Přejít na obsah

Klimatizace - nefunkční, problémy


Bemo

Doporučené příspěvky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím, nedávno jsem koupil Fabii 2003, motor 1.9 SDI. Klima fungovala zpočátku OK, ale v poslední době lze spustit (začne svítit A/C a chladit) až když přepnu ventilátory na rychlost 3. Na 1 a 2 se proste klima nespusti. Nevíte čím by to mohlo být? Díky za info

Editováno: , autor: Johny834
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Johny834 Zkontroluj si přes diagnostiku napětí na ventilátoru čerstvého vzduchu.  Je to řídící jednotka 08, blok měřených hodnot 001, zobrazované pole 2.  Na 1. stupeň má být napětí 3 .. 4,5V a na 2. stupeň má být napětí 5 .. 7V.

 

@dědek Tahle "řídící jednotka" je pro ventilátor na chladiči za předním nárazníkem.  Nesouvisí to přímo s ovládáním ventilátoru čerstvého vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím že je to pro větrák na chladiči,myslím že pro běh klimatizace musí běžet ventilátor na chladiči,ale nebudu se přít.

Předpokládám že ventilátor čerstvého vzduchu mu funguje i na 1 a 2 stupeň,pouze není splněná některá z podmínek

pro sepnutí klima kompresoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdarek a stastny novy rok,

mam na vas znale problamatiky prosbu.

Mam Fabii VRS, nekdy ke konci leta mi prestala jit klimatizace. Cestou po dalnici fungovalal, zastavil jsem na nakup, nastartoval a uz se nespustila. Podezreni padlo a na vadnou elektromagntickou spojku, protoze kdyz klimu zapnu, tak neni slyset ani sepnuti kompresoru ani neni neuberou otacky motoru. Samozrejme klima tedy nechladi. Co jsem zjistil pohledove. Kdyz je auto nastartovane, tak jak je na komprosoru ta remenice, tak ta se toci, nicmene jakoby stred te remenice se netoci. Kdyz zapnu klimu, tak se taky nezacne tocit. Nicmene kdyz auto vypnu, tak normlne tim stredem rukou pootocit jde. Predpokladam, ze kdyz vse funguje jak ma, tak se pri sepnute klime toci prave i ten stred, tim se zapne kompresor. Jinak teda ventilator topeni mam na posledni poloze, kontrolka zaple klimatizace sviti normalne.

Muj dotaz je, jestli je nejaky figl, jak zjistit zda je to opravdu jen ta spojka, nebo treba odesel cely kompresor. Fabii mam kratce, takze mam mozna hloupej dotaz, nicmene nechce se mi kupovat celej kompresor, abych zjitil, ze byla vadna jen ta spojka. Budu rad za kazdy podnet, pripadne pokud je nekdo z vas v blizkosi meho bydliste a dokazal by na to kouknout, pripadne ten problem vyresit, klidne se ozvete 😊 Lokalita je Tabor/Pelhrimov

Diky a mejte se fajn

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první řadě bych asi zjistil, jestli je napětí na těch dvou drátech, co vedou do kompresoru.  Může být někde uklepaný drát po cestě z ŘJ klimatizace ke kompresoru.  Já mám třeba opravovaný ten konektor poblíž startéru, kde to je propojené.  Také by to chtělo vypsat chyby z ŘJ klimatizace.  Může být problém s nízkým tlakem chladiva nebo nějakých teplotním čidlem, kvůli kterému ta ŘJ odmítá zapnout kompresor.  Pokud je na té kostce napětí a kompresor nejede, tak je nejspíš problém v kompresoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 4. 1. 2021 na 8:20, Dula napsal:

Seš si jistej, že tam máš elektromagnetickou spojku? Myslím, že do Fabií už se nemontovaly a kompresor se má točit pořád.  Pokud se netočí, tak jsou odstřiženy gumové prvky v unášecí spojce.

