpůsobit šlapání na plyn ne? Pádla sem pořídil, ale většina lidí co je má, řeklo, že je moc nepoužívá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 18. Březen 2010 Sdílet Vloženo 18. Březen 2010 (editace) Sedmikvaltovou převodovku DSG mám rok a čtvrt a teď už kvrdlám skoro pořád. Zajímalo by mě, jak se DSG chová v dieslu, ale s 1.8 TSI mě dlouhodobě štve. Když nechám automat, tak prakticky každé (i mírné) přidání plynu znamená nesmyslné podřazení. Přitom motor má kroutícího momentu na rozdávání. DSG se stále předvádí, jak rychle umí řadit - a přitom je to třeba při kickdownu, kdy je to o několik stupňů, zoufale pomalé. Taky mě štve, že po manuálním podřazení a přidání plynu auto až do přeřazení vůbec neakceleruje. To jsou klidně 2-3 sekundy (podřazení o dva kvalty), během kterých mi už párkrát bylo pěkně horko. Na druhou stranu se v manuálním režimu chová při rozjezdu hodně hloupě. Manuální přeřazení z jedničky na dvojku elektronika dovolí až skoro u 3 tisíc otáček a navíc dost dlouho trvá. Přitom tam přece ta dvojka musí být připravená, je to jen o přepnutí spojek !!! Z dvojky na trojku je to podobné, pak už jsou reakce slušné. Takže při rozjezdu tam nechávám automat, občas mu pomůžu pádly a jakmile tam je trojka, tak přepínám na manuál a kvedlám. Auto jsem měl přes měsíc ve škodovce a nový firmware DSG jen trochu zrychlil přeřazování z 1 na 2 při automatu.. Ty peníze, co jsem dal do DSG, jsem měl blbec dát do čtyřkolky, v Jablonci by mi udělala asi větší radost... Ja mám tiež 7° DSG a tiež mu to toho musím občas šahať. V princípe sa fakt nesťažujem, akurát to motor drží na môj vkus až v príliš nízkych otáčkach. Mám síce možnosť prepnúť režim auta na športový, ale to ni nevyhovuje, nakoľko sú tlmiče potom o dosť tvrdšie a otáčky sa takto držia až okolo 2500-3500, čo mi ešte viac nevyhovuje, ako tých 1200-1800. Ale po určitej dobe od prvého naštartovania mi prevodovka zvykne zaradiť najvyšší prevodový stupeň pri miernom zrýchľovaní v rýchlosti 50 km/h. Takže sú otáčky na hodnote 1000 a celé auto sa trasie. Našťastie je elektronika natoľko rozumná, že hociktorá radiaca páčka pod volantom zabezpečípodradenie. Ale asi najviac vadí aj mne, že aj pri miernom pridaní plynu to okamžite podradí. Fakt to je celkom zbytočné. Cosby: švagriná má Tiptronic vo FII a tam sa mi to radenie páči so všetkých automatov najviac. Akurát tá spotreba... Editováno: 18. Březen 2010, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reprom Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 Bol som na diagnostike s DSG. Bola zaznamenaná chyba na spojke 2. Robili nejaké testy, čo vyžadovala VAS. Tak to zatial vyzerá, že budú vymieňať spojku. Akurát ešte nevedia ako, a čo odpovie Škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
reprom Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 Bol som na diagnostike s DSG. Bola zaznamenaná chyba na spojke 2. Robili nejaké testy, čo vyžadovala VAS. Tak to zatial vyzerá, že budú vymieňať spojku. Akurát ešte nevedia ako, a čo odpovie Škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 27. Březen 2010 Sdílet Vloženo 27. Březen 2010 (editace) Čaute, do tohoto vlákna jsem zatím nikdy nic nepsal, jelikož jsem s DSG neměl žádnou zkušenost, ale včera jsem si zařídil SII 1.8 TSI s DSG, tak napíšu své subjektivní pocity z jízdy která byla dlouhá přes 40km a vyzkoušel jsem si jak město (Olomouc) tak dálnici (obchvat Olomouce) i okresní silnice I. a II. třidy s průměrným provozem. Hned na začátek napíšu, že to bylo poprvé co jsem řídil auto s automatem a tudíž auto kterému chyběl třetí pedál a levá noha se díky tomu flákala :-) Zvyknout se na to dá vcelku rychle, problém mi nedělalo nechat levou nuhu v klidu i když jsem dojížděl ke křižovatce a zastavoval. Co se mi ale na DSG nelibilo (a myslel jsem si že to DSG zvládá bravůrně) bylo ať už řazení nahoru a nebo dolů. Čekal