Petr Hrbek Vloženo 13. leden 2017 Sdílet Vloženo 13. leden 2017 (editace) Zdravím, ihned po nastartovaní se rozsvítí kontrolka teploty motoru. I při studeném motoru. Občas po chvíli zhasne, občas ne. Čím to je? Čidlo teploty? Díky za radu. Editováno: 13. leden 2017, autor: Petr Hrbek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepo316 Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 (editace) " Odpojit el. od nádržky, svorkovnici proklemovat a do smrti pokoj. " Myslel si tak, že prepojiť s káblikom tie vyvody v konektore ...? Editováno: 19. leden 2017, autor: pepo316 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 jj, já to tak konečně předevčírem večer udělal (konečně byla volná garáž, manželka byla roomem v práci, tak jsem tam najel s Fábulí) ... chvíli jsem hledal vhodný drát, nakonec jsem tam dal drát čím byl svázán svazek kabelů k onboard kameře, odizoloval jsem konce, natvaroval, tak aby smyčka nepřekážela, oba konce zastrčil do konektoru a ten napíchl na piny v nádržce ... a ... bohovský klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 Mne sice všetko funguje ako má,ak sa rozsvietila kontrolka dolial som chladiacu zhasol mortor znova naštartoval a už nesvietila,ale ja sa chcem spýtať na typy týchto nádržiek,lebo na F1 HTP 2004 mám na nádobke to vyžšie modré víčko a na F1 1.4 2009 mám to nižšie so zárezom a aj nádržky sú pri pohľade dovnútra trochu iné.V čom je rozdiel,iba v modernizácii novšej alebo sú tam aj iné zmeny. Obrázky sú z netu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 tak restart fungoval i u mě po mírném zahřátí motoru (cca 1-2km), ale už mě to prostě nebavilo, furt restartovat, ikdyž vody je po horní rysku. Mezi nádržkami bude nepatrný rozdíl, zda je origo, nebo jak já jsem koupil EU, nebo čínou. Mezi origo a EU je rozdíl k přístupu k vývodům na čidlo. Jak tu někdo popsal výše s fotkama, já se u té EU na vývody nedostanu, proto jsem kontakty propojil. Kupovat každý rok nádržku také odmítám. Co se týká víček, řekl bych že to bude jen otázka designu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 A nezabudat na spravny pomer nemrznuca by mala byt do -35cca uz sa mi stalo ked bola -25 tak sa olej tlacil do vody a rano to rado pipalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 Používam riedenú 1:1,5 do -26 a zatiaľ mi nič nepískalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 já mám 1:1 a stejně po roce a ochlazení k 0°C a méně hvízdala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 A čo to má vlastne hvízdať? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 třikrát za sebou inetnzivně hvízdne (stejný zvuk jak u F I hlásila jedním pípnutím rezerva u paliv. nádrže) a začne blikat kontrolka chladicí kapaliny ... do té doby, než provedu restart. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepo316 Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 Ja som už stratil nervy a jednoducho som vytiahol koncovku a v nej prepojil kablikom tie dva kontakty a hotovo... Ved to je nekonečný príbeh... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 jj, také si užívám ten klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AppleCinaNoNameCina Vloženo 15. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2018 Takze ono je to vlastne kontrolka oleja v nadrzke! Je to blbe, ked ignorujes realny ucel kontrolky, pre drobny unik oleja do kvapaliny. Mohli to urobit tak, ze by blikala roznymi rychlostami pri roznych problemoch. Tiez si chcem uzivat ten klud, ale ked uz to dokaze v RJ snimat aj hladinu, bola by skoda to uplne obist. Napadlo ma tam okrem vyssie popisanej skrutkovacovej metody strcit 2 rozzeravene droty cez obal nadobky a zalepit. Ale pretlak by mohol lepeny spoj znicit. Alebo zavrtne skrutky do dreva zavrtat do vhodneho miesta a ich konce spojit s konektorom. Aku hodnotu to ma namerato som nenasiel nikde - ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW vstřikování.pdf", ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW mechanika.pdf" a ani v "Elektrická zařízení.pdf". V "Elektrická schémata od 1999.pdf" som nasiel na str. 22 info, ze "G32 -snímaè hladíny chladící kapaliny" je odporovy snimac . Koho by zaujimalo, akej farby su kable(kto mal vyssie problem to hladat), tak na kostru vedie hnedobiely a do svorkovnice "T11 b -svorkovnice, 11-pólová, na příčné stěně vlevo (červená)" modrocerveny a odtial modrocerveny do riadiacej jednotky panelu pristrojov. Mozno by to slo pouzivat aj v zaolejovanom stave, ale so zosilovacom signalu, respektive so senzorom akeho takeho odporu, co mozno zaolejovana kvapalina ma