Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Přehodit hadice nejdou,mají rozdílný průměr koncovek.pořád nechápu,proč nezapojí obě hadice z plničky?Jednou hadicí a zvlášť LOW portem to jde někdy blbě.

Vloženo

Tak vyřešeno, moje chyba za kterou se omlouvám, skutečně tam nebyl tlak 200 barů, špatně jsem se podíval na jednotky, bylo tam 20. Přičina problém - neprůchozí expanzní ventil :) Byl tak zatuhlý že se ani nehnul, po rozebrání jsem kuličku která pouští chladivo musel od hliníku odtrhnout šroubovákem. Projistotu jsem ventil vyměnil, samotné naplnění pak bylo otázkou asi 6ti vteřin. Co ale nechápu je fakt, že klima šla s původním kompresorem v pohodě naplnit takže se ventil musel "šprajcnout" někdy po výměně. Každopádně, problém je vyřešen a klima chladí o sto p**o a zatím musím říct obrovská spokojenost !

Vloženo

200, nebo 20... velký rozdíl v hodnotě, ale i tak- nevím kde by se to za chodu na sání vzalo.
A co má za funkci kulička ve vstřikováku? Jsem myslel že ve všech TEV ventilech je klasická jehla. (Máš fotku?)
Ale hlavně že ti to už maká.

Vloženo

Máš pravdu, byla tam jehla s kuličkou na konci, s membránkou ovládající zdvih na straně druhé. Jehla se nechtěla vůbec hýbat. Bohužel mě čeká ještě jedna výměna kompresoru, dělá divné zvuky a moc mu nevěřím. Zkusím ještě sehnat foto.

Vloženo (editace)
V 14. 6. 2019 na 7:01, cosby napsal:

Přehodit hadice nejdou,mají rozdílný průměr koncovek.pořád nechápu,proč nezapojí obě hadice z plničky?Jednou hadicí a zvlášť LOW portem to jde někdy blbě.

Ony jsou zapojemý obě ale ten stroj to podle mě plnil tim low portem protože tam byl obří tlak v porovnání s tou high větví. Zvolit kudy se to bude plnit se bojužel nedá... :/

Editováno: , autor: korabt
Vloženo

Čau, jak jsem psal- s plničkou nepracuju (dělám klimy trochu vetsi, takže klasika "budík a váha") ale ten popis je divný.

Chladivo nikdy neplním do sání (plni se v kapalině a ventily na kompresoru "To nemají radi").

Ten tlak na sani je divný (možná těch 20 za chodu na vytlaku)

Projevem uzavřeného TEV ventilu není vysoký tlak na sání (naopak).

Rada:

Když už bych nevymenil technika co mi to dělá, určitě bych ho trápil otázkama. Kompresor bych nepoužíval straší, ale nový (nevim jak tvuj typ, ale klasický on/off kompresor koupíš třeba za 5000)

 

Edit: nedá mi to- ve věci přehození hadic- neměl přehozený hadice na plnicce. tzn napojení sani na výtlaku a opačně (pak by některé věci dávaly smysl)...

 

 

 

 

Vloženo (editace)

Určitě byly správně... jsem si stopro jistej, zkoušeli jsme je prohodita fakt tam ventily nešly nasadit. Ten tlak vyletěl při plnění se zaplou klimou, zkoušeli jsme jen jestli to tlak neuvolní. Kompresor je tam ten s proměnlivým plněním, dá se sehnat i za cca 6 tisíc ale nechtěl jsem do toho dávat tolik. Nakonec do toho ale asi stejně půjdu, chci mít jistotu.

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Vloženo (editace)

Ahoj,

chtěl bych se s vámi poradit. Dodělával jsem manuální klimu do fabie 1.4 16v 55kw.

Vše se zdá že funguje, elektrika je také ok. Jediný problém je, že při zmáčknutí AC tlačítka se nesepne kompresor. Při ručním sepnutí kompresoru pomocí propojení 2 drátů na panelu klimatizace kompresor funguje a klima chladí jen do doby než propojení zruším.


VAG píše jedinou chybu a to není provedena adaptace klapky čerstvého vzduchu, po základním nastavení to hlásí znovu tu samou chybu, přestože klapka funguje a i při základním nastavení jede do obou poloh. Vnitřní cirkulace přes tlačítko také funguje a nemyslím si že to má co dělat s nesepnutím kompresoru.