jsem že to bude plynulej zátah a nepoznám jednotlivé stupně jak tam skáčou, ale opak byl pravdou, šlo to poznat a docela citelně. Další věc co se mi ale ani trochu nelíbila byla ta že když jsem jel třeba 70km/h v klidu bez zrychlování, tak už tam byla zařazená sedmička, motor už nevím kolik točil, ale moc to nebylo, nicméně když jsem šlápl na plyn (ne kickdown, pouze lehké sešlápnutí) tak to začlo podřazovat, napřed na 6° a když zjistil po cca. 2 vteřinách že to je málo tak ještě jednou podřadil na 5° a takto to dělal ten automat vždy, když jsem jen lehce přidal (je mi jasné že na 7° by to auto blbě zrychlovalo, ale proč proboha teda tam není kvalt který by byl pro akceleraci z této rychlosti optimálnější??) Pokud jsem chtěl prudce akcelerovat (kickdown) tak DSG zareaguje stylem že začně divoce podřazovat (celé to může trvat tak 2 vteřiny) a teprve pak začne auto akcelerovat, což je taky na pikaču. A poslední bonbónek na konec. Jelikož jsem už byl automatem "nabažen - znechucen" a chtěl jsem také vyzkoušet manuální řazení, tak jsem to přepl do manuálu. Superb ovšem neměl pádla pod volantem, takže jsem musel řadit měničem na středové konzoli. Musím uznat že to nebylo nejhorší a kdyby tam byla pádla, tak to je skvělý a jen to potvrzuje moji doměnku, že kdybych to DSG měl tak by bylo celou dobu jízdy přeplé do manuální režimu a řadil bych si sám, ale pádla jsou nezbytná, protože nechápu iinteligenta, který nastavil že když chci řadit nahoru (1, 2, 3, 4... atd) tak musím kvedlat tím měničem od sebe / k palubní desce a když chci podřazovat (4, 3, 2....) tak zas s měničem hýbu směrem k sobě / zadním sedadlům. Toto mě tak rozhodilo, že jsem několikrát, místo abych přeřadil na vyšší stupeň tak jsem podřadil a nestačil se divit. Přitom pádla pod volantem jsou OK, na pravé ruce nahoru, na levé ruce dolů. Závěr je takový, že se mi chování DSG ani v nejmenším nelíbilo, možná kdyby byla pádla tak by to bylo lepší, ale zase na co si kupovat DSG za 65 tisíc, když bych si stejně 100% všech jízd autem řadil ručně pádly?........... To by byly hodně drahá padla za 65 tyček! Editováno: 27. Březen 2010, autor: Marios Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milos_s Vloženo 27. Březen 2010 Sdílet Vloženo 27. Březen 2010 Shrnul jsi to úplně přesně... Já jsem si bohužel před rokem na základě téměř samých kladných hodnocení koupil Octavii s tímto motorem a DSG. Pádla naštěstí mám, ale stejně to nezachrání. On totiž ani ten manuální režim není zrovna žádný zázrak. Kritické je manuální řazení 1->2 a 2->3. Převodovka jednak dovolí podřadit (akceptuje pádla nebo pohyb volící páky) až skoro u 3000 otáček, což je u tohoto motoru naprosto zbytečné, navíc přeřazení hezky dlouho trvá. Takže není problém při běžném rozjezdu řadit z 1 na 2 při 4000 otáček. Ve škodovce jsem (zbytečně) reklamoval, že je to v přímém rozporu s návodem k obsluze (str. 195: na 1. stupeň jeďte jen asi vzdálenost délky vozidla). Motor zbytečně řve a žere... Přitom s novým firmwarem řadí automat z 1 na 2 již kolem 2000 otáček. Nevím, jak je to v kombinaci s dieslem, ale benzín s DSG si kupte až po vyzkoušení, zda Vám bude vyhovovat. Můj případ to není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Mne DSG nedovolí zaradiť vyšší stupeň len vtedy, ak by otáčky po preradení padli pod nejakých 1000 otáčok. Ale pri jemne stlačenom plyne nie je problém sa rozbehnúť na rýchlosť cca 100 km/h tak, že otáčky nikdy neprekročia hranicu 2000. Samotné radenie u mňa prebieha fakt hladko a skutočne nie je cítiť moment preradenia. Ja som síce do DSG presadal z konvenčného automatu s hydrodynamickým meničom a tak som sa predsa len musel trochu učiť, ako sa rozbiehať. U HDM automatu sa totiž rozbieha tak, že sa pridá viac plynu a auto sa rozbehne. Ak sa pridá viac plynu, preklz meniča momentu je väčší, ale auto sa rozbehne plynulo, ale rýchlejšie. Kdežto