oproti cistemu vzduchu. Pohram sa so sadou rezistorov a zistim, pri akom najvacsom to prestane obtazovat. Podla diskusie https://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,23749.msg174648.html#msg174648 je odpor takejto vody 180kohm/m. Z toho predpokladam, ze pre vzdialenost odhadom 3mm ktoru podla fotky tipujem v snimaci hladiny je vo vodivom stave odpor 540ohm. Mozete to prosim niekto odmerat v nadobke, kde nie je primiesany olej? Ja este dnes odmeriam v tej s olejom. Pisu tam, ze vodivost malo vodivej vody(destilovanej?) zvysili malym mnozstvom octu. Co urobi ocot v chladiacom systeme? Ako funguju tieto snimace? https://race-shop.sk/sk/nadrze-na-vodu/54975-snimac-hladiny-kvapaliny.html a https://www.autoricambi.sk/senzor-hladiny-chladiacej-kvapaliny-iveco-trakker-p6989/? Tu je snimac vhodny pre olejnate tekutiny http://www.sensit.cz/shop/opticke-snimace-hladiny-do-140-c/optsn140/0cd5baf4.html ! Este som rozmyslal plavakovy system so spinacom, ale akceleracia a naklon vozidla ma vyrusuje z tohoto napadu. Moznosti je vela - http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/magneticke_spinace_hladiny/ Najlepsie asi budu opticke http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/teorie-hladina/opticke-hladinomery/snimace-vyuzivajici-pruchod-svetla.html a mozno aj kapacitne http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/kapacitni_spinace_hladiny/ Pre zaujimavost aj http://www.techpark.sk/technika-562014/opticke-snimace-hladiny-kvapalin.html Opticky by mohol byt lacnejsi a jednoduchsi na vyrobenie a mohol by fungovat aj z vonku nadobky. Jedno z rieseni je vnutorne opticke https://www.aliexpress.com/item/5pcs-lot-Liquid-Level-Sensor-Water-Level-Monitoring/1911249233.html na urovni MIN hladiny, alebo tu https://www.aliexpress.com/item/Relay-switch-output-Liquid-level-sensor-liquid-level-detection-module-Dual-level-alarm-switch-Infrared-optical/32873251413.html aj s relatkom(na 220V) kde by sa zapojil konektor k cidlu a bolo by vyriesene. Senzor sa vsak moze zababrat od oleja. Je tu aj samotny senzor za velmi lacno https://www.aliexpress.com/item/15mA-5V-Optical-Infrared-Water-Liquid-Level-Sensor-Liquid-Water-Level-Control-Switch-Favorable-Level-Sensors/32752456624.html. Alebo radsej rovno senzor zakalenosti https://www.aliexpress.com/item/Turbidity-Sensor-Liquid-Suspended-Turbidity-Value-Particles-Sensor-Water-Turbidity-Detection-Module/32833501483.html? Alebo kapacitne snimanie hladiny https://www.aliexpress.com/item/capacitance-sensor-CR18-8DP-PNP-level-water-proximity-sensor-quality-guaranteed/32284399611.html? Ale tento je len do 70C. Iba ak by sa elektronika vyviedla mimo nadrzky a samotny snimac by sa mohol spustit s prederaveneho veka nadrzky. Toto https://www.aliexpress.com/item/Water-Liquid-Level-Switch-Contactless-Detector-Outer-Adhering-Type-Level-Sensor-NPN-PNP-Rs485-Interface-Compatible/32833417039.html by tiez mohlo riesit nase problemy. Pouzitie je na obrazku https://www.aliexpress.com/item/Fast-Free-Ship-2PCS-Sewage-Treatment-Plant-liquid-level-Sensor-Liquid-level-Monitoring-Sensor-Probe-liquid/32798221575.html? Alebo iny model https://www.aliexpress.com/item/Free-Ship-Tube-Type-Non-contact-liquid-level-Sensor-Non-contact-liquid-level-Switch-Non-contact/32798261206.html Najlacnejsi je tento plavak aj s tesnenim, ale ako ma byt umiestneny netusim. https://www.aliexpress.com/item/52mm-PP-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-Down/32816496293.html Najlacnejsie vyjde tento https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Smart-Car-Obstacle-Avoidance-Obstacle-Sensor-Module-Barrier-IR-Infrared-Tube-Module-Photoelectric-Reflection-Sensor/32800559667.html kde za 2€ ziskam okrem seba este 4ks pre znamych. Co to taram, ze 0,29€ 1ks https://www.aliexpress.com/store/product/Smart-Electronics-New-for-Arduino-Diy-Smart-Car-Robot-Reflective-Photoelectric-3pin-IR-Infrared-Obstacle-Avoidance/1326062_32462888575.html ! Uz len odkial napajat tie neplavakove? Kde by tam mohlo byt najblizsie 5V pri zapnutom motore, alebo kolko znesie RJ, keby sa nahodou napajacie napatie skratovalo na vystupne snimaca/elektroniky snimaca? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marek214 Vloženo 5. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2018 Nečítal som celé vlákno napíšem len svoju skúsenosť: 1.začala svietiť kontrolka už ma to rozčulovalo raz svietila píp píp píp raz nie vybral som vyrovnávaciu nádržku vyčistil octovou vodu benzínom.Pomohlo asi na 2 týždne potom znova . 2.Kúpil som novú nádržku ale rozmyslel som si to a vypustil radšej vodu z chladiča.Takže výmena G 12 + preplach a čuduj sa svete kontrolka zhasla.