 

V bloku měřených hodnot 002 pole 3 se při zapnutí klimy změní hodnota z 6 na 12, což znamená výkon kompresoru je omezen ŘJ motoru. Doporučení je podle manuálu vyčíst paměť závad ŘJ motoru. V motorové jednotce ale žádné chyby nejsou.

 

Děkuji za rady

 

klima (2).jpg

Editováno: , autor: geralt007
Vloženo

máš to správně nakódované? Ostatní podmínky pro spuštění klimy (teplota, tlak...) jsou podle bloku hodnot ok?

Už si to přesně nemapamatuju, ale jak se chová manuální klima při zapnuté vnitřní cirkulaci? Není náhodou deaktivovaná?

 

Ta klapka sice mechanicky funguje, ale není schopná poznat, v jaké je poloze - tím pádem vlastně nefunguje - zkus ji rozebrat a vyčisti dráhu potenciometru.

 

Může být vadná i ŘJ klimatizace.

 

 

Vloženo

Otazkou aj je aky motorcek tam ma, lebo su 2 vodicove a 5.vodicove. A aky vyzaduje rj klimy. 

 

2vodicove maju len motorček jednotka 10s pusta stavu a pocita st ze sa klapka zavrela. 

 

5vodicova obsahuje potak, a vyzaduje kalibraciu. 

Vloženo (editace)

celé topení se bralo vcelku i s ovládacím panelem. Takže by spolu měli pracovat.
Teplota a tlak ok. tlak 10 atmosfér. Teplota byla včera přes 35°C.

Dnes při zapnutí AC se nespustili ani sahary. Jakmile ale spustím kompresor ručně spojením 2 kabelů na panelu klimi tak se větráky i kompresor spustí. Po odpojení spojených kabelů se kompresor vypne. Větráky pak reagují správně na zapnutí a vypnutí AC tlačítka. Mohu pak nafotit blok hodnot,  jestli to něčemu pomůže.

A pak se podívat na ten motorek klapky

 

edit: motorek klapky má 5 kabílků, ovšem podtlak ani výstup na podtlakovou hadičku jsem tam nenašel.
opravdu si myslíte že to může být jen tou klapkou? Ve VAGu je ve skupině 004 a je pravda že ne vždy se vrátil podle hodnoty v zobrazovaném poli do přesně původní pozice.

 

Editováno: , autor: geralt007
Vloženo
před 2 hodinami, geralt007 napsal:

ovšem podtlak ani výstup na podtlakovou hadičku jsem tam nenašel.

o podtlaku tady nikdo nemluvil, ne?

taky jsem si dodělával klimu do F1 - ale už to auto nemám a mám pocit, že při recirkulaci, se klima vypne - a pokud ji ŘJ neumí poznat... ale taky se mi to moc nezdá, protože, ty motorky blbnou snad každýmu.

Vloženo (editace)

Niekde som cital mozno aj tu na fore, ze pri dorabke klimy to niekomu tiez neislo a problem bol v nepodporovanej BSG. Ci to nemoze byt nejaky podobny problem v can komunikacii 

Editováno: , autor: Thief1
Vloženo (editace)

Čus borci!! Tak jsem zase přišel s neidentifikovatelným problémem....přestala mi chladit klima....vzduch fouká, ale ne studený. První podezření po naštudování fóra byly motorky ventilátorů. Ty jsou v pořádku a fungují. Poté jsem dal auto do servisu. Zde mi řekli, že je špatný kompresor. Kompresor vyměněný, ale dle servisáka se nesepne "ventilátor".

 

co všechno už vyměnily, zkontrolovali a prošli

- jednotka dochlazování

- kompresor - vyměněný a šlape

- motorky ventilátorů - prý šlapou není nutné měnit

- pojistky jak v deklu baterky tak v interiéru

- čidla teplot a motoru

- snímač teploty výparníku

- ŘJ klimy

- kabeláž kompresoru

- ovládací panel

 

měli aj tipy ze škodovky co všechno to může být a na co se zaměřit, bohužel neví už co s tím. Strávili už nad tím 2 dny. Má někdo ještě nějaký nápad co to může být nebo na co se zaměřit? Prý je to jediný zádrhel na mém autě, který to brzdí. U rodičů je problémů víc a tam taky neví co. Díky

 

ps: na VAGu to samozřejmě měli x krát a výsledek je ten nesepnutelný ventilátor

Editováno: , autor: Krtek6
Vloženo

A ani na test akčních členů se ventilátor nesepne?

no pokud je opravdu chyba v tom ventilátoru, tak se závada omezuje na ŘJ, kabeláž, ŘJ dochlazování, ventilátory. Že bylo něco vyměněné či zkontrolované, ještě neznamená, že to je funkční.

A proč se vlastně měnil kompresor? Očividně se nic nezměnilo.

Zkusil bych jiný servis, ať se na to někdo podívá nezaujatě. Očividně něco přehlédli

Vloženo (editace)

Myslím, že tohle určitě dělal. Měl z motoru natáhlý jakýsi kabel do interiéru a něco mi k tomu říkal, že už i nějaké testy dělali. Ale z nedostatku času jak u mě tak u nich (včera po 17.hodině) jsem to dál nerozebíral. Musel jsem ještě na poštu a o ni evidentně taky už spěchali. Bo mají do 16.

Kompresor byl jedna z x vad. Ten nešel a nyní už ano. V servisu je jak moje auto tak i našich. Obě mají stejný problém. Říkal mi, že zkoušeli i vyměňovat díly mezi auty, aby vyloučili-našli chybu, ale krom toho kompresoru nenašli nic nefunkčního. Já k nim jezdím často, ale vždycky to byly spíš čistě mechanické práce. Ne elektro. Borci jsou znalí, ochotní. To, že něco přehlédli si myslím taky. Spíš se snažím jim dávat veškeré info, které získám o tomto problému.

Editováno: , autor: Krtek6
Vloženo

to je jasné, že něco přehlédli, protože nic jiného už tam není. To přehazování dílů mezi auty má smysl pouze tehdy, když jsi si 100% jistý, že daná soustava v druhém autě funguje. Což tak není - jestli tedy tomu dobře rozumím. 

Ani nový díl nemusí být funkční.

Vloženo

No takže aktualizace informací...stihl jsem dneska přímo mechanika před odchodem tak mi k tomu něco málo pověděl....Auto našich je funkční a klima opravená. Problémy byly dva a to motorek větráku (samozřejmě ten hůře přístupnější) a prázdná náplň..To je to lepší. Bohužel mi auto nepředal (i když jsem ho potřeboval), protože ještě neměl složený interiér, a to z důvodu, že stále řeší to mé a chodil to tam testovat. Pokud jsem to z jeho skákavého a netrpělivého povídaní pochopil dobře, po mechanické stránce je vše v pořádku, Vše zkontrolováno několikrát, proměřeno, ozkoušeno a jediná závada je tedy v SW auta. Tak nějak jsem z jeho slov vycítil, že kódovat asi tak moc neumí, a že v pondělí přijde borec s počítačem a všechno to nakóduje.  Stejně mám takovej vnitřní dojem, že se s tím zase domluví jen Vaša. Musím mu brnknout jestli by na mě neměl čas :))

Vloženo

SW auta? Co tím myslel? ŘJ klimatizace se nijak nekoduje, koduje se jen přítomnost výbavy (tedy klimy) v jiných jednotkách, případně se dají kalibrovat klapky, ale ty se nastaví automaticky i bez zásahu z venku. Může být špatná ŘJ samotná (je součástí panelu klimy).

Vloženo

Jasně a já chtěl říct, že tam prakticky nic ke kódování není. A SW problém je tedy spíše vadná ŘJ - buď klimy, nebo dochlazování a nebo obě najednou. Konkrétně u těhle dvou jednotek se fatální chyby projevují tak, že se nijak neprojevují. Na první pohled je vše v pořádku, žádné chyby, jen to nefunguje. Taky se poměrně blbě hledají některé typy závad na ventilátorech, dost často je problém v nahnilých kabelech. Obecně je celá klima dost "hloupá" a neumí si říct, co jí chybí.

Vloženo

no...volal mi před chvílí servis...auto našich připravený k odběru..hotový seskládaný....a u mojeho teda diagnostikovali, že je chyba někde v kabeláži...tak jsem je znovu odkázal na svazek kompresor-řj...i přesto, že mechanik tvrdil, že to kontroloval...

Vloženo

ať se také zaměří na silové kabely (respektive přechodové odpory) baterka - ŘJ dochlazování - ventilátory. Poměrně náchylné místo na hnití je také svorkovnice dole na motoru/převodovce, ze které je tažen kabel ke kompresoru.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...