u DSG sa musí rozbiehať podobne, ako u manuálu. Teda najskôr sa pridá málo plynu a ažť potom sa pridáva viac. Ak by som šlapol na plyn viacej hneď od začiatku, tak sa spojka zopne dosť prudko a auto prudko vystrelí vpred. Najviac som si to uvedomil, keď som pred pár dňami išiel opäť s HDM automatom. Rozbiehal som sa fakt pomaly (s veľmi málo plynom), lebo som už zvyknutý na DSG. Nevýhodou DSG je, že sa vodič musí naučiť, ako rýchlo sa zopína spojka púri rozbehu. Takže sa rozbeh musí prispôsobiť do istej miery tej spojke. Ale keď si už raz zvykne, tak to nie je žiadny problém. Na rýchlosť reakcií a logiku radenia DSG sa dívam skôr pozitívne. Mal som totiž konvenčný automat a tam to bolo omnoho horšie. Marios: Ono DSG si drží pri jazde ustálenou rýchlosťou a pri malej záťaži (jazda po rovine) čo možno najnižšie otáčky, aby bola spotreba čo najnižšia. Ja mám veľký točivý moment (350 N.m), takže asi preto mi prevodovka pri miernom pridaní plynu stále nepodaradí. Niekedy mi je ato až nepríjemné a cítim, že sa motor trápi. Predsa len, auto má pohon 4x4 a váži 1750 kg. Už som si ale zvykol, že niekedy páčkami pod volantom podradím, keď viem, že by sa motor zbytočne trápil. Pri silnejšom pridaní plynu naopak preodovka radí pekne, budem sa musieť na to viacej sústrediť, ale mám dojem, že podradí aj o viac než jeden. Takže ja som s DSG spokojný. Musel som sa jej trochu prispôsobiť a do istej miery rešpektovať jej "uvažovanie", ale teraz už spolunažívame celkom dobre. Ale manuál mi aj tak akosi viac vyhovuje. Ale nemám vždy chuť, radiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Mne DSG nedovolí zaradiť vyšší stupeň len vtedy, ak by otáčky po preradení padli pod nejakých 1000 otáčok. Ale pri jemne stlačenom plyne nie je problém sa rozbehnúť na rýchlosť cca 100 km/h tak, že otáčky nikdy neprekročia hranicu 2000. Samotné radenie u mňa prebieha fakt hladko a skutočne nie je cítiť moment preradenia. Ja som síce do DSG presadal z konvenčného automatu s hydrodynamickým meničom a tak som sa predsa len musel trochu učiť, ako sa rozbiehať. U HDM automatu sa totiž rozbieha tak, že sa pridá viac plynu a auto sa rozbehne. Ak sa pridá viac plynu, preklz meniča momentu je väčší, ale auto sa rozbehne plynulo, ale rýchlejšie. Kdežto u DSG sa musí rozbiehať podobne, ako u manuálu. Teda najskôr sa pridá málo plynu a ažť potom sa pridáva viac. Ak by som šlapol na plyn viacej hneď od začiatku, tak sa spojka zopne dosť prudko a auto prudko vystrelí vpred. Najviac som si to uvedomil, keď som pred pár dňami išiel opäť s HDM automatom. Rozbiehal som sa fakt pomaly (s veľmi málo plynom), lebo som už zvyknutý na DSG. Nevýhodou DSG je, že sa vodič musí naučiť, ako rýchlo sa zopína spojka púri rozbehu. Takže sa rozbeh musí prispôsobiť do istej miery tej spojke. Ale keď si už raz zvykne, tak to nie je žiadny problém. Na rýchlosť reakcií a logiku radenia DSG sa dívam skôr pozitívne. Mal som totiž konvenčný automat a tam to bolo omnoho horšie. Marios: Ono DSG si drží pri jazde ustálenou rýchlosťou a pri malej záťaži (jazda po rovine) čo možno najnižšie otáčky, aby bola spotreba čo najnižšia. Ja mám veľký točivý moment (350 N.m), takže asi preto mi prevodovka pri miernom pridaní plynu stále nepodaradí. Niekedy mi je ato až nepríjemné a cítim, že sa motor trápi. Predsa len, auto má pohon 4x4 a váži 1750 kg. Už som si ale zvykol, že niekedy páčkami pod volantom podradím, keď viem, že by sa motor zbytočne trápil. Pri silnejšom pridaní plynu naopak preodovka radí pekne, budem sa musieť na to viacej sústrediť, ale mám dojem, že podradí aj o viac než jeden. Takže ja som s DSG spokojný. Musel som sa jej trochu prispôsobiť a do istej miery rešpektovať jej "uvažovanie", ale teraz už spolunažívame celkom dobre. Ale manuál mi aj tak akosi viac vyhovuje. Ale nemám vždy chuť, radiť. Když to tak čtu, tak se domnívám, že je to přesně o tom způsobu jízdy a přizpůsobení se tomu autu. DSG není člověk, uvažuje jen na základě nějakých vstupních informací, ale nemá oči aby viděla dopředu a myslela tak. Domnívám se ,že je spíše na klidnější jízdy, plynulejší zacházení s plynem. Nějaké nepředvídané prudké šlapání na plyn a zase hned ubírání jí prostě dovede k chybě nebo k tomu, že jí to trochu trvá. Pokud chce někde závodit, tak ať si nekupuje automat. Ten je podle mě hlavně na pohodlí, pro komfortní jízdu a ta není příliš spjatá s agresivním šlapáním na plyn. Pokud se vypozoruje, co jí vyhovuje a člověk se s tím autem zžjije, není podle mě problém a slouží dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milos_s Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Problém je, že DSG (a vypadá to, že jen s benzínem) podřazuje i při mírném přidání plynu (sešlápnutí třeba o 1/5 dráhy pedálu). Takže místo klidné jízdy jde hned motor do otáček a vůbec se nevyužije fantastický průběh kroutícího momentu motoru 1.8 TSI. Takže jakmile DSG přeřadí na trojku, posouvám páku na tiptronic a řadím manuálně, jinak si klidné jízdy a skvělého motoru neužiju. V poslední době častěji řadím kvedlačkou než pádly. V manuálním režimu je prostě jízda pohodovější, takže si nadávám, že jsem měl jít místo DSG do čtyřkolky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 no já sem zvědavej jak bude DSG reagovat u té 1.6 TDI. ale ona nemá zase takový výkon, tak kdyby to při sešlápnutí jak píšeš, podřadilo na 6, tak by to zase až tak nevadilo. Na tu 7čku by to moc neroztáhlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Když to tak čtu, tak se domnívám, že je to přesně o tom způsobu jízdy a přizpůsobení se tomu autu. DSG není člověk, uvažuje jen na základě nějakých vstupních informací, ale nemá oči aby viděla dopředu a myslela tak. Domnívám se ,že je spíše na klidnější jízdy, plynulejší zacházení s plynem. Nějaké nepředvídané prudké šlapání na plyn a zase hned ubírání jí prostě dovede k chybě nebo k tomu, že jí to trochu trvá. Pokud chce někde závodit, tak ať si nekupuje automat. Ten je podle mě hlavně na pohodlí, pro komfortní jízdu a ta není příliš spjatá s agresivním šlapáním na plyn. Pokud se vypozoruje, co jí vyhovuje a člověk se s tím autem zžjije, není podle mě problém a slouží dobře. Je to presne tak. Ja jazdím väčšinu času plynulo, takže žiadne prudké zmeny. A som s DSG spokojný. Dokonca aj keď idem rýchlo, stále je to plynulo a predvídavo. Samozrejme niekedy mám iné predstavy o zaradenej rýchlosti, než elektronika, takže použijem páčky pod volantom. Radenie pákou je presne naopak (smerom dozadu sa podraďuje), takže používam len páčky pod volantom. milos_s: Zrejme veľmi záleží na SW prevodovky. Mne sa zdá, že prevodovka nepodradí, hoci by som to už aj uvítal. Ale nevylučujem, že to môže byť aj tým, že pri 2,0 TFSI netreba nejako extra stláčať plyn, aby to zrýchľovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Ja si ale rikam, clovek za tu DSG utrati 65 000 Kč a jeste aby se on prizpusoboval prevodovce... to je trochu moc ne? Jako chapu ze to na 80% vsech jizd muze vyhovovat drtive vetsine ridicu, ja nakonec taky nejsem zadnej zavodnik a jezdim zrejme podobny styl jako diamant, cili svizne, ale predvidave a plynule, nicmene mam rad motor v rozumnych otackach kdyz treba chci zacit predjizdet a to ta DSG neumi. A je to logicke protoze nevi ze budu chtit predjizdet - zjisti to az ve chvili kdyz seslapnu plyn na podlahu, nicmene to je na muj vkus uz pozde, protoze nez si tam zaradi idelani prevodovy stupen pro zrychlovani tak jsou snad 2 vteriny pryc a obcas to muzou byt ty rozhodujici dve vteriny. Cili jedina moznost je uz pred predjizdenim zaradit rucni rezim sport, zvolit si spravny prevodovy stupen, predjet a pak tam zas soupnout automat. Ale to se zas vytraci hlavni vyhoda automatu - porad aby clovek kvedlal. Nehlede na to, ze muj styl jizdy je takovy ze skoro nikdy neslapu na plynovy pedal az na podlahu, to je fakt jen ve vyjimcenych situacich, takze se mi tento styl ani moc nezamlouval u DSG abych u nej vyvolal maximalni zrychleni (kickdown) Na druhou stranu pro lidi co jezdi drtivou casu ve meste a v kolonach to neni spatny. Ja ale jak je rok dlouhy, tak zacpu nebo dopravni spicku ve meste neznam, takze pro me to je uplne nepouzitelne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TSI-DSG Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Ja si ale rikam, clovek za tu DSG utrati 65 000 Kč a jeste aby se on prizpusoboval prevodovce... to je trochu moc ne? Jako chapu ze to na 80% vsech jizd muze vyhovovat drtive vetsine ridicu, ja nakonec taky nejsem zadnej zavodnik a jezdim zrejme podobny styl jako diamant, cili svizne, ale predvidave a plynule, nicmene mam rad motor v rozumnych otackach kdyz treba chci zacit predjizdet a to ta DSG neumi. A je to logicke protoze nevi ze budu chtit predjizdet - zjisti to az ve chvili kdyz seslapnu plyn na podlahu, nicmene to je na muj vkus uz pozde, protoze nez si tam zaradi idelani prevodovy stupen pro zrychlovani tak jsou snad 2 vteriny pryc a obcas to muzou byt ty rozhodujici dve vteriny. Cili jedina moznost je uz pred predjizdenim zaradit rucni rezim sport, zvolit si spravny prevodovy stupen, predjet a pak tam zas soupnout automat. Ale to se zas vytraci hlavni vyhoda automatu - porad aby clovek kvedlal. Nehlede na to, ze muj styl jizdy je takovy ze skoro nikdy neslapu na plynovy pedal az na podlahu, to je fakt jen ve vyjimcenych situacich, takze se mi tento styl ani moc nezamlouval u DSG abych u nej vyvolal maximalni zrychleni (kickdown) Na druhou stranu pro lidi co jezdi drtivou casu ve meste a v kolonach to neni spatny. Ja ale jak je rok dlouhy, tak zacpu nebo dopravni spicku ve meste neznam, takze pro me to je uplne nepouzitelne Tobě nezbývá, než doporučit, aby jsi těch 55 000 Kč (to je ve skutečnosti rozdíl mezi manuálem a DSG) ušetřil. Pokud od této převodovky očekáváš něco, co podle tebe neumí, tak si ji prostě nekupuj. Nevím jakou motorizaci jsi s DSG používal, ale můžu tě ubezpečit, že u mého 1,8 TSI je mi úplně jedno, jaký rychlostní stupeň mám zařazen v okamžiku, kdy se rozhodnu předjíždět. A když se mi náhodou stane, že se nacházím v jiném režimu provozu, než zrovna chci, vše vyřeší pádla u volantu. Když tady čtu kritiku na tuto převodovku, cítím u stěžovatelů jistý stupeň absence zkušenosti, předvídavosti a pokory před technikou, která byla vynalezena, aby člověku pomáhala. Přeloženo do srozumitelštiny-i při řízení auta je potřeba používat mozek. Technika nám jenom pomáhá, ale sama za nás nic nevyřeší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milos_s Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 (editace) Mě to teda jedno není. Pokud sešlápnu plyn (ne do oblasti kick-down) z ustálené rychlosti (třeba 85 km/h) na běžné silnici a čekám přes 2 sekundy, než převodovka přešaltruje o dva kvalty, tak mi občas může být hodně horko. Teprve po přeřazení (běžně o 2 kvalty), tedy asi po dvou sekundách totiž elektronika motoru dovolí akcelerovat !!! Jestli tak šetří spojku, nebo proč tomu tak je, netuším. Kdyby okamžitě motor začal akcelerovat, pak DSG podřadila o jeden kvalt (nebo i dva, ale opravdu pod plynem), tak budiž. V manuálním režimu ale není problém řadit pod plným plynem. Při kick-down je prodleva díky přeřazení běžně o 3 kvalty dolů ještě horší. Motor se mezitím fláká. Díky tomu považuji automatický režim za prakticky nepoužitelný a mimo město ho vůbec nepoužívám. Dobré to je skutečně tak pro popojíždění v kolonách. Takhle jsem si automatiku opravdu nepředstavoval, ono je dost těžké se jí přizpůsobit. Řvoucího motoru v otáčkách jsem si dost užil u OI 1.8 20V (pětikvalt). Jinak řečeno, ať si podřazuje, ale maximálně u kick-downu. Jinak na to nejsem zvědavý, motor má výkonu na rozdávání. Editováno: 28. Březen 2010, autor: milos_s Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TSI-DSG Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 Mě to teda jedno není. Pokud sešlápnu plyn (ne do oblasti kick-down) z ustálené rychlosti (třeba 85 km/h) na běžné silnici a čekám přes 2 sekundy, než převodovka přešaltruje o dva kvalty, tak mi občas může být hodně horko. Teprve po přeřazení (běžně o 2 kvalty), tedy asi po dvou sekundách totiž elektronika motoru dovolí akcelerovat !!! Jestli tak šetří spojku, nebo proč tomu tak je, netuším. Kdyby okamžitě motor začal akcelerovat, pak DSG podřadila o jeden kvalt (nebo i dva, ale opravdu pod plynem), tak budiž. V manuálním režimu ale není problém řadit pod plným plynem. Při kick-down je prodleva díky přeřazení běžně o 3 kvalty dolů ještě horší. Motor se mezitím fláká. Díky tomu považuji automatický režim za prakticky nepoužitelný a mimo město ho vůbec nepoužívám. Dobré to je skutečně tak pro popojíždění v kolonách. Takhle jsem si automatiku opravdu nepředstavoval, ono je dost těžké se jí přizpůsobit. Řvoucího motoru v otáčkách jsem si dost užil u OI 1.8 20V (pětikvalt). Jinak řečeno, ať si podřazuje, ale maximálně u kick-downu. Jinak na to nejsem zvědavý, motor má výkonu na rozdávání. Pokud máš tak zásadní výhrady k chování DSG při předjíždění, zkus si na předjíždění předvolit režim S. Třeba to splní tvé představy. Naprosto nechápu, proč neumíš využívat hlavní přednost DSG, a tou je úsporná jízda v nízkých otáčkách. Dovolím si specifikovat chybu, kterou pravděpodobně děláš-máš těžkou nohu na plynu. Zkus si na to dát pozor, vždyť ten plynový pedál poslouchá jako hodinky a jeho citlivost je perfektní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 29. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 (editace) Pokud máš tak zásadní výhrady k chování DSG při předjíždění, zkus si na předjíždění předvolit režim S. Třeba to splní tvé představy. Naprosto nechápu, proč neumíš využívat hlavní přednost DSG, a tou je úsporná jízda v nízkých otáčkách. Dovolím si specifikovat chybu, kterou pravděpodobně děláš-máš těžkou nohu na plynu. Zkus si na to dát pozor, vždyť ten plynový pedál poslouchá jako hodinky a jeho citlivost je perfektní. Souhlas s TSI-DGS, i s jeho predch. prispevkem. Castokrat opravdu resi nekterym uzivatelum jejich specif. problemy rezim S. Typicky pred planovanym predjizdenim, nebo jinou vysokou akcelaraci nenepadne presouvam joystick na "S", manzelka si toho jiz vsima a jen komentuje "...á bude rakéta..." (mladsi ten for mozna neznaji, na SZ vysvetlim) DSG v "Sku" jiz pred predjizdenim podradi (S mj. nepouziva 7ku), prodleva pri KickDownu jiz potom neni tak "velka" jak ji popisuje Milos, a auto akceleruje vc. velmi rychleho razeni/porazeni velmi svizne, s kvedlackou nesrovnatelne. Samozrejme toci vyse, ale na spotrebe bych nerekl, ze se to nejak vyrazne projevi. Mel jsem DSG i na predchozim aute (TDI 1.9), nemohu si ji vicemene vynachvalit, a proto jsem do ni sel i u bajecneho 1.8TSI, u ktereho jsem jaksi uz nepredpokladal resit spotrebu, kterou mam oproti TDI "mirne" zvysenou (asi o 2,5-3 l paliva/100km ). Jinak otazka pro Milose, jak se Ti proboha dari drzet tak nizkou spotrebu, zvlaste pres tu zimu ? Ja jsem se se zimnimi gumami (Cont. WS 16") nedostal behem zimy pod 9 l/100 (60% mesto, 30%kolony, 10% dalnice a rychl.silnice). Ovsem jezdim drobet jinak, nez s TDI... Jeste male OT k TSI - tudle jsem se tuze docela dobre pobavil, kdyz se me nekolik radeji nejmenovanych šašků-dehtařů na konkurencnim foru snazilo poucovat, co to vlastne ty hlupaci s TSI maji pod kapotou maji za nesmysl, a jake ze to zazraky TDI maji oni, s jakou zazracnou spotrebou. Jezdil jsem s ruznymi TDI cca 15 let, k TSI jsem nyni presel z mnoha duvodu, ani jeden nebyl ten, ze bych byl nejaka socka, kupoval si auto skoro za meloun (a jeste Octavii !) a chtel za kazdou cenu setril kazdy pullitrik/100. Sorry za OT, ale nejak jsem si na to ted vzpomel. Editováno: 29. Březen 2010, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Souhlasím s TSI-DSG, že mé zkušenosti s touto převodovkou jsou pramalé, ba skoro zanedbatelné, ale když bych se nad ní rozmýšlel, tak za těch ujetých 40 km by mě buď chytla za srdce a nebo ne. A právě tím jak se "hloupě a tupě" chovala mi těch 40 km stačilo na to abych věďěl že ji nechci. Už jen představa že zařazený rychlostní stupeň budu olvadat plynovým pedálem se mi nezamlouvala. Je možný, že kdybych s ní najezdil aspoň 500km tak svůj názor ještě pozměním, ale určitě né tak zásadně, že by se mi začala stoprocentně zamlouvat, spíš jen určité chování té převodovky bych začal tolerovat, ale to jsme zas u toho, že řidič se přizpůsobuje technice a né technika řidiči... Ale jak se říká, každý produkt má svého kupce, takže já to beru jako alternativu k manuálu pro lidi co jim zavazí spojkovej pedál a pravou rukou se chtěji za jízdy dloubat v nose. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 (editace) Diamant Radenie pákou je presne naopak (smerom dozadu sa podraďuje), Jo to mi trochu taky vadilo, když sem s tím jel, mě to příjde úplně obráceně, nechápu který Lojza to tak navrhl, podle mě třeba jezdci rally to mají dopředu podřazovat, dozadu řadit nahoru. Marios Ja si ale rikam, clovek za tu DSG utrati 65 000 Kč a jeste aby se on prizpusoboval prevodovce... to je trochu moc ne? Bych trochu nesouhlasil. Vždyť každému autu se musíš přispůsobit. U manuálu zase záběru spojky a dalším věcem. Tady bylo myšleno přizpůsobit spíš naučit se s tím jezdit. Když vím, že tomu trvá 2 vteřiny než to podřadí, tak sešlápnu plyn o 2 vteřiny dřív a je to. Zase je to o tom, že to není na závody a když předjíždím bežně, tak si dám rezervu abych to sitnul i s tím že to bude 2 vteřiny řadit. Si myslím, že to stihne dřív, než u MP si kolikrát rozmyslí člověk, že bude předjíždět a než podřadí a pak je to na hraně. TSI-DSG Když tady čtu kritiku na tuto převodovku, cítím u stěžovatelů jistý stupeň absence zkušenosti, předvídavosti a pokory před technikou, která byla vynalezena, aby člověku pomáhala Ano mám z toho naprosto stejný pocit milos_s Kdyby okamžitě motor začal akcelerovat, pak DSG podřadila o jeden kvalt (nebo i dva, ale opravdu pod plynem), tak budiž. Viděl si někdy někde aby něco řadilo pod plynem? Já teda ne, představ si jak dlouho by asi ty spojky vydržely, kdyby v tom ohromném tahu se rozpojily. Vždycky při přeřazování musí motoru ubrat, dnes je to tak rychlé, že to ani nevnímáme, ale přesto to tam je, takže když se podle tebe motor fláká, tak čeká pokyn od převodovky, že je vše zařazeno a spojky spojeny, pak mu naloží. omicron DSG v "Sku" jiz pred predjizdenim podradi (S mj. nepouziva 7ku) Dotaz: Jako vůbec ji nazařadí ani když už pak jedeš normálně ale na ,,S,, Editováno: 29. Březen 2010, autor: Klokan.Jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichardD Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Dotaz: Jako vůbec ji nazařadí ani když už pak jedeš normálně ale na ,,S,, Podle mé zkušenosti se 6ti kvaltem předpokládám že 7mi kvalt funguje stejně. Tzn. ne že by na S 7° nezařadil nikdy, ale když pojedeš třeba 200km/h tak ti ji tam samozřejmě dá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Klokan.Jack: Ja to mám so sekvenčným radením u DSG ešte horšie, lebo som mal 5,5 roka BMW s automatom a tam to radenie bolo tak, ako sa patrí. Tak preto som bral príplatok za radenie pod volantom ako nevyhnutnosť. Mne sa teda nezdá, že by elektronika uberala plyn pri preraďovaní nahor. Zo začiatku som pozeral dosť často na otáčkomer a otáčky padnú len z dôvodu, že sa už zopla spojka ďalšej rýchlosti. A ani pokles ťahu necítiť. Ale keď brzdím motorom dole kopcom a podradím si, aby to brzdilo viac, tak si to dá medziplyn a vtedy ten dočasný pokles brzdného účinku poriadne cítiť. A ešte by som sa chcel zamyslieť nad tým, ako sa človek nemá prispôsobovať technike. Kedysi veľmi dávno som mal Feliciu Combi 1,3 s výkonom ohromných 50 kW. A tam, keď som chcel predbiehať, tak som si musel presne vypočítať, kedy sa miniem s protivozom, mierne spomaliť a vytvoriť si od auta pred sebou dostatočnú medzeru, podradiť a dať plný plyn. Takže som začal pozvoľna zrýchľovať a približovať sa k autu predomnou. A ak som to mal dobre vyrátané (zvyčajne mal), tak ma presne minul protivoz a ja som začal obiehať. Toto je nutnosť, hoci so silnejšími motormi v omnoho menšej miere. Ale aj toto je prispôsobovanie sa technike. Pred 2,0 TFSI + DSG som mal BMW 3,0i s HDM automatom a oproti nemu je DSG úplná paráda! Tam keď som chcel predbiehať, tak som tiež musel v dostatočnom predstihu pridať plyn (až na podlahu, aby to podradilo). Trvalo to podstatne viac, než u DSG a pritom to vždy podradilo len o jeden stupeň, nie ako DSG aj o dva. Tak neviem, čo sa vám stále nepáči. DSG podradí o 2 stupne skôr, než ten BMW HDM automat o jeden. A dokonca sa mi viac krát stalo, že som sa rozhodol predbiehať, dal som plný plyn v predstihu a po chvíli som zbadal, že za protivozom je ďalšia premávka a teda sa obiehať nedá. Plyn som pustil a vtedy sa automatu uráčilo podradiť a celá posádka auta sa poklonila čelnému sklu. Takže ja som s DSG fakt veľmi spokojný. A dokonca ani nepoužívam režim S. Podľa mňa stačí o trochu skôr stlačiť plyn. Keď som to vedel v omnoho väčšom predstihu u tej Felicie, tak prečo to vy neviete o 2 sekundy skôr? Navyše po pár stovkách km s DSG sa už človek naučí, ako dlho to preradenie trvá, resp. kedy sa podradí len o jeden stupeň. Napr. mne málokedy DSG podradí o 2 stupne. Okrem toho by som odporúčal sa niekedy zviezť v kamióne. Ja občas zaskočím za našich vodičov. A potom by ste pochopili, ako málo sa tej technike musíte prispôsobovať. Na trase Bratislava - Košice (400 km) sa reálne dá obehnúť niečo tak na 4-5 miestach a z toho sa to reálne dá tak raz. A je jedno, či má kamión 300 alebo 600 koní, obmedzovač zrýchľovanie stopne na rýchlosti 89 km/h a tak obiehanie náklaďáku idúceho 80 km/h trvá kilometre! Fakt si to skúste (aspoň ako spolujazdec) a pochopíte, aký dar je DSG a k tomu ešte nejaké dobré TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 29. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Myslim, ze me pri "S" rezimu (7kvalt, TSi) radi max. jen "6", pise se o tom myslim i v manualu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichardD Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Myslim, ze me pri "S" rezimu (7kvalt, TSi) radi max. jen "6", pise se o tom myslim i v manualu... Tak to schválně vyzkoušej, rozjeď to na 200km/h a pak pedál jen šimrej nebo úplně pusť. To by mě zajímalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klokan.Jack Vloženo 29. Březen 2010 Sdílet Vloženo 29. Březen 2010 Klokan.Jack: Ja to mám so sekvenčným radením u DSG ešte horšie, lebo som mal 5,5 roka BMW s automatom a tam to radenie bolo tak, ako sa patrí. Tak preto som bral príplatok za radenie pod volantom ako nevyhnutnosť. No já sem si tam taky dal 3ramenný volant s pádlama, sem zvyklý brzdit motorem a domnívám že takhle je to s tím pádýlkem lepší, podřadit si. Ale co sem četl, tak se to musí přidržet že? Chvilku a pak se to přepne do manuálního režimu. Pak když chci zase ,,D,,, tak přidržet pravé pádlo . Jen mi známej co pádla má, říkal, že je stejně moc nepoužívá, že je línej a ,,D,, mu vyhovuje. Jinak naprosto souhlasím s tím co si psal dále. Do nedávna sme se tu plácali s sportovníma 50 kw Filckama, kde sis musel hodně dopředu naplánovat a rozmyslet předjetí a teď se neumí přizpůsobit 2 vteřiny DSG? Promiňte, ale to zvládne průměrný řidič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.