(: Nemrzku som si nariedil 50:50 s destilovanou vodu. Voda tam bola už veľmi dlho určite viac ako 5 rokov len sa sem tam dolievala nemrznúca alebo voda.Ak nemám prdnuté tesnenie pod hlavou dúfam že to vydrží dlhšie ako 2 týždne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 6. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2018 já takhle vyměnil nádržku i kapalinu a další zimu se to zase ozvalo, takže jsem do konektoru vrazil "bypass", tedy drátek mezi oba kontakty a je klid. Jen častěji kontrolovat hladinu, protože to takto nic nezahlásí 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaroě Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Taky jsem to nakonec vyřešil drátkem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AppleCinaNoNameCina Vloženo 7. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2018 Ja ten dratik povazujem za vtipne docasne riesenie. Vtipne, ze to takmer nevidiet, takze na STK to prejde, ale docasne preto, ze co sa moze pokazit sa aj pokazi a predpokladam, ze nikto si nevsimne zrazu stupanie teploty CH.K. Predpokladam, ze minutka nevsimania si bude vela a motor bude plakat. Preto ja tam planujem v blizkej dobe dat ubastlene kapacitne meranie hladiny, ktoreho vystup bude simulovat spravanie bezneho meraca. Este sa zamysliet odkila tam dovediem napajanie, nech to je napajane iba pocas nebu motora a kde to bude najvhodnejsie umiestnit, nech to nie je zbytocne tepelne, ani vodou namahane. V podstate ked RJ meria odpor kvapaliny, tak ho meria dakym privadzanym napatim... zmeriam multimetrom napatie, ktore to ma, prud, ktory tam ide a ak to ma aspon 2V a 2mA, tak by sa to dalo napajat priamo zo svojho vedenia! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 no a když už bastlit, není to lepší opravit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 proč teploty? To čidlo je hladinové ne? Nebo je to myšleno že bude málo vody a začne vařit? ... asi jo, že Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AppleCinaNoNameCina Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 před 38 minutami, Malta napsal: proč teploty? To čidlo je hladinové ne? Nebo je to myšleno že bude málo vody a začne vařit? ... asi jo, že Na varenie vody som ani nepomyslel, ale na dlhodobe teploty v priestore motora co ja viem 60-80C. Niektore suciastky by to nemuseli zniest. před 3 hodinami, Wittmann napsal: no a když už bastlit, není to lepší opravit? Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie. To uz sa oplati robit aj s inymi opravami. Ak vsak clovek nechce riskovat, ze mu praskne chladic a on si vsimne az vysoku teplotu zvysku chladiacej kvapaliny, je podla mna lepsie bastlit, ako kazde dva tyzdne az 2 mesiace menit nadrzku pre rovnaku funkcnost. ....Aj ked pri obcasnej vymene nadrzky sa olej postupne dostava von zo systemu chladenia a pri zbastlenom rieseni nie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 tak vzlhedem k tomu, že hladinové čidlo je přímo v nádržce, kde voda může mít 90°-100°normálně, tak bych se výdrže nebál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 před 2 hodinami, AppleCinaNoNameCina napsal: Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie. ale v tom případě už nemáš, co ztratit a klidně to můžeš překlemovat. Nedělal bych z toho žádnou vědu, pokud není někde nějaká díra, stačí kapalinu zkontrolovat jednou za měsíc. No a pokud zapomeneš, tak to při nejhorším "jen" uvaříš - pára vylítne pojistkou a je to - těsnění pod hlavou už nezničíš. Dřív se tyhle kontrolky nedávaly vůbec a také se jezdilo. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaroě Vloženo 8. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2018 Pokud voda neubývá nebo nepřibývá, tak to nějakou dobu vydrží. Jak psal Malta, častěji kontrolovat hladinu v expanzce.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wyder Vloženo 17. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2018 (editace) Hele chlapi, takze staci odpojit konektor a zdirky propojit dratkem a zaizolovat? Ja uz na to taky m*dam, tesneni meneny, nadobka asi 3ti, samozrejme proplachovano cisticem chladici kapaliny, ale proste se to porad vraci a ja uz nemam nervy to po ranu poslouchat... Nic jineho delat nemusim, ze? Editováno: 17. Listopad 2018, autor: Wyder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Listopad 2018 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2018 drátkem jsem propojil oba kontakty konektoru a nasunul zpět na protikus na nádržce, nic víc 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.