Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím pánové, dnes při cestě po D1 mi zničeho nic při akceleraci (ne úplně plný plyn) auto jakoby cuklo, už toho jsem se trochu zalekl. Pak to udělalo ještě 2x, ale všechno v pohodě. Byla to jen vteřinka. Pak jsem zastavil v Brně asi na půl hodiny a pokračoval po D2. Už asi po 100m začala blikat kontrolka baterie, která blikala ještě další 4km, do toho to ještě jednou cuklo a pak zase všechno ok. Po dojetí, kdy jsem nechal dochlazovat turbo, něco v motoru jakoby pískalo.

 

Nevíte, co by to mohlo být? Jestli špatná baterka nebo třeba rozvody, alternátor?

Auto je r.v. 2002, 1.9TDI, najeto 206000km.

Upraveno od jakubfotbal

No to může být cokoli. jestli pískalo, tak to může být klíňák. Kontrolka dobíjení značí špatný alternátor (může být taky volný klíňák, či napínák KO). Mohl by to taky být přidřený klimakompresor - to bys zjistil tak, že se projedeš bez klimy a zjistíš rozdíl. Na 1,9 je všechno dobře vidět, zjisti, odkud jde ten pískot...

Cukání při akceleraci mi dělala octavie taky a nakonec to byl zacpanej naftovej filtr (malý průtok nafty, který nestačí na akceleraci). Jinak může škubat ještě přituhlý turbo. A baterka jak psal SUP1 alternátor, klíňák, atd...

  • Autor

Je pravda, že při jízdě klima fungovala dobře, při popojíždění v kolonách to bylo už špatné. Kdyby to byl alternátor, tak už nenastartuju, ne? Stálo to jeden den a auto chytlo hned, jen v tom motoru pískalo něco stále.

Uvidím, v pondělí zkusím zajet do servisu.

volnobezka na alternatore

a skontroluj si aj klinovy remen co pohana alternator mozu byt nanom uz zubky nasledkom toho cukania, niekedy moze byt poskodeny aj sponovacia kladka..volnobezka je remenica na alternatore ktora ma zaberat len jednym smerom lebo rotor na alternatore je dost tazky a ked vypnes motor alebo sa menia otacky tak alternator ma zotrvacnu energiu a ty ked mas tu remenicku zaseknutu tak presmikuje remen a to piska

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Byla to opravdu volnoběžka, i s prací stála oprava 1700kč.

Po kolika km se dělají na 1.9 Tdi 96kw rozvody? Auto má najeto 207.tis.

kód motora a rok výroby je aký??  :kol-32:

po 120 tis km

  • 3 týdny později...
  • Autor

Na kolik cca ty rozvody výjdou? A jak je to náročná výměna?

cca za 5-6 tisíc je jen materiál, pokud máš někde známého,tak se to dá i za míň, když budeš kupovat sadu, tak hlavně i s vodní pumpou a možná i tlumičem vibrací

 

jinak musí se rozhodit celej předek auta, takže docela náročná

jakubfotbal: cau jak již psal Štěpán tak ja jen doplním zbytek...

 

Pokud chces udelat ciste rozvod czn rozvodovy remen a pumpu tak to vyjde na 2800 origo rozvod a 800 pumpa pokud chces více tak si priprav jeste par táců :-)

 

Origo rozvod 2800 + 800 pumpa

velky remen altíku cca 350

maly remen klimy cca 200

tlumic vibrací cca 2400

kladka klimatizace cca 700

 

ted zálezi na tobe kolik si ochoten do toho investovat :-)

  • 2 týdny později...
  • Autor

Za 800km mi hlásí auto servis, bude mít najeto 210.000km, o co by se mělo jednat?

No podle všeho jen o výměnu oleje. ALE VELKÉ ALE

Nevíš, co tam kdo dělal před Tebou.

Takže jak je tu psáno, vyměnit rozvody, filtry a kapaliny.

Pak si na budíkách snuluj servisní interval a je to.

Ještě nevím, na kolik servisní interval máš. Pokud máš long, tak je to blbě, bude se Ti auto hlásit aždých 45tis, což je blbě.