Kopresor.jpg

 

Ahoj. Aha, no chyby jsem nacetl a zadne tam nejsou, nicmene jak pises, remenice se toci, ale ten stred stoji, jako jde s nim otocit celkem lehce rukou(kdyz se netoci remenice samozrejme, jinak bych tam pracky nestrkal :) ) ale to teda jestli chapu dobre, tocim jen tim (1) Ted je teda otazka, co s tim, jde vymenit jen ta unaseci spojka, nebo opravit? A nebo je to tak, ze ten kompresor je zatuhlej, tudiz na vyhoz. Pripadne kde sezenu ten FSM(servisni mannual) ze ktereho mas ty screeny. Diky

P.S. tohle je nebo neni to co je nejspis u me KO? LINK  LINK2

Editováno: , autor: mooonwalker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám problém s klimatizací. Minulý rok jsem ji normálně používal celé léto a běžela bez problému, Teď jsem ji nechal doplnit a čekal na teplotu vyšší jak 5 stupňů, aby sepla klima. Pamatoval jsem si, že klima mi sepla i na volnoběh a spotřeba se zvýšila o 0,4l z důvodu zátěže. Teď se podle řídící jednotky zvednou otáčky, ale spotřeba se nezvedne. Nedalo mi to a kouknul jsem do VAGu na blok hodnot 2. Zátěž na volnoběh 0%, Tlak 5 barů, podmínky pro regulaci výkonu kompresoru 12. a Teplota na výpraníku 13 stupnu, venkovní 7 stupňů. Při jízdě zátěž skáče mezi 0-70% a podmínky skáčou 0.0-12,00.00-12 a furt do kola. Nevíte proč? Měnil jsem ŘJ klimatizace, páč původní psala chybu- zadná řídící jednotka. A toto mi ukazuje VAG. Díky 

 

https://youtu.be/apFdljJtcUk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jsem dal ŘJ se stejným koncovým písmenem(C). A klimatizace ve VAGu se chová normálně. V podmínkách stále 0.0, zátěž 30-80%, ale tlak se mi nezdá Je tam furt 3,2-4 bary. Klimatizace nechladí. Venkovní teplota 6,5 stupně, z výdechu jde 9,2 stupně. Spotřeba na volnoběhu i se zátěží normální 0,7 max 0,8l, spíše se odvíjí na rychlosti větráku. Díky za rady. 

153231761_717125125601023_3494890366717132377_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ci sú teraz vhodné podmienky na skúšanie klímy. Aj keď zopne kompresor tak defakto sa len bude pretacat na najnižší výkon, keďže je dostatok chladu vonku na dostatočne zregulovanie teploty v interiéri. Toť môj názor, na poriadne meranie by som počkal osobne dokým vonku nebude aspon cez 15 stupňov slnečno a v interiéri poriadne teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Thief1 napsal:

Neviem ci sú teraz vhodné podmienky na skúšanie klímy. Aj keď zopne kompresor tak defakto sa len bude pretacat na najnižší výkon, keďže je dostatok chladu vonku na dostatočne zregulovanie teploty v interiéri. Toť môj názor, na poriadne meranie by som počkal osobne dokým vonku nebude aspon cez 15 stupňov slnečno a v interiéri poriadne teplo.

Ahoj, super děkuji za odpověď. Tuto teorii jsem si taky myslel, protože když je venku 6,5, tak aby třeba zbytečně nechladila, tak bere z venku a nechladí, ale to jsem nikde v DP nemohl dohledat. Právě jsem se chtěl zeptat, jak se to chová ostatním v tomto počasí. Ale ještě jednou ti děkuji za odpověď! ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Thief1 napsal:

Neviem ci sú teraz vhodné podmienky na skúšanie klímy. Aj keď zopne kompresor tak defakto sa len bude pretacat na najnižší výkon, keďže je dostatok chladu vonku na dostatočne zregulovanie teploty v interiéri. Toť môj názor, na poriadne meranie by som počkal osobne dokým vonku nebude aspon cez 15 stupňov slnečno a v interiéri poriadne teplo.

A ještě by přeci zátěž nebyla 80%, ale třeba 10 ne? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Samovolne zapnutie klimatizacie - teraz cez leto pozorujem nasledovne: klima bezi v pohode, chladi, tlak ok. No niekedy sa sama zapne, ventilator na hociktory stupen 1/2/3/4, tlaciko AC nesvieti ale klima bezi (vyssie otacky + chladi) - nereaguje na prepinanie tlacitka AC, jedine ked vypnem ovladac ventilatora do polohy 0.

Obcas sa to spamata az ked vypnem a o5 nastartujem motor. Nejake napady? Diagnostika nevypisuje ziadne chyby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...