Pokud je tam normál, je to dobře, to je 15tis.

Jaký servisní interval máš nastaven zjistíš VAGínou

  • Autor

Tak vím i nevím, jedná se o prvního majitele, ale jezdilo s tím více lidí, serviska se přestala řešit atd...

  • Autor

Jinak co všechno za filtry a kapaliny je potřeba měnit a co to cca stojí? rozvody necháme až na 240.tis km asi, když se dělají po 120.tis.km.

Klasika

 

vzdchovej filtr ( cca 300 )

palivovej naftovej ( cca 500-700 dle kvality ) najdi si me prispevky kuchal sem jej at vidis co vnem je za humus pak

pylovej filtr ( obyč 150 uhlikovej 300 ) mam uhlikovej je good

Olej samozřejmě + filtr ( Doporučuji Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 plná syntetika , má zlatou etiketu ) timhle nic neskazíš je to jeden z nej olejů

Brzdovou kapalinu vyměňit ( 1L cca 250kč ferodo ) v oběhu je 0,8L komplet jak v nádobce tka v trubkách tzn 2dcl ti zbyde

 

 

pak můžeš doplnit klimu klidně a vyměnit chladicí kapalinu

 

Rozvody doporučuji vyměňit dříve nic tim nezkazíš a ty další až tvých 120 tis. km když víš že jsou určitě dělané takhle mužeš jen doufat

 

Snad jsem na nic nezapoměl

Koukám, že Airman to má vychytaný.

A naprostý souhlas

Když tohle vcšechno vyměníš, budeš mít klid na duši a pak už jen jezdit a sem tam zkontrolovat hladiny

Airman nemá :-)

 

Zapoměl jsem na olej v převodovce je tam 2,25L a litr stoji cca 600 kč ... později ti tu hodím přesnou specifikaci jakej to je olej ted se mi to nechce hledat pac delam neco jiného :-)

 

Ted uz to je snad vše :-) A vychytané :-)

2,25L

převodový olej

G 052911 A1 SAE 75W90(syntetický)

Lamlová spojka průměr 240mm kloubová hřídel příruba 130mm

 

1,9TDi AWX 96kw

Upraveno od Airman64

  • Autor

Tak nějak si nevím rady. Za 200km se hlásí servis, rozvody se podle všecho dělali naposled ve 100tis.km adělají se po 120 ne? A olej se měnil minulý rok v létě. Jenže na dveřích je nalepený lístek, kde je podle něj olej Castrol edge 5w-30 myslím a výměna je tam napsaná při 219tis.km nebo 5/2013, což mně nějak nesedí pokud byl měněn minulý rok.

Přes vag se asi nedá zjistit, co by se mělo měnit?

nedbej na to co tam je napsáno a kdo ti co říkal.Pokud to nebyl tvůj dobrý známý,kterému věříš tak se pusť do rozvodů a výměny oleje.Neprohloupíš....

  • Autor

Ono to auto vlastní pořád první majitel, já ho ted jen užívám. Rozvody byly dělány ve 100, ale nevím, co to auto za servis ted chce :kol-32:  Olej byl také prý měněn minulé léto, ikdyž podle nálepky na dveřích nevím...

olej men po 15 tisicich najetejch,jedno jestli v lete nebo v zime,dulezity je kolik to melo najeto pri posledni vymene,ale je to prvni co se dela po koupi,nebo jak ty to mas

Doporučuju přesedlat na interval oleje 5w40 je to to nejlepší co může být :-) a interval max 15 tisic km ... Castrol Edge Turbodiesel je to zlatá bandaska... Klidně se rozhodni na jinou značku oleje jen řikam co jsem zvolil já :-)

 

Jinak jak to mas stim vlastnictvím ? to je jakesi zajimave ne ? Kdyz ho vlastni jeste prvni majitel.. tak proc se ho nezeptas proste? Ale pokud chces a nerad zijes v nejistote tak ty rozvody radeji vymen ;) I kdyz sice ten motor jde sehnat do 10 taců na inzerátech :-) Ale cajk